Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 FOR TIDLIG FØDTE VALPER.

Go down 
+2
Kaja
Kennel Mirenzo
6 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




FOR TIDLIG FØDTE VALPER. Empty
PosteTema: FOR TIDLIG FØDTE VALPER.   FOR TIDLIG FØDTE VALPER. EmptyFre Okt 09 2009, 21:52

Er det noen som har erfaring eller har hørt noe om hvor tidlig valper kan bli født og fortsatt overleve?????????????
Til Toppen Go down
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

FOR TIDLIG FØDTE VALPER. Empty
PosteTema: Re: FOR TIDLIG FØDTE VALPER.   FOR TIDLIG FØDTE VALPER. EmptyFre Okt 09 2009, 21:56

På dag 54 er det tidligste jeg har hørt valper har overlevd.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

FOR TIDLIG FØDTE VALPER. Empty
PosteTema: Re: FOR TIDLIG FØDTE VALPER.   FOR TIDLIG FØDTE VALPER. EmptyFre Okt 09 2009, 22:25

Men har hørt at om de fødes på dag 57 eller tidlligere, er det mindre sannsynlighet for at de klarer seg, dessverre.
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Nettan




Antall Innlegg : 251
Join date : 24.09.2009
Age : 69
Bosted : Värnamo, Sverige

FOR TIDLIG FØDTE VALPER. Empty
PosteTema: Re: FOR TIDLIG FØDTE VALPER.   FOR TIDLIG FØDTE VALPER. EmptyLør Okt 10 2009, 05:53

Jag har haft en kull född på 54 dygn, där klarade sig 4 av 7 valpar. En kull född på 55 dygn där klarade sig alla. Jag har haft flera kullar födda på dygn 56 och aldrig haft probelm på dem vidare är det många födda på respektive dygn upp till och med dygn 65. Det är väldigt sälla som en tik går upp till 63 dygn på denna kennel i alla fall wink3
Til Toppen Go down
http://www.exigors.se
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

FOR TIDLIG FØDTE VALPER. Empty
PosteTema: Re: FOR TIDLIG FØDTE VALPER.   FOR TIDLIG FØDTE VALPER. EmptyLør Okt 10 2009, 09:32

F-kulet mitt ble født på dag 57.
Alle sammen har ovrelevd. Har hatt problemer med Frodo, men han ser frisk og
rask ut nå FOR TIDLIG FØDTE VALPER. 103536 .
Alle sammen spsite selv fra de ble født og jeg måtte ikke
følge opp valpene på en annen måte nå enn ved tidligere kull.
Til Toppen Go down
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

FOR TIDLIG FØDTE VALPER. Empty
PosteTema: Re: FOR TIDLIG FØDTE VALPER.   FOR TIDLIG FØDTE VALPER. EmptyLør Okt 10 2009, 10:25

Jeg har Dina som har fått på dag 58,der var noen veldig små i kullet...denne gang fikk hun på dag 57/58 og alle store nok til å greie seg selv biggrin
Men er vel etter 56 døgnet som er å regnes som tidligst iallefall etter som jeg har lært...
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
Gjest
Gjest




FOR TIDLIG FØDTE VALPER. Empty
PosteTema: Re: FOR TIDLIG FØDTE VALPER.   FOR TIDLIG FØDTE VALPER. EmptyLør Okt 10 2009, 10:35

Takk for svar til dere alle cool Sara hadde en veldig urolig dag i går wink3 Tempen flyr opp og ned... natten har ikke vært noe bedre no0 Urin prøve er tatt med neg resultat, hun er tørr og fin bak, det er masse liv i magen, men hun spiser lite, er litt amper, og som sagt veldig travete. Hun er stor og tung, og jeg blir overassket om det ikke er flere enn 6 valper der inne happy4 Hun er på dag 50, og det er ingen tvil om at hun er ukomfortabel med str sin sad3

Dette blir mitt 8 valpekull, og jeg har ikke hatt noen tisper som har gått til dag 63, men sååååååå tidlig har de ikke vært som Sara no0 Hun var heller ikke sånn sist no0

Men vi får bare håpe hun holder på de 1 uke til, vakre Sara mara min plain3
Til Toppen Go down
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

FOR TIDLIG FØDTE VALPER. Empty
PosteTema: Re: FOR TIDLIG FØDTE VALPER.   FOR TIDLIG FØDTE VALPER. EmptyLør Okt 10 2009, 11:23

skjer det når de er store at den siste uken er det mange tegn på at det starter, men at det fortsatt kan gå lang tid før de kommer. temperaturen er ikke alltid til å stole på, så håper at det går enda litt tid før valpene vil se resten av verden happy3
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Gjest
Gjest




FOR TIDLIG FØDTE VALPER. Empty
PosteTema: Re: FOR TIDLIG FØDTE VALPER.   FOR TIDLIG FØDTE VALPER. EmptySøn Okt 11 2009, 19:21

CamillaB skrev:
skjer det når de er store at den siste uken er det mange tegn på at det starter, men at det fortsatt kan gå lang tid før de kommer. temperaturen er ikke alltid til å stole på, så håper at det går enda litt tid før valpene vil se resten av verden happy3

Takk for svar happy6 Vi er nå på dag 52 og de små holder seg inne i mamma,s sprengte mege ennå.. plain3
Men tempen er lav...
Håper de holder seg der noen døgn til happy3
Til Toppen Go down
Sponsored content





FOR TIDLIG FØDTE VALPER. Empty
PosteTema: Re: FOR TIDLIG FØDTE VALPER.   FOR TIDLIG FØDTE VALPER. Empty

Til Toppen Go down
 
FOR TIDLIG FØDTE VALPER.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Den fødte fotomodell
» valper
» Kennel Dovretoppen`s dagbok. Hjemmesiden.
» Leveringstid på valper
» For varmt for valper

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Avl og oppdrett-
Gå Til: