Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Innføring i fotografering og kamerateknikk

Go down 
+3
TrineLise
ElinK
Susanne
7 posters
AvInnlegg
Susanne

Susanne

Antall Innlegg : 694

Innføring i fotografering og kamerateknikk Empty
PosteTema: Innføring i fotografering og kamerateknikk   Innføring i fotografering og kamerateknikk EmptySøn Okt 04 2009, 16:40

Jeg fant en pdf-fil på 45 sider som gir en fin innføring i foto og speilreflekskamera.
Den forklarer ISO, blendertall, kamerafunksjoner (M, P, S osv.), om objektiver og i tillegg står det endel om komposisjon og annet.
Håper den er til nytte cool

Denne "fotoboken" på nettet kan også være til nytte:
Tips og råd ang. foto

Sist endret av Susanne den Søn Okt 04 2009, 16:51, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
ElinK

ElinK

Antall Innlegg : 2777

PosteTema: Re: Innføring i fotografering og kamerateknikk   Innføring i fotografering og kamerateknikk EmptySøn Okt 04 2009, 16:46

Så bra link!! Ingen dum idé å ha en "fototips"-tråd her. Jeg ønsker meg gode forslag til hvordan man tar fine stå-bilder og andre flotte bilder av hunden. Jeg er glad i å ta bilder, men mangler for tiden et skikkelig kamera sad3
Håper vi får kjøpt et etterhvert, inntil det får mobilkameraene og mitt gamle Ixus-kamera være nok.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Susanne

Susanne

Antall Innlegg : 694

PosteTema: Re: Innføring i fotografering og kamerateknikk   Innføring i fotografering og kamerateknikk EmptyFre Okt 09 2009, 14:01

Fant en link til som kan være interessant:

Slik bruker du et speilreflekskamera
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
TrineLise

TrineLise

Antall Innlegg : 119

PosteTema: Re: Innføring i fotografering og kamerateknikk   Innføring i fotografering og kamerateknikk EmptyTor Okt 15 2009, 17:37

Dette var ikke dumt Susanne Smile Takk!
Til Toppen Go down
http://trinelise.blogg.com
MiraHedda

MiraHedda

Antall Innlegg : 232

PosteTema: Re: Innføring i fotografering og kamerateknikk   Innføring i fotografering og kamerateknikk EmptyFre Jul 09 2010, 15:41

Har nettopp fått meg nytt speilrefleks. Jeg er nesten helt grønn på sånt og kameraet er et helt enkelt Nikon D3000, meeen jeg finner ikke ut hvordan jeg stiller blenderen. På manuell skal jeg jo kunne stille blender og lukktid + ISO osv. men jeg får bare ikke stilt blenderen som jeg vil. Jeg har prøvd å lete meg igjennom Bruksanvisningen men der fant jeg ikke stort annet enn at jeg skal stille den med kommandohjulet men med kommandohjulet stiller jeg lukkertiden på manuell hvertfall og jeg har lett over hele kameraet. De eneste gangene jeg får stilt blenderen selv er når jeg har på noen bestemte moduser. Noen som har noen aning om hvordan jeg kan stille den ? blink00
Til Toppen Go down
Hera

Hera

Antall Innlegg : 1526

PosteTema: Re: Innføring i fotografering og kamerateknikk   Innføring i fotografering og kamerateknikk EmptyLør Jul 10 2010, 13:10

TAKK Susanne! biggrin
Hva skulle vi gjort uten deg her inne rolleyes3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Gry

Gry

Antall Innlegg : 377

PosteTema: Re: Innføring i fotografering og kamerateknikk   Innføring i fotografering og kamerateknikk EmptyLør Jul 10 2010, 23:18

MiraHedda skrev:
Har nettopp fått meg nytt speilrefleks. Jeg er nesten helt grønn på sånt og kameraet er et helt enkelt Nikon D3000, meeen jeg finner ikke ut hvordan jeg stiller blenderen. På manuell skal jeg jo kunne stille blender og lukktid + ISO osv. men jeg får bare ikke stilt blenderen som jeg vil. Jeg har prøvd å lete meg igjennom Bruksanvisningen men der fant jeg ikke stort annet enn at jeg skal stille den med kommandohjulet men med kommandohjulet stiller jeg lukkertiden på manuell hvertfall og jeg har lett over hele kameraet. De eneste gangene jeg får stilt blenderen selv er når jeg har på noen bestemte moduser. Noen som har noen aning om hvordan jeg kan stille den ? blink00

Innføring i fotografering og kamerateknikk IMG_6058copy_thumb2

Dette er blender-knappen, denne holder du inne mens du stiller på hjulet for å stille blenderen manuelt. Blenderen er tallet med en F foran seg. happy3
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
BeeBronx

BeeBronx

Antall Innlegg : 174

PosteTema: Re: Innføring i fotografering og kamerateknikk   Innføring i fotografering og kamerateknikk EmptySøn Jul 11 2010, 07:27

Gry skrev:
MiraHedda skrev:

Dette er blender-knappen, denne holder du inne mens du stiller på hjulet for å stille blenderen manuelt. Blenderen er tallet med en F foran seg. happy3

Menar du inte över/underexponering?
- på min D90 ställer jag in över/underexponering med den knappen.

För att ställa in bländaren vrider jag på kugghjulet på insidan av kameran ....
Til Toppen Go down
http://www.beebronx.com
Gry

Gry

Antall Innlegg : 377

PosteTema: Re: Innføring i fotografering og kamerateknikk   Innføring i fotografering og kamerateknikk EmptySøn Jul 11 2010, 16:35

BeeBronx skrev:

Menar du inte över/underexponering?
- på min D90 ställer jag in över/underexponering med den knappen.

För att ställa in bländaren vrider jag på kugghjulet på insidan av kameran ....

Jeg har egentlig ikke peiling, jeg er ganske fersk på speilrefleks selv. lalala2 Men det var det vi lærte på fotokurset jeg driver å tar hvertfall, jeg bare gjentar det jeg lærte der. wink3
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
MiraHedda

MiraHedda

Antall Innlegg : 232

PosteTema: Re: Innføring i fotografering og kamerateknikk   Innføring i fotografering og kamerateknikk EmptyFre Jul 16 2010, 11:07

Gry skrev:
MiraHedda skrev:

Ahhh, der ja ! Takk for svar biggrin
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Innføring i fotografering og kamerateknikk   Innføring i fotografering og kamerateknikk Empty

Til Toppen Go down

Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Innføring i ID-spor
» Innføring i hundefag på Høyskolen i Nordtrøndelag
» Moms/toll for innføring av hund fra Sverige?