Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Svineinfluensavaksinen

Go down 
+14
Rocky
Camilla
Kaja
Julie
Marita
Kennel Mirenzo
Nina (Kennel Dijontoma)
ElinK
lindis
Linn
Susanne
Kinkade
helle
Tonje
18 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest

Svineinfluensavaksinen - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyTor Okt 29 2009, 23:22

Hva med å vaksinere autister med denne vaksinen da? Kan ikke forestille meg at det finnes så mye forskning på det... :scratch:
Til Toppen Go down
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyTor Okt 29 2009, 23:30

Er selv usikker, har faktisk ikke lest så mye på dette området. Altså om vaksiner på dem som allerede har autisme. Men jeg vil tro at det i grunn bare er spedbarn/fostre som er i faresonen, fordi de generellt mangler det i kroppen som bryter ned kvikksølv og andre tungmetaller.

Mamma sa hun hadde lest noe om dette inne på autismeforeningens sider, men jeg finner det selvsagt ikke nå.. Mulig hun tenker på feil side, eller at de har fjernet det igjen..

Skal vi stole blindt på de fleste leger så er det jo null risiko da... Men jeg vet som sakt ikke.. Blir bare tanker fra min side, og jeg veksler veldig på hva jeg skal tro.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyTor Okt 29 2009, 23:43

Vaksinene inneholder ikke lenger kvikksølv, etter hva jeg har fått vite.

Syns det er tragiskt hele greia. Men så lenge jeg selv føler at jeg ikke burde vaksineres, velger jeg å la være.

Tror ikke dere blir kvitt meg med det første uansett. excited
Til Toppen Go down
Julie

Julie

Antall Innlegg : 2315

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyTor Okt 29 2009, 23:49

Norwinstars skrev:

Syns det er tragiskt hele greia. Men så lenge jeg selv føler at jeg ikke burde vaksineres, velger jeg å la være.

Du kunne prøvd å stikke av Marian! fighting3 sidehug
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 00:24

Julie skrev:
Norwinstars skrev:

Du kunne prøvd å stikke av Marian! fighting3 sidehug

aww sidehug
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 01:57

Nå har jeg ihvertfall en nyvaksinert OG syk OG gravid datter......og det bør være "bare" milde bivirkninger. Hun er ikke i særlig god form nå...og med en sambo som er på jobb, ja så kan man tenke seg til at tankene florerer i hodet på jenta. Evil or Very Mad

-økende smerter i armen
-hodepine
-magesmerter
-sterke muskelsmerter i hele kroppen

I tillegg til at hun har ryggsmerter og bekkenløsning fra før, er jo dette toppers.... Crying or Very sad
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 02:56

Jo, vaksinen inneholder kvikksølv, men det er snakk om så ørlite at det ikke er noe farlig for vanlige folk da. http://www.aftenposten.no/helse/article3183908.ece

Kan helt sikkert finne mer pålitelige kilder enn aftenposten, men orker ikke lete opp nå :P Ikke værre enn å søke på influensavaksine kvikksølv, så kommer det opp masse masse..

Sitat :
Influensavaksiner som benyttes i Norge inneholder også kvikksølv, går det fram av Norsk legemiddelhåndbok.

Foruten å inneholde stammer av influensavirus, inneholder «noen av vaksinene kvikksølvforbindelsene tiomersal eller timerfonat som konserveringsmiddel», går det fram.

Legemiddelhåndboken advarer mot bivirkninger hos folk med «hypersensitivitet overfor kvikksølvforbindelser».

Tiomersal er også å finne i hepatitt B-vaksine i Norge, samt i japansk encefalittvaksine som til tider gis til personer som skal oppholde seg lenge på landsbygda enkelte steder i Sørøst-Asia.
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC

Antall Innlegg : 692

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 06:43

Jeg lurer litt på hva som skjer hvis man "dobbelvaksinerer" seg..?

Her er det i allefall sånn at personer som med 99% sannsynlighet er syke med svineinfluensaen også må vaksinere seg når de bare blir friske... Dette er fordi sykehusene ikke har kapasitet til å teste innsendte prøver, så man får ikke lov til å ta prøven for å sjekke om det er det man har.. Skjønner godt at de har problemer med dette nå, men det hadde vært så mye greiere om man visste 100% sikkert det ene eller det andre.

Hva skjer når en som har hatt svineinfluensa blir vaksinert? Vil h*n bli veldig dårlig fordi h*n allerede er litt svekket, eller vil symptomene utebli fordi personen allerede har "vaksinert" seg selv?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 07:39

helle skrev:
Tror ikke det er stor sjans for å få autisme av vaksine, men dersom man allerede har autisme i familien så er det ikke akkurat noe å sjanse på, spesielt om det er snakk om en vaksine som influensavaksinen, der det er svært liten dødelighet og lav alvorlighetsgrad på sykdommen..

Dersom det i det hele tatt er snakk om at man kan få autisme av noen vaksiner, så er det heller ikke slik at alle kan få det. Da snakker de i såfall om at vaksinen kan trigge genene som "styrer" autismen, altså barnet innehar allerede genene som styrer autismen... Om den skal gi seg til syne eller ei.. (Ikke akkurat forklart med fagspråk, men dere skjønner gjerne hva jeg prøvde å si).

Men ja, jeg tviler egentlig på det, heller mer til å tro at man uansett får autisme dersom man har genene for det, uavhengig om man tar vaksine eller ei...

Di barna som fikk autisme etter denne vaksina ble undersøkt og ingen hadde tegn til autisme, di fikk det som en allergisk reaksjon sier forskrene(tror dette var i usa)
Nå har ikke jeg sagt at dette gjelder influensa vaksinen.
I 2002 så var dette med å ta MMR vaksina hysteri, barna var normale og noen dager etter så lå di apatiske i senga uten mimikk i ansiktet.
Dette er fakta ikke hva jeg tror.
Nå hadde jeg et nyfødt barn i 2002 så dette var noe vi fikk inn med t skje.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 07:43

KristinC skrev:

Her er det i allefall sånn at personer som med 99% sannsynlighet er syke med svineinfluensaen også må vaksinere seg når de bare blir friske... Dette er fordi sykehusene ikke har kapasitet til å teste innsendte prøver, så man får ikke lov til å ta prøven for å sjekke om det er det man har.. Skjønner godt at de har problemer med dette nå, men det hadde vært så mye greiere om man visste 100% sikkert det ene eller det andre.

Hva skjer når en som har hatt svineinfluensa blir vaksinert? Vil h*n bli veldig dårlig fordi h*n allerede er litt svekket, eller vil symptomene utebli fordi personen allerede har "vaksinert" seg selv?

Vi får ikke vaksinen fordi vi ikke er friske, vi er testet og venter på svar og må være feberfri før vi kan ta vaksinen.
Noen kan bli dårlig av vaksinen og andre ikke.
Ei jeg kjenner ligger hjemme med influensa symptomer akkurat nå, men hun blir frisk.
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 08:15

Marion skrev:
KristinC skrev:

Vi får ikke vaksinen fordi vi ikke er friske, vi er testet og venter på svar og må være feberfri før vi kan ta vaksinen.
Ei jeg kjenner ligger hjemme med influensa symptomer akkurat nå, men hun blir frisk.

Her hos oss vil de ikke teste!!! blink00
Minstejenta her på 12 har aller mest sannsynlig svineinfluensa nå, og legen har gitt henne Tamiflu. Synes det er litt voldsomt og merkelig å skulle vaksinere henne etterpå bare fordi de ikke har kapasitet til å teste henne nå.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 08:18

KristinC skrev:
Marion skrev:
KristinC skrev:

Minstejenta her på 12 har aller mest sannsynlig svineinfluensa nå, og legen har gitt henne Tamiflu. Synes det er litt voldsomt og merkelig å skulle vaksinere henne etterpå bare fordi de ikke har kapasitet til å teste henne nå.
Hun må testes før hun får vaksina og hun må være feberfri, Ikke gi henne vaksina før hun er helt frisk.
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 08:24

Marion skrev:
KristinC skrev:
Marion skrev:
KristinC skrev:

Hun må testes før hun får vaksina og hun må være feberfri, Ikke gi henne vaksina før hun er helt frisk.

Ja, det er det jeg mener også!!!! At hun må testes først, men jeg får beskjed om at hun ikke blir testet pga. manglende kapasitet, men at hun må vaksineres senere på lik linje med alle som ikke har hatt den fordi de ikke har testet henne!!!!!! mad2 Hvor sært er det? Jeg er i utgangspunktet skeptisk til vaksinen og har ikke greid å bestemme meg for eller imot, og da må jeg si at å vaksinere en som kanskje er "ferdig vaksinert" virker helt bak mål mad1
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 08:26

KristinC skrev:
Marion skrev:
KristinC skrev:
Marion skrev:
KristinC skrev:

Ja, det er det jeg mener også!!!! At hun må testes først, men jeg får beskjed om at hun ikke blir testet pga. manglende kapasitet, men at hun må vaksineres senere på lik linje med alle som ikke har hatt den fordi de ikke har testet henne!!!!!! mad2 Hvor sært er det? Jeg er i utgangspunktet skeptisk til vaksinen og har ikke greid å bestemme meg for eller imot, og da må jeg si at å vaksinere en som kanskje er "ferdig vaksinert" virker helt bak mål mad1
Veldig enig i det du sier her.
Til Toppen Go down
Takk for meg

Antall Innlegg : 457

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 08:47

Norwinstars skrev:

Tror ikke dere blir kvitt meg med det første uansett. Svineinfluensavaksinen - Page 3 846413
Vaksiner inneholder kvikksølv nå også Svineinfluensavaksinen - Page 3 449256 , dette pga holbarhet fikk jeg beskjed om.
Men det er mindre mengder i vaksinene nå enn tidligere.
Man SKAL være skeptisk til vaksiner, eksempel. Når barna er ett år får de stivkrampesprøkte,
og de skal da ikke ha påfyll før de er 10-11 år da stivkrampesprøyten varer i 10 år.
Men for noen år tilbake begynte de å vaksinere barna med en ting til (tror det var kikhoste), og
da slo de likegodt sammen flere vaksiner som alle barn skulle få i 1 eller 2 klasse!
Da er barna bare 6-7 år gamle Svineinfluensavaksinen - Page 3 449256 og de får da flere vaksiner blandet sammen + en de ikke har bruk for.
Stefaren min er lege og hen er IKKE imot vaksiner, men han advarte meg mot å la minstemann her få den vaksinen!
Så han er ikke vaksinert mot kikhoste, men han skal få ny vaksine mot stivkrampe nå når han blir over 10 år Svineinfluensavaksinen - Page 3 723324 .

Har forøvrig vaksinert oss mot svineinfluensaen (under STOR tvil) Men vi er veldig plaget av
asma så da valgte vi å gjøre det.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 09:47

Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade

Antall Innlegg : 2402

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 09:59

Anne-Mari skrev:

Vaksiner inneholder kvikksølv nå også, dette pga holbarhet fikk jeg beskjed om.

Det stemmer: vakinen innholder kvikksølv for konservering da den kommer i en flerdosebeholder og derfor MÅ konserveres.
Det er imidlertid gammelt nytt å konservere vaksiner med kvikksølv.

Og for å sette det hele litt i perspektiv: det er snakk om mikroskopiske mengder!
Et vanlig norsk kosthold inneholder 4 mikrogram kvikksølv daglig; en vaksine inneholder 2,5 mikrogram kvikksølv

...altså; ingen grunn til panikk!

Det finnes endose av vaksine som IKKE er konservert (altså ikke inneholder spormengder av kvikksølv) men disse finnes IKKE tilgjengelig for salg for øyeblikket, og vil sannsynligvis ikke være mulig å kjøpe inn til norge før godt uti neste år....
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 10:09

Hva er da dette??????? GRAVIDE SKAL IKKE TA VAKSINEN?????? sad3 sad3 sad3

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6842391
Til Toppen Go down
Rocky

Rocky

Antall Innlegg : 85

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 10:33

Kinkade skrev:
Anne-Mari skrev:

Det stemmer: vakinen innholder kvikksølv for konservering da den kommer i en flerdosebeholder og derfor MÅ konserveres.

Og for å sette det hele litt i perspektiv: det er snakk om mikroskopiske mengder!
Et vanlig norsk kosthold inneholder 4 mikrogram kvikksølv daglig; en vaksine inneholder 2,5 mikrogram kvikksølv

Det finnes endose av vaksine som IKKE er konservert (altså ikke inneholder spormengder av kvikksølv) men disse finnes IKKE tilgjengelig for salg for øyeblikket, og vil sannsynligvis ikke være mulig å kjøpe inn til norge før godt uti neste år....

Å få i seg kvikksølv gjennom maten og få det injeksjert et to VELDIG forskjellige ting!
Kvikksølv har heller ikke en god konserverende effekt, så......
Synes det er synd at vi ikke kan få et alternativ uten kvikksølv og skvalen (husker ikke helt hvordan det skrives). Risikogrupper i f. eks. Tyskalnd og Frankrike får det. Spesielt gravide.
Søren ikke enkelt dette, men media har nok gjort det veldig mye større og verre enn det egentlig er dry
Til Toppen Go down
Rocky

Rocky

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 10:40

Norwinstars skrev:

Ting går for fort sad3 sad3 sad3
Derfor jeg velger å holde meg unna.
Til Toppen Go down
Tonje

Tonje

Antall Innlegg : 86

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 10:47

Rocky skrev:
Norwinstars skrev:

Ting går for fort sad3 sad3 sad3
Derfor jeg velger å holde meg unna.
Så skummelt. Er jo mange gravide som har vaksinert seg what3
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade

Antall Innlegg : 2402

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 11:53

Rocky skrev:
Kinkade skrev:
Anne-Mari skrev:

Å få i seg kvikksølv gjennom maten og få det injeksjert et to VELDIG forskjellige ting!
Synes det er synd at vi ikke kan få et alternativ uten kvikksølv og skvalen (husker ikke helt hvordan det skrives). Risikogrupper i f. eks. Tyskalnd og Frankrike får det. Spesielt gravide.
Søren ikke enkelt dette, men media har nok gjort det veldig mye større og verre enn det egentlig er dry

Har du noen dokumentasjon ang dette? skulle gjerne lest mer om det wink3
Ellers så er det jo ikke slik at en vakisne inj direkte i blodet...den settes intramuskulært.....
Kvikksølv ( i form av tiomersal som finnes i Pandemix) er et velkjent og velfungerende konserveringsmiddel for vaksiner.

Problemet med barn og gravide er at man av etiske grunner ikke har anledning til å kjøre forsøk på disse gruppene (heldigvis!). Derfor kan man ofte ikke garantere det ene eller det andre når det kommer til disse gruppene. Det er kjørt en rekke dyreforsøk som ikke har vist skadelige effekter på foster, fosterutvikling og videre utvikling etter fødsel, og slike forsøk er det man har som referanse når man føler seg trygge på å kunne gi dette til barn og gravide. I tillegg er som sagt denne vaksinen bygd åpå samme mal som den årlige influensavaksinen som er velkjent og utprøvd OGSÅ på gravide.

Jeg er fremdeles ikke bekymret...og skal også ta vaksinen happy3

For pressenøytral info se på
www.folkehelsa.no
www.pandemi.no

sidene oppdateres kontinuerlig
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
helle

helle

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 12:06

Marion skrev:
helle skrev:
Tror ikke det er stor sjans for å få autisme av vaksine, men dersom man allerede har autisme i familien så er det ikke akkurat noe å sjanse på, spesielt om det er snakk om en vaksine som influensavaksinen, der det er svært liten dødelighet og lav alvorlighetsgrad på sykdommen..

Dersom det i det hele tatt er snakk om at man kan få autisme av noen vaksiner, så er det heller ikke slik at alle kan få det. Da snakker de i såfall om at vaksinen kan trigge genene som "styrer" autismen, altså barnet innehar allerede genene som styrer autismen... Om den skal gi seg til syne eller ei.. (Ikke akkurat forklart med fagspråk, men dere skjønner gjerne hva jeg prøvde å si).

Men ja, jeg tviler egentlig på det, heller mer til å tro at man uansett får autisme dersom man har genene for det, uavhengig om man tar vaksine eller ei...

Di barna som fikk autisme etter denne vaksina ble undersøkt og ingen hadde tegn til autisme, di fikk det som en allergisk reaksjon sier forskrene(tror dette var i usa)
Nå har ikke jeg sagt at dette gjelder influensa vaksinen.
I 2002 så var dette med å ta MMR vaksina hysteri, barna var normale og noen dager etter så lå di apatiske i senga uten mimikk i ansiktet.
Dette er fakta ikke hva jeg tror.
Nå hadde jeg et nyfødt barn i 2002 så dette var noe vi fikk inn med t skje.

Det de oppdaterte forskerne som fremdeles tror det kan være sammenheng mellom vaksiner og autisme, tror at det er slik jeg skriver over, at vaksinen kan trigge noe som allerede ligger der latent.

De fleste mødre som merket forskjell etter vaksinen der kom forandringen gradvis i løpet av en uke.. De færreste med autisme ligger apatisk i sengen uten ansiktsmimikk.. Endringene jeg har lest og hørt om, både på internett og via leger, er at barnet ble mer og mer innadvent, sluttet å kose, søke oppmerksomhet, mistet språk, osv..

Det som er greia er at dette ofte skjer med barn rundt 2-3 uansett, så ingen kan vite om det faktisk er vaksinen som gjør det, eller om det ville skjedd uansett..

Studier som er gjort på området viser jo at det ikke gir høyere risiko for autisme å ta vaksine, altså det var ikke flere barn med autisme i testgruppene.. Samtidig er det også leger som mener det likevel KAN være sammenheng, og at man derfor bør være forsiktig og tenke seg godt om når det gjelder å vaksinere små barn og gravide.

Når det gjelder hva jeg personlig tror, så tror jeg som sakt at det egentlig ikke er noen sammenheng mellom vaksiner og autisme, men likevel gidder jeg ikke akkurat å sjanse på det...

At noen barn får allergisk reaksjon er noe helt annet, og det er ikke autisme, og det er heller ikke det jeg snakker om. Min bror ble ekstremt allergisk av MMR. Det er helt sikkert også noen som har fått permanente skader grunnet kraftig allergi.. Regner med at det også går an å få midlertidige eller permanente nerveproblemer, og da kan man jo fort bli liggende apatisk i sengen uten ansiktsmimikk...

Jeg skjønner heller ikke hva du mener med denne setningen: "Di barna som fikk autisme etter denne vaksina ble undersøkt og ingen hadde tegn til autisme".. Hvordan kan noen få autisme og ikke vise tegn til autisme?? Det er jo fagpersonell som setter diagnosen.. Man kan ikke få autisme og samtidig ikke ha tegn til autisme, det er umulig.
Til Toppen Go down
Rocky

Rocky

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 12:36

Kinkade skrev:
Rocky skrev:
Kinkade skrev:
Anne-Mari skrev:

Har du noen dokumentasjon ang dette? skulle gjerne lest mer om det wink3
Ellers så er det jo ikke slik at en vakisne inj direkte i blodet...den settes intramuskulært.....
Kvikksølv ( i form av tiomersal som finnes i Pandemix) er et velkjent og velfungerende konserveringsmiddel for vaksiner.

Problemet med barn og gravide er at man av etiske grunner ikke har anledning til å kjøre forsøk på disse gruppene (heldigvis!). Derfor kan man ofte ikke garantere det ene eller det andre når det kommer til disse gruppene. Det er kjørt en rekke dyreforsøk som ikke har vist skadelige effekter på foster, fosterutvikling og videre utvikling etter fødsel, og slike forsøk er det man har som referanse når man føler seg trygge på å kunne gi dette til barn og gravide. I tillegg er som sagt denne vaksinen bygd åpå samme mal som den årlige influensavaksinen som er velkjent og utprøvd OGSÅ på gravide.

Jeg er fremdeles ikke bekymret...og skal også ta vaksinen happy3

For pressenøytral info se på
www.folkehelsa.no
www.pandemi.no

sidene oppdateres kontinuerlig

Jeg skal ikke drive noen propaganda mot vaksine her. Alle må få ta sine egne valg og jeg har full respekt for det (bare så det er sakt happy3 )

http://www.unilabs.no/For-fagpersonell/Anvisningar/Klinisk-Kemi/K/Kvikksolv/

Denne artikelen synes jeg gir et "riktig" bilde av kvikksølv. Ikke propaganda den ene eller andre veien.
NB!!! Tiomersal som brukes i vaksinen er organisk!

Fant ikke tilbake infoen ang injeksjon vs oralt, men jeg skal lete videre.
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 EmptyFre Okt 30 2009, 13:34

Norwinstars skrev:

Jeg blir helt stressa av dette styret og hysteriet jeg, min gravide datter fikk anbefalt å ta vaksinen og har gjort det what3 Begynner å bli temmelig lei av hele svineriet wink3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Svineinfluensavaksinen   Svineinfluensavaksinen - Page 3 Empty

Til Toppen Go down

Svineinfluensavaksinen
Til Toppen 
Side 3 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next