Ane

Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
 | Tema: "Frosty Paws" :D Man Jun 24 2013, 21:02 | |
| Ante ikke hvor jeg skulle poste denne så da ble det her Fant ut at det fins hundeis å få kjøpt i butikken (ikke sett det her enda men i statene antar jeg) og vips så fant man seg en oppskrift på hjemmelaget is til hund (og da med rene råvarer som jeg liker, syns det er et kvalitetstegn når man kan spise det samme som dyra ) så da måtte det jo testes Har nå plenty i fryser´n så håper ikke sommeren er over alt 
400ml laktosefri yoghurt 1/2 banan 1 t-skje med peanøttsmør (jeg kjøpte en fin type uten biter, organisk og med lite salt) 1 t-skje med honning
Puttet alt sammen i blenderen, det ble flytende væske på et par sekunder. Så er det bare å helle over i passende former og sette i fryseren. Jeg brukte muffinsformer og fylte opp ca.1cm. Tilsatte litt blåbær for antioksidanter (og dekorasjon:P:) Fryste veldig fort, og anbefaler å la de stå bittelitt på benken før servering.
Fikk meg en god latter av Strettis, anti-veggisen, trodde jo at han kom til å spise blåbærene når de var tilslørt i iskrem Men neida, alt ble borte minus blåbærene. Flaks for Flaks som gjerne vil ha blåbær. ( ) Men eplet trenger ikke falle langt fra stammen heller, fikk bilde av Lenni, andre sønnen til Stretto, og han er akkurat som far sin på frukt og grønnsaksfronten Også deler jeg heller bildet Jenna (Lenni sin eier) tok av sin iskrem for den så finere ut enn min 

|
|
Fanny

Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
 | Tema: Re: "Frosty Paws" :D Man Jun 24 2013, 21:20 | |
| Spennende oppskrift  Må testes ut en gang! Litt mer avansert enn jeg pleier å lage  (vann med kjøttbiter i som fryses i små bokser) |
|