Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Råfôring

Go down 
+10
Benedicte
Marianne
Gry Elena
ElinK
Maria
Ann-Helen
Marita
Cesilie
Gry
Fanny
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Råfôring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Råfôring   Råfôring - Page 2 EmptyTor Jan 24 2013, 20:59

Ribbe kan du gi, ja. Vi har flere kg. ribbe i fryseren som er tiltenkt hundene og oss på deling. Råfôring - Page 2 723324 Det eneste jeg pleier å passe på når jeg gir ribbe er at jeg ikke gir for mye fett til ett og samme måltid. Det er jo ofte ganske heftig fettrand på ribba og blir det mye fett så blir det for kraftig (ser på avføringa at den blir bløt). Beinet som er i ribbe er vel ikke bærende bein, så da kan man gi det.

Jeg kjøper ofte koteletter og kotelettavskjær/skalker (de "stygge" kotelettene selges billigere en vanlige koteletter). Det er lett å ta opp fra fryseren siden det er oppskjært også er det litt bein å tygge på i tillegg til kjøtt.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Råfôring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Råfôring   Råfôring - Page 2 EmptyTor Jan 24 2013, 21:00

Hilde Sofie skrev:
Kan man gi f.eks rå ribbe som "snacks"? Kjøttet er jo greit, men er det ok at de spiser beinet også?
Tar gjerne i mot forslag til flere typer "tyggebein"/snacks som er ok å gi (altså hvilke bein/deler på dyret)?

Visst kan du gi rå ribbe happy3
Enten som snacks, eller som måltid, beina også Smile
Jeg pleier å kjøpe ekstra ribbe i sesongen, for å ha til hundene.
Da får de HELE ribba (i flere omganger altså).
Du kan gi det meste av bein, men vær forsiktig med vektbærende bein (såkalte margbein).
Disse er fryktelig harde, og om hunden klarer å tygge dem i stykker, så er det ofte i splinter.
Jo større og eldre dyr (beinet) jo hardere.
Du kan gi det meste på et dyr, egentlig happy3
Det enkleste er nok å bruke f.eks. koteletter, kyllingvinger eller kyllinglår, om det mest er for kosen happy3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Råfôring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Råfôring   Råfôring - Page 2 EmptyTor Jan 24 2013, 23:02

Her i huset går det i kyllingvinger, kyllinglår, "fårikål" kjøtt, ribbe, koteletter og annet kjøtt som er på tilbud.. Forer på V&H også. På valpisen blir det V&H blandet med tørrfor, etter anbefaling fra oppdretter.


Smart tips om å sjekke saltinnhold i kjøtt. Var klar over at det kan tilsettes vann i kjøtt, men kan det altså tilsettes salt i rått kjøtt også?
Til Toppen Go down
Hilde Sofie

Hilde Sofie


Antall Innlegg : 761
Join date : 01.12.2009
Age : 42
Bosted : Kirkenes

Råfôring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Råfôring   Råfôring - Page 2 EmptyFre Jan 25 2013, 07:53

Nå ble jeg (eller Camiro) glad! happy3
Har alltid trodd at bein (uansett hvilke) var "farlig" for hunder og da spesielt koteletter (pga det spisse beinet). Han har av og til fått rå ribbe, men da har jeg alltid fulgt nøye med helt til alt kjøttet var borte, og da har han fått en annen go' bit i bytte slik at jeg da kunne kaste beina... lalala2
Veldig greit å vite at han kan få kose seg i fred med ett "ekte" bein uten at jeg trenger å være hysterisk! happy4
Til Toppen Go down
http://www.pinschercamiro.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Råfôring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Råfôring   Råfôring - Page 2 EmptyFre Jan 25 2013, 09:19

Kan tipse om at Rema har geniale kyllinglår til en rimelig penge. 900gr for 19,90. Garp skjønte ikke hva han skulle gjøre i starten men jeg holdt i til han. Han begynte med å slikke påde de og gikk frustrert rundt. Så tygde han litt forsiktig før han tydelig synes det var verd å prøve å ta i litt mer. Førte lår brukte han 20 min på... Nå går det unna og han elsker det. Bruker det som ekstra snacks jeg. Så ikek gi opp om hundene ikke skjønner. Prøv å holde i?
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Råfôring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Råfôring   Råfôring - Page 2 EmptyFre Jan 25 2013, 09:22

helle skrev:
Her i huset går det i kyllingvinger, kyllinglår, "fårikål" kjøtt, ribbe, koteletter og annet kjøtt som er på tilbud.. Forer på V&H også. På valpisen blir det V&H blandet med tørrfor, etter anbefaling fra oppdretter.


Smart tips om å sjekke saltinnhold i kjøtt. Var klar over at det kan tilsettes vann i kjøtt, men kan det altså tilsettes salt i rått kjøtt også?

Er en del kylling som blir lagt i saltlake dessverre.
Men det SKAL stå på pakken happy3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Råfôring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Råfôring   Råfôring - Page 2 EmptyFre Jan 25 2013, 12:32

Ok, da skal jeg begynne å lese på pakka! Antar at dette sikkert gjelder billigvariantene, og det er jo det vi kjøper.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Råfôring - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Råfôring   Råfôring - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Råfôring
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: