Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Lør Jan 09 2010, 11:01 | |
| - Mariann skrev:
- Kaja skrev:
- Jeg personling, vil anbefale å holde avlsforsikring på tispene ihvertfall, så lenge de skal gå i avl med tanke på keisersnitt, og andre ting. Men det å brukde det som en markedsføring ovenfor valpekjøpere at valpene er forsikret mot skjulte feil, synes JEG blir mest å lure seg selv, for en får ikke en tiøring engang om en valp ender opp med feks patella lukasjon, eller PRA eller lign.. Så om en valp får dette, og det skulle bli en erstaningstvist, må du dekke det av egen lomme. Noe jeg i første omgang trodde man slapp med den såkalte avlsforsikringen. (føler meg litt lurt med tanke på den skjulte feil-greia)
Klippet fra Agrias egne sider www.agria.no: Du kan få erstatning med avlsforsikringen for:
fødselkomplikasjoner behandling av svake valper i tilknytning til fødsel keisersnitt, ytterligere ett utover det som erstattes gjennom veterinærforsikringen fertilitetsutredning skjulte feil --> nevnt i første innlegg veterinærbehandling av valper Dette med behandling av valper som er svake i forbindelse med fødsel kan kanskje stemme, men på mitt ene Dobbis kull, hvor vi fikk 13 valper og mor fikk da jurbetennelse da valpene var 1 uke gammel, hun hadde for mye melk tross så stort kull. Vi hadde jo vet hjem her, da jeg ikke ville dra ut valpene midtvinters, så de kom hjem og behandlet mor og valper. Valpene trengte væske tilførsel og så klart morsmelk erstatning, og søvn var et fremmedord i denne perioden, men det var jo en selvfølge at vi gjorde dette, vi ville jo ikke at valpene våre skulle dø. Slutt regningen ble selvsagt høy men jeg hadde jo full pakke hos Agria, så jeg tenkte ikke at dette skulle bli noe problem. Hakeslippet kom da oppgjøret dumpet ned i postkassen, Maja hadde de dekket alt på, men ikke valpene med et øre...Jeg ringte da så klart og lurte på hva dette var, nei valpene var ikke forsikret før fylte 5 uker...!! Som jeg prøvde og si at den behandlingen valpene fikk måtte de ha, ellers hadde de jo dødd, og det var jo ikke noe vi ville skje. Men de sto på sitt og nektet å dekke valpene våre, og tror det er lenge siden jeg har vært så sint på tlf. For det der syntes jeg var veldig firkantet gjort, ikke at jeg gikk konkurs av den grunn, men det var prinsippet. Har hatt flere runder meg Agria i andre tilfeller, og nå har jeg ikke forsikring der lenger for og si det slikt. Ja det er jo en tankevekker da, ting kan jo faktisk skje før fylte 5 uker, hmmmm | |
|
Gjest Gjest
| Tema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Lør Jan 09 2010, 11:03 | |
| - Gry Elena skrev:
- Marion skrev:
- Dette syntes jeg var merkelig, nå skal jeg sette meg ned og lese og se om det i det hele tatt lønner seg for meg å ha avlsforsikring på hundene.
Jo det kan nok lønne seg for det for om tispa eller hannen du har avlsforsikring på skulle bli syk og ikke kunne burkes i avl mer får du en god del penger igjen, akkurat hvor mye det var husker jeg ikke nå men det var over halvparkten av prisen på hunden i hvertfall og en avlsforsikring i Agria er jo ikke akkurat dyr da, 75,- i året Du har så rett Gry. Avls forsikringen jeg har på chelsea dekket keiser snittet og alt som hører til med problemer med valpene. Det dekker også operasjon av valper. Så det lønner seg absolutt |
|
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Lør Jan 09 2010, 13:15 | |
| Keisersnitt og fødselskomplikasjoner dekkes ogsgå av veterinærforsikringen i agria om hundene har hatt den i ett år. | |
|
Sponsored content
| Tema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) | |
| |
|