Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Opptak?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Opptak? Empty
PosteTema: Opptak?   Opptak? EmptyTor Aug 23 2012, 11:06

Siden jeg akkurat har flyttet så vil jeg gjerne kunne ta opp hundene(enten kun lyd, eller både lyd og film) mens de er alene så jeg ser hvordan det går. Er det noen som har tips?

Jeg har iPad, PC og iPhone som jeg kan bruke. Jeg vurderte å Skype med meg selv, men filmgreia på PC'en min har klikka så jeg får det ikke til. Og da får jeg ikke gjort det mens jeg f.eks. er i butikken.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Opptak? Empty
PosteTema: Re: Opptak?   Opptak? EmptyTor Aug 23 2012, 14:36

Cesilie skrev:
Siden jeg akkurat har flyttet så vil jeg gjerne kunne ta opp hundene(enten kun lyd, eller både lyd og film) mens de er alene så jeg ser hvordan det går. Er det noen som har tips?

Jeg har iPad, PC og iPhone som jeg kan bruke. Jeg vurderte å Skype med meg selv, men filmgreia på PC'en min har klikka så jeg får det ikke til. Og da får jeg ikke gjort det mens jeg f.eks. er i butikken.

Jeg vet at Ane og Martin har noe sånt. Vi smugtittet på Stretto mens de var på besøk hos oss.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Opptak? Empty
PosteTema: Re: Opptak?   Opptak? EmptyTor Aug 23 2012, 16:58

Vi har overvåkningskamera (ipkamera) i leiligheten så det er jo litt annerledes. (Forøvrig fantastisk når man har lyst til å se hva valpen/hunden driver med hjemme mens man er på jobb. I vårt tilfelle har vi sett hvor mange liggestillinger en hund kan ha i en sofa biggrin Og at man vet før man kommer hjem at leiligheten er blitt pyntet med toalettpapirkonfetti fordi en liten valpetass har funnet seg en rull, hihihi happy4 )

Men første gang vi var på hotell med tassen og han var løs på rommet ( lalala2 ) mens vi var ute og spiste middag, satte vi opp mac`en med kameraet på, og brukte log.me.in fra mobilen for å se. (Iom. at vi har han løs syns jeg det var greit å sjekke at han var like rolig der som hjemme, og ikke bjeffet eller no slikt selv om det er mye mer bråk på et hotell.)
Men hadde kameraet ditt på pc`en blitt ødelagt Cecilie? Mulig det fins noen rimelige ip-kameraer der ute..Martin kan svare bedre når han kommer hjem i kveld, det er han som tar seg av alt det tekniske her , kanskje han har noen andre tips/løsninger happy3
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Opptak? Empty
PosteTema: Re: Opptak?   Opptak? EmptyTor Aug 23 2012, 21:46

Jeg skal høre litt rundt om noen som har mer peil kan se på PCen. For det går ikke med iPad? Og hvordan funker det i forhold til mobilen?
Til Toppen Go down
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Opptak? Empty
PosteTema: Re: Opptak?   Opptak? EmptyTor Aug 23 2012, 22:18

Det fungerer visstnok ikke med ipad. Et kamera til pc kan man få kjøpt for ca.200,-.
Så kan man installere log.me.in på pc, og på mobil, og logge seg inn på pc`en som står og filmer hjemme for å se. Da har man ikke opptaksmuligheter, men om det er for å finne ut om hundene er rolige ser man jo fort det om man stikker snuta innom og titter i ny og ne. Om du har pc`en hjemme, kan du installere log.me.in på pc`en på jobben og ha et lite vindu oppe i hjørnet av skjermen på jobben og følge med hele tiden f.eks.

Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Opptak? Empty
PosteTema: Re: Opptak?   Opptak? EmptyTor Aug 23 2012, 22:38

Utrolig smart! happy5 Skal gi PC'en et nytt forsøk, det er sikkert bare noe småtteri(håper jeg). Men jeg har iPhone også da, da funker deg kanskje ikke på den heller? Hadde jo vært typisk.
Til Toppen Go down
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Opptak? Empty
PosteTema: Re: Opptak?   Opptak? EmptySøn Aug 26 2012, 00:35

Det finnes en app man kan bruke. Den heter sleep talk recorder. Hver gang noen lager lyd, så blir det tatt opp. happy6
Til Toppen Go down
Z1nja




Antall Innlegg : 5
Join date : 20.08.2012

Opptak? Empty
PosteTema: Re: Opptak?   Opptak? EmptyMan Aug 27 2012, 08:27

Om du har webcam så kan du "google ustream.com" (får ikke legge inn linker siden jeg er ny).

Der kan du streame fra webcam og sjekke innom hele dagen via en link.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Opptak? Empty
PosteTema: Re: Opptak?   Opptak? Empty

Til Toppen Go down
 
Opptak?
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: