Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Pinscher i stall?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
caprino

caprino


Antall Innlegg : 8
Join date : 13.10.2013

Pinscher i stall? Empty
PosteTema: Pinscher i stall?   Pinscher i stall? EmptyTor Jan 09 2014, 20:16

Jeg vurderer å kjøpe en pinscher, og vet at de opprinnelig ble brukt mye i stall for å drepe skadedyr osv. Jeg lurer likevel på om de kan være rette rasen for meg. Jeg jobber som rideinstruktør og bruker mye tid i stallen. Jeg trenger at hunden kan følge med meg og ha lyst å være i nærheten, mest av tiden uten bånd. Jeg er selfølgelig klar over at det vil kreve trening for å få dette til. Heldigvis har jeg mulighet til mye sosialisering og miljøtrening. Jeg har også lyst å trene agility og lydighet. Jeg trener dressur med hestene, og er opptatt av å kunne skape et samarbeid. Jeg vet at gjeterhunder har lettere for dette, da de er avhengig av å jobbe sammen med mennesket. Det jeg lurer på er om pinscheren blir helt feil for livsstilen min, siden jeg har hørt at de kan være selvstendige. Er pinscheren riktig rase for meg? Har dere erfaringer med pinschere i stallmiljø?
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Pinscher i stall? Empty
PosteTema: Re: Pinscher i stall?   Pinscher i stall? EmptyFre Jan 10 2014, 17:25

Evy, som skriver med navnet tulalula her, er proff travtrener med 2 pinschere. Send gjerne PM til henne.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Pinscher i stall? Empty
PosteTema: Re: Pinscher i stall?   Pinscher i stall? EmptyMan Jan 13 2014, 19:36

Jeg har pinscher som er med i stall, samt ene fôrverten min(Therese) som har to tisper for meg.