Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Passering..

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Helene

Helene


Antall Innlegg : 200
Join date : 21.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Passering.. Empty
PosteTema: Passering..   Passering.. EmptyFre Jul 31 2009, 07:36

Har en DP hannhund, Kovu, som akkurat har passert året.

Vi sliter til tider med å passere andre hunder på tur.
Noen ganger bare blokker han helt ut, og nærmest henger og "spreller" i båndet.. nytter bare ikke få kontakt med han.. han blir helt besatt av den andre hunden..

Har "kontakt" kommando, men den nytter ikke når han er på sitt værste..
Har prøvd å sitte på huk å roe han, det nytter heller ikke...
Har prøvd å bare overse..
Har prøvd å late som ingenting å bare gå..
han får alltid skryt dersom han passerer fint, eller ser på meg i stedenfor andre.. for han kan jo dette i "gode" perioder.. innocent3

Har trent på dette på treninger, og da vi aldri hatt problemer, så klart.. :roll: Da kan han passere hunder med en cm avstand..

Noen som har gode tips å komme med?
Er det noe som vanligvis går over med tida?
Til Toppen Go down
carmo

carmo


Antall Innlegg : 99
Join date : 13.06.2009
Age : 44
Bosted : Vevelstad

Passering.. Empty
PosteTema: Re: Passering..   Passering.. EmptyFre Jul 31 2009, 16:56

Jeg har det samme problemet.
Tips1: Med en gang du merker at han spenner seg, gå tilbake den veien du kom fra, jo mer han hisser seg opp, jo lenger går du fra den møtende hunden. klikk og belønn når han er rolig.
Ta det i små steg.

Tips2: Det du også kan gjøre er å stå på båndet til hunden så den ikke klarer å kaste seg frem mot den møtende hunden, og la den møtende hunden passere.

Nå er Loke snart 15 mnd og i sin 2. pubertet!

help3

Loke gjør det samme, men noe aggressivt. Det er ikke noe gøy, men han begynner å lære at han ikke kommer noen vei med denne adferden.

Det tar tid, men bare forsett, så roer han seg vel etterhvert.

Masse lykke til happy6
Til Toppen Go down
http://www.drasticpinscher.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Passering.. Empty
PosteTema: Re: Passering..   Passering.. EmptyLør Aug 01 2009, 08:54

Gå i en bue rundt den andre hunden, så han får den avstanden han trenger til å være rolig. I begynnelsen er det kanskje en litt stor bue, men den kortes inn etterhvert som han takler mer (altså kan være rolig mens han passerer) Smile Du må begynne på buen mens han fortsatt er rolig og ikke har begynt å spenne seg (men begynn selv om du er for sent ute, det går bare fortere i utviklingen om du begynner tidlig nok).

Tren gjerne inn en liten oppmerksomhetslyd (jeg bruker smatting, eller en slags klikking med munnen), som gjør det enkelt å få kontakt med ham Smile Da vet han at når han hører den lyden må han følge med deg.

Hvis du ser at det er umulig å gå i bue, så er det like greit å snu og gå en annen vei, gå bak en bil, vente oppe i en innkjørsel osv. Gjør det du må for at han ikke styrer seg opp.

Lykk til Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Helene

Helene


Antall Innlegg : 200
Join date : 21.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Passering.. Empty
PosteTema: Re: Passering..   Passering.. EmptyLør Aug 01 2009, 14:20

Ahaaa!
Gå tilbake har vi faktisk ikke prøvd... det må prøves! happy6
Jeg har prøvd å unngå situasjonen så godt som mulig med buer, men ikke alltid det er plass til å gå store nok - og det er da probleme oppstår.. for vi trenger til tider stoooore buer...når han er i det rette humøret, blir han sånn med engang vi ser en annen hund - selvom den er langt unna..

Jeg har "kontakt lyd" som sitter i stortsett alle andre situasjoner - men ikke når han blir helt besatt som når vi møter andre hunder..

Tusen takk for råd, gleder meg til å prøve!
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Passering.. Empty
PosteTema: Re: Passering..   Passering.. EmptyLør Aug 01 2009, 22:55

Nå har ikke jeg sett gutten din, men jeg tviler på at han er verre enn Kayla var wink3 Så dette klarer du nok fint happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Passering.. Empty
PosteTema: Re: Passering..   Passering.. EmptySøn Aug 02 2009, 07:23

Helene skrev:
Har en DP hannhund, Kovu, som akkurat har passert året.

Vi sliter til tider med å passere andre hunder på tur.
Noen ganger bare blokker han helt ut, og nærmest henger og "spreller" i båndet.. nytter bare ikke få kontakt med han.. han blir helt besatt av den andre hunden..

Har "kontakt" kommando, men den nytter ikke når han er på sitt værste..
Har prøvd å sitte på huk å roe han, det nytter heller ikke...
Har prøvd å bare overse..
Har prøvd å late som ingenting å bare gå..
han får alltid skryt dersom han passerer fint, eller ser på meg i stedenfor andre.. for han kan jo dette i "gode" perioder.. innocent3

Har trent på dette på treninger, og da vi aldri hatt problemer, så klart.. :roll: Da kan han passere hunder med en cm avstand..

Noen som har gode tips å komme med?
Er det noe som vanligvis går over med tida?

dette har vi oxo gjort mye...
Bare husk på at hunden din oxo er veldig ung enda, det kan bli vel mye forstyrrelser som gjør at han kobler helt ut når dere måter hunder i en annen setting enn på trening... oxo må man bare huske på at han er i en alder hvor han plutselig "mister øra" totalt happy3 happy3 happy3

Lykke til vidre med treningen din happy6
Til Toppen Go down
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Passering.. Empty
PosteTema: Re: Passering..   Passering.. EmptySøn Aug 02 2009, 10:22

Linn skrev:
Gå i en bue rundt den andre hunden, så han får den avstanden han trenger til å være rolig. I begynnelsen er det kanskje en litt stor bue, men den kortes inn etterhvert som han takler mer (altså kan være rolig mens han passerer) Smile Du må begynne på buen mens han fortsatt er rolig og ikke har begynt å spenne seg (men begynn selv om du er for sent ute, det går bare fortere i utviklingen om du begynner tidlig nok).

Tren gjerne inn en liten oppmerksomhetslyd (jeg bruker smatting, eller en slags klikking med munnen), som gjør det enkelt å få kontakt med ham Smile Da vet han at når han hører den lyden må han følge med deg.

Hvis du ser at det er umulig å gå i bue, så er det like greit å snu og gå en annen vei, gå bak en bil, vente oppe i en innkjørsel osv. Gjør det du må for at han ikke styrer seg opp.

Lykk til Smile

Dette er å annbefale, man må bare huske at: TING TAR TID.
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Helene

Helene


Antall Innlegg : 200
Join date : 21.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Passering.. Empty
PosteTema: Re: Passering..   Passering.. EmptyMan Aug 03 2009, 05:27

Tusen takk!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Passering.. Empty
PosteTema: Re: Passering..   Passering.. Empty

Til Toppen Go down
 
Passering..
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» DP og passering av andre hunder

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: