Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hundebil

Go down 
+3
Kaja
Fixa
Garp
7 posters
AvInnlegg
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Hundebil Empty
PosteTema: Hundebil   Hundebil EmptyFre Aug 21 2009, 12:05

Hei.
Som noen kanskje har fått med seg, har jeg nå skaffet meg en ny bil. En fantastisk VW Touran varebil. Er superfornøyd med den på alle sett og vis, men jeg skulle hatt et bedre system i bagasjerommet.
Har noen ett godt system å tipse meg om? Alle forslag taes imot med takk, og spsielt bilder ønskes. excited
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyMan Aug 24 2009, 11:11

JA anita, tror vi fikk med oss at du hadde fått ny bil i svenstavik happy4 Jeg vil gjerne se bilde av bilen din jeg da, har ikke sett den enda og vi er på bil jakt selv nå, da forden sier takk for seg ganske snart. men vet liksom ikke hva vi skal kjøpe da. 3 MUST ting: 5 seter, diesel, og STOR plass i bagasje rommet happy6 Fått tips om toyota og mitsubichi (?) aner ikke hvordan det skives jeg, men dette er da min fars mening, prima biler mener han huh3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyMan Aug 24 2009, 12:40

Touranen er kjempe fin.. men bagasjen er jo så sørgelig liten.. Så skal man ha den som hundebil, så må man ha den som 2 seter.. og det er jo lite familievennlig igjen hahahaha,,
Som ansatt hos Møller Bil var jeg skuffet over at de gjeveste bilene hadde knøttsmå bagasjerom.. kjempe kjedelig.. sad3
Så der bør VW fikse litt.. :P

Ang system i bilen.. så er jeg ikke den rette å spørre,, kommer jo an på hva slags bur du har da og hva du skal ha baki der? God plass har du jo nok av uten setene bak, så da er det jo bare å slå ut håret.. happy4
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyMan Aug 24 2009, 12:46

Kaja skrev:
Touranen er kjempe fin.. men bagasjen er jo så sørgelig liten.. Så skal man ha den som hundebil, så må man ha den som 2 seter.. og det er jo lite familievennlig igjen hahahaha,,
Som ansatt hos Møller Bil var jeg skuffet over at de gjeveste bilene hadde knøttsmå bagasjerom.. kjempe kjedelig.. sad3
Så der bør VW fikse litt.. :P

Ang system i bilen.. så er jeg ikke den rette å spørre,, kommer jo an på hva slags bur du har da og hva du skal ha baki der? God plass har du jo nok av uten setene bak, så da er det jo bare å slå ut håret.. happy4

Familie?? Hva er det?? innocent3
Helt enig i at touranen må være en toseter for å ha den som hundebil. Og plass har jeg i massevis som du skriver. Har noen tanker som sagt, men synes det er så vanskelig å finne noe som jeg kan ha rotet i. Da tenker jeg på småting som klikker, godbitskåler, klyper til å markere sporleie osv. Småting som nå ligger i hver sine poser og de begynner det å bli mange av. Vanskelig synes jeg..
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Gjest
Gjest




Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyMan Aug 24 2009, 12:46

Fixa skrev:
JA anita, tror vi fikk med oss at du hadde fått ny bil i svenstavik happy4 Jeg vil gjerne se bilde av bilen din jeg da, har ikke sett den enda og vi er på bil jakt selv nå, da forden sier takk for seg ganske snart. men vet liksom ikke hva vi skal kjøpe da. 3 MUST ting: 5 seter, diesel, og STOR plass i bagasje rommet happy6 Fått tips om toyota og mitsubichi (?) aner ikke hvordan det skives jeg, men dette er da min fars mening, prima biler mener han huh3

Da får jeg gjøre som jeg pleier - nemlig å pushe Opel... Du bør sjekke ut Opel Vectra stasjonsvogn. 2006-modell og nyere. Sjekk ut den som har 1,9 liters diesel med 150 hk. Opel har siden 2005 blitt utnevnt til den tyske bilen med færrest feil i tysk motorpresse i allefall to ganger.

happy6
Til Toppen Go down
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyMan Aug 24 2009, 12:58

Fixa skrev:
JA anita, tror vi fikk med oss at du hadde fått ny bil i svenstavik happy4 Jeg vil gjerne se bilde av bilen din jeg da, har ikke sett den enda og vi er på bil jakt selv nå, da forden sier takk for seg ganske snart. men vet liksom ikke hva vi skal kjøpe da. 3 MUST ting: 5 seter, diesel, og STOR plass i bagasje rommet happy6 Fått tips om toyota og mitsubichi (?) aner ikke hvordan det skives jeg, men dette er da min fars mening, prima biler mener han huh3

Jeg landet på Touran etter flere runder. Da gikk jeg etter pris, størrelse på bagasjerom, kjørekomfort spesielt med tanke på vinter og langkjøring, samt at jeg skulle se godt. (Kort dame trenger justering av høyde på setet.. )
Min far er også en ihuga Toyota, Mitsubitshi og Hondafan, men disse bilene var enten for dyre eller for store eller for lite bagasjerom for mitt bruk. Synes da at Touranen var knæsj. excited Jeg som aldri skulle ha tysk bil. Haha. Men nå er jeg kjømpefornøyd med bilen, og vil ikke bytte på noen år.
Det jeg liker så langt er dielselbil med lite forbruk, ESP, gode seter med setevarme, GODE kjøreegenskaper uten varebilfølelse, AC, god bagasjeplass selv med 4 bur , utstillingstelt, 3 stoler, 2 bager, AGslalom og annet ræl. Tror det eneste jeg er misfornøyd med pr d.d er at justeringen på seteryggen er ett hjul, og tar tid å rulle fram og tilbake. Og da vil jeg si at det er en bra bil. wink3 Jo og så kunne jeg tenkt meg elektriske vinduer også bak. Pisjosj-bagatell..

Lykke til med valg Ingrid!! :cyclops:
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyMan Aug 24 2009, 13:02

Arne skrev:
Fixa skrev:
JA anita, tror vi fikk med oss at du hadde fått ny bil i svenstavik happy4 Jeg vil gjerne se bilde av bilen din jeg da, har ikke sett den enda og vi er på bil jakt selv nå, da forden sier takk for seg ganske snart. men vet liksom ikke hva vi skal kjøpe da. 3 MUST ting: 5 seter, diesel, og STOR plass i bagasje rommet happy6 Fått tips om toyota og mitsubichi (?) aner ikke hvordan det skives jeg, men dette er da min fars mening, prima biler mener han huh3

Da får jeg gjøre som jeg pleier - nemlig å pushe Opel... Du bør sjekke ut Opel Vectra stasjonsvogn. 2006-modell og nyere. Sjekk ut den som har 1,9 liters diesel med 150 hk. Opel har siden 2005 blitt utnevnt til den tyske bilen med færrest feil i tysk motorpresse i allefall to ganger.

happy6

OI! den var faktisk ikke ille da what3 biggrin Må sende sambo inn på nett å høre hva han syns. Har kikket innom en del biler, men de har liksom ikke falt i smak :P
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyMan Aug 24 2009, 13:16

Fixa skrev:
Arne skrev:
Fixa skrev:
JA anita, tror vi fikk med oss at du hadde fått ny bil i svenstavik happy4 Jeg vil gjerne se bilde av bilen din jeg da, har ikke sett den enda og vi er på bil jakt selv nå, da forden sier takk for seg ganske snart. men vet liksom ikke hva vi skal kjøpe da. 3 MUST ting: 5 seter, diesel, og STOR plass i bagasje rommet happy6 Fått tips om toyota og mitsubichi (?) aner ikke hvordan det skives jeg, men dette er da min fars mening, prima biler mener han huh3

Da får jeg gjøre som jeg pleier - nemlig å pushe Opel... Du bør sjekke ut Opel Vectra stasjonsvogn. 2006-modell og nyere. Sjekk ut den som har 1,9 liters diesel med 150 hk. Opel har siden 2005 blitt utnevnt til den tyske bilen med færrest feil i tysk motorpresse i allefall to ganger.

happy6

OI! den var faktisk ikke ille da what3 biggrin Må sende sambo inn på nett å høre hva han syns. Har kikket innom en del biler, men de har liksom ikke falt i smak :P

Vet det er flere som er fornøyde med Opel. Kjæresten har sin 6. Vectra nå, og tror han kommer til å holde seg til Opel forever. :pirat:
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Gjest
Gjest




Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyMan Aug 24 2009, 17:13

Opel er tingen... Vi har vår fjerde Opel nå. Hadde en liten '84 Kadett Hatchback gullfarget, så hadde vi en 2000 Astra stasjonsvogn, og har nå en 2002 Corsa og en 2005 Astra stasjonsvogn. Astraen er med 150 hk dieselmotor og 6 gir. Kjempegod å kjøre og krefter i massevis, som kommer godt med når vi kjører med tilhenger fullastet med ved fra skogen til svigers. Og ikke minst er bagasjerommet stort i forhold til at det er en "liten" bil.

Vectra er jo en kjempebil. Det eneste som er dumt med Opel er at de nå har sluttet med Vectra og den modellen som har overtatt, Insignia, er upraktisk som stasjonsvogn. Selv om den er bra å kjøre og har bra kvalitetsfølelse. Men hvis man leter etter en bruktbil så er Vectra tingen. biggrin
Til Toppen Go down
lindis

lindis


Antall Innlegg : 87
Join date : 09.07.2009
Bosted : Gamle Fredrikstad

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyMan Aug 24 2009, 17:27

Hører mye varmt om Opel gitt! den er under vurdering for min del Very Happy

Men er det noen som vet om man har lov til å lage en form for skillevegg i bagasjerommet, og selvfølgelig et skille framover. Det vil jo ta mindre plass enn et bur baki der. og da er jo hunden sikret i fly framover.

Bare lurer jeg.....
Til Toppen Go down
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 55
Bosted : Sandnes

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyMan Aug 24 2009, 17:40

Garp skrev:
Hei.
Som noen kanskje har fått med seg, har jeg nå skaffet meg en ny bil. En fantastisk VW Touran varebil. Er superfornøyd med den på alle sett og vis, men jeg skulle hatt et bedre system i bagasjerommet.
Har noen ett godt system å tipse meg om? Alle forslag taes imot med takk, og spsielt bilder ønskes. excited

Prøvde å skrive et svar i sta, men det kom ikke opp - må har trykket på feil knapp! sad3

En gang til; Vi har (BMW 5 serie) sånne nett som festes med kroker i ferdige hemper i bagasjeromsveggen - og ett stot nett du kan trekke over i bunnen også faktsik - hvis du har en stor eske som skal ligge i ro. Ser nesten ut som de som er over køya i sovekupe på toget (eller fantes før -lenge siden jeg har sovet på nattoget nå gitt!?) De er kjekke å stappe vekk løse små ting i. Ellers - i den lille bilen bruker jeg isbokser for å samle småting -og så kan jeg evt stable flere isbokser i sånne sammenleggbare plastkasser du får på REMA Stormarked el Europris (?)

Lykke til - og forresten - Gratla med ny bil - herlig følelse - ikke sant?
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Gjest
Gjest




Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyMan Aug 24 2009, 18:01

lindis skrev:
Hører mye varmt om Opel gitt! den er under vurdering for min del Very Happy

Men er det noen som vet om man har lov til å lage en form for skillevegg i bagasjerommet, og selvfølgelig et skille framover. Det vil jo ta mindre plass enn et bur baki der. og da er jo hunden sikret i fly framover.

Bare lurer jeg.....

Det kan man få som originalt tilleggsutsyr for Opel i allefall... Men det er ganske dyrt.. Og for min del synes jeg det er en fordel at man kan åpne bakluka uten at hunden har mulighet for å hoppe ut.
Hundebil Astra
Til Toppen Go down
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyMan Aug 24 2009, 19:44

http://jeppe.com/ Se under grinder. Sånn skal jeg kjøpe meg. Så kan jeg ha opp bakdøra og låse grinden og Garp er trygg. happy5

Smart med sånn fiskenett. Det skal jeg jaggu vurdere! Takk for tips!
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Gjest
Gjest




Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyTir Aug 25 2009, 07:50

Garp skrev:
http://jeppe.com/ Se under grinder. Sånn skal jeg kjøpe meg. Så kan jeg ha opp bakdøra og låse grinden og Garp er trygg. happy5

Smart med sånn fiskenett. Det skal jeg jaggu vurdere! Takk for tips!

Den var ikke dum Smile (Men jeg er nok litt motvillig til måten de festes på. Har ikke lyst å skru fast noe i min bil... he, he.. Vi holder oss til bur tenker jeg.)
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyTir Aug 25 2009, 08:10

Takket være Anita måtte vi kikke på Toyota Previa igjen happy4 ...hmmm ikke dum!
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Bettan




Antall Innlegg : 108
Join date : 18.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyTir Aug 25 2009, 16:31

Vi er på jakt etter en større bil for tiden også... Slik at det er plass til schæfer, dp, barnevogn osv. de to bilene vi har funnet med best plass bak og muligheter er: Mitsubishi Grandis og Ford S-Max. Utolig mye plass i disse to pluss veldig god å kjøre.. Og ikke minst, det er forsatt godt med futt under panseret happy6
Tror vi jakter på en S-Max.. håper iallefall det da den hadde tøffest utseende og happy5
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyTir Aug 25 2009, 16:54

uff...begge disse blir nok for små for oss....

vaaaanskelig å gå ned på str når vi er så vant med stor bil (vi har en Chrysler Voyager nå), og ikke minst når vi har Phonak å drasse på i tillegg til barnevogn happy4

Men fine var de absolutt happy6
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Bettan




Antall Innlegg : 108
Join date : 18.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil EmptyTir Aug 25 2009, 20:34

Kinkade skrev:
uff...begge disse blir nok for små for oss....

vaaaanskelig å gå ned på str når vi er så vant med stor bil (vi har en Chrysler Voyager nå), og ikke minst når vi har Phonak å drasse på i tillegg til barnevogn happy4

Men fine var de absolutt happy6

Ja Athos blir jo bare en liten mygg han iforhold til phonak vil jeg tro :P
Men bagasjerommet e faktisk ganske store på disse to.. pluss det går ann å legge ned alle bakseten helt flatt..så har du en 7 seter kan du legge ned 5 av de og bruke 3 happy6
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hundebil Empty
PosteTema: Re: Hundebil   Hundebil Empty

Til Toppen Go down
 
Hundebil
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: