Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sykkeltur

Go down 
+7
helle
carmo
TrineLise
Gerd-Marit
Simira
Bettan
chester
11 posters
AvInnlegg
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Sykkeltur Empty
PosteTema: Sykkeltur   Sykkeltur EmptySøn Aug 02 2009, 20:19

Lurer litt på å prøve å sykle sammen med Chester. Noen som har noen gode tips om hvordan man får det til?? Og hva type bånd og sånt man bør bruke?? Han er skeptisk til sykler så er litt usikker på om han takler å være med på sykkeltur..
Til Toppen Go down
Bettan




Antall Innlegg : 108
Join date : 18.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyMan Aug 03 2009, 04:53

Ilex liker heller ikke sykler med springer på... men han løper etter meg når jeg sykler fra han og han er løs.. veldig kjedlig sykkeltur for min del da jeg bare da kan sykle der det er lite folk og hunder dry frem og tilbake på en grusfotballbane feks...
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyMan Aug 03 2009, 06:45

Hvis han er litt skeptisk til sykler, så ta det ihvertfall pent i starten! Vi begynte med å gå tur med Odin mens vi trillet sykkelen. Masse belønning når han går pent og viser interesse for sykkelen. Så gikk jeg på andre siden av sykkelen for Odin, for å lære ham å gå pent ved siden av sykkelen i stedet for meg. Videre rolig sykling med hunden i bånd (helst slakt, da, men langt nok til at han får gå i det han synes er komfortabel avstand til sykkelen.

Vi har egentlig et stykke igjen, men han løper helt greit i springeren nå.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyMan Aug 03 2009, 06:52

Når er det egentlig du kan begynne å sykle med Pinschere? På valpekurset sa de året og helst året+ for å ikke å overbelaste muskler/ledd - men...? Cora er 9,5 mnd.
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
TrineLise

TrineLise


Antall Innlegg : 119
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Sotra utenfor Bergen

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyMan Aug 03 2009, 19:06

Jeg bruker en god sele med fleece på Camaro..
Har prøvd med springer men det gikk til h....
No sykler jeg med han i bånd, ikke flexi.. Han vimser litt så jeg må passe på.. Men har prøvd å lære han ord som siden og sånn.. Sånn at han holder seg på en side..
Han elsker det når han får "dra meg" bortover.. Selvsagt lar jeg han ikke dra men han KOSER seg! Smile
Til Toppen Go down
http://trinelise.blogg.com
carmo

carmo


Antall Innlegg : 99
Join date : 13.06.2009
Age : 44
Bosted : Vevelstad

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyTir Aug 04 2009, 19:39

Jeg har hørt at du ikke bør sykle før de er 2 år. AD/HD- røngken bør være ok før du begynner å sykkle.
Jeg er ganske klar for å begynne å sykle med Loke, han trenger mer mosjon, men jeg får bruke beina. Jeg jogger litt innimellom og det går bra.
Til Toppen Go down
http://www.drasticpinscher.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyTir Aug 04 2009, 19:43

Man må ta det forsiktig i starten, spesielt på hunder som er litt overvektige og derfor har mye å dra på. Ville i alle fall ikke syklet på asfalt da.


Har veldig lyst til å begynne å sykle med mine etterhvert, men er litt usikker på hvordan det vil gå, de er jo såå vimsete.. unsure3
Til Toppen Go down
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyTir Aug 04 2009, 19:46

Bør man unngå asfalt?? hvor kan man då sykle? jeg hadde egentlig håpt at jeg bare kunne sette meg på sykkelen utenfor døren liksom.. litt kjedelig å først måtte få sykkelen med i bilen, kjøre til ett tursted for så å sykle..
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyTir Aug 04 2009, 19:53

Ville unngå det om man har en litt overvektig hund. Ikke frekt ment eller noe, Chester er ikke feit eller noe, men han har litt ekstra på kroppen.. F.eks nipedalen er fint og sykle, eller langeskogen happy3
Til Toppen Go down
carmo

carmo


Antall Innlegg : 99
Join date : 13.06.2009
Age : 44
Bosted : Vevelstad

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyTir Aug 04 2009, 20:07

Hvor gamle er deres hunder? bare nysgjerrig, jeg.
Er det skadelig å sykkle litt forsiktig med en hund å 15 mnd? hva mener dere?
Til Toppen Go down
http://www.drasticpinscher.com
TrineLise

TrineLise


Antall Innlegg : 119
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Sotra utenfor Bergen

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyOns Aug 05 2009, 05:44

Min er snart 2,5 år..
Alt er jo relativt, men jeg vil ikke uttale meg om det er skadelig eller ikke. Men alt med måte wink3 Jeg sykler ikke langt med Camaro og lar han bestemme litt selv...Smile
Til Toppen Go down
http://trinelise.blogg.com
Gabriella

Gabriella


Antall Innlegg : 123
Join date : 16.07.2009
Age : 42

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyOns Aug 05 2009, 15:04

Hiro er 13 mnd og vi har startet i det små med sykkel- og løpeturer. Nå skal han HD-testes om noen uker, så vi tar det rimelig 'piano' frem til vi får resultatene

Legger ved en liten skrytevideo (sambo anbefaler å skru av lyden) happy5


//Dani
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyOns Aug 05 2009, 16:03

Det er ingen fare å begynne med sykling ved 1 års alder, naturligvis må en ta og starte med veldig korte turer. HD røtngen kan tas e. 1 års alder, har ikke opplevd noen grunn til å vente med det siden min første pinscher i 1989. Har en derimot en stor rase (rottweiler, dobermann, rhodesian ridgeback etc.) så får man ikke offisiel resultat før 18 mnd alder.

Underlaget bør ikke være hard, sykler du på asfalt så bør hunden kunne løpe på veikanten. Viktigt er at hunden traver jevnt og trutt, det gir riktig belastning til musklene på beina og ryggen. Galopp gir det ikke, og kan i verstefall være skadelig.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptyOns Aug 05 2009, 20:10

Jeg sykler med mine to DP`jenter sammen i springer, de har på seler og jeg kobler hanefot på springeren, har tidligere syklet med de i bånd men da bare vimser de. Nå er det full gas og de elsker det og kommer ikke foran hjulet, genialt happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
eva johnsen

eva johnsen


Antall Innlegg : 57
Join date : 05.07.2009
Age : 52
Bosted : Lørenskog

Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur EmptySøn Aug 09 2009, 08:25

Queenie liker godt sykkelturer. Vi bruker springer og hun løper pent ved siden av. (ikke mye hjelp å få i oppoverbakkene..)

Vi startet sånn som Simira og Odin: gikk ved siden av i starten. Etterhvert er det blitt lenger turer, men det går rolig for seg. Stort sett rolig trav, og tissepauser innimellom når jeg bestemmer det. (veldig viktig at ikke bikkja får lov til å bestemme det helt selv, for da kan det bli en del bråstopper)

Det er jo stort sett asfaltveier rundt her jeg bor, men prøver så godt jeg kan å la henne gå i grøftekanten. Ellers må man bare ta hensyn til lengden på sykkelturen, for det er fort gjort å få såre poter på asfalt. Vi har heldigvis ikke opplevd det. happy6
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sykkeltur Empty
PosteTema: Re: Sykkeltur   Sykkeltur Empty

Til Toppen Go down
 
Sykkeltur
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Sykkeltur
» Lang sykkeltur

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: