Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trist dag

Go down 
+22
Bente
Cesilie
Fly
Magdalena
Marion G
Nina (Kennel Dijontoma)
Bjørn E
Camilla
Nero-Noir
Gry Elena
Maria
Marte
pusevoffen
helle
Anne
Hera
-linda-
ingrid, beloved york
Wishmaster
Kinkade
Surpottan
Takk for meg
26 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyLør Okt 03 2009, 19:28

Håper virkelig at problemene ikke er så store som fryktet, og at han vil få et langt og godt liv! happy3 Men er den nye eieren forbredt på eventuelt å punge ut med masser av penger til operasjon og behandling etter hvert om det blir nødvendig da...? Skulle du ikke egentlig beholde ham selv, eller surrer jeg nå...?
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyLør Okt 03 2009, 19:40

Nina skrev:
Håper virkelig at problemene ikke er så store som fryktet, og at han vil få et langt og godt liv! Trist dag - Page 3 557338 Men er den nye eieren forbredt på eventuelt å punge ut med masser av penger til operasjon og behandling etter hvert om det blir nødvendig da...? Skulle du ikke egentlig beholde ham selv, eller surrer jeg nå...?
I utgangspunktet hadde jeg tenkt å beholde han selv.
Men hvis han kan få et langt liv (noe jeg håper), ønsker jeg ikke å ha lille Frodo her hjemme.
Tisper med løpetid og hanne i hus er ikke noe jeg vil ha Trist dag - Page 3 723324 .
Jeg håper nå at han vil få et langt liv, sammen med sin nye eier.
Og når/hvis/om... lille Frodo blir syk så går det IKKE ann å operere.
Da er det kun avliving som kan hjelpe han. (Står forøvrig lengre opp i tråden at
denne tilstanden ikke kan opereres)..
Hans nye eier er selvsagt informert, og tar selvsgt IKKE betalt for han!
Hans nye eier er som jeg har skrevet tidligere en som har erfaring med dp fra før.
Jeg hadde ikke gitt bort lille Frodo hvis jeg ikke hadde vist
han vil få det veldig fint Trist dag - Page 3 723324 .
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyLør Okt 03 2009, 20:17

Ok...nei, tenkte bare på om det er noe annet enn det vetten opprinnelig trodde det kunne være, og som kunne behandles...trodde ikke dere var 100% sikre på om det var det de fryktet eller ikke nemmelig, og er det no annet kan det jo hende det må fikses...?
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptySøn Okt 04 2009, 09:36

Nina skrev:
Ok...nei, tenkte bare på om det er noe annet enn det vetten opprinnelig trodde det kunne være, og som kunne behandles...trodde ikke dere var 100% sikre på om det var det de fryktet eller ikke nemmelig, og er det no annet kan det jo hende det må fikses...?
Ok, fint at du engasjerer deg, men jeg har SELVSAGT informert den nye eieren.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyTir Okt 06 2009, 18:01

Anne-Mari skrev:
Nina skrev:
Ok...nei, tenkte bare på om det er noe annet enn det vetten opprinnelig trodde det kunne være, og som kunne behandles...trodde ikke dere var 100% sikre på om det var det de fryktet eller ikke nemmelig, og er det no annet kan det jo hende det må fikses...?
Ok, fint at du engasjerer deg, men jeg har SELVSAGT informert den nye eieren.

Det var ikke ment som noe angrep asså, kunn et vanlig spørsmål...vet nemmelig selv hvordan det er å ha en hund som krever elstremt mye økonomisk og emosjonelt... wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyTir Okt 06 2009, 18:11

Nina skrev:
Anne-Mari skrev:
Nina skrev:
Ok...nei, tenkte bare på om det er noe annet enn det vetten opprinnelig trodde det kunne være, og som kunne behandles...trodde ikke dere var 100% sikre på om det var det de fryktet eller ikke nemmelig, og er det no annet kan det jo hende det må fikses...?
Ok, fint at du engasjerer deg, men jeg har SELVSAGT informert den nye eieren.

Det var ikke ment som noe angrep asså, kunn et vanlig spørsmål...vet nemmelig selv hvordan det er å ha en hund som krever elstremt mye økonomisk og emosjonelt... Trist dag - Page 3 723324
Helt greit, synes bare det virket som du trodde jeg var TOTALT useriøs.
Og det er jeg faktisk ikke!
Er ingen OPPDRETTERE som gir bort en hun med en feil på, for så og skjule feilen for
personen de gir den bort til
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyTir Okt 06 2009, 18:40

Anne-Mari skrev:
Nina skrev:
Anne-Mari skrev:
Nina skrev:
Ok...nei, tenkte bare på om det er noe annet enn det vetten opprinnelig trodde det kunne være, og som kunne behandles...trodde ikke dere var 100% sikre på om det var det de fryktet eller ikke nemmelig, og er det no annet kan det jo hende det må fikses...?
Ok, fint at du engasjerer deg, men jeg har SELVSAGT informert den nye eieren.

Det var ikke ment som noe angrep asså, kunn et vanlig spørsmål...vet nemmelig selv hvordan det er å ha en hund som krever elstremt mye økonomisk og emosjonelt... Trist dag - Page 3 723324
Helt greit, synes bare det virket som du trodde jeg var TOTALT useriøs.
Og det er jeg faktisk ikke!
Er ingen OPPDRETTERE som gir bort en hun med en feil på, for så og skjule feilen for
personen de gir den bort til

Det var ikke det jeg mente heller, da hadde jeg spurt om det... wink3 Men selv om noen har fått noe forklart så er det jo ikke sikkert de har forstått omfanget av det....jeg hadde nok helt sikkert ikke forstått omfanget av hva vi må gjennom med min eldste dersom jeg hadde visst om det allerede da han var valp... Bare lurte jeg, siden jeg forstod det sånn at det ikek var helt oppklar hva som var galt med valpen, så det var ikke værre enn det... wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyTir Okt 06 2009, 20:35

Oki Trist dag - Page 3 723324
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyOns Okt 07 2009, 07:19

Jeg håper han får et langt og godt liv hos di nye eierene sine, gutten er nydelig. biggrin
Så lenge han ikke har plager så skjønner jeg godt avgjørelsen din, er ikke lett å gå det skrittet og gjennomføre en avlivning.
Det er di personenen som mener at vi holdt Delhi i live var dyreplageri etter hugormbittet.
Vi gjorde alt for vår lille jente og i dag er hun en glad jente med mye motor og ingen komplikasjoner på noen måte biggrin
Lykke til med lille gutten biggrin
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyOns Okt 07 2009, 07:25

Marion skrev:
Jeg håper han får et langt og godt liv hos di nye eierene sine, gutten er nydelig. Trist dag - Page 3 103536
Så lenge han ikke har plager så skjønner jeg godt avgjørelsen din, er ikke lett å gå det skrittet og gjennomføre en avlivning.
Det er di personenen som mener at vi holdt Delhi i live var dyreplageri etter hugormbittet.
Vi gjorde alt for vår lille jente og i dag er hun en glad jente med mye motor og ingen komplikasjoner på noen måte Trist dag - Page 3 103536
Lykke til med lille gutten Trist dag - Page 3 103536
Takk for det Marion Trist dag - Page 3 103536 !

Husker det med huggormbittet ja, og så bra hun er i fin for igjen uten komplikasjoner
eller varige men.
Jeg har selv hatt en hund som ble bitt av huggorm,hun fikk motgift innen 2 timer, men alikevel
var hun veldig slapp og syk i mange dager....
Gikk heldigvis bra med henne uten at vi måtte behandle henne ytterliggere.
Jeg tror lille Frodo vi få et langt liv, slik han er nå har han det iallefall veldig bra,
og er en lykkelig liten valp Trist dag - Page 3 332565 .
Han kaster ikke opp mat nå heller, så det virker som det er bedre med fast føde Trist dag - Page 3 738600 .
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyOns Okt 07 2009, 08:18

Jeg forstod det også slik at det ikke var helt oppklart hva som feilte valpen. Men da regner jeg med at det er det som veterinæren sa først som gjelder, men at han likevel ser ut til å klare seg bra tross for utposningen på spiserøret.

Ønsker dere lykke til videre med han, og så krysser jeg fingere for at alt fortsetter å gå bra med han fremover happy3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyOns Okt 07 2009, 12:21

Anne-Mari skrev:
Marion skrev:
Jeg håper han får et langt og godt liv hos di nye eierene sine, gutten er nydelig. Trist dag - Page 3 103536
Så lenge han ikke har plager så skjønner jeg godt avgjørelsen din, er ikke lett å gå det skrittet og gjennomføre en avlivning.
Det er di personenen som mener at vi holdt Delhi i live var dyreplageri etter hugormbittet.
Vi gjorde alt for vår lille jente og i dag er hun en glad jente med mye motor og ingen komplikasjoner på noen måte Trist dag - Page 3 103536
Lykke til med lille gutten Trist dag - Page 3 103536
Takk for det Marion Trist dag - Page 3 103536 !

Husker det med huggormbittet ja, og så bra hun er i fin for igjen uten komplikasjoner
eller varige men.
Jeg har selv hatt en hund som ble bitt av huggorm,hun fikk motgift innen 2 timer, men alikevel
var hun veldig slapp og syk i mange dager....
Gikk heldigvis bra med henne uten at vi måtte behandle henne ytterliggere.
Jeg tror lille Frodo vi få et langt liv, slik han er nå har han det iallefall veldig bra,
og er en lykkelig liten valp Trist dag - Page 3 332565 .
Han kaster ikke opp mat nå heller, så det virker som det er bedre med fast føde Trist dag - Page 3 738600 .
Delhi fikk medisiner i en rekordfart, hun rakk ikke å hovne opp før vi var hos dyrlegen.
men jeg stiller meg undrende til dette serumet egentlig. men gjort er gjort og jenta er i fin form biggrin
Men du må oppdatere oss med bilder av han da biggrin
Til Toppen Go down
Christoffer




Antall Innlegg : 6
Join date : 07.10.2009
Age : 35
Bosted : Trøndelag

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyOns Okt 07 2009, 13:13

Hei folkens! det er jeg som er den heldige og får gleden av å ta imot Frodo:)
noe av det første Anne fortalte meg om var utposningen. Hun har gjort en kjempejobb når det kommer til informasjon rundt dette. Så lenge lillemann er frisk og rask så vil jeg gjøre mitt ytterste for at han skal få en fantastisk oppvekst og et supert liv:)
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyOns Okt 07 2009, 13:40

Christoffer skrev:
Hei folkens! det er jeg som er den heldige og får gleden av å ta imot Frodo:)
noe av det første Anne fortalte meg om var utposningen. Hun har gjort en kjempejobb når det kommer til informasjon rundt dette. Så lenge lillemann er frisk og rask så vil jeg gjøre mitt ytterste for at han skal få en fantastisk oppvekst og et supert liv:)
Tusen takk Christoffer Trist dag - Page 3 Icon_flower
Og jeg er sikker på at han vil få det bra hos deg Trist dag - Page 3 557338 .
Til Toppen Go down
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 EmptyOns Okt 07 2009, 14:30

Håper han ikke kommer til å plages og at han kan få et langt og godt liv happy3

Marion skrev:
Anne-Mari skrev:
Marion skrev:
Jeg håper han får et langt og godt liv hos di nye eierene sine, gutten er nydelig. Trist dag - Page 3 103536
Så lenge han ikke har plager så skjønner jeg godt avgjørelsen din, er ikke lett å gå det skrittet og gjennomføre en avlivning.
Det er di personenen som mener at vi holdt Delhi i live var dyreplageri etter hugormbittet.
Vi gjorde alt for vår lille jente og i dag er hun en glad jente med mye motor og ingen komplikasjoner på noen måte Trist dag - Page 3 103536
Lykke til med lille gutten Trist dag - Page 3 103536
Takk for det Marion Trist dag - Page 3 103536 !

Husker det med huggormbittet ja, og så bra hun er i fin for igjen uten komplikasjoner
eller varige men.
Jeg har selv hatt en hund som ble bitt av huggorm,hun fikk motgift innen 2 timer, men alikevel
var hun veldig slapp og syk i mange dager....
Gikk heldigvis bra med henne uten at vi måtte behandle henne ytterliggere.
Jeg tror lille Frodo vi få et langt liv, slik han er nå har han det iallefall veldig bra,
og er en lykkelig liten valp Trist dag - Page 3 332565 .
Han kaster ikke opp mat nå heller, så det virker som det er bedre med fast føde Trist dag - Page 3 738600 .
Delhi fikk medisiner i en rekordfart, hun rakk ikke å hovne opp før vi var hos dyrlegen.
men jeg stiller meg undrende til dette serumet egentlig. men gjort er gjort og jenta er i fin form biggrin
Men du må oppdatere oss med bilder av han da biggrin
Når jeg var på foredrag om førstehjelp på Stend Dyreklinikk. Fortalte de at man sjeldent gav motgift til hunder som var bitt av huggorm, pga at motgiften koster 20 000kr Shocked Fikk ikke helt med meg hvilken behandling de gir i stede, men mener det var noe sånt som at de lettet påkjenningen, fra giften, for organene på en eller annen måte. Så da er det gjerne ikke så rart at man blir slapp i lang tid etter på.
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
Sponsored content





Trist dag - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Trist dag   Trist dag - Page 3 Empty

Til Toppen Go down
 
Trist dag
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Er i SJOKK!
» En trist historie
» Vet ikke helt om denne er trist eller fin...
» N UCH Mink's Ask 17.05.1996-27.02.2014

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: