IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share

noe bra våtfor som ikke trenger å fryses?

Go down 
AvInnlegg
Hilde-pin

Hilde-pin

Antall Innlegg : 152

noe bra våtfor som ikke trenger å fryses? Empty
PosteTema: noe bra våtfor som ikke trenger å fryses?   noe bra våtfor som ikke trenger å fryses? EmptyLør Feb 02 2013, 20:18

Noen som vet om et godt våtfor som ikke trenger å ligge i frysen?

Forer til vanlig med vom og litt tørrfor i tillegg, men når man for eks. skal på tur der man ikke har tilgang til fryser eksempelvis campingturer o.l.

kan jo selvfølgelig kun fore med tørrfor, men han er ikke overbegeistret over det og kan da gjerne hoppe over et måltid eller to.

Noen som har prøvd frysetørket vom? (ulempen er jo at man må ha tilgang til kokende vann)
I dyrebutikken skrøt de av Brit Care sin hundepølse, den er varmebehandlet, men inneholder ca 80-90% kjøtt. men jeg er litt skeptisk til de pølsene som er varmebehandlet...

Noen som har prøvd noen av disse eller som har andre typer hundefor som kan være greit å bruke som tillegg til tørrfor?
Til Toppen Go down
Hilde Sofie

Hilde Sofie

Antall Innlegg : 761

PosteTema: Re: noe bra våtfor som ikke trenger å fryses?   noe bra våtfor som ikke trenger å fryses? EmptySøn Feb 03 2013, 17:55

Jeg har prøvd frysetørket vom og er godt fornøyd med det! happy3
V&H er bedre, men litt enklere å fôre med den frysetørkede når man er på reise og ikke har tilgang til fryser!
Til Toppen Go down
http://www.pinschercamiro.com
Ane

Ane

Antall Innlegg : 1877

PosteTema: Re: noe bra våtfor som ikke trenger å fryses?   noe bra våtfor som ikke trenger å fryses? EmptySøn Feb 03 2013, 21:56

Hva med Provitpølsene? Strettis syns det er supergodt, og de holder en stund i kjøleskap uåpnet. Men når den er åpnet så må den spises i løpet av noen dager, jeg husker ikke hvor mange akkurat nå, er en stund siden han fikk det. Men jeg pleide da å lage porsjonspakker av det jeg visste ikke ble spist opp innen tiden, og puttet disse i fryseren. Frysetørket vom går rett ned her i gården også, men kun som "krydder i maten" innimellom, hvis ikke tror jeg de hadde blitt rullende julegriser her happy4

http://mostawesomeristretto.com/
Fanny

Fanny

Antall Innlegg : 2788

PosteTema: Re: noe bra våtfor som ikke trenger å fryses?   noe bra våtfor som ikke trenger å fryses? EmptyMan Feb 04 2013, 11:16

Avhengig av hvor mange dager man skal være på tur (og om man har tilgang på kjøleskap),
så ville jeg tatt med V&H om det var snakk om maks 4 dager.
Pakker du frossen V&H godt (i avispapir etc eller kjølebag), så tar det litt tid før den tiner.
Jeg pleier ikke å oppbevare tint V&H i kjøleskap mer enn maks 3 dager, men det er fordi den endrer lukt da :p
Jeg tar gjerne opp en V&H et døgn før jeg skal bruke den, for det tar såpass med tid å tine en halv kg i kjøleskap Smile
Med tilgang på kjøleskap ville jeg også vurdert å fôre med rent kjøtt (og bein) de dagene det gjelder.
Mye enklere Smile
Nå fôrer jeg i utgangspunktet sånn da Smile Med unntak av Spinn pga. tygginga.
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Hilde-pin

Hilde-pin

Antall Innlegg : 152

PosteTema: Re: noe bra våtfor som ikke trenger å fryses?   noe bra våtfor som ikke trenger å fryses? EmptyMan Feb 04 2013, 23:38

Ja dersom vi er på tur med campingvogna så går det jo fint an å pakke vom-pølsene inn i litt isolerende materiale. Skulle gjerne foret på mer naturlig kjøtt, men bikkja er faktisk ikke så glad i det ser jeg, kanskje en tilvenningssak? han er veeeldig interessert men er litt slikking og prøve å bite litt i kjøttet for så å finne ut at "dette var ikke noe for meg" blink00
virker faktisk som om han synes det er ekkel konsistens på kjøttet. han kan spise små biter som jeg skjærer av men ikke større stykker. Har prøvd både fisk, kylling, okse og gris men ikke noe som han liker å "sette tenna i". Han spiser som sagt mindre biter og tar mer enn gjerne imot dem, men slik som for eks. en kyllingvinge er for stort for at han vil spise det... en liten særing jeg har kanskje.. hehe

Men dersom man ikke har tilgang til kjøleskap eller evt. har mindre plass i kjøleskapet til å fylle det med vom, hva funker bra da?

Jeg tror jeg(bikkja) må prøve frysetørket vom og se hvordan det funker. må jo være forholdsvis enkelt å ta med seg om man for eks. skal på hiking i fjellet eller noe sånt jump1
Til Toppen Go down
Maria

Maria

Antall Innlegg : 2693

PosteTema: Re: noe bra våtfor som ikke trenger å fryses?   noe bra våtfor som ikke trenger å fryses? EmptyTir Feb 05 2013, 17:26

Melba er også litt sær; hun skal ha skjært opp maten i passende biter. Dersom bitene er for store så setter hun seg foran maten mens hun ser på oss. Hvis vi ikke tar hintet, så bjeffer hun en gang for å få oss til å reagere også sitter hun og ser på oss og på maten for å fortelle at maten ikke er slik den skal være. noe bra våtfor som ikke trenger å fryses? 723324 Dette gjør hun også med vom og hundemat, er det for store klumper setter hun seg ned og venter på at vi skal komme og fikse det for henne. Hun har jo selvsagt lært at dette fører til at vi skjærer opp bitene litt til, siden vi har har skjønt at det er det hun vil ha oss til å gjøre, men det er ingen tvil om at hun foretrekker oppskjært mat.

Hun spiser dog av større biter slik som bein og koteletter også, men hun gjorde som din når hun var liten; slikket og og styrte litt før hun begynte å gnage. Men nå gyver hun løs på det meste av slikt med en gang, så det kan nok være en tilvenningssak. noe bra våtfor som ikke trenger å fryses? 557338
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

PosteTema: Re: noe bra våtfor som ikke trenger å fryses?   noe bra våtfor som ikke trenger å fryses? EmptyTir Feb 05 2013, 23:55

Mine dvergpinschere knasker kyllingvinger og lår som bare det, deler ikke opp noe. Men i starten delte jeg opp kjøttet i ganske små biter (kyllingvinger i 4). Selv da sto de lenge å så på det, slikket litt på det, lot det ligge. Akkurat som at de ikke helt visste hva de skulle gjøre med det. Etterhvert tok det kortere og kortere tid før de begynte på kjøttet, og nå tygger de i seg alt med en gang.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: noe bra våtfor som ikke trenger å fryses?   noe bra våtfor som ikke trenger å fryses? Empty

Til Toppen Go down

noe bra våtfor som ikke trenger å fryses?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kjøleskap, får ikke til å starte det på gass
» Kjærlighet jeg ikke glemmer
» Finner ikke NRK i bakkenettet - HJELP
» ALDE 3000 starter ikke på gass.....
» trenger litt info om knaus azur vogn