Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Uling når eieren er borte.

Go down 
+5
Nina (Kennel Dijontoma)
Bettan
Anne
Maria
Saphire
9 posters
AvInnlegg
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptyTor Sep 17 2009, 07:47

Dette gjelder ikke meg(har jo ennå ingen hund Laughing ), men naboen har en hund som bor under oss. Vi bor i blokk og ting er ikke godt isolert for lyder. Denne hunder ULER HØYLYTT ide eierne drar på morgningen til de kommer hjem, konstant. Men så kan det kanskje gå et par dager hvor det er stille(kanskje de har den med på jobb?). Jeg har sagt ifra i forbifarten for lenge siden bare på "tøys". Men nå vurderer jeg å ta en tur ned å banke på døra for å prate litt med de. Det er faktisk utrolig slitsomt iblandt, spesielt når man har fri å ønsker å sove litt lengre, og det virker som hunden er på soverommet også..dvs under mitt soverom.
Ville dere som eiere blitt sur om en hadde kommet å "klaget" litt på hunden deres, eller skjønner dere situasjonen min?
Og evt noen tips til hva disse eierene kan gjøre..?
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
Gjest
Gjest




Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptyTor Sep 17 2009, 08:49

Jeg ville blitt glad for å vite det. Smile
Hunden har det jo tydeligvis ikke greit hjemme alene!
Så om du sier i fra kan de pøve å finne en løsning på problemet.. Smile
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptyTor Sep 17 2009, 09:47

Huff, stakkars hund, da!! sad3
Jeg ville helt klart sagt det til eierne. Alle vil vel vite det dersom hunden deres ikke har det bra når den er hjemme alene...
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptyTor Sep 17 2009, 10:02

Jeg ville absolutt sagt ifra for alles del,dakkars han har det jo tydligvis ikke godt om han uler uten stopp no0
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptyTor Sep 17 2009, 10:04

Nei, det virker som at hunden sliter veldig når han er aleine. Trur faktisk eirene er på ferie nå, for samboern min hadde sett en fremmed mann som låste seg ut derfra i morges. Men da burde de evt til neste gang sørge for at hunden kan være med de eller evt være hos de som passer den. Men jeg finner det rart, for jeg vet det er to hunder, en dvergpuddel on en chivuava(aner ikke hvordan det skrives). Er det ikke rart at en uler så fært da?? For han/hun er jo ikke helt aleine..
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
Bettan




Antall Innlegg : 108
Join date : 18.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptyTor Sep 17 2009, 10:12

Jeg ville gitt beskjed..
Vi bor selv i blokk og hadde uleproblemet selv da Ilex var mindre og var i bur mens vi var på jobb.. Jeg ble ikke sint eller noe da naboen gav beskjed om at småen satt å ulte hele dagen.. dry
Så det er bare til å gi beskjed... Blir de sure og ikke gjør noe med det, må du nesten begynne å klage, for hundeulign er drøyt en hel dag....
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptyTor Sep 17 2009, 11:34

Jeg syns det er viktitg å gjøre eieren klar over dette. Hunden har det tydeligvis ikke bra, og om de ikke er klar over det får de jo heller ikke gjort noe med det... sad3

Vi hadde det samme problemet her, med en hund i etasjen under oss, som man virkelig kunne høre at var helt forferdelig bedrøvet, og i tillegg til at det er irriterende når man prøver å slappe av selv, så var det helt hjerteskjærende å høre på, og mine hunder så også ut til å bli litt triste av å høre på den... Jeg og flere andre ga beskjed, og det har hvert fall gitt seg...
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
eva johnsen

eva johnsen


Antall Innlegg : 57
Join date : 05.07.2009
Age : 52
Bosted : Lørenskog

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptyLør Sep 19 2009, 14:08

Jeg hadde definitivt sagt ifra.
En ting er at det er grusomt irriterende å høre på, men som de andre sier så har jo tydeligvis ikke hunden det noe særlig bra.

Du får si det på en pen måte, da! wink3
Til Toppen Go down
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptyLør Sep 19 2009, 14:11

Uff, nettopp funnet ut at de er på ferie. Kommer ikke hjem før 29 september. Dvs at den stakkars hunden er aleine en uke til :x Jeg så gjennom vinduet en som kom løpendes med hunden i dag, løp inn med den og løp full fart ut igjenn til bilen(hadde det sikkert travelt), men da fikk jeg iallefallbekreftet at det kun er den ene hunden som er aleine, den andre hunden har de kanskje med på ferie? Men jeg skal prøve å si ifra til den personen som passer på hunden om jeg ser han igjenn..
Får vondt av den altså, høres så lei seg ut, samtidlig er det (stygt sagt) meget irriterende..
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptyLør Sep 19 2009, 14:18

At noen har samvittighet til å la en hund være hjemme helt alene en hel uke mens de er på ferie, er for meg helt ufattelig!! Uansett om de får noen til å lufte hunden en gang i blandt, så er utrolig mange timer den stakkars hunden er alene Uling når eieren er borte. 626389
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptyLør Sep 19 2009, 15:18

Har eierne reist på ferie en uke,å bare "leid" en til å lufte/mate hunden?!... what3 slik har jeg ikke sansen for no0
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
Bettan




Antall Innlegg : 108
Join date : 18.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptyLør Sep 19 2009, 18:01

mad1 e det mulig....... Jeg får dritt dårlig samvittighet når jeg forlater hundene igjen etter at de har vært alene en hel arbeidsdag (8 - 9 timer)
Ikke rart hunden uler da.. de har jo ikke bare behov for tur, men og sosialomgang med eier..
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptySøn Sep 20 2009, 15:08

mad1 mad2 sad3
Til Toppen Go down
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptySøn Sep 20 2009, 17:17

Da har jeg sagt i fra(eierne kom vist hjem nå, ikke den 29 september som vi trudde). Det virket som at de tok det alvorlig, og takket for at jeg sa ifra. Så nå skulle de finne på en bedre løsning neste gang de skulle bort. Jeg sa ifra at vi mer enn gjerne kunne passe på de neste gang Laughing Skjønte ikke helt hvorfor de lot den ene være aleine hjemme, mens den andre var hos noen venner...da ber de jo nesten om trøbbel. Men, skal nok se at dette ikke gjentar seg nå, håper ikke det iallefall :x
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
Gabriella

Gabriella


Antall Innlegg : 123
Join date : 16.07.2009
Age : 42

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptySøn Sep 20 2009, 21:05

Det er fortsatt en stund til eiere kommer hjem igjen og dette er tydligvis et stort problem for hovedpersonen, nemlig hunden. Kan du kanskje be styret av borettslaget eller hva det nå enn er av sameiet, om å ringe eieren og si at bekymrede naboer har reagert på lyder fra leiligheten?
En annen ting: Er man mistenksom på at hunden ikke er 100 % tatt vare på, eller rettere sagt at en hund er ulykkelig (deprimert) så tror jeg man er pliktet til å si i fra om dette. Enten politiet /dyrevernet eller andre ?

Det er ikke lett med en ulykkelig hund som nabo, vi fikk beskjeden litt i det seneste laget og skulle ønske at naboer var mer spesifikke på når hunden faktisk ulet. De hadde ventet i ca en mnd med å fortelle oss og jeg ble veldig lei meg for Hiro sin del om at jeg ikke visste om dette tidligere.

Lykke til!
Til Toppen Go down
Gabriella

Gabriella


Antall Innlegg : 123
Join date : 16.07.2009
Age : 42

Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. EmptySøn Sep 20 2009, 21:06

.....fillern, jeg leste feil angående dato for hjemkomst 👅
Til Toppen Go down
Sponsored content





Uling når eieren er borte. Empty
PosteTema: Re: Uling når eieren er borte.   Uling når eieren er borte. Empty

Til Toppen Go down
 
Uling når eieren er borte.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bur sitting og uling..
» kloa er borte...
» StovnerYlva
» dp tisser inne når eier er borte, hjelp meg!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: