Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Gjensidige

Go down 
+13
Ann-Helen
Marion G
Linn
Gry Elena
Lex
Susanne
helle
Rocky
Julie
Camilla J
Fixa
Simira
Antamina
17 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Antamina

Antamina

Antall Innlegg : 412

Gjensidige Empty
PosteTema: Gjensidige   Gjensidige EmptyTir Okt 13 2009, 11:33

Noen andre her som bruker gjensidige? Hvor mye betaler dere i året?
Jeg fikk litt sjokk når jeg åpna regningen i dag. Jeg har pleid å betale 1 gang i året, men nå begynner jeg å betale 1 gang i mnd heller.

I fjor betalte jeg 1200 kr i året for Antara, i år 2500 kr blink00 For Amina betalte jeg 1800 kr i året, men nå ble det jaggu 3500 blink00 blink00 :x

Var ikke lite det hadde steget heller, men er vel bare sånn det er. wink3
Til Toppen Go down
Simira

Antall Innlegg : 1072

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTir Okt 13 2009, 11:36

Jeg har jevnlig sjekket hos Gjensidige, siden vi har alt annet forsikret der pga. gode avtaler gjennom NITO og Tekna. Men de er alltid minst dobbelt så dyre som Agria. Nå har ikke vi livsforsikring på Odin, bare veterinær (Optimal, tror jeg?) og betaler 538,-.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Fixa

Fixa

Antall Innlegg : 1302

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTir Okt 13 2009, 11:39

Vi bruker ikke gjensidige, men jeg syntes det var en litt for høy stigning om prisen har gått opp da unsure3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Camilla J

Camilla J

Antall Innlegg : 477

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTir Okt 13 2009, 11:52

Jeg bruker også Gjensidige. Betaler 2000 i året på Odin,og har bare den vanlige vetrinærforsikringen Smile Vet egentlig ikke om det er dyrt eller billig jeg rolleyes3 hehehe.. Men det var da litt av en økning på forsikringen din da :/
Til Toppen Go down
Julie

Julie

Antall Innlegg : 2315

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTir Okt 13 2009, 14:34

Vet ikke helt hva jeg betaler, men det er ikke mye.
Når prisene stiger sånn som det kan det være lurt å stikke innom eller ringe og forhandle ny pris.
Det er helt vanlig at prisene stiger ved nytt forsikringsår.
Vi sparer mange mange tusenlapper i året på at vi er innom forsikringen en gang årlig og presser ned prisene.
Vi har fått tilbud fra mange andre forsikringsselskaper, men ingen er i nærheten så billig som Gjensidige. Er storfornøyd med dem!
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Gjest
Gjest

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTir Okt 13 2009, 15:19

Jeg har fått noen telefoner på dette som har gjensidige, di har økt satsene sine.
Det er flere som har fått sjokk regninger.
Til Toppen Go down
Rocky

Rocky

Antall Innlegg : 85

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTir Okt 13 2009, 16:58

Jeg har en årspremie på Rocky på 2039 kr. Dette er både veterinær og livsforsikring.
25000 eller 30000 i veterinær- og 12000 i livsforsikring.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyOns Okt 14 2009, 08:29

Det var drøyt! Kan de ha gjort en feil? Det er jo ca dobling av prisen. Og så har de ikke varslet prisstigningen heller? Jeg hadde bytta selskap av prinsipp!
Til Toppen Go down
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyOns Okt 14 2009, 09:25

Jeg tror det er feil.

Prisen har også steget på mine, fra 1700 til litt over 2000 om jeg husker rett. Skal ta å sjekke det ut sånn at jeg ikke sier noe feil.
Til Toppen Go down
Susanne

Susanne

Antall Innlegg : 694

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyOns Okt 14 2009, 10:12

Jeg tror ikke det er feil..

Mener det var snakk om at Gjensidige vurderte å avskaffe dyreforsinkring. Det ble brakt på banen, på tv, i sammenheng med saken om mange sykdommer på enkelte hunderaser, som noen(mattilsynet??) mente burde utryddes. De har vel da istede valgt å høyne prisene veldig i stede for?
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
Antamina

Antamina

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyOns Okt 14 2009, 11:53

Jeg har ringt inn for å sjekke om det var feil, og det var det ikke.
Til Toppen Go down
helle

helle

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyOns Okt 14 2009, 12:03

hmmm, men hvorfor øker de med forskjellig pris da?
Til Toppen Go down
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyOns Okt 14 2009, 12:09

Da er det jo ikke lenger så mye gunstigere å ha Gjensidige da.. Jeg har Agria, 45.000 i vet, 12.000 i liv, noen tusen i medisiner og rehab. (husker ikke akkurat hvor mye det er men ca 3000-5000) Og for det betaler jeg 172,- i mnd= 2.064,- i året. Jeg tror det er noe billigere om du betaler 1-2 ganger i året..
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Antamina

Antamina

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyOns Okt 14 2009, 12:57

helle skrev:

Nå har ikke jeg så mye peiling på forsikring. Men kan kanskje ha noe med hvor mye man forsikre hundene for, og rase? Hun sa noe om at det var økt premie (?)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyOns Okt 14 2009, 13:19

Da har jeg ringt Agria og jeg betaler i året 6302 kr i året for 4 hunder.
Jeg har alt av forsikringer på hundene mine, full pakke som di sa og i tilegg har jeg avls forsikring og jeg har tap av avls verdi i tilfelle noen av hannene mine blir sterile.

Jeg syntes ikke dette er dyrt i det hele tatt, men nå får jeg rabatter da. biggrin
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyOns Okt 14 2009, 13:22

Antamina skrev:
helle skrev:

Nå har ikke jeg så mye peiling på forsikring. Men kan kanskje ha noe med hvor mye man forsikre hundene for, og rase? Hun sa noe om at det var økt premie (?)

mine hunder er forsikret til 15000 kr alle sammen, betaler bare 6302 kr for 4 hunder, full pakke av forsikringer. biggrin
Til Toppen Go down
Antamina

Antamina

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyOns Okt 14 2009, 19:19

Får man rabatt til fler hunder man forsikrer? Man får tydeligvis ikke rabatt med kun to stk da. Kanskje jeg må kjøpe en til, sånn at jeg får rabatt happy4

Jaja, er ikke så nøye på prisen egentlig, det koster å ha hund. Fikk bare litt sjokk når det økte så kraftig, men er ikke verre enn å trekke en gang i måneden i steden for en gang i året =)
Til Toppen Go down
helle

helle

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTor Okt 15 2009, 00:37

Beste forsikring i gjensidige, forsikret for 15000.. Tror vi får rabatter, men er usikker.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTor Okt 15 2009, 08:46

Antamina skrev:
Får man rabatt til fler hunder man forsikrer? Man får tydeligvis ikke rabatt med kun to stk da. Kanskje jeg må kjøpe en til, sånn at jeg får rabatt happy4

Jaja, er ikke så nøye på prisen egentlig, det koster å ha hund. Fikk bare litt sjokk når det økte så kraftig, men er ikke verre enn å trekke en gang i måneden i steden for en gang i året =)
Jeg får oppdretter rabatt happy6
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTor Okt 15 2009, 09:24

Antamina skrev:

Man trenger ikke å være oppdretter men man får rabatt fra og med 3. hund happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
helle

helle

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTor Okt 15 2009, 12:21

Hmm, kanskje jeg skal bytte til agria jeg også.. Det spørs om ikke det blir billigere nå som gjensidige har steget i pris + at man får rabatt per 3 hund.. Får ta å høre med agria hva de kan tilby, og så ta å ringe til gjensidige å høre hva dem kan tilby.
Til Toppen Go down
helle

helle

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTor Okt 15 2009, 12:42

Da har jeg tatt noen telefoner... Bytter til agria jeg wink3 Syns det er dumt av gjensidige å stige sånn veldig i pris. Har vært fornøyd med dem, og har for det meste bare hørt positive ting om dem av andre hundeeiere, men når prisene blir så høye så lønner det seg ikke uansett, spesielt ikke når man har flere hunder.

For beste forsikring i agria (med alle tillegg, avlsforsikring, rehab og alt det der), så blir det 1650 i pris per hund, når jeg trekker fra alle rabatter..

I gjensidige blir det 2128 per hund (ny pris, de som er forsikret fra før er litt billigere), og var ikke mulig for mer rabatt.. Vi får også en del i rabatt, dersom jeg skjønte henne rett. Vi har veldig mye annet forsikret hos dem også.

Eneste er at jeg nettopp har betalt regningene fra gjensidige, vet dere om man får igjen penger fra dem iom at jeg bytter nå?? Har jo betalt for fullt år hos dem.. unsure3

Sist endret av helle den Tor Okt 15 2009, 14:55, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTor Okt 15 2009, 12:48

helle skrev:
Da har jeg tatt noen telefoner... Bytter til agria jeg wink3 Syns det er dumt av gjensidige å stige sånn veldig i pris. Har vært fornøyd med dem, og har for det meste bare hørt positive ting om dem av andre hundeeiere, men når prisene blir så høye så lønner det seg ikke uansett, spesielt ikke når man har flere hunder.

For beste forsikring i agria (med alle tillegg, avlsforsikring, rehab og alt det der), så blir det 1140-1300 i pris per hund, når jeg trekker fra alle rabatter..

I gjensidige blir det 2128 per hund (ny pris, de som er forsikret fra før er litt billigere), og var ikke mulig for mer rabatt.. Vi får også en del i rabatt, dersom jeg skjønte henne rett. Vi har veldig mye annet forsikret hos dem også.

Eneste er at jeg nettopp har betalt regningene fra gjensidige, vet dere om man får igjen penger fra dem iom at jeg bytter nå?? Har jo betalt for fullt år hos dem.. unsure3

Når du bytter forsikring så skal du ha igjen pengene dine.
Til Toppen Go down
helle

helle

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTor Okt 15 2009, 13:46

Flott!! Smile

Må forresten si at jeg syns det er rart at trådstarters hunder har steget så mye. Prisøkningen på dem jeg har forsikret fra før i gjensidige har vært minimal.. For milli betaler jeg 1600, (altså nesten ikke steget noe) og for Lille My 1800.. Nano har den prisen jeg har skrevet over her..

Dersom man ikke får noen rabatter, så er det ikke store prisforskjellen på agria og gjensidige, men dersom man har flere hunder, eller er registrert oppdretter, så lønner det seg å forsikre i agria.

Rabattene hos agria er:
10% dersom man er medlem i NKK
27 % dersom man er oppdretter med registrert kennelnavn og har fler enn 3 hunder
+ rabatt dersom man har 4 hunder eller mer (vet ikke hvor mye rabatt det er).

Må forresten si at sluttprisen jeg endte opp med hos agria ble høyere enn de sa først, det ser jeg nå når jeg regner sammen totalprisen.. rolleyes3 Blir 1670 per hund, og ikke 1378 som de først sa... Kanskje jeg skal ta enda en telefon til dem??? unsure3

Sist endret av helle den Tor Okt 15 2009, 13:55, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Antamina

Antamina

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige EmptyTor Okt 15 2009, 14:23

Kan godt hende de økte i fjor også, men kanskje ikke så mye at jeg reagerte? Men uansett så har de jo økt mye fra det første året.
Skal se om jeg finner igjen papirene fra i fjor =)
Til Toppen Go down
Sponsored content

Gjensidige Empty
PosteTema: Re: Gjensidige   Gjensidige Empty

Til Toppen Go down

Gjensidige
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next