Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vaktbikkje

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Trym

Trym


Antall Innlegg : 20
Join date : 27.07.2009
Age : 63

Vaktbikkje Empty
PosteTema: Vaktbikkje   Vaktbikkje EmptyMan Jul 27 2009, 16:02

Trym er ei skikkelig vaktbikkje og det skal ikke mye til før han tar ansvar og skal passe på både eiendom og oss som bor her. Han er nå 2 år. Kommer det noen og ringer på om kvelden skal de helst gå pent i dørene. Han er fremdeles skeptisk til småbarn,, og vi føler at vi må passe godt på. Han gjør forskjell på unger. De som er alt for viltre av seg liker han minst. Har andre det på samme måte?

HEIDI biggrin
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/pinschertrym
Hilde

Hilde


Antall Innlegg : 79
Join date : 30.06.2009
Bosted : Hærland, IØ

Vaktbikkje Empty
PosteTema: Re: Vaktbikkje   Vaktbikkje EmptyMan Jul 27 2009, 19:42

Vaktbikkje er kjekt innimellom rolleyes3 han har jo noen runder til før han er "voksen"
Du må nok dempe vaktinnstinktet litt ved å ta kontrollen over situasjonen. Her hjemme måtte vi bryte av vaktsomheten ved gjerdet. Vi gjorde det enkelt(sikkert ikke alle som er enige) vi tok i bruk vann, i bøtte, i vannpistol eller spruteflaske, rett og slett for å bryte av adferden unsure3
Castro, min hannhund er som din hund ang. barn. Han eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelsker barn som er stille og rolige, men blir "irritert" tror jeg av de viltre ungene. Han har til og med gått mellom viltre barn som leker voldsomt. Det liker han ikke happy5 han bryter rett og slett av leken happy6
Min tispe derimot synes alle unger er moro happy3
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Vaktbikkje Empty
PosteTema: Re: Vaktbikkje   Vaktbikkje EmptyMan Jul 27 2009, 23:04

Azarel er også vaktbikkje, spesielt på butikken. Må jo si fra når det kommer noen. Før kunne han bjeffe lenge på personen som kom inn, men når er det stort sett bare noen boff.
Vi hadde også det problemet at når vi var ute og lekte, spesielt med Bono og/eller Tequila, så tok han på seg oppgaven som speider for flokken. Han ble så opphengt i å holde vakt og passe på omgivelsene at han glemte å leke.
Vi endte opp med å prøve dressurhalsbånd, sånn med fjernkontroll hvor jeg styrer signaler og sitronsprut. Etter to dager var han som en helt annen hund. Brukte det vel i et par måneder, men er meget sjelden jeg bruker det lenger nå. Han har blitt mye bedre til å slappe av, leke og kose seg, og det virker som han har skjønt at han ikke trenger å passe på hele tiden. Jeg kan følge med jeg også. wink3
Han har aldri hatt noe stort vaktinnstinkt hjemme da. Kan boffe litt hvis det kommer noen eller hvis han ser noe spennende utenfor, men han gir seg fort.

Har aldri hatt noe problem med unger da. Han elsker dem. Spesielt i alderen ca. 3-10 år. og aller best er de på 6-7 år. Skal helst leke med alle, så der er det jeg som må roe ned ham. Han kan fort bli litt voldsom når han gjerne skal opp i ansiktet og hilse eller leke med det lange håret til nabojenta. wink3
Små unger (0-3 år) er ikke så interessant da. Tror de er litt for uforutsigbare med tanke på lyder (plutselige hyl o.l).
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Sponsored content





Vaktbikkje Empty
PosteTema: Re: Vaktbikkje   Vaktbikkje Empty

Til Toppen Go down
 
Vaktbikkje
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: