Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 And the Jonas-story continues...

Go down 
+15
Garp
Siri
Gry Elena
Anne
Cesilie
Nero-Noir
Kinkade
Maria
Marte
CamillaB
Linn
Lex
NinaM
KristinC
Nina (Kennel Dijontoma)
19 posters
AvInnlegg
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyFre Jun 12 2009, 23:59

Her ruller og går det som vanlig... Vi har nå vært gjennom en kastrasjon, etter at Jonas fikk en bakteriell prostatitt, som igjen førte til UVI og krystaller i blæren, og som ikke lot seg kurere kunn ved hjelp av medisin... Den første antibiotikakuren var feil i forhold til dyrkningsresultatene, den andre antibiotikakuren ble han veldig dårlig av ved at hele huden hans tørket inn og flasset av i store, flak særlig i øregangene, testiklene, leppene, nesespeilet mm, og tredeputene og nesten tørket også helt inn og sprakk opp, så den medisinen måtte han slutte på og det ble en tredje kur i kombinasjon med kastrering, og dette ser endelig ut til å virke! Stingene ble tatt tirsdag, og urinprøven og palpasjonsundersøkelsen av prostata var nå helt bra! happy3

MEN, så enkelt kan det jo selvfølgelig aldri være, så nå viser det seg at de har sluttet å produsere øyepillene Jonas er avhengig av, og da vi trengte påfyll forrige fredag ble det plutselig full krise da vi ikke fikk tak i dem, og Jonas sin faste lege har ferie og det er bare han som vet hva Jonas kan og ikke kan få... rolleyes3 Etter mye om og men og en lang og stressende dag fikk Oslo Dyreklinikk endelig tak i doktor'n til Jo, som var på vei hjem og måtte gå gjennom notatene sine før han kunne gi oss dosering på den nye medisinen og ringe inn en resept...takk og lov for døgnåpent apotek på Jernbanetorget for å si det sånn... Problemet med denne medisinen var at han egentlig har sluttet å bruke denne pga at det var så mange hunder som ble uvel og begynte å kaste opp av dem, men vi måtte jo bare prøve... De to første dagene gikk det bra, men øyet hans så allikevel ikke så bra ut som det gjorde på den andre medisinen...men så på søndag kastet han opp, og mandag merket jeg at han begynte å bli veldig tungpustet, noe som ikek skal være blandt bivirkningene for denne medisinen, og da vi hadde kontrolltime på Høyskolen på tirsdag var pusten blitt veldig dårlig, og han pustet tydelig med magen og blåste voldsomt med nesen, så da var det strake veien ned på røntgen igjen, for å få bilder av lungene... Når vi skulle ta bilder måtte vi jo holde ham nede på siden og på ryggen, npe som naturlig nok stresset ham litt opp og økte respirasjonen hans, og da var da fikk jeg helt tårer i øynene av å se hvor anstrengt pusten hans var...ble så ille at vi måtte forte oss å legge ham opp på magen mellom hvert bilde.... sad3 Bildene viste fortettninger i brystet som ikek skulle være der, og som de ikke visste hva var, men siden dette kom når si startet på de nye pillene sluttet vi med en gang på disse, og samme kvelden var han mye bedre, og neste dag var han normal igjen, så da kan vi med andre ord ikke bruke den eneste erstattningen som finnes for de gamle pillene hans, og han ikke lenger noen piller for øynene sine... 🇳🇴 Vi har jo prøvd alt de siste to årene nå, og kommet fram til at det eneste som funket optimalt var de 3 forskjellige øyedråpene han går på nå, i kombinasjon med pillene han gikk på, så dette var skillelig dritt! Som erstattning for manglende piller måte vi nå begynne å dryppe 6 ganger om dagen i stedet for 3, men dette alene holdt ikke trykket nede, og da vi var tilbake for ny kontroll igår var trykket for høyt, så da måtte vi begynne på en fjerde øyedråpe som skulle gjøre susen... Denne dråpen har han imidlertid gått på tidligere, uten hell, så jeg var med andre ord ikke så veldig happy over at dette var det eneste alternative vi hadde, men nå ser faktisk øyet mye bedre ut, så nå er det bare å håpe at det holder seg sånn og at trykket er nede igjen når vi skal på ny måling neste uke. Konklusjonen var vel uansett at dette bare er en midlertidig behandling for å stabilisere det fram til den faste legen hans er tilbake igjen, og da må øyet tas.... Crying or Very sad Det store spørsmålet nå er om de kan nøye seg med å fjerne innholdet og beholde kapselen og fylle den med en silikonkule sånn at det ser ut som han har et øye der, eller om vi må ta ut hele øyet og sy igjen... På sånne typer øyeproblemer som Jonas har, hvor det ikke er noen skade på selve øyet, men innholdet inni øyet som er problemet anbefaler de som regel å beholde skallet, men siden Jonas er litt utenom det normale og har fått maks uflaks med alt vet vi ikke om det lar seg gjøre nå før den faste legen hans har sett på ham... Det har jo ingen ting å si for Jonas om man velger det ene eller andre, for han mister jo uansett øyet og har ikke noe syn på det nå allikevel, så det blir mest for min del, og jeg må jo innrømme at jeg blir fryktelig lei meg om vi må fjerne hele øyet, siden han alltid har hatt et uttrykk som er heeelt spesielt nydelig, men mest fordi jeg regner med at vi da ikke vil kunne starte lydighet, noe jeg hadde håpet vi skulle klare å bli klare til i løpet av høsten... Han er så utrolig flink og har det så sinnsykt moro med det, så etter at vi måtte gi opp redningshundkarriæren ville det vært litt sårt om vi ike fikk gjort dette heller... sad3 Menmen, hans ve og vel kommer uansett først, så får jeg heller bite i meg det vi taper på det... Han er i hvert fall ved utrolig godt mot og nyter livet til det fulle, så hverken jeg eller noen av de nå veldig mange veterinærene og ekspertene som er innvolvert i Jonas er i tvil om at det er helt riktig å fortsette å hjelpe ham så lenge han fortsetter å være så fornøyd som han fortsatt er!

Han ser virkelig de små gledene i livet, og det er, som Linda sa, sørenmeg mange som kunne lært en god del av ham, inkludert meg selv! Har vært mye tårer og bekymringer i perrioder, og i det sisste værre enn noen gang før...men når jeg ser hvordan han, som jo faktisk er den som må gjennomgå alt dette, takler det, må jeg bare sparke meg selv i baken og be meg ta meg sammen, for han har hvert fall ingen planer om å sette seg ned å deppe! ❤ Han leker og koser med barneskole klasser på bussen på vei til Veterinær høyskolen, selv på sine dårligste dager, og tar seg tid til å legge seg og rulle seg og nyyyyte solen på vei hjem etter lange dager hos doktoren, og får de fleste på sin vei til å lette på smilebåndet...han er virkelig den mest fantastiske hunden jeg noen gang kunne bedt om, og jeg bare håper så inderlig at jeg får lov til å beholde ham i en goood stund til! floating Og Otto, han er mammas stooore trøst på de vanskeligste dagene, og er alltid på plass for å tørke bort tårer og komme med en betryggende klem...verdens beste gutter....! sidehug
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyLør Jun 13 2009, 06:25

Det er ille hvor mye Jonas og dere må gjennom..
Godt han tar det som han gjør. Han må virkelig være helt unik!
Masse god bedring og lykke til framover!
Til Toppen Go down
NinaM

NinaM


Antall Innlegg : 316
Join date : 10.06.2009

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyLør Jun 13 2009, 07:18

Dette var trist lesing... Skjønner ikke hvordan en hund kan så så uflaks her i livet sad3 Likevel er det så godt å høre at Jonas tross alt klarer å nyte livet, det er jo faktisk det viktigste Wink Og så bra at kastrering hjalp på UVI/prostatitten happy6 Jeg håper ting roer seg for dere nå! God bedring til Jonas, mange varme tanker sendes herfra therethere
Til Toppen Go down
http://www.tiasverden.com
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyLør Jun 13 2009, 07:31

Huff Nina... sad3

Har tenkt på dere masse mens forumet var nede, lurt på hvordan det var med Jonasen din. Godt det ene problemet ble bedre med kastrering. Jeg krysse fingre for dere, og håper at Jonas får lov til å beholde øyehulen, og utrykket sitt. therethere
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyLør Jun 13 2009, 08:12

Sender dere bare en STOR klem therethere Du vet jeg tenker på dere og håper at det nå kan få roet seg litt og at veterinærmannen finner en god løsning som fungerer for Jonas Smile Godt dere har en flink doktor til godgutten Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Gjest
Gjest




And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyLør Jun 13 2009, 09:35

Dette var trist, jeg håper det ordner seg til slutt, god bedring til gutten.
Til Toppen Go down
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyLør Jun 13 2009, 11:00

sidehug stakkars lillegutten

misser dere hver gang dere er innom, sukk... må få hilse på skjønnheten engang Smile
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyLør Jun 13 2009, 14:51

Uff Nina.. Dette var trist å lese!
At noen skal oppleve så mye motgang er utrolig urettferdig, og jeg unner ingen det.. Crying or Very sad

Men det er kjempe godt å se og høre at Jonas er så glad og fornøyd til tross!!
Jeg er ikke i tvil om at gutta dine er de godeste pinscherguttene jeg har møtt!!
Du er heldig Nina som har to så gode gutter, men de er enda heldigere som har deg! sidehug
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyLør Jun 13 2009, 17:16

Huff, dette var trist lesning.. Crying or Very sad Men samtidig blir man rørt over hvor fantastisk tapper Jonas er, hvordan han takler smerte og dyrlegebesøk, og hvordan han nyter livet til tross for alt han gjennomgår!! Han høres bare helt vidunderlig ut!! plain3 Very Happy

Masse god bedring!! Krysser fingrene for dere!! Very Happy
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyLør Jun 13 2009, 18:00

huff, huff...dette var trist Nina!

Men Jonas er Jonas og absolutt verd slit og strev selv om det er tungt til tider. Han er et unikum av en gutt, og det er utrolig godt å lese at han fremdeles er en livsnyter til det fulle happy6

Jeg håper dere finner et behandligsregime som kan hjelpe han så lenge som mulig! Vi tenker mye på dere therethere

Stor klem fra oss her i Trondheim!
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Nero-Noir

Nero-Noir


Antall Innlegg : 371
Join date : 11.06.2009
Bosted : Nesflaten

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptySøn Jun 14 2009, 09:17

God bedring til Jonas, og som andre også sier han høres helt vidundelig ut therethere får meg til å tenke på min kjære Nero som slikket mine tårer da vi tok forvel plain3
Til Toppen Go down
http://www.nero-noir.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptySøn Jun 14 2009, 11:24

therethere
Til Toppen Go down
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptySøn Jun 14 2009, 20:43

Masser av god bedring til goingen din therethere
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 64
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptySøn Jun 14 2009, 20:48

Jeg blir så lei meg jeg Nina, dette er så urettferdig og trist atte, stakkars tapre snille Jonas, han er en fantastisk snill og god hund floating Dette skal gå bra og du skal ha den vakre Jonasen din i maaaaaaaange år til, han gir ikke opp så lett den gutten der vettu plain3
Mange varme godbedringsklemmer fra meg og jentene som gjerne kommer på en visitt snart igjen til yndlingsgutta sine sidehug
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Siri

Siri


Antall Innlegg : 184
Join date : 14.06.2009
Age : 38
Bosted : Oslo

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyMan Jun 15 2009, 23:38

Så trist å høre Nina, tenker mye på Jonas og alt dere må gjennom for tiden, han høres jo bare heelt fantastisk ut oppi det hele!!
Utrolig urettferdig at han skal ha så mye vondt, men så sterkt av han at han fortsatt har den livsgleden, det må jo gjøre det verdt alt strevet når han klarer å nyte de små gledene i livet på tross av alt!

Lykke til, håper han får beholde det flotte uttrykket sitt, og får et langt og godt liv med mye glede!!! plain3
Til Toppen Go down
http://www.lucaslionheart.webs.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyTir Jun 16 2009, 08:47

Jeg har ett bilde av jonas sittende i en blomstereng og han bare smiler og nyter det. Du skriver så levende om Jonas og er så flink til å fokusere på de positive sidene med han. Stå på videre og nyt dagene med guttene dine. Håper jeg får treffe de en eller annen gang i framtiden. Very Happy
Og selvfølgelig: God bedring til tapre Jonas som aldri gir opp! bestw3
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
pusevoffen

pusevoffen


Antall Innlegg : 661
Join date : 12.06.2009

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Gog bedring til den flotte gutten din   And the Jonas-story continues... EmptyFre Jun 19 2009, 14:47

God bedring til den flotte gutten din flower
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyTir Jul 07 2009, 23:00

Idag var vi på kontroll igjen... Hadde tilsammen tre timer hos veterinærhøyskolen idag, én hos øyelegent til Jonas, én hos prostatalegen og én til Otto, så vi kjeder oss ikke når jeg har fri fra jobben, haha! rolleyes3

Jonas sin prostata så veldig bra ut, og det ser ut til at alt fortsatt er som det skal etter at len laaaange antibiotikakuren nå er avsluttet, og da kunne han få årets vaksiner, som han ikke kunne få forrige gang... Øyetrykket hans som var for høyt for to uker siden, var mye bedre idag heldigvis, men han hadde nå alt for lav tåreproduksjon på det beste øyet sitt, noe som er no skikkelig dritt, siden det er det eneste øyet han har no syn på, så vi kan ikke risikere å miste det.... Det blir det igang med en femte øyemedisin daglig for å prøve å få det under kontroll igjen, så nå håper jeg virkelig at han svarer på den medisinen!

Otto har fått et lite problem med øret og huden i nakken, etter at han rullet seg i no dritt mens jeg var på ferie, og ble vasket med en shampoo i stallen som han reagerte på, men dette er ikke no problem, skal vaske øret med spesialvask to ganger om dagen i tre uker nå, og halsen skulle fikse seg selv, for det så tørt og fint ut...

Trodde det skulle bli litt klønete med to hunder hos vetten på likt, men det gikk bra, de oppføret seg eksemplarisk og fikk masse skryt fra veterinærer, pleiere og andre på venterommet...Otto ble tatt med av noen av veterinærene og sjekket litt mens jeg gjorde meg ferdig inne hos øyelegen med Jonas, og han så ut som han syns det var stor stas den rare hunden, var helt i hundre med halen da han kom inn igjen, og så skikkelig stolt ut... Laughing

Imorgen er det tilbake med Otto for øyelysing, så nå krysser jeg alt jeg har for at alt er bra denne gangen også...kommer nok ikke til å få sove stort i natt... unsure3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Siri

Siri


Antall Innlegg : 184
Join date : 14.06.2009
Age : 38
Bosted : Oslo

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyTir Jul 07 2009, 23:37

Så bra at Jonas er bedre nå, håper medisinene virker da!!

Hihi, Otto er så søt!! laughs Krysser fingre og tær for friske øyne på han i morgen, fine gutten! wink3
Til Toppen Go down
http://www.lucaslionheart.webs.com
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyOns Jul 08 2009, 06:32

Å så bra at Jonas sin prostata responderte på behandlingen og er tilbake til normalen happy6 Krysser fingrene for at øyedråpe nr 5 ( blink00 ) gjør susen for øyet hans også happy3

Lille Otto er nok bra igjen på et blunk.

Moro å få så mye skryt v gutta sine, men de er absolutt verdt hvert eneste rosende ord happy3 happy6
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyOns Jul 08 2009, 09:43

Så bra at det var gode nyheter denne gangen. Håper øyemedisinen funker nå da. happy3
De høres veldig herlig ut, begge guttene dine. Håper Jonas slipper noe mer tull nå.
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyOns Jul 08 2009, 10:07

Får klump i halsen hver gang jeg ser at denne tråden blir oppdatert...
Men supert at det går bedre med kjekke Jonasen! happy6
Og det gåt nok bra med Otto i morgen også skal du se. happy3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
eva johnsen

eva johnsen


Antall Innlegg : 57
Join date : 05.07.2009
Age : 52
Bosted : Lørenskog

And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... EmptyOns Jul 08 2009, 12:57

Godt å høre at det går litt bedre med Jonas nå. Øyelysning med Otto går sikkert bra. wink3

Om ikke det i framtiden går med lydighet så får du begynne med rally; der er alle velkomne! happy6
Til Toppen Go down
Sponsored content





And the Jonas-story continues... Empty
PosteTema: Re: And the Jonas-story continues...   And the Jonas-story continues... Empty

Til Toppen Go down
 
And the Jonas-story continues...
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Jonas sin hverdag.... (Oppdatert 02/12, s.2)
» Jonas 8 år!!
» Jonas 4 år!
» Hvor er Jonas??
» Jonas tom for bjeff...:)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: