Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Navn

Go down 
+7
Blomst
Gry Elena
Bente
helle
Lene
Silje
Cesilie
11 posters
AvInnlegg
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Navn Empty
PosteTema: Navn   Navn EmptyOns Jul 29 2009, 22:07

Jeg driver og leker meg litt med navn på hund nr 2, egentlig mest fordi jeg liker å ha sånt klart Laughing Også har hun jeg er sammen med veldig lyst på en JRT-tispe etterhvert, så hun tenker også en del på navn. Derfor lurer jeg på et par meninger Smile

Jeg har tenkt på Lana. Tenkte på det til Mia også før jeg fikk henne, og syns det går fint sammen med Mia. Blir enkle og søte navn sammen Smile

Silje begynner på foto til høsten, og skal bli fotograf. Hun har veldig lyst til å bruke Nikon som navn, men jeg syns kanskje det høres litt guttete ut? Kult navn i forhold til at det vil bety noe for henne da Smile Men hva syns dere, kan man ha Nikon på jente? Ellers har vi snakka litt om Peach, og jeg liker det godt, men hun tror hun vil syns det blir for sukkersøtt etterhvert, hehe.


Bare sånn til info så sitter jeg hjemme alene og er syk og kjeder meg, og jeg har ikke vært alene på kjeeeempelenge. Så nå håper jeg noen andre er oppe også Laughing
Til Toppen Go down
Silje

Silje


Antall Innlegg : 17
Join date : 16.06.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyOns Jul 29 2009, 22:20

Jeg syns da Nikon høres helt ypperlig ut på en sød, liten JRT tispe happy5 innocent3

men Lana er fint det og! happy6
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyOns Jul 29 2009, 22:24

Haha, det var ikke deg jeg spurte da Laughing :P
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyOns Jul 29 2009, 22:28

Hvis det var de tre alternativene så ville jeg ha valg Lana.
Jeg synes også at Nikon er litt mer guttenavn (selv om, jo mer jeg smaker på navnet så hadde det kanskje passet til en jente også wink3 ), og Peach synes jeg absolutt er for sukkersøtt.
Sikkert mange hunder som kler det navnet, men jeg hadde ikke klart å kalle min egen hund det.
Så jeg synes Lana var det fineste navnet på en tispe. happy3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyOns Jul 29 2009, 22:30

Takk, Lene Smile Men Lana er "mitt" navn da, Silje må finne på eget Laughing Men koselig at du likte det Very Happy
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyOns Jul 29 2009, 22:33

Cesilie skrev:
Takk, Lene Smile Men Lana er "mitt" navn da, Silje må finne på eget Laughing Men koselig at du likte det Very Happy

Ah, ok. Det var de navnene du nevnte, så jeg plukket bare min favoritt av de tre.
Men dere finner nok et passende navn til kommende jente(r) uansett. happy3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyOns Jul 29 2009, 22:34

Lene skrev:
Cesilie skrev:
Takk, Lene Smile Men Lana er "mitt" navn da, Silje må finne på eget Laughing Men koselig at du likte det Very Happy

Ah, ok. Det var de navnene du nevnte, så jeg plukket bare min favoritt av de tre.
Men dere finner nok et passende navn til kommende jente(r) uansett. happy3

Ja, jeg så at det var litt vanskelig å tyde Smile Vi får smake litt mer på Nikon og se om det funker på en jente etterhvert! Very Happy
Til Toppen Go down
Silje

Silje


Antall Innlegg : 17
Join date : 16.06.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyOns Jul 29 2009, 23:07

Cesilie skrev:
Takk, Lene Smile Men Lana er "mitt" navn da, Silje må finne på eget Laughing Men koselig at du likte det Very Happy

Trodde å dele var et ganske vidt godkjent begrep i forhold jeg??! rolleyes3 Greit, da får jeg finne mitt eget jeg da .. hva syns du om "Kjøttmat" (fant på Canis.no :P ) .. eller Jara?
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyOns Jul 29 2009, 23:34

Silje skrev:
Cesilie skrev:
Takk, Lene Smile Men Lana er "mitt" navn da, Silje må finne på eget Laughing Men koselig at du likte det Very Happy

Trodde å dele var et ganske vidt godkjent begrep i forhold jeg??! rolleyes3 Greit, da får jeg finne mitt eget jeg da .. hva syns du om "Kjøttmat" (fant på Canis.no :P ) .. eller Jara?

Kanke dele på navn vet du. Hva skal min hund hete når jeg får nestemann da? :P Kjøttmat likte jeg! Gå for den! ..jeg mener, har ikke folk bedre å ta seg til? Laughing Jara var litt søtt, må tenke litt på den Smile
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyTor Jul 30 2009, 00:38

Nikon er guttenavn, uten tvil!
Til Toppen Go down
Bente

Bente


Antall Innlegg : 1067
Join date : 14.06.2009
Age : 48
Bosted : Hadeland

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyTor Jul 30 2009, 06:36

Jeg stemmer uten tvil for Lana happy6 Veldig fint navn happy4
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyTor Jul 30 2009, 07:45

Nikon er jo kult navn da men enig at det er kanskje litt guttete happy3

Ellers så synes jeg Lana er noe av det fineste navnet som finnes jeg da, kult at du kanskje får en Lana:happy3:

Her er min elskede Lana som nå er englehund angel08

Navn Lana%20tur%20arpil%2007.JPG-for-web-NORMAL
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Blomst

Blomst


Antall Innlegg : 242
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyTor Jul 30 2009, 08:54

Hva med Canona da? happy6 Nika?
Ellers er det sikkert masse ting med kamera en kan kalle opp etter?

Jeg syns det er kulest med navn som ikke er typiske navnnavn men ting som betyr noe heeelt annet. Som foreksempel Tivoli, Circus (seff wink3 ) Melis, Kaktus, Kanel, Curry, Balanse osv osv
Til Toppen Go down
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Maja-Twinki
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyTor Jul 30 2009, 09:16

Da vi ventet på å få hjem Phoebe var vi innom maaaaaaange navn...
Så var det bare det at vi er 5 stykker som alle har hver vår mening og aldri kunne bli enige.. (Stakkars lille valp unsure3 )

Da var det flaks for oss at hun faktisk hadde et navn i stamtavlenavnet sitt, ellers er det ikke godt å si hvordan dette kunne endt opp..

Her er noen av navnene vi tenkte på til vår lille røde Dogbytes song of Phoebe fra Friendskullet. (Det er derfor det går mye på rødfargen og vennetema her)


Kianga- solskinn
Sabina- Sabinefjellene
Samira- fellow, nice friend
Texas- friends
Tabitha- gazelle
Ninja- fire, little girl
Malaika-engel
Achava- friendship Hebrew
Amaranta- flower that never fades
Aria - sang/vise (engelsk spansk)

Så spennende at det faktisk kan komme 2 hunder til hos dere, da!!! biggrin
Ellers må jeg si at Nikon var et stilig navn, da! Hadde ikke brydd meg om at det kan høres guttete ut!
Og så kan din hete Lana. Det er også nydelig! happy5
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyTor Jul 30 2009, 10:27

Navn er morsomt!

Selv vil jeg at min neste hund (blir mest sannsynlig en hannhund med det navnet jeg har funnet på Laughing ) skal hete Phoenix. Det har litt sammenheng med Blaze sitt navn, i og med at begge har med flammer og gjøre. Phoenix = flammefugl, Blaze = "To shine with flame; to glow with flame; as, the fire blazes."
Med Phoenix kan kallenavn bli "Mr.Nixon" og "Nix" (som i nei). Synes dette er veldig morsomt navn, som kan passe en Red Merle Aussie f.eks.




Er ellers enig med Cesilie om at Nikon ikke er et jentenavn.. Er kult at du liker Nikon da Silje, det er det kameraet jeg liker best selv også Smile.
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyTor Jul 30 2009, 10:39

Takk for mange innspill og tips til navn biggrin

Jeg er enig med deg, Maja, det er kult med sånne navn som betyr noe helt annet. Derfor ble Nikon så godt likt også. Men er enig i at det blir for guttete.

Kristin; det blir ikke to på likt da, hehe. Det blir enten JRT eller Pinscher(eller hvis jeg skulle finne en annen rase) biggrin Takk for mange navnetips, var mye fint der! Selv om Phoebe er kjempefint det også, gøy å bruke stamtavlenavnet syns jeg!

Linda; Phoenix er dritkult syns jeg! biggrin

For en nydelig Lana du hadde, Gry plain3
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyTor Jul 30 2009, 11:03

Her kommer et litt sent innspill, men jeg synes Aimeé er et nydlig navn. Katten min heter Tipard Lady Sara Aimeé og er veldig fornøyd med det navnet, hehe. Aimeé betyr elsket på fransk wub4

Vi har også snakket mye om navn på vår kommende hund, og innser vel at fotballnavn er nesten uunngåelig.
Lea, Ranja (schæferen jeg vokste opp med), Lina, Pia, Alexa og Zina er andre fine navn, synes nå jeg da wink3
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn EmptyTor Jul 30 2009, 12:22

Jeg syntes "Peach" var utrolig søtt jeg wink3

Men det var jo sånn når jeg fikk Dennis. Han skulle egentlig hete "Oliver" (Etter den tegnefilmen "Oliver og gjengen", jeg er veldig Disney-fanat happy4 ) Når jeg får unge har jeg lyst å ha navnene "Aurora" eller "Ariel" He he innocent3

Men når jeg så Dennis i øynene, så så jeg at han ikke var noe "Oliver" men en "Dennis" happy6 En liten rampunge, med så ufattelig masse sjarm! Så da ble det Dennis etter "Dennis the Menace"

Jeg og har tenkt litt i det siste på hva hund nr2 kansje skal hete. Men klarer ikke bestemme meg, kansje det blir "Oliver" denne gangen cool

Her er en link til en side der du kan finne ut hva navnet ditt (eller hunden) betyr : http://barn.sol.no/navn/
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Sponsored content





Navn Empty
PosteTema: Re: Navn   Navn Empty

Til Toppen Go down
 
Navn
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: