IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  GrupperGrupper  MedlemslisteMedlemsliste  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

Frida & Alva!!

Go down 
AvInnlegg
Dijontoma´s Alva

Antall Innlegg : 7

PosteTema: Frida & Alva!!    Tor Mai 01 2014, 07:13

Hei! Smile

Jeg er helt ny i forumet og tenkte jeg skulle presentere meg og mine to hunder.

Navnet mitt er Stine og jeg kommer fra Bergen, men bor for tiden i Elverum hvor jeg holder på å avslutte min bachelorgrad i folkehelse. Jeg er 22 år og har alltid vært veldig glad i hunder. Da jeg var 14 år fikk jeg min første hund etter ekstremt mye masing på foreldrene mine og uendelig mange timer med lesing i diverse hundebøker. Jeg har erfaring med hund fra videregåene skole hvor gikk jeg smådyrs- og hundelinjen ved Stend. Senere har jeg jobbet tre år i dyrebutikk, hatt praksis på min tantes dyreklinikk, vært skriver på en del hundeutstillinger og deltatt på et par kurs i tillegg til å trene og konkurrere aktivt i blodspor.

Den første og eldste hunden min heter Frida (Gullsteinen´s Iron Maiden) og er en 10 år gammel Labrador Retriever. Hun var 2 år da vi overtok henne og har vært med meg på det meste. På videregående var hun med på skolen stort sett hver dag og vi prøvde ut de fleste hundesporter. Vi har deltatt på utstillinger en del ganger, men det er blodspor vi har drevet mest med og Frida har oppnådd titellen Norsk Viltsporchampion. Hun er en fantastisk hund, med stor personlighet og en unik evne til å holde roen i alle situasjoner.

Den andre hunden min er lille Alva (Dijontoma´s Alva). Hun er en liten rød pinschervalp på 8,5 uker som nylig har flyttet hjem til oss. Alva skal også brukes til utstilling og blodspor, og muligens i avl. I tillegg driver jeg og kjæresten min aktivt med løping, så hun skal få være med på løpeturer når hun er ferdig utvokst og klar for det. Jeg gleder meg veldig til å jobbe videre med henne og er spent på å se hvordan hun utvikler seg.

Det var litt om oss!  Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
AVA

Antall Innlegg : 457

PosteTema: Re: Frida & Alva!!    Fre Mai 02 2014, 19:42

Herlige hunder og herlige bilder!!  happy4 
Velkommen til oss.  happy6 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://minpinlove.weebly.com/
Lene

Antall Innlegg : 2752

PosteTema: Re: Frida & Alva!!    Fre Mai 02 2014, 22:11

Velkommen hit og gratulerer med en nydelig liten pinscher-frøken.  biggrin 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.azarel.dk
Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: Frida & Alva!!    Lør Mai 03 2014, 12:20

Velkommen til forumet skal dere være! biggrin
Jeg gleder meg såklart masse til å følge deg og Alva framover, Emma og jeg skal heie på dere både i sporet og i ringen! happy6  Fine lille gulljenta, som jeg savner masse, men hun er heldig som har fått flytte til dere og den supre nye storesøsteren sin!  happy3 

Nina, Jonas, Otto, Emma og Issi (Nuch Rattenjäger Jolly Junior, NUch SeUch DkUch NordUch AD Gangland Wolfrider's Bearclaw, NUch SeUch DkUch NordUch C.I.B. Dark Angels Nisha Nordic Spirit & Isis Nordic Princess King Black)

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Fly

Antall Innlegg : 960

PosteTema: Re: Frida & Alva!!    Man Mai 05 2014, 13:03

Velkommen hit happy5 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.jornsbo.no
Linn
Admin

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: Frida & Alva!!    Søn Mai 11 2014, 08:58

Velkommen og gratulerer så mye med en nydelig pinschervalp  wub3 

"Valpen flytter hjemmefra", Huldra forlag 2011!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.amor-siempre.com
Dijontoma´s Alva

PosteTema: Re: Frida & Alva!!    Tir Mai 13 2014, 19:18

Takk! biggrin Laderen til mac´en min sluttet tilfeldigvis å fungere like etter at jeg leverte bacheloroppgaven min 2. mai, og etter jeg har ikke hatt tid til å kjøpe ny lader før i dag. Men nå er jeg endelig på nett igjen (har bare brukt mobilen de siste dagene) og kan endelig være litt mer aktiv i forumet  happy6 

Alva vokser fort og nå er hun blitt ganske mye større enn hva hun var på dette bildet som ble tatt for rundt 2 uker siden. Hun var med på miljøtrening i går, og vi har blitt kjent med mange andre valpeeiere. I morgen skal vi treffe enda flere. Ellers er hun alltid med når jeg skal på jobb som støttekontakt, og bilen som hun syntes var så skummel i begynnelsen er hun blitt helt trygg på nå. Hun hopper opp og legger seg til å sove med en gang hun er i bilen, og når vi stopper vil hun helst bare ligge der og sove videre. Haha!  laughs 

Jeg gleder meg til å se hvordan hun utvikler seg. Vi skal delta på valpeshow på Vålerbanen 12. juli og i Hamar 22. og 23. august. Det gleder jeg meg masse til, så vi må snart begynne å trene utstilling  happy3  Dere hører snart fra oss igjen!  Smile 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dijontoma´s Alva

PosteTema: Re: Frida & Alva!!    Fre Mai 16 2014, 09:37

[img][/img]

Jippi, vakre Alva kommer på forsiden av Pinscherposten i neste nummer!!  happy5 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Hilde Sofie

Antall Innlegg : 761

PosteTema: Re: Frida & Alva!!    Man Mai 19 2014, 06:50

Vakre Alva!  wub4 Heldig er hun som får bo hos dere og som har en så flink og tålmodig storesøster!  happy6 
Gleder meg til å følge dere videre!  happy3 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.pinschercamiro.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Frida & Alva!!    

Til Toppen Go down

Frida & Alva!!
Til Toppen 
Side 1 av 1