Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..

Go down 
+10
Fly
Aino
Linn
Kinkade
kinelu
Caroline
helle
-linda-
Marita
CamillaB
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptyLør Nov 14 2009, 10:49

Aino skrev:
Aino hadde ulveklør, men siden beskjeden om at hun lettere kunne henge seg fast i ting/"rive opp" med dem ble de fjernet. 1 sting i hver lapp og like fin Very Happy
ble de klippet av når Aino var 3 dager uten noe form for bedøvelse?
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptyLør Nov 14 2009, 12:17

Kanskje hun mener sporene på bakbeina og ikke ulveklørene på frambeina.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Aino

Aino


Antall Innlegg : 76
Join date : 17.08.2009
Age : 37
Bosted : sandefjord

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptyLør Nov 14 2009, 21:16

Nei, det er nettopp gjort. forlappene. Men det ble vel gjort under narkose samtidig som trekk av melketann.
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptyLør Nov 14 2009, 21:19

Hundene har god nytte av de på forbeina, jeg syns det er helt idiotisk å fjerne dem. Kunne aldri funnet på å fjerne noe på mitt dyr som ikke var til skade for dyret.. Sporer på bakbeina som bare henger og slenger skjønner jeg at folk fjerner, men de fremmer er jo fullt funksjonelle..
Til Toppen Go down
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptyLør Nov 14 2009, 22:09

Ja, ser selv at min hund bruker de ulveklørene når han holder fast ting/tyggebein. Jeg ville aldri fjernet dem, om det ikke var en medisinsk grunn til det da..
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptySøn Nov 15 2009, 00:11

Aino skrev:
Nei, det er nettopp gjort. forlappene. Men det ble vel gjort under narkose samtidig som trekk av melketann.

her er det snakk om valper som er 3 dager gamle, som blir tatt vekk fra mor, satt i utrygge omgivelser også med hensyn til smitte, som skal få de fjernet uten noen form for bedøvelse eller narkose sad3
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Aino

Aino


Antall Innlegg : 76
Join date : 17.08.2009
Age : 37
Bosted : sandefjord

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptySøn Nov 15 2009, 11:25

Beklager,nå er det jeg som surrer her, det er de på bakbena som er fjernet. Viste bare ikke at det var noe som het sporer, Når de ble fjernet sa de "ulveklørne er nå borte". men da er det altså sporene på bakbena som er fjernet. ulveklørne forran har hun.
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptySøn Nov 15 2009, 14:45

Aino skrev:
Beklager,nå er det jeg som surrer her, det er de på bakbena som er fjernet. Viste bare ikke at det var noe som het sporer, Når de ble fjernet sa de "ulveklørne er nå borte". men da er det altså sporene på bakbena som er fjernet. ulveklørne forran har hun.

Sporer og ulveklør er det samme, men det er vanlig å bruke betegnelsen "ulveklør" på de fremme som er funksjonelle, og "sporer" på de bak som ofte bare henger som løse skinnfiller, selv om de bak på noen raser også fungerer bra.
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptySøn Nov 15 2009, 16:27

Forstår ikke hva dere prater om Embarassed , så må bare spørre. Hvor i alle dager er ulveklørne på bakbeina :?:
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptySøn Nov 15 2009, 17:31

Ann-Helen skrev:
Forstår ikke hva dere prater om Embarassed , så må bare spørre. Hvor i alle dager er ulveklørne på bakbeina :?:

De fleste har dem ikke wink3 Så sikkert derfor du ikke finner dem..

Ingen av mine 5 har, og ingen av valpene jeg har solgt har hatt. Tror ikke det er så vanlig på dvergpinscher, om jeg har oppfattet rett, mens på andre raser kan det være veldig vanlig med slike sporer/ulveklør også på bakbeina.
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptySøn Nov 15 2009, 17:36

Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptySøn Nov 15 2009, 17:51

helle skrev:
Ann-Helen skrev:
Forstår ikke hva dere prater om Embarassed , så må bare spørre. Hvor i alle dager er ulveklørne på bakbeina :?:

De fleste har dem ikke wink3 Så sikkert derfor du ikke finner dem..

Ingen av mine 5 har, og ingen av valpene jeg har solgt har hatt. Tror ikke det er så vanlig på dvergpinscher, om jeg har oppfattet rett, mens på andre raser kan det være veldig vanlig med slike sporer/ulveklør også på bakbeina.

Ok. Letta happy4 . Virket bare som det var helt vanlig på DP utifra det jeg leste over her, samtidig som jeg da syntes det var veldig rart at mine ikke har happy4.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptySøn Nov 15 2009, 17:53

helle skrev:
Ann-Helen skrev:
Forstår ikke hva dere prater om Embarassed , så må bare spørre. Hvor i alle dager er ulveklørne på bakbeina :?:

De fleste har dem ikke wink3 Så sikkert derfor du ikke finner dem..

Ingen av mine 5 har, og ingen av valpene jeg har solgt har hatt. Tror ikke det er så vanlig på dvergpinscher, om jeg har oppfattet rett, mens på andre raser kan det være veldig vanlig med slike sporer/ulveklør også på bakbeina.

Broren til Lex hadde. (Noziro's Black Codak Moment). Så det forekommer i alle fall på DP. happy3
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptySøn Nov 15 2009, 18:19

Ja, regner med det dukker opp sporadisk på alle raser innimellom. Men noe stort problem er det neppe..


Lundehunden er vel den mest karakteristiske hunden med tanke på føtter.. Ønske om 8 tredeputer på forlabbene, og 7 på baklabbene.. blink00
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptySøn Nov 15 2009, 22:53

Litt OT, men må bare kommentere på dette med ulveklørne, og si at det at hundene har så stor nytte av ulveklørne er veldig oppskrytt! Hadde dere sett en hund uten ulveklørne spise et gnageben e.l. hadde dere fort sett dette selv....! wink3 Her i huset er det én hund som har fått ulveklørne (+ sporer bak) fjernet, og én som har fått behode ulveklørne (og som ikke er født med sporer bak), og han uten ulveklørne danker glatt ut den med ulveklørne når det kommer til å holde gnagetingene godt fast. Otto som har ulveklørne i behold er ekstremt mye dårligere på å holde gnagebenet stabilt enn det Jonas er, Jonas har ikke ulveklørne sine, men mister aldri taket på det han holder på... wink3

Når det kommer til rasestandarden på Chi, så er jo for såvidt ikke dette noe jeg henger meg spesielt mye opp i, i og med at det ikke er en rase jeg holder no på med, men må jo si at jeg syns den endringen i standarden vedrørende fontanellen virkelig er på sin plass! Jeg var faktisk ikke klar over at dette var et helt vanlig problem på denne rasen, og reagerte på at dette er så utbredt som det er, og tydeligvis er helt greit for mange av dere som driver med rasen, og for meg er det nettopp feil som dette den nye gjennomgangen av standarden på spesielt "belastede" raser, når det kommer til helse, skal handle om, og jeg ville heller reagert på det om dette ikke ble endret på! Og jeg sier som Marita at dersom vi skal avle rasene våre så i grunden med problemer som kan være farlig for dem eller på føre dem mye smerter, tenker også med skrekk på chavalieren, da bør man kanskje bare vurdere å gjøre en helomvending og starte på nytt igjen, for sånn kan det ikke være...! Men meg om det, skjønner at jeg sikkert gjør meg upoppulær blant chi-folk nå, men jeg har ikke peiling på chi for fem flate øre, så det kan egentlig være det same hva jeg måtte mene... wink3 Ellers så syns jeg den ulvekloendringen hørtes fryktelig tullete ut, og klarer ikke helt se helsepoenget ved en sånn endring... huh3

Jeg tror det er viktig at vi som engasjerer oss fullt og helt i en spesiell rase av og til ser litt rundt oss, på hva som anses som normalt/unormal og godtatt/ikke godtatt av ting og tang på andre raser, både mentalt og fysisk, for man kan fort bli litt blind for det man er vant med at er som det er på sin rase av ting som folk med mer eller mindre alle andre raseromtrent ville fått hjerteinfarkt av, så alle vi som lever og ånder for én rase har nok godt av å få hodene våre litt opp av jorden av og til, og kanskje oppdage at ting vi har vent oss til ikke nødvendigvis er så greit allikevel...sier dette fordi at jeg selv syns det er ekstremt nyttig og øyeåpnende å se hunder av andre raser gjennomføre MH, samt å diskutere avl med oppdrettere av helt andre raser, og høre hva de syns det er greit og ikke greit å avle på eksteriørt og mentalt... biggrin
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptySøn Nov 15 2009, 23:11

Jeg er generellt i mot å fjerne deler av kroppen til hunden som er som det skal og som den faktisk ikke har problemer med.

For meg ser det ut at mine bruker dem en del, ved klatring, holding på bein, ol, men at de hadde klart seg like bra uten er det ingen tvil om.. Tror neppe de hadde blitt handicappet av å fått dem fjernet. Grunnen til at folk gjerne bruker argumentet på at de faktisk brukes til noe, er vel som motargument til dem som sier at det omtrent er livsfarlig for hunder å ha ulveklørene fordi dem vil skade seg og rive dem opp osv..

Mitt hovedargument mot å ikke fjerne ulveklør er det jeg skrev i første setning her..
Til Toppen Go down
Aino

Aino


Antall Innlegg : 76
Join date : 17.08.2009
Age : 37
Bosted : sandefjord

Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 EmptyMan Nov 16 2009, 21:41

Aha, da er jeg med! Sporene bak hang og slang og var ikke til noe bruk. Sjangsene for at de ble revet opp, eller hengende fast på en vilter skogstur ble jeg fortalt var høy, så de ble fjernet. De hun har forran bruker hun og er selvsagt der.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..   Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden.. - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Ja da kom den nye Chihuahua rasestandarden..
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Krøllhale ~ feil i følge rasestandarden?
» Nadira har ikke helt lest "rasestandarden"...
» Hva gjør man når man har fler enn 1 chihuahua....
» Golden + Chihuahua = Dolly
» Regndress for valp, chihuahua eller annen liten hund

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: