Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad

Go down 
+13
Anita.K
Fly
ElinK
Monica
Nina (Kennel Dijontoma)
tulalula
Irene
Marita
Lex
Marte
Hilde Sofie
Julie
Ane
17 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 EmptyOns Mai 23 2012, 09:30

Jeg skulle med to av dvergene mine,men så punkterte sykkelen........
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 EmptyOns Mai 23 2012, 10:01

Så flinke dere er, gratulerer så mye!! happy5
Jeg er så pysete så jeg tør ikke å begi meg ut på trekk... unsure3 Men kan man gjøre det med springer også? Eller at hunden løper i line ved siden av sykkelen?
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 EmptyOns Mai 23 2012, 10:33

Cesilie skrev:
Så flinke dere er, gratulerer så mye!! happy5
Jeg er så pysete så jeg tør ikke å begi meg ut på trekk... unsure3 Men kan man gjøre det med springer også? Eller at hunden løper i line ved siden av sykkelen?

Cesilie det er ikke lov å sykle med hunden i trekk, man må bruke springer elle holde den i bånd og den skal trave på høyre side av sykkelen...så det er det som blir problemet for meg for jeg må trene inn en annen form for sykling med mine, som er helt programert på å løpe foran og trekke, og da uten å ødelegge trekken dems, for det er jo det vi vil fortsette å drive med... dry
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 EmptyOns Mai 23 2012, 10:36

Nina skrev:
Cesilie skrev:
Så flinke dere er, gratulerer så mye!! happy5
Jeg er så pysete så jeg tør ikke å begi meg ut på trekk... unsure3 Men kan man gjøre det med springer også? Eller at hunden løper i line ved siden av sykkelen?

Cesilie det er ikke lov å sykle med hunden i trekk, man må bruke springer elle holde den i bånd og den skal trave på høyre side av sykkelen...så det er det som blir problemet for meg for jeg må trene inn en annen form for sykling med mine, som er helt programert på å løpe foran og trekke, og da uten å ødelegge trekken dems, for det er jo det vi vil fortsette å drive med... dry

Det skjønner jeg blir en utfordring... Tror du ikke det går greit med annen sele og andre kommandoer? Hva med springer i stedet for kun bånd?

Kanskje jeg kunne prøvd meg også da biggrin
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 EmptyOns Mai 23 2012, 10:42

Cesilie skrev:
Nina skrev:
Cesilie skrev:
Så flinke dere er, gratulerer så mye!! happy5
Jeg er så pysete så jeg tør ikke å begi meg ut på trekk... unsure3 Men kan man gjøre det med springer også? Eller at hunden løper i line ved siden av sykkelen?

Cesilie det er ikke lov å sykle med hunden i trekk, man må bruke springer elle holde den i bånd og den skal trave på høyre side av sykkelen...så det er det som blir problemet for meg for jeg må trene inn en annen form for sykling med mine, som er helt programert på å løpe foran og trekke, og da uten å ødelegge trekken dems, for det er jo det vi vil fortsette å drive med... dry

Det skjønner jeg blir en utfordring... Tror du ikke det går greit med annen sele og andre kommandoer? Hva med springer i stedet for kun bånd?

Kanskje jeg kunne prøvd meg også da biggrin

Ja, jeg må trene inn at annen sele betyr ikke trekk, men da må man jo faktisk gjøre det også og jeg hater og trene inn nye ting som jeg ikke har bruk for en gang...annet enn til den ene dagen på testen, haha! Har ingen planer om å slutte å sykle med hunder i trekk.... happy4 Men nå kupper vi tråden til Ane så jeg for sutre over at jeg ikke kan ta testen med hunder i trekk på egenhång... lalala2
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 EmptyOns Mai 23 2012, 17:53

Haha, tar det ikke som noe kupp jeg altså så bare fortsett dere laughs Hyggelig om flere lar seg inspirere til å prøve biggrin

Jeg bruker forresten springer Cecilie, fungerer kjempefint for oss happy3 På prøven skal hunden trave ved siden av sykkelen i enten springer eller line, evt. trekke lett fremover,på høyre side av sykkelen. Hunden skal aldri bli dratt etter. Hender jeg tar han i magebelte når vi sykler på hytta, og langt leiebånd og peiser på, det er kjempegøy happy5 Men har ikke lært inn en døtt kommandoer på det så kunne ikke gjort det på steder med folk og fe laughs
Tror dine tar det raskt jeg Nina hvis du putter på en springer og holder farten nede happy6 De kommer sikkert ikke til å slutte med trekking foran for det, det tror jeg ihvertfall happy3

Håper du ikke har like uflaks neste gang Marion happy3
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 EmptyOns Mai 23 2012, 22:28

Marion G skrev:
Jeg skulle med to av dvergene mine,men så punkterte sykkelen........

Da er det bare å finne frem lappesakene happy6

Ser det blir skrevet at hunden skal trave på prøven, men dvergpinschere og andre små hunder må jo galoppere seg gjennom denne prøven siden de ellers ikke vil klare tidskravet dog
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 EmptyTor Mai 24 2012, 08:58

Marita skrev:
Marion G skrev:
Jeg skulle med to av dvergene mine,men så punkterte sykkelen........

Da er det bare å finne frem lappesakene happy6

Ser det blir skrevet at hunden skal trave på prøven, men dvergpinschere og andre små hunder må jo galoppere seg gjennom denne prøven siden de ellers ikke vil klare tidskravet dog

Det samme tenkte jeg på..
Og Luke galoperer mest når vi sykler.. Med litt traving innimellom..
Prøvde å filme litt på tur her om dagen.. hehe.. IKKE enkelt..

En liten smakebit:

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Th_Iphone003



Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 EmptyTor Mai 24 2012, 17:32

Flinke Luke happy5

Man kan trene opp travingsfarten happy3 Stretto holdt trav i høyere og høyere hastighet etterhvert som vi trente. Greia er jo litt den at hvis hunden galloperer hele veien blir den jo raskere sliten.
Så jo bedre trent hunden er, jo bedre er det. Men forstår jo selvsagt godt at dp`er ikke klarer tiden om de skal trave hele veien, men tror nok dommerne ser litt igjennom fingrene på det, så lenge hunden viser arbeidsglede og ikke blir utmattet happy6 Tristan til Monica og Tor galloperte jo også deler av prøven, om jeg husker rett, og fikk godkjent for det happy3

Så bare kjør på videre dere cheerleader
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 EmptyTor Mai 24 2012, 17:38

Stretto skrev:
Flinke Luke happy5

Man kan trene opp travingsfarten happy3 Stretto holdt trav i høyere og høyere hastighet etterhvert som vi trente. Greia er jo litt den at hvis hunden galloperer hele veien blir den jo raskere sliten.
Så jo bedre trent hunden er, jo bedre er det. Men forstår jo selvsagt godt at dp`er ikke klarer tiden om de skal trave hele veien, men tror nok dommerne ser litt igjennom fingrene på det, så lenge hunden viser arbeidsglede og ikke blir utmattet happy6 Tristan til Monica og Tor galloperte jo også deler av prøven, om jeg husker rett, og fikk godkjent for det happy3

Så bare kjør på videre dere cheerleader

Luke høres jo ut som en stukken gris allerede fra vi starter - det ligger i familien.. Laughing
Så håper ikke dommerene tror han holder på å dø UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 607486

Men vi har jo nettopp startet med treninga, så kan jo håpe at han traver mer og mer biggrin
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 EmptyTor Mai 24 2012, 19:04

wawe3 Gratulerer så mye wawe3 bravo3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Annja




Antall Innlegg : 149
Join date : 13.08.2009
Bosted : Mo i Rana

UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 EmptyTor Jul 19 2012, 19:00

Gratulerer så masse.

Tror vi gjennomførte på 1 time og 12 minutter med dvergpinscger :-)
Til Toppen Go down
http://www.dogsport.weebly.com
Sponsored content





UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty
PosteTema: Re: UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad   UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
UHP (utholdenhetsprøve) 19/5 Trøgstad
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Hundesport, bruks og nesearbeid :: Resultater-
Gå Til: