Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fly på vinteren - påkledning

Go down 
4 posters
AvInnlegg
IdaC

IdaC


Antall Innlegg : 171
Join date : 03.09.2010
Bosted : Oslo

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptyLør Des 08 2012, 08:24

Skulle tro jeg begynte å bli vant til å fly med hund snart, med 4-6 flyvninger i året siden jeg fikk han, men nei rolleyes3 Selv om det alltid har gått bra, så kommer nervene så smått en uke i forveien og jeg må gå over rutinene for å sikre meg at han får det best mulig på reisen innocent3 Vi har flydd ved juletider før også, 4 turer, noen ganger med, og noen ganger uten klær. Den ene gangen hadde han genser på seg når jeg satte han i buret, men hadde tatt den av seg under reisen.

Nå skal vi snart ut å fly igjen og jeg lurer på om jeg skal ha på klær eller ikke. Det jeg er redd for MED klær, er at han i forsøk på å kle av seg skal sette fast en fot i halsåpning f.eks. Det jeg er redd for UTEN klær er selvfølgelig at han skal fryse. Når han står og venter på Gardermoen, når de kjører han til flyet, når de lesser inn, og evt. under flyreisen.

Hvordan gjør dere det, kler dere på hundene deres ved flyreiser om vinteren?
Til Toppen Go down
http://lisientasarques.weebly.com/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptyLør Des 08 2012, 13:40

Ville nok droppet å kle på dersom det er sjans for at han kler av seg og da setter seg fast.
Kanskje lurere å kjøpe inn noen varme saueskinn (tilbud på ikea nå btw) og fleecepledd. Da har han mulighet til å grave seg ned om han ønsker, og han ligger på et varmt og godt skinn.
Til Toppen Go down
IdaC

IdaC


Antall Innlegg : 171
Join date : 03.09.2010
Bosted : Oslo

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptyLør Des 08 2012, 17:45

helle skrev:
Ville nok droppet å kle på dersom det er sjans for at han kler av seg og da setter seg fast.
Kanskje lurere å kjøpe inn noen varme saueskinn (tilbud på ikea nå btw) og fleecepledd. Da har han mulighet til å grave seg ned om han ønsker, og han ligger på et varmt og godt skinn.

Har kjøpt et litt stort ullteppe som jeg har tenkt å "dandere" slik at det ligger litt oppover veggene på buret i tillegg til i bunnen. Hvis jeg da i tillegg legger inn et teppe/skinn som han kan grave seg ned i så blir det vel bra ja happy3 Heldigvis ikke noe lang flytur!
Til Toppen Go down
http://lisientasarques.weebly.com/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptyLør Des 08 2012, 17:52

Det høres veldig bra ut. Går nok fint uansett hva du velger å gjøre. happy3
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptyLør Des 08 2012, 19:54

Jeg har hatt på et dekken som ikke er alt for tykt når jeg har flydd på vinteren, selv om det egentlig ikke er lov å ha på dem noe og de da sier det er på eget ansvar... Men en gang sa faktisk til og med han som hentet Otto at jeg ikke burde ta av dekkenet, for det kommer til å bli kaldt i den hallen der han skulle sitte og vente, og det er jeg glad for, for da ble han faktisk sittende ute på tralle i 20 minusgrader og snø en evighet mens de lesset på bagasjen først, før jeg så det og sa til flyvertinnene at de skulle åpne flydøren og be dem se til hel*** å få inn bikja fort som fy... dry Har du det grå Globus softshell-dekkenet? Det syns jeg er litt greit å bruke siden det er tynt nok til at ikke de koker over om det er varmt nedi flymagen, men polstrer mot trekk og vind og den værste kulden om de skulle trenge det... happy3 Tror det er skumlere å ha på dem genser enn dekken siden genserne gjerne sklir litt ned når man sitter og ligger og vrir seg, og dermed blir det lett for dem å begynne å prøve å dra seg ut, men sånn som det softshell-dekkenet ligger så tett på kroppen at det er ikke like aktuelt... happy6
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
IdaC

IdaC


Antall Innlegg : 171
Join date : 03.09.2010
Bosted : Oslo

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptyLør Des 08 2012, 20:44

Nina skrev:
Jeg har hatt på et dekken som ikke er alt for tykt når jeg har flydd på vinteren, selv om det egentlig ikke er lov å ha på dem noe og de da sier det er på eget ansvar... Men en gang sa faktisk til og med han som hentet Otto at jeg ikke burde ta av dekkenet, for det kommer til å bli kaldt i den hallen der han skulle sitte og vente, og det er jeg glad for, for da ble han faktisk sittende ute på tralle i 20 minusgrader og snø en evighet mens de lesset på bagasjen først, før jeg så det og sa til flyvertinnene at de skulle åpne flydøren og be dem se til hel*** å få inn bikja fort som fy... dry Har du det grå Globus softshell-dekkenet? Det syns jeg er litt greit å bruke siden det er tynt nok til at ikke de koker over om det er varmt nedi flymagen, men polstrer mot trekk og vind og den værste kulden om de skulle trenge det... happy3 Tror det er skumlere å ha på dem genser enn dekken siden genserne gjerne sklir litt ned når man sitter og ligger og vrir seg, og dermed blir det lett for dem å begynne å prøve å dra seg ut, men sånn som det softshell-dekkenet ligger så tett på kroppen at det er ikke like aktuelt... happy6

Ja, litt sånne ting jeg er redd for. Selv om alt alltid har gått veldig kjapt og uten problemer tidligere. Har ikke softshelldekkenet nei. Men hva tror du med en fleecedress? En sånn f.eks http://www.hurttacollection.com/outdoors/tuotteet/lampoasut/microfleece-haalari/? (Har tenkt å kjøpe den uansett nemlig lalala2 )
Til Toppen Go down
http://lisientasarques.weebly.com/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptyLør Des 08 2012, 20:50

Ja, det er nok sant. Nano kommer seg alltid ut av ullgenseren om hun har den på i bilburet, men har aldri kommet seg ut av BoT-dekkenet eller hurtta dekkenet.

Men rart de ikke har bedre rutiner på det og ikke tar inn buret med en gang, evt venter med å frakte buret ut til alt er klart. -20 er KALDT, tror jeg hadde fått rimelig små-noia om det sjedde blink00


Vi den gamle modellen av den fleecedressen, og der går i alle fall beina veldig lett oppi drakten, spesielt når hunden sitter/ligger. Men vet ikke med den nye, beina på den dressen ser kortere ut, så det blir kanskje ikke noe problem? Du kan jo evt kjøpe dressen, og han den på han i bilburet, inne, osv. Se om det skjer.
Til Toppen Go down
IdaC

IdaC


Antall Innlegg : 171
Join date : 03.09.2010
Bosted : Oslo

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptyLør Des 08 2012, 21:06

helle skrev:

Vi den gamle modellen av den fleecedressen, og der går i alle fall beina veldig lett oppi drakten, spesielt når hunden sitter/ligger. Men vet ikke med den nye, beina på den dressen ser kortere ut, så det blir kanskje ikke noe problem? Du kan jo evt kjøpe dressen, og han den på han i bilburet, inne, osv. Se om det skjer.

God ide. Teste det inne over litt tid (eller i andre situasjoner der vi ikke går på tur), sånn at han får tid til å evt. prøve å ta den av happy6 Hvis han ikke gjør det, så prøver vi kanskje dressen i fly. Hvis han gjør det, så dropper vi påkledning tror jeg, bare pakker han inn i tepper happy3
Til Toppen Go down
http://lisientasarques.weebly.com/
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptyLør Des 08 2012, 21:08

Vet ikke jeg, tror heller jeg hadde satset på Fleece-jakken om du har den, for den er det ikke lett å komme seg ut av... Ellers så får du gjøre som Helle sier... Smile
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
IdaC

IdaC


Antall Innlegg : 171
Join date : 03.09.2010
Bosted : Oslo

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptySøn Des 09 2012, 12:31

Nina skrev:
Vet ikke jeg, tror heller jeg hadde satset på Fleece-jakken om du har den, for den er det ikke lett å komme seg ut av... Ellers så får du gjøre som Helle sier... Smile

Har den ja, men synes den sitter litt stramt og tror den vil være litt ubehagelig. Men skal teste ut litt forskjellig hjemme og se hva som ser best ut happy3

Men det ser ut til at det skal bli mildvær rundt neste helg da vi skal reise, så ikke sikkert det blir noe problem likevel happy6 Men takk for innspill begge to! biggrin
Til Toppen Go down
http://lisientasarques.weebly.com/
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptySøn Des 09 2012, 18:23

Når det er så kaldt som det er nå, så hadde jeg hatt på dekken.

Jeg har opplevd at hunden måtte vente ute ganske så lenge når det var alt for mange minusgrader på Gardemoen. Jeg var på tur ut igjennom vinduet på flyet i forbannelse. mad1 De lot buret stå på tralla lenge. Ikke nok med det, men når han endelig hadde kommet inn i flyet måtte vi bytte fly, sånn at han måtte ut igjen, og ble da transportert til det nye flyet oppå den åpne tralla mens vi andre passasjerer måtte ta buss. Det var et godt stykke å kjøre. Da var mor svett, og hunden kald vil jeg tro. Fly på vinteren - påkledning 807776 Takk gud for at han hadde dekken på seg...
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
IdaC

IdaC


Antall Innlegg : 171
Join date : 03.09.2010
Bosted : Oslo

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptySøn Des 09 2012, 20:19

Julie skrev:
Når det er så kaldt som det er nå, så hadde jeg hatt på dekken.

Jeg har opplevd at hunden måtte vente ute ganske så lenge når det var alt for mange minusgrader på Gardemoen. Jeg var på tur ut igjennom vinduet på flyet i forbannelse. mad1 De lot buret stå på tralla lenge. Ikke nok med det, men når han endelig hadde kommet inn i flyet måtte vi bytte fly, sånn at han måtte ut igjen, og ble da transportert til det nye flyet oppå den åpne tralla mens vi andre passasjerer måtte ta buss. Det var et godt stykke å kjøre. Da var mor svett, og hunden kald vil jeg tro. Fly på vinteren - påkledning 807776 Takk gud for at han hadde dekken på seg...

Tror jeg hadde blitt ganske så stressa om det hadde skjedd ja! Huff, det er liksom nok stress å fly fra før av, man burde slippe slike ekstragreier som bytte fly osv. Fly på vinteren - påkledning 807776 Jammen godt du hadde dekken på! Hvilket dekken brukte du?

Tror jeg går for dekken uansett, er liksom ikke så stor sjanse for at han blir for varm..
Til Toppen Go down
http://lisientasarques.weebly.com/
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning EmptyTor Des 13 2012, 19:34

Han hadde på seg vanlig vinterdekken fra Hurtta Smile
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Sponsored content





Fly på vinteren - påkledning Empty
PosteTema: Re: Fly på vinteren - påkledning   Fly på vinteren - påkledning Empty

Til Toppen Go down
 
Fly på vinteren - påkledning
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: