Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.

Go down 
+11
Monica P
Benedicte
Eva
Irene
Siri
Nina (Kennel Dijontoma)
Simira
Lene
ElinK
Kennel Mirenzo
Saphire
15 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyFre Aug 28 2009, 11:53

Hei hei.
Jeg er ny på forumet, så jeg vil gjerne presentere meg selv først. Jeg heter Jeanette og er 24 år, bor sammen med min samboer Erlend i Blystadlia(mellom Oslo og Lillestrøm). Jeg er utdannet hestefaglært og hjelpepleier, men studerer for tiden sykepleier andre året i Oslo. Jeg har i hele mitt liv hatt en stor dyreinteresse, men det har som oftes vært hest og katt som har vært min store hobby. Har hatt hest i mange år, men pga studiene så har jeg litt "hestefri" om dagen. Vi bor sammen med 4 katter, og vi driver et lite oppdrett av rasen Hellig birma. Igjennom ungdomsårene mine hadde min far to hunder, men det var mest han som hadde ansvaret for de da.

Nå har det seg slik at jeg har plutselig fått mer og mer lyst på en hund, og da min samboer også har fått et øye opp for dette så har vi tittet høyt og lavt etter en rase som har fanget våres innterese. Den rasen som vi syns ser mest interesang ut er da Pincher, men vi har ennå ikke hilset på en "live", eller snakket med noen oppdretter. Vi har tenkt oss til "Dogs4all" messen i Lillestøm, så vi håper at det dukker opp noen Pinchere der. Mest av alt ønsker vi oss en brun/svart Pincher..litt usikker på hva fargen heter.

Det vi ønsker oss mest er en familliehund som vi kan ha det gøy med, jeg kunne gjerne også tenkt meg å stille ut, drive med agility og selvfølgelig dressurkurs. Vi vil ha en hund som er glad i barn(ikke aktuelt nå, men innen et par år), og den må selvfølgelig kunne vennes til å omgåes med katter da det er en stor del av våres liv. Vi ønsker å komme oss mer ut i skog og mark, og da er en hund et trivelig selskap. I og med at dette blir våres første hund, så bør det være en lett hund å omgåes med. Så noen raske spørsmål..
* Hvordan er Pinchere som førstegangshund?
* Hvordan er de i gemyttet? (er klar over at det kan være individuelt).
* Lar de seg lett vennes til å omgåes katter?
* Hvordan er de å trene?
* Ca hvor mye/ofte/lenge trenger de av turer hver dag?
*Pris?
*Noen som har muligheten til å la oss komme å hilse på en Pincher? Evt forslag om en utstilling der det kommer noen?
* Kan de bære lett kløv når de blir eldre? (Tenker da på vann, mat, lett vekt)
*Høres det ut som Pincher kan være et godt valg for oss?

Dette ble litt langt, men på forhånd takk for svar happy6
Mvh Jeanette biggrin
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyFre Aug 28 2009, 12:18

Lykke til med jakten.
Jeg studerer også andre året i Oslo (sykepleie). Går du på høgskolen? Isåfall hvilken klasse?
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyFre Aug 28 2009, 12:20

Kennel Mirenzo skrev:
Lykke til med jakten.
Jeg studerer også andre året i Oslo (sykepleie). Går du på høgskolen? Isåfall hvilken klasse?

Høyskolen I Oslo, 2 c. Du da?
Sitter å leser om alt jeg kommer over her på forumet nå, derfor jeg svarte så raskt cool
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyFre Aug 28 2009, 12:28

Svart og brun pinscher heter black/tan. Vi venter på vår første pinschervalp nå og gleder oss veldig! Vi er begge hundevante, men pinscher er en ny rase for oss, så vi også leser alt vi kommer over. Vi skal ha en rød pinscher vi da.
Lykke til med valget av hund!!
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyFre Aug 28 2009, 13:20

Velkommen hit og lykke til i valg av hund/rase. happy6

Her er noen av mine erfaringer etter å ha hatt en pinscher-gutt i snart 1 1/2 år:

Jeg har pinscher som min først hund, og jeg synes ikke det har vært noe problem. Så lenge du vet (omtrent) hva du går til så tror jeg nok det går fint. Men som jeg pleier å si til folk som spør: ikke kjøp en pinscher og forvent å få en puddel. wink3

Pinschere er (synes jeg) ganske lettlærte. De fleste gjør det meste for en godbit. Men ikke tren for mange repetisjoner av samme ting. Da kan de gå lei, og vil heller finne på noe annet. Men noen repetisjoner på en ting, og så gå over til en annen ting går fint.

De fleste pinschere jeg har møtt er veldig trivelige hunder. Kosete og veeeldig glade i flokken/familien sin, men ikke så veldig interessert i fremmede. Hvis du er ute og går tur med hunden og dere møte folk på veien, så kan pinscheren virke litt overlegen. Den er rett og slett ikke interessert. Med mindre det er hunder der da. Sånn er ihvertfall Azarel. Fremmede mennesker kan vi fin overse, men han vil gjerne hilse på de fleste hundene vi møter.

Det største "problemet" hos oss har vært bjeffing/vaktinnstinkt.
Pinscheren er jo en vakthund, men hos oss har det tidvis vært litt mye vokting. Men vi har trent endel på det, og han har blitt myyye bedre.
Ellers så har vi hatt "unghund-problemet" med at han skal bråke med andre hannhunder (varte vel i et par måneder), men der har han også blitt mye bedre nå.

Ang. turer så jobber jeg 8 timer hver dag (og 6 timer på lørdager), men jeg har med Azarel på jobb da. Så har er det en liten tur om morgenen, en liten tissetur i løpet av dagen, og så en lengre tur på kvelden når vi har kommet hjem. Og gjerne lengre turer på søndager/fridager da.
Pinschere kan gjerne være med på lange turer i skog og mark, men de bør også få mental trening. Aktiviseringsleker, godbitsøk i hagen etc.
Kløv tror jeg ikke er noe problem. Har tenkt å la Azarel få prøve seg på det også etter hvert. Så lenge du venner ham til det gradvis er det nok ingen problem.

En ting å tenke på ift turer er at pinscheren lett fryser i dårlig vær, og de er ikke spesiellt glad i regn/surt vær.
Azarel er den typen som heller skal fryse enn å ha på dekken da... Hvis vi er ute i flere minusgrader så suser han gjennom snøen og storkoser seg, men hvis vi setter oss ned og tar en pause kan han lett begynne å fryse. Da er det greit med dekken på, men bare da.

Azarel er ikke så vant med katter, så han skal helst jage dem hvis han ser noen. Men det er jo en tilvenningssak. Hvis hunden er vant med katter fra den er valp så går nok det også fint. Er jo flere her inne som har både hund og katt.

Prisen ligger vel på rundt 10.000kr.
Da jeg hentet Azarel i Sverige betalte jeg 11.000 SEK.

Ooohh... Dette ble langt... Håper du ble litt klokere da. wink3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyFre Aug 28 2009, 14:08

Saphire skrev:
Kennel Mirenzo skrev:
Lykke til med jakten.
Jeg studerer også andre året i Oslo (sykepleie). Går du på høgskolen? Isåfall hvilken klasse?

Høyskolen I Oslo, 2 c. Du da?
Sitter å leser om alt jeg kommer over her på forumet nå, derfor jeg svarte så raskt cool

Moro, jeg går i 2B. happy3
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyFre Aug 28 2009, 14:24

Velkommen hit! Jeg tror pinscher er en fin førstegangshund til de riktige eierene. Oppdretteren min bor forøvrig på Løvenstad. "Dessverre" oppdretter hun dansk/svenske gårdshunder og ikke pinschere. wink3

Men skal bli hyggelig å treffe dere, forhåpentligvis med hund!
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyFre Aug 28 2009, 16:09

Takker for mange fine svar happy6 Jeg kommer nok til å bo på forumet fremover, så ettersom jeg ikke har Pincher selv så får jeg heller bli her og "sikle" på alle de vakre skapningene her inne biggrin Håper det er ok??!
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyFre Aug 28 2009, 22:36

Hei, velkommen og gratulerer med mulig valg av verdens beste rase... wink3

Moro at vi hestefolk ser ut til å tiltrekkes pinscheren, begynner å bli mange som har eller har drevet med hest som får pinscher etter hvert syns jeg... biggrin

Jeg har to røde pinscher-gutter, og de er mine to første egne hunder. Nå har jeg vokst opp med og jobbet mye med hund, men det har uansett gått helt på skinner å ha pinscher som første hund for meg...tror ikke jeg kunne bedt om to enklere og greiere hunder egentlig. Men nå er det jo selvfølgelig andre med motsatt opplevelse, og sånn vil det jo alltid være uansett rase, og som Lene sier, er det f.eks en engelsk bulldog som er rette hunden for deg, vil en pinscher bli helt feil (og omvendt...)! Personlig tror jeg ofte "man får det man ber om", og om du setter deg ordentlig inn i rasen du velger så du vet hva du går til, og former hunden i den retningen du vil ha den, så går det så bra så... biggrin

Personlig ville jeg vært mer bekymret for hvordan kattene går med hunden enn omvendt... En valp som vokser opp med katter vil jo være vandt til dem og stort sett alltid gå fint med dem, men voksne katter som ikke er vandt med hunder er derimot en litt annen sak... Katteklør og hundeøyne er en skummel kombinasjon, hehe... Mine hunder går superdupert med katter, men katten til mamma og pappa er IKKE glad i hunder etter at han nesten ble drept av naboens hund for en del år siden, og den ene katten til foreldrene til samboeren er heller ikke no glad i hunder, så når vi er med kattene er det katten vi må hplde øye på, ikke hundene, for hundene gjør ingen verdens ting, mens kattene gjerne vil vise hvem som er sjefen...

Når det kommer til barn er det ingen grunn til at ikke pinscheren skal gå supert med barn, men da er det din jobb som eier å sørge for at den blir godt sosialisert med og får gode erfaringer av å være med barn, så det blir en positiv ting og ikke noe negativt... Jeg har heller ikke barn selv, men det er et must for meg at hundene går bra sammen med barn, enten jeg selv enner opp med barn eller ikke, og det er null problem! Eldstemann vil til og med helst sitte midt blant de små, bråkete, voldsomme og masete ungene og være med på moroa når vi er med barn...

Jeg har med meg mine hunder over alt og på hva som helst, og det er null problem, så så lenge du er flink og sosialiserer hunden din ordentlig fra du får den går det så bra vettu! happy6

Kløv som ikke er overdreven tung er heller ikke noe problem, men det skal ikke hunden gå med før den er fullstendig utvokst i kroppen, og den må gradvis tilvennes og bygges opp til å bære tyngre og tyngre... Prisen ligger stort sett på 10 000 norske og opp til 12 000 svenske...


Og angående å hilse på pinschere, så er dere hjertelig velkommen til å hilse på mine om dere vil...kan ikke tilby no svart, for her går det i rødt, men innholdet er hvert fall det samme, haha... Laughing
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyLør Aug 29 2009, 04:34

Når det gjelder katter som skal bli vant til hund så har vi den fordelen med at dette vi har er innekatter, dvs de har aldri sett eller opplevet moe negativt med en hund før. Vi hadde en hannkatt i samme rase som vi solgte for halvt år siden, han hadde aldri sett hunder før, men flyttet hjem til et hus med 2 hunder, det var selvfølgelig han som satte seg i respekt, men uten så mye problemmer. Nå går de sammen som at de skulle gjort dette i mange år.
Så jeg tenker, nyklipte klør, passe på at de hilser på hverandre når valpen er trøtt/sliten(og ikke helt i hundre), passe på at kattene får mulighet til å observere valpen på et hundefritt område(evt ha gitter mellom stue-kjøkken), tålmodighet og sakte tilvenning så burde det gå bra. Vi har nå også muligheten til å venne kattene til hunder sånn smått på forhånd da svogern min skal kjøpe seg hund...
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptySøn Aug 30 2009, 09:41

Jeg har tenkt litt på en ting...sikkert dumt spørsmål. Men skal Pinchere ha ståører eller hengeører? Ser jo at det er litt om hverandre, og evt om de skal ha stå..teipes de opp eller noe da?
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptySøn Aug 30 2009, 09:51

Saphire skrev:
Jeg har tenkt litt på en ting...sikkert dumt spørsmål. Men skal Pinchere ha ståører eller hengeører? Ser jo at det er litt om hverandre, og evt om de skal ha stå..teipes de opp eller noe da?

Pinscheren har i sikkert 90% av tilfellene hengeører. Jeg vet kun om 2stk pinschere som har stå-ører.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Siri

Siri


Antall Innlegg : 184
Join date : 14.06.2009
Age : 38
Bosted : Oslo

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptySøn Aug 30 2009, 12:15

Hei hei, og gratulerer med mulig valg av rase! wink3

Jeg skal ikke si så mye på hvordan pinscheren er som førstegangshund, da jeg bare har hatt min lille klump i 2 uker, men han er den første hunden min(vokst opp med hund, men første egen). Jeg leste veldig mye om rasen på forhånd, og traff et par av dem live før jeg bestemte meg, men ble bare mer og mer overbevist om at det var den rette rasen for meg. Det gjenstår jo å se om jeg har valgt rett, men akkurat nå tviler jeg ikke et sekund, gutten min er helt enestående, er bare såå glad i han allerede!! wub4

Er bare å komme på besøk hvis dere vil, nå er han jo som sagt bare valpen enda, så det er jo ikke så lett å se hvordan rasen egentlig er, men om dere vil hilse på så er dere velkommen til det! wink3
Til Toppen Go down
http://www.lucaslionheart.webs.com
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: takker..   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyMan Aug 31 2009, 20:06

Jeg vil bare takke Irene og oppdrettet "Rattenjager" for at vi fikk lov til å komme å hilse på hennes fantastiske hunder. Moro å se rasen "live", og den skuffet så absolutt ikke happy6 happy5 Pinchere virker som en herlig rase, og jeg blir å komme på dogs4all messen i Lillestrøm, for jeg fikk mersmak biggrin
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyMan Aug 31 2009, 20:16

Bare hyggelig ! Når gjenstår det bare å få dere overbevist om at de røde er de peneste...
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyMan Aug 31 2009, 20:17

Irene skrev:
Bare hyggelig ! Når gjenstår det bare å få dere overbevist om at de røde er de peneste...

Hehe, ja det var det da happy4 Eller at du bare får en black/tan valp en gang neste år happy5
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyMan Aug 31 2009, 20:45

Irene skrev:
Bare hyggelig ! Når gjenstår det bare å få dere overbevist om at de røde er de peneste...
Enig med Irene! happy4 happy6
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyMan Aug 31 2009, 20:57

synes det er best med en av hver jeg... he he
Til Toppen Go down
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyMan Aug 31 2009, 21:06

Vi har jo b/t og når vi skulle skaffe oss pinscher var det helt uaktuelt med rød.
Men nå er det slik at jeg synes de røde også er like nydelige. Så om jeg skal ha pinscher nummer to en gang kan den like gjerne være rød Smile
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyMan Aug 31 2009, 21:11

Monica P skrev:
Vi har jo b/t og når vi skulle skaffe oss pinscher var det helt uaktuelt med rød.
Men nå er det slik at jeg synes de røde også er like nydelige. Så om jeg skal ha pinscher nummer to en gang kan den like gjerne være rød Smile

Ja, røde er jo absolutt nydelige de også. Men hovedsaken er at jeg egentlig vil ha dobbermann, men samboer vil ha en mindre hund. Så tenker jeg en black/tan Pincher er "midt i mellom" happy4
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyTir Sep 01 2009, 00:42

Hei og velkommen hit Smile For noen nyydelige kattepuser du har wub4 Fikk nesten litt lyst på ei til katt jeg nå rolleyes3 hehehe. Ser du har fått svar på det med katt og hund spørsmålet ditt Smile Og jeg er enig med de andre,så lenge hunden er vandt med katt fra starten av så går det nok bra,og det at du når den tid kommer lar kattene få bestemme hvor mye kontakt de vil ha :P Har katt selv og en snart 4 mnd gammel pinschervalp fra Irene Smile Går veldig bra med de nå,eneste at Odin kan bli litt vel ivrig å må roe han ned litt. Vil jo selfølgelig ikke at katten skal klore han. Og nå så ligger de fint i sofan ved siden av hverandre etter at Odin har fått vasket pusen sine ører for kvelden wub4
Til Toppen Go down
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyTir Sep 01 2009, 00:49

Saphire skrev:
Monica P skrev:
Vi har jo b/t og når vi skulle skaffe oss pinscher var det helt uaktuelt med rød.
Men nå er det slik at jeg synes de røde også er like nydelige. Så om jeg skal ha pinscher nummer to en gang kan den like gjerne være rød Smile

Ja, røde er jo absolutt nydelige de også. Men hovedsaken er at jeg egentlig vil ha dobbermann, men samboer vil ha en mindre hund. Så tenker jeg en black/tan Pincher er "midt i mellom" happy4

Jeg har og en liten forkjærlighet til black/tan hunder generelt og spesielt dobberman/rottweiler. Men de er litt for store for meg å ha,så da er jo pinschern fin Smile Var egentlig det jeg ville ha på pincher også.Men var ikke aktuelt å si nei når jeg fikk mail fra Irene om at det var en liten valp til meg som var rød happy4 Å nå så går jeg å beundrer den fine rødfargen på gutten min happy5 Men er jo selfølgelig smaksak det da happy3 Må ha lykke til med valget av oppdretter og valp Smile
Til Toppen Go down
Taran

Taran


Antall Innlegg : 20
Join date : 06.08.2009

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyTir Sep 08 2009, 19:38

Eva skrev:
Irene skrev:
Bare hyggelig ! Når gjenstår det bare å få dere overbevist om at de røde er de peneste...
Enig med Irene! happy4 happy6
happy4 happy4 happy4

ikke la dere bli overtalt!! black/tan er de aller fineste!!
:P

Hilsen Zormas Kennel som driver oppdrett av BLACK/TAN , men kan nok hende vi havner på de røde også en gang, om bikkja er fin nok Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.zormas.com
Saphire




Antall Innlegg : 20
Join date : 28.08.2009

Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyTir Sep 08 2009, 19:47

Taran skrev:
Eva skrev:
Irene skrev:
Bare hyggelig ! Når gjenstår det bare å få dere overbevist om at de røde er de peneste...
Enig med Irene! happy4 happy6
happy4 happy4 happy4

ikke la dere bli overtalt!! black/tan er de aller fineste!!
:P

Hilsen Zormas Kennel som driver oppdrett av BLACK/TAN , men kan nok hende vi havner på de røde også en gang, om bikkja er fin nok Very Happy

Hehe, nei vi står fortsatt fast på black/tan. Gleder oss voldsomt til dogs for all messen for å se black/tan variant happy4
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/saphire84/
Gjest
Gjest




Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. EmptyOns Sep 09 2009, 10:35

Noen barn er brune som et nystekt brø'
Noen barn er gule og noen barn er rø'
Noen barn er hvite, noen nesten blå.
Meget er forskjellig - men det er utenpå.


Men jeg liker nå best sort/tan jeg også... Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty
PosteTema: Re: Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.   Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid. Empty

Til Toppen Go down
 
Vi ønsker oss en hund i nærmeste fremtid.
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» ønsker en omplasserings hund
» Ønsker oss hund. Men, hvordan er Pinscher`n?
» Hund reddet påkjørt hund!
» Dvergpinschergutt! - omplassert
» Kiwi og Nyx ønsker seg pass fra den 22.10-24.10

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: