Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 HJELP!

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Katrine




Antall Innlegg : 11
Join date : 14.05.2011
Age : 32
Bosted : Oslo

HJELP! Empty
PosteTema: HJELP!   HJELP! EmptySøn Mai 20 2012, 16:15


Heei.

Nå trenger jeg hjelp, lille Emil er snart et år og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre han jager besøket glefser etter hunder og mennesker på gaten, jeg tenkte munnbind til trening noen ganger i uken for da slapper jeg av også og gir ikke masse dårlig energi til gutten, hva tror dere? Noen som har vært borti en agresiv DP før ? han er veldig snill mot meg og samboeren min og venner av oss som er mye på besøk. Men menn tar han så han bitter faren min f. eks. jeg har sakt at jeg skal jobbe med han og gjøre det jeg kan først, men biter han noen (et barn) på gaten så må han jo avlives og det håper jeg ikke skjer siden han er jo miun lille engel Very Happy
Å det er ikke gøy når svigermor sier at jeg burde avlive han siden han ikke liker henne etter at han fikk juling av hannes nye mann på julaften.
Jeg trenger virkelig hjelp! Men han er veldig snill når han går med JRT til min bestevennine.

HÅper det er noen som har noen tips Smile
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

HJELP! Empty
PosteTema: Re: HJELP!   HJELP! EmptySøn Mai 20 2012, 19:33

Forstår jeg deg rett når jeg forstår det sånn at hunden har fått juling av en voksen mann?! huh3 I så tilfelle tviler jeg på at hunden er aggressiv, men snarere livredd folk den ikke kjenner og derfor reagerer som den gjør, og det er jo da forståelig...han tenker vel at han må ta dem før de tar han... Dette forklarer jo også hvorfor han endrer atferd når han går med din venns hund dersomd ette er en trygg hund, for da er han jo ikke alene og trenger ikke være redd for å bli tatt... sad3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Katrine




Antall Innlegg : 11
Join date : 14.05.2011
Age : 32
Bosted : Oslo

HJELP! Empty
PosteTema: Re: HJELP!   HJELP! EmptySøn Mai 20 2012, 19:50

Du fårstår riktig men han har vært sånn lenge før det, han er veldig redd mennesker spesielt menn det har han vært siden vi fikk han, derfor tenkte jeg at kansje vi skulle prøve med munnbind sånn at han kan merke at menneskene er snille uten at han får bitt, MEN han skal få gå bort og lukte skal ikke presse han på de. Men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre vi har gått på kurs med han men det har vi ikke fått så mye ut av siden det er mer grunnlegende hunde dressur og ikke hjelp for og få en redd hund ikke fult så redd....
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

HJELP! Empty
PosteTema: Re: HJELP!   HJELP! EmptySøn Mai 20 2012, 20:04

Jeg forstår fortvilelsen, jeg ville bedt om hjelp hos en atferdsspesialist sånn at dere får lagt opp en treningsplan som er tilpasset han og det tempoet han vil behøve å jobbe i, sånn at ikke man risikerer å gjøre det værre istedet for bedre ved å gå fram på en måte som ikke han takler... Det er jo selvfølgelig også ekstremt viktig å unngå/beskytte han fra å oppleve flere sånne uheldige hendelser som den du beskriver, for dette kunne jo gjort selv en hund som ikke var redd i utgangspunktet utrygg rundt fremmede mennesker...håper han slipper å bli utsatt for angrep fra denne mannen igjen, for det vil hvert fall ikke gjøre det enklere for han å bli bedre... Jeg syns at det at han endrer atferd helt når han føler støtten av å ha en trygg venn med seg på tur er veldig positivt og viser at det burde være store muligheter for store forbedringer om man går fram på riktig måte...utfordringen for oss som mennesker vill jo da være å få hunden til å forstå at den ikke trenger å være redd, for vi tar oss av det om det skulle skje noe skummelt og kommer ikke til å la noen ta han...dette vil det jo selvfølgelig bli litt vanskeligere å overbevise han om når han allerede har opplevd å bli angrepet, men når hans lille hundevenn klarer å bringe fram den tryggheten i han, så burde han forhåpentligvis klare å finne den tryggheten i menneskene sine også med litt hjelp... Lykke til!
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

HJELP! Empty
PosteTema: Re: HJELP!   HJELP! EmptySøn Mai 20 2012, 20:17

Sendt deg en PM happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

HJELP! Empty
PosteTema: Re: HJELP!   HJELP! EmptySøn Mai 20 2012, 20:28

Ikke bruk munnbind og fort all del ikke press han, han er jo redd og ikke sint. Du kan prøve "pølsering" trening, hvis du har hundekyndige folka å bli med trening. Folka skal danne et ring, der du går i midten med hund. Ingen skal så mye som å se på hunden, de kan prate med heverandre osv. men ikke bry seg om hunden. Når hunden går og snuser noen, skal de ikke respondere og øvelsen avsluttes. Neste steg er at når hunden søker kontakt, får den en pølsebit UTEN at noen sier eller en gang ser på hunden. Når denne øveøsen er tatt noen ganger, kan personen i trening søke kontakt med hunden når hunden FØRST tar kontakt, f.eks. å si var så god når en gir pølsebit. Etter at dette nivået er uproblematisk, kan en snakke litt mer til hunden. Slik trenes det inntil at hunden føler seg trygg nok tilå ta imot pølsebit og få litt kontakt (ikke mye, av hengig av hunden så kan det beste være det at hunden godtar å "lete" pølsebit fra litt lukket neve).
For å komme til optimal nivå må en regne med flere mnd trening, da det er SVÆRT viktig å ikke haste frem. Overivrig hundeeier kan dra utvilingen tilbake i mange nivåer ved å haste videre.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Sponsored content





HJELP! Empty
PosteTema: Re: HJELP!   HJELP! Empty

Til Toppen Go down
 
HJELP!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hjelp!!
» HJELP !
» Ehh.. HJELP!
» HJELP
» Hjelp til Banner

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: