Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Pinscher i stall?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
caprino

caprino


Antall Innlegg : 8
Join date : 13.10.2013

Pinscher i stall? Empty
PosteTema: Pinscher i stall?   Pinscher i stall? EmptyTor Jan 09 2014, 20:16

Jeg vurderer å kjøpe en pinscher, og vet at de opprinnelig ble brukt mye i stall for å drepe skadedyr osv. Jeg lurer likevel på om de kan være rette rasen for meg. Jeg jobber som rideinstruktør og bruker mye tid i stallen. Jeg trenger at hunden kan følge med meg og ha lyst å være i nærheten, mest av tiden uten bånd. Jeg er selfølgelig klar over at det vil kreve trening for å få dette til. Heldigvis har jeg mulighet til mye sosialisering og miljøtrening. Jeg har også lyst å trene agility og lydighet. Jeg trener dressur med hestene, og er opptatt av å kunne skape et samarbeid. Jeg vet at gjeterhunder har lettere for dette, da de er avhengig av å jobbe sammen med mennesket. Det jeg lurer på er om pinscheren blir helt feil for livsstilen min, siden jeg har hørt at de kan være selvstendige. Er pinscheren riktig rase for meg? Har dere erfaringer med pinschere i stallmiljø?
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Pinscher i stall? Empty
PosteTema: Re: Pinscher i stall?   Pinscher i stall? EmptyFre Jan 10 2014, 17:25

Evy, som skriver med navnet tulalula her, er proff travtrener med 2 pinschere. Send gjerne PM til henne.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Pinscher i stall? Empty
PosteTema: Re: Pinscher i stall?   Pinscher i stall? EmptyMan Jan 13 2014, 19:36

Jeg har pinscher som er med i stall, samt ene fôrverten min(Therese) som har to tisper for meg.
Pinscher i stall? M3yq

Pinscher er en super hund å ha med i stallen! De kommer som regel veldig godt overends med andre dyr.
Mine elsker å møte folk, løpe rundt og ta en pause i høyet  biggrin 
Unik (tispen min) har hatt litt vel stor interesse for kattene i stallen, men da hun fikk seg en på snuten lærte hun fort.  wink3 happy4 

Jeg har med mine på tur, hannhunden min syns det blir for kjedelig å være en time på ridebanen så han kan ta en runde rundt. Tispen min Unik derimot, samt Therese sine kan fint holde seg på banen en time +  wink3 
På tur er de helt supre! Fremmede mennesker har de null/liten intrs for, noe som passer meg ypperlig da jeg er på hest.  happy6 

Pinscher i stall? Fy5e

Bare å spørre om du lurer på mer!  happy6
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
StineJohnsen

StineJohnsen


Antall Innlegg : 46
Join date : 27.10.2011
Age : 35
Bosted : Bjugn på Fosen i Sør-Trøndelag

Pinscher i stall? Empty
PosteTema: Re: Pinscher i stall?   Pinscher i stall? EmptyTor Feb 06 2014, 10:20

Jeg hadde dessverre ikke pinscheren min så lenge, men hun var med i stallen hele dagen hver dag. Det kunne bli litt kaldt for henne når jeg holdt på med stallarbeid, men med dekken og en god liggeplass koste hun seg. Jeg synes det var litt skummelt i begynnelsen med den lille spinkle valpen sammen med de store, tunge hestene, men på 14 dager lærte vi inn kommandoen "PASS!" slik at hun spratt unna med en gang. happy6  På tur var hun suuuuper, fulgte med hesten hele tiden og brydde seg svært lite om forbipasserende. Hun lærte fort å hoppe opp på siden av hesten slik at jeg kunne koble av/på båndet uten å måtte gå av hesten. Også er de jo såpass små at de i verste fall kan sitte på når de blir slitne :-) Anbefaler pinscheren på det sterkeste!
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/pages/Tintin/264240160258992
Sponsored content





Pinscher i stall? Empty
PosteTema: Re: Pinscher i stall?   Pinscher i stall? Empty

Til Toppen Go down
 
Pinscher i stall?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Pinscher?
» Drømmeaktiviteten for din pinscher?
» Har du pinscher og vil gå MH?!
» Y-sele til pinscher

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: