| Kali har vært på elgjakt.... | |
|
+11Susanne Maria MU-TI-LA Kaja Linn Unn Marita Hera Fly Kennel Mirenzo helle 15 posters |
Av | Innlegg |
---|
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 14:25 | |
| Mine foreldre har lånt med seg Kali på hytten i hemsedal, og i dag fikk jeg en telefon fra min far. Han kunne fortelle at kali var blitt borte på tur, men at de nettopp hadde funnet henne... Mamma hadde gått litt bak min far, og så hadde Kali løpt opp til pappa.. Da mamma tok igjen pappa viste det seg at Kali ikke var der likevel... Så da måtte de snu.. Gikk vel 50 meter tilbake og fikk øye på ferske elgspor, og noen mini potespor ved siden av. Kali er så lett at hun de fleste steder ikke har gått gjennom snøen, så hun har fått god fart og "tatt opp jakten" på elgen... Foreldrene mine fulgte vel sporene til Kali i vel en time, men så forsvant de.. Elgen sine spor fortsatte og plutselig hadde de hørt hyling, uling og bjeffing, og begynnte å gå dit lyden kom fra. Lyden stoppet relativt kjapt, og de fikk også øye på Kali sine spor igjen, det hadde kommet et område med skare slik at hun ikke hadde laget spor i det hele tatt. Hele tiden hørte de ul og pip innimellom.. Etter enda en time fikk de omsiders øye på henne, da hadde hun kommet ut i et område med dyp løs snø, og hun kom seg ikke av flekken Stakkars liten, hylte som en stukken gris. Og ville bare sitte på armen hele veien tilbake til hytten. Var nok både redd og sliten. Hun er vanligvis en hund som holder seg tett til oss, liker ikke å bevegeseg langt vekk fra de hun er på tur med, så hun har nok glemt seg i kampens hete. Skikkelig skummelt, glad de fant igjen den lille frøknen før det ble mørkt.. | |
|
| |
Kennel Mirenzo
Antall Innlegg : 1083 Join date : 10.06.2009 Age : 39 Bosted : Ski
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 14:28 | |
| Oi, så bra de fant henne igjen da! | |
|
| |
Fly
Antall Innlegg : 960 Join date : 10.06.2009 Age : 56 Bosted : Halden
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 14:39 | |
| Er noe skikkelig dritt dette jaktinstingtet til en del dp, setter etter rådyrspor og har vel så god los som ei harebikkje. God de fant henne igjen da:) | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 14:43 | |
| Huff, slikt er så skremmende og kjipt! Er alltid like redd for at Hera skal stikke av slik... lest så mye om det på forumet nå for tiden at jeg tørr ikke ta sjansen nå mer på å ha henne løs. Så godt å høre hun ble funnet da, stakkars liten | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 15:06 | |
| - Fly skrev:
- Er noe skikkelig dritt dette jaktinstingtet til en del dp, setter etter rådyrspor og har vel så god los som ei harebikkje. God de fant henne igjen da:)
Signerer denne - jeg har jo selv to stk som er helt håpløse Godt de fant igjen "elghunden" | |
|
| |
Unn
Antall Innlegg : 398 Join date : 12.06.2009 Bosted : Lier
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 15:25 | |
| Så fint de fant henne | |
|
| |
helle
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 15:26 | |
| Lille My er verst på rådyr av dem jeg har hjemme. Milli bryr seg ikke en tøddel om det om hun går aleine, men kan gjerne løpe med My et stykke. Kali har hittil heller egentlig ikke brydd seg så mye om dyr sånn sett. I følge pappa og dem så har nok Kali sett elgen. Fordi sporene var ikke i der da min far krysset stedet, og de var der da mamma gikk der. Så elgen har antagelig løpt over skisporet (de gikk ikke i løype men på sånn som er tråkket av mennesker før) akkurat da kali har kommet forbi.. Typisk.. | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 16:08 | |
| Å kjære vene Det er lenge å måtte lete etter hunden... Enda godt de fant henne! Jeg som syns det var lenge den gangen jeg lette etter Knøttet i 45 minutter... | |
|
| |
helle
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 16:23 | |
| Jepp, ble en lang tur for å si det sånn | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 17:46 | |
| OI, godt de fant henne...!
Chili har vært med Erik i dag, og hun forsvant også etter to elg som krysset sporet rett foran dem på tur.. Hun var heldigvis bare borte i et halvt minutt... Erik ble nok ganske redd-- lille stjerna hans hehe.. og hørte hun brøle og hyle... som nesten bare dverger kan *kremt* | |
|
| |
MU-TI-LA
Antall Innlegg : 145 Join date : 03.08.2009 Age : 54 Bosted : Ålesund
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 17:57 | |
| Så bra hun kom til rette igjen da Helle. Skummelt når hundene får lukten av noe, spesiellt nå som det er så kaldt ute også. | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 17:58 | |
| Oida, så bra at de fant henne!! Ikke bare bare når instinktene slår til!!! | |
|
| |
Susanne
Antall Innlegg : 694 Join date : 21.06.2009 Age : 39 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Lør Okt 17 2009, 18:17 | |
| Bra hun kom til rette igjen!! Skumle greier | |
|
| |
Ann-Helen
Antall Innlegg : 1671 Join date : 10.06.2009 Bosted : AUKRA
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Søn Okt 18 2009, 17:24 | |
| - Fly skrev:
- Er noe skikkelig dritt dette jaktinstingtet til en del dp, setter etter rådyrspor og har vel så god los som ei harebikkje. God de fant henne igjen da:)
Har god erfaring m dette ja . Vi tør rett og slett ikke å la hundene gå løse på tur lenger ; kjedelig . Godt det endte bra for Kali . | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Søn Okt 18 2009, 18:21 | |
| Gå godt at de fant henne igjen. og så godt at de ikke ringte deg før de fant henne. Det er grusomt å sitte hjelpesløs et helt annet sted å være redd for bebisen sin.. Syntes forresten jeg ser lille jenta løpe i snøen etter elgen.. Hva tror de at de skal gjøre om de tar den igjen liksom.. | |
|
| |
helle
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Søn Okt 18 2009, 18:24 | |
| De traff forresten på elg i dag også!! Men da var kali livredd, løp og gjemte seg bak min far. Syns det er like greit jeg, at hun har blitt redd for elg, istedet for å løpe etter og prøve å fange dem
Sist endret av helle den Søn Okt 18 2009, 18:53, endret 1 gang | |
|
| |
Susanne
Antall Innlegg : 694 Join date : 21.06.2009 Age : 39 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Søn Okt 18 2009, 18:39 | |
| ja, det er jo helt genialt! Elg er jo ikke akkurat hverdagskost så det er ingen fare for at hun kommer til å bli skremt så ofte | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Søn Okt 18 2009, 19:54 | |
| Huff, skummelt. Ludvik hadde seg en lekestund i mellom beina på tre elger som plutselig sto foran oss på et gjorde her for ikke så lenge siden. Elgen gidda heldigvis ikke å leke med, så han gav opp ganske fort. Gale dyr! :roll: | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... Søn Okt 18 2009, 19:58 | |
| Fy, så skummelt at hun var borte så lenge!!! Godt hun kom til rette igjen. Jammen bra hun gav lyd fra seg så de hadde noe å gå etter! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Kali har vært på elgjakt.... | |
| |
|
| |
| Kali har vært på elgjakt.... | |
|