Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ringtrening for en nybegynner

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Torstein

Torstein


Antall Innlegg : 46
Join date : 12.07.2009
Bosted : Trondheim

Ringtrening for en nybegynner Empty
PosteTema: Ringtrening for en nybegynner   Ringtrening for en nybegynner EmptyLør Aug 22 2009, 14:19

Hei!

Vi skal ha med Pia på valpeshow i Drøbak om noen uker og driver litt trening hjemme. Vi har en del framgang på stå i rolige omgivelser, men sliter fortsatt med å få henne til å gå pent. Når vi trener med andre hunder blir hun som regel så "ivrig" at hun trekker og vimser mye og jeg vet ærlig talt ikke helt hvor jeg skal starte. Vi har jo ikke noen forhåpning om å få det perfekt til valpeshowet, men jeg har et lite håp om at hun iallefall kan holde fokus en liten stund. Er det noen som har tips til hvordan jeg skal begynne og evt hvilke godbiter som funker bra for å holde litt fokus?

Og en liten etterbrenner: Stilles Pinschervalper på bord eller kan jeg stille henne på bakken?

Mvh
Torstein
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Ringtrening for en nybegynner Empty
PosteTema: Re: Ringtrening for en nybegynner   Ringtrening for en nybegynner EmptyLør Aug 22 2009, 15:26

Det er mange som har flere tips enn meg ang å stille hund, men noen tips kan jeg jo komme med av ting jeg har sett og lagt merke til Smile

Bord:
De aller fleste stilles på bakken, men jeg vet at både Nina og Eva har hatt sine på bord mens de var små. Noen dommere er ikke så gode i ryggen og orker ikke nødvendigvis å bøye seg, selv om det også kan være andre grunner Smile

Noe annet er at alle hunder bør lære å stå på bord. Det tjener dere på mht senere veterinærbesøk. Om hunden er trygg på bord slipper dere unna mange morsomheter... wink3 Jeg har trent for lite på det og min ene er ikke særlig glad i å stå på bord. Jeg kommer til å trene senere hunder på bord fra første stund og får jeg valper vil de også trenes på bord fra de er ganske så små.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

Ringtrening for en nybegynner Empty
PosteTema: Re: Ringtrening for en nybegynner   Ringtrening for en nybegynner EmptyLør Aug 22 2009, 16:03

Som godbiter er det supert med tørket blodpudding eller pølsebiter! For å få hunden til å stå stille og se på deg, kan det hjelpe å ta godbiten opp til munnen din og lage "ekornlyder". Da vil hun gjerne se på deg og kanskje logre litt fordi du har noe godt og spennende.
Ellers er jeg helt ny på dette med utstilling selv, så noe mer har nok ikke jeg å by på..
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Ringtrening for en nybegynner Empty
PosteTema: Re: Ringtrening for en nybegynner   Ringtrening for en nybegynner EmptyLør Aug 22 2009, 17:09

Kanskje dere kan ta en liten treningsøkt på Ekeberg treffet i morgen ? Jeg har ikke bedre råd enn at dere prøver å samle en gjeng å trene, samme om hundene er av forskjellige raser, men det er det eneste som gjør nytt ved å trene å fokusere på sin oppgave når andre er tilstede.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Torstein

Torstein


Antall Innlegg : 46
Join date : 12.07.2009
Bosted : Trondheim

Ringtrening for en nybegynner Empty
PosteTema: Re: Ringtrening for en nybegynner   Ringtrening for en nybegynner EmptyLør Aug 22 2009, 17:46

Tror vi skal prøve med litt pølse. Hennes egen mat er iallefall ikke bra nok laughs

Ellers så trener vi litt med andre hunder en gang i uka, men jeg er nok redd for at vi har begynt litt seint, for denne gang iallefall. Kanskje hun blir litt roligere om vi fått møtt opp i god tid før det begynner...

Torstein
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Ringtrening for en nybegynner Empty
PosteTema: Re: Ringtrening for en nybegynner   Ringtrening for en nybegynner EmptyLør Aug 22 2009, 17:55

Hundens vanlige mat og tørrfôr generelt er sjelden noen "höydare" når det gjelder belønning, og det gjelder for ALL trening.
Man må bare bruke fantasien og finne den rette belønningen for SIN hund. Noen funker bra på pølse, andre vil ha kylling, ost, lever, kjøttboller, skinke, fiskepudding...
Andre igjen har kanskje en leke de er ekstra glad i, og villige til "å dø for"

Vet at det blir arrangert utstillingstrening i nærheten av deg (Rygge). Pleier å være på onsdagskveldene. Om vinteren er det i klubbhuset, mens det ellers er i en eller annen park. "Fly" og "pusevoffen" her på forumet vet litt mer om der tror jeg. Du kan jo sende dem en PM f.eks.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Torstein

Torstein


Antall Innlegg : 46
Join date : 12.07.2009
Bosted : Trondheim

Ringtrening for en nybegynner Empty
PosteTema: Re: Ringtrening for en nybegynner   Ringtrening for en nybegynner EmptyLør Aug 22 2009, 19:22

Det er der vi pleier å være, men vi har ikke rukket å være der så mange ganger enda pga ferie. Prøvde med litt pølse nå nettopp og da travet hun som bare det, hehe. Kanskje det er håp laughs

Torstein
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Ringtrening for en nybegynner Empty
PosteTema: Re: Ringtrening for en nybegynner   Ringtrening for en nybegynner EmptyLør Aug 22 2009, 19:30

Så lenge det er liv er det håp happy6 Lykke til!
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Sponsored content





Ringtrening for en nybegynner Empty
PosteTema: Re: Ringtrening for en nybegynner   Ringtrening for en nybegynner Empty

Til Toppen Go down
 
Ringtrening for en nybegynner
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Spor - nybegynner
» Nybegynner kurs i Agility
» Nybegynner kurs blodspor 18.-18.08.12
» Ringtrening i Osloområdet?
» Hvor kan vi få ringtrening??

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: