IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share

Underlag i valpekassen

Go down 
AvInnlegg
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

Underlag i valpekassen Empty
PosteTema: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 13:44

Hva bruker dere som underlag i valpekassen?

Sist gang brukte jeg aviser, og syns det fungerte veldig bra. Det var enkelt å bytte, og kom aldri tisselukt i kassen. Denne gangen tenkte jeg at jeg skulle benytte sånne tissetepper jeg har sett en del bruker og hadde kjøpt inn en del slike. Men jeg merket at det fort kom tisselukt i kassen (og milli er meget nøye på rensing, hun tar tiss også), det er jo ikke snakk om veldig markant tisselukt er først om man bøyer seg ned til dem at man merker det. Jeg har byttet først en gang per dag, men det blir alt for lite, kommer lukt med en gang en av valpene har tisset på matten. Er jo litt surt å måtte bytte en hel sånn matte bare pga det har kommet en mikroskopisk tisseflekk på den, er jo ikke akkurat mye de tisser de valpene. I tillegg blir det alt for dyrt å bytte tisseteppene 2-3 ganger om dagen, så nå har jeg gått over til aviser. I dag og i går har jeg ikke merket noe som helst lukt. Jeg byttere da ut det øverste laget av avisene med tiss morgen og kveld.

I tillegg har jeg selvfølgelig et hjørne med tepper og slikt. Allerede nå går valpene av teppet sitt når de skal tisse, så det er igrun veldig enkelt å holde rent.

Så ja, hva bruker dere i kassen? Er det noen av dere som har god erfaring med tisselaknene? Kanskje jeg har kjøpt en dårlig type som ikke absorberer tisset eller noe huh3
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja

Antall Innlegg : 2008

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 14:06

Aviser, og er veldig fornøyd med det.
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
helle

helle

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 14:11

Typisk at jeg ikke har spart opp mange aviser denne gangen da.. men får kjøre innom posten i morgen og spørre om å få reklameavisene de har til overs. Jobbet der før, og vet de alltid har masse i konteineren happy3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 14:43

Tissekladder, -og skifter ofte. happy5

Jeg takler ikke våte aviser. puke3
Til Toppen Go down
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo

Antall Innlegg : 1083

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 15:49

Jeg startet med aviser, og byttet til tissekladder.

Jeg mener motsatt av deg, jeg sysn det var forferdelig lukt av våte aviser. Tissekladdene syns jeg lukter mindre, men all lukt får man jo ikke bort.
Jeg skiftet tissekladdene 2-4 ganger daglig.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Kinkade

Kinkade

Antall Innlegg : 2402

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 16:17

Jeg brukte også tissekladder (om det er det samme som Tena-laken og slikt blink00 ? ....snakker vist ikke samme språk som dere østlendinger Embarassed )

Jeg synes ikke det luktet noe....
Skiftet vel også 2-4 ganger om dagen
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Caroline

Antall Innlegg : 3132

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 16:18

Kinkade skrev:
Jeg brukte også tissekladder (om det er det samme som Tena-laken og slikt blink00 ? ....snakker vist ikke samme språk som dere østlendinger Embarassed )

Jeg synes ikke det luktet noe....
Skiftet vel også 2-4 ganger om dagen

Det er det samme happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Fly

Fly

Antall Innlegg : 960

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 16:33

I de første 3 ukene har jeg sengetøy og gamle håndkler i valpekassa, bytter ofte og vaskemaskinen går hver dag. Rundt 3 uker begynner valpene og utforske verden på utsiden av kassa og da legger jeg ut tissekladder.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
helle

helle

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 17:40

Men da lurer jeg på hvorfor det lukter hos meg når andre ikke merker lukt av laknene unsure3 Det er de tena-laknene jeg har hatt. Om jeg skal bytte 4 ganger om dagen eller mer, som jeg måtte gjøre pga lukten, så blir det alt for dyrt. Koster jo 70 kr for en pakke. Jeg har jo 2,5 kvm valpekasse. Brukt opp en hel pakke laken på 4 dager. La jo først ut slike laken da de begynnte å gå rundt om, da var de rundt 2,5 uker.

Jeg merker ikke noe som helst lukt av avisene. Men kan jo være at våres neser fanger opp forskjellig lukt, og at derfor noen reagerer på aviser og andre på laknene Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 18:08

Jeg bruker for ca 3000 i kladder pr valpekull. Bytter på å bruke dem fra Attends og dem fra Tena. De er i str. 80 x 90 cm (uten brettekanter) og 60 x 90 cm. happy6
Til Toppen Go down
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 19:17

Trooor det er Attends jeg brukte, og de kostet over 100kr per pakke, og da er det 30stk i pakka. Så ja, det blir dyyyyyrt. De finnes i 4 forskjellige str tror jeg, den ene er veldig lang, slik at den skal dekke hele sengen (er jo seng de er ment til, hihi), jeg brukte den som er mye mindre. sikkert noe som 80x90 eller noe?..
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade

Antall Innlegg : 2402

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 19:25

Mener også jeg brukte Attends sine....
Nå er jo jeg ekstra heldig som jobber på apotek og får rabatt da...men ja det koster litt penger

Men de aller fleste bruker aviser og det går vel helt fint det også.
Jeg likte bare at disse lakene holder seg litt tørrere selv om de er tisset en flekk på dem, og som sagt så merket ikke jeg noe lukt
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 19:52

helle skrev:
Men da lurer jeg på hvorfor det lukter hos meg når andre ikke merker lukt av laknene unsure3 Det er de tena-laknene jeg har hatt. Om jeg skal bytte 4 ganger om dagen eller mer, som jeg måtte gjøre pga lukten, så blir det alt for dyrt. Koster jo 70 kr for en pakke. Jeg har jo 2,5 kvm valpekasse. Brukt opp en hel pakke laken på 4 dager. La jo først ut slike laken da de begynnte å gå rundt om, da var de rundt 2,5 uker.

Jeg merker ikke noe som helst lukt av avisene. Men kan jo være at våres neser fanger opp forskjellig lukt, og at derfor noen reagerer på aviser og andre på laknene Laughing

Jeg bruker tissekladder til å begynne med men når de blir litt eldre og får større plass bruker jeg aviser, har en stoooor plass så om jeg skal bruke tissekaldder til hele området der ville det bli alfor dyr, dessuten synes jeg det er utrolig enkelt med aviser, lukter ikke i det hele tatt her og tørt og rent er det når mans kifter så ofte som jeg gjør i hvertfall happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
helle

helle

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyMan Aug 03 2009, 23:51

Okei, ser at folk gjør litt forskjellig, og har forskjellig erfaring.

Satt forresten lenge å grublet på hvordan Marian klarte å bruke 3000 tissekladder per valpekull... blink00 Men så leste jeg at det var tissekladder FOR ca 3000, gav litt mer mening happy4 Men jeg syns fremdeles det er dyrt jeg da, pluss at jeg syns det luktet med en gang, så får holde meg til aviser. Bytter jo litt innimellom + alle øveste aviser morgen/kveld, så holder seg fint og tørt oppi der happy3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyTir Aug 04 2009, 09:39

helle skrev:

Satt forresten lenge å grublet på hvordan Marian klarte å bruke 3000 tissekladder per valpekull... blink00 Men så leste jeg at det var tissekladder FOR ca 3000, gav litt mer mening happy4 Men jeg syns fremdeles det er dyrt jeg da, pluss at jeg syns det luktet med en gang, så får holde meg til aviser. Bytter jo litt innimellom + alle øveste aviser morgen/kveld, så holder seg fint og tørt oppi der happy3

Syns den trykksverten lukter forferdelig når den blir våt. Og det blir jo ikke så dyrt om man har sommer-kull, -hvis været er bra. Valpene her har vært mye ute. Enkelte dager har dem vært ute omtrent hele dagen, -fra morgen til kveld.
De 3 valpene som er her nå løper til og med ut i pøsregn for å gjøre fra seg. bravo3
Til Toppen Go down
helle

helle

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyTir Aug 04 2009, 09:48

Ja, i fjor var mine ute nesten hele tiden fra de var 4,5 uker gamle, var jo så utrolig heldig med været Very Happy Fint vær i Bergen nå, så håper virkelig det holder seg sånn fremover, slik at jeg snart kan ta dem ut.
Til Toppen Go down
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen EmptyTir Aug 04 2009, 10:42

Norwinstars skrev:
helle skrev:

Syns den trykksverten lukter forferdelig når den blir våt. Og det blir jo ikke så dyrt om man har sommer-kull, -hvis været er bra. Valpene her har vært mye ute. Enkelte dager har dem vært ute omtrent hele dagen, -fra morgen til kveld.
De 3 valpene som er her nå løper til og med ut i pøsregn for å gjøre fra seg. bravo3

Ja, det har virkelig vært deilig! Her har valpene vært ute fra kl 8 om morgen til kl 23 på kvelden nesten hver dag. Supert!
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Underlag i valpekassen   Underlag i valpekassen Empty

Til Toppen Go down

Underlag i valpekassen
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Underlag i Fortelt