Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 V&H, passer det for alle hunder?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Hilde Sofie

Hilde Sofie


Antall Innlegg : 761
Join date : 01.12.2009
Age : 42
Bosted : Kirkenes

V&H, passer det for alle hunder? Empty
PosteTema: V&H, passer det for alle hunder?   V&H, passer det for alle hunder? EmptyLør Sep 21 2013, 08:05

Er det noen som har hunder som IKKE går så bra på V&H?
Camiro blir 2 år, om 2 måneder og vi fôrer 50/50 V&H/tørrfôr (har gjort det helt siden han var valp). Men, nå i sommer har han kun fått tørrfôr, rett og slett fordi ha ikke ville ha V&H og jeg merka en del forskjeller: Han slutta å røyte samt at det lille han hadde av gult plakk på tennene forsvant helt. I tillegg fiser han vanligvis ganske mye, men også dette forsvant.

For ca 4 uker siden (etter 2 måneder med bare tørrfôr) begynte vi å fôre 50/50 igjen og han har begynt å røyte masse + at han fiser like mye som han gjorde tidligere.

Hører og leser jo "overalt" at V&H er det beste for hundene og har faktisk heller ikke hørt om noen som ikke funker på det!
Erfaringer, anyone?
Til Toppen Go down
http://www.pinschercamiro.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

V&H, passer det for alle hunder? Empty
PosteTema: Re: V&H, passer det for alle hunder?   V&H, passer det for alle hunder? EmptyLør Sep 21 2013, 11:42

Det kan jo hende han reagerer på noe av innholdet i v&h. Laksen eller noe av kjøttet.

Mine går kun på v&h, men Melba gikk tidvis på tørrfôr for noen år siden og hun feis, hadde dårlig ånde, måtte ha tannrens, røytet og avføringen luktet pyton (i tillegg til at det var MASSE avføring) når hun gikk på tørrfôr, uansett type.

Som regel hører jeg som deg at hundene fungerer best på v&h, men jeg vet om hunder som har sart mage og ikke har vært vant til det har måttet bruke lang tid på å venne seg til å få annet enn tørrfôr. Og de som reagerer på noe av innholdet vil jo også fungere dårligere på det.

Jeg har brukt nr. 25 til mine og av og til 33. Nå har jeg kjøpt sprint som de har fått annenhver dag i en halvannen uke og Melba har begynt å fise!! Det er egg i sprint og mer okselever (mer proteinrikt), så jeg regner med det er en av de tingene magen hennes reagerer på, så nå blir det bare nr. 25 på henne heretter.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
 
V&H, passer det for alle hunder?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Passer en DP til meg?
» Passer DP for oss?
» Vi passer Nila
» Passer en Pinscher meg?
» Passer du ikke på ungen din her...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: