Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Interesse for hundekjøring?

Go down 
+5
Marita
Marian
Nina (Kennel Dijontoma)
Lex
Fanny
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 10:46

Jeg har fundert en stund på akkurat dette, og lurer på om det ville vært interessant for andre å prøve å kjøre med hundene deres?
I såfall kan jeg sjekke opp priser, både for leie av utstyr og for instruktør, og søke klubben om midler for å arrangere kurs (og kanskje etterfølgende treninger?).
Mye mulig det bare er jeg som har sære interesser, men etter å ha prøvd å kjøre 6-spann uten trekkhunder biggrin , så ble interessen virkelig tent happy3
Ser for meg at dette kanskje kan gjennomføre på vår eller høst, og muligens arrangere skiturer m.m. på vinterstid.
Noen som finner det interessant?
Det trenger ikke å bli kostbart, hverken for klubben eller medlemmene wink3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 13:20

Og om noen med en større dvergpinscher syntes dette er gøy, så har jeg en skreddersydd trekksele fra seleverkstedet til overs. Lex sin sele er Kjempefin og kun brukt 3 ganger. Ryggen hans orket dessverre ikke trekke... Den passer til hunder i størrelse "Johnny" og selges for 400,- happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 13:40

Den vil sikkert Marian ha happy4 for hun har nemlig VELDIG lyst til å være med på dette happy4 (?)
Har forøvrig fått tak i trener nå wink3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 14:37

Jeg driver jo allerede med "hundekjøring" med mine...dvs først og fremst for moro og for å få mosjonert hundene på en god måte når jeg ikke klarer å gå stort selv, og da nordisk stil men først og fremst med sykkel, og vi har også vært påmeldt til noen løp som har blitt avlyst... Men det hadde jo vært veldig moro å prøve med vogn også! biggrin
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 14:46

Hvis jeg klarer å samle minst 6 hunder (gjerne flere!), så kan dette bli noe av biggrin
Hun som kan stille som trener (drevet lenge med hundekjøring) kan lage det som trengs av liner, må finne ut hva som lønner seg ifht. leie/kjøp av trehjuling el.l.
Skal snakke med henne i kveld happy5
Vet da litt mer om hvordan det bør legges opp (er ganske så grønn på dette jeg altså Interesse for hundekjøring? 222595 )
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 15:03

Hvor blir dette i så fall...? Dersom det ikke blir for dyrt til at jeg kan ta meg råd til det så kan jeg stille med 2 hunder hvert fall...til høsten kan jeg piske opp med 1 eller 2 til, når småjentene er hofterøntget og har fått litt mer tid på seg... happy4
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 15:12

Det blir mest sannsynligvis på nordsiden av Akershus, hvertfall første runde (blir nok samme kjøreavstand som til sporkursene som har vært på Årnes...)
Og jeg håper jeg får en god pris.
Tenker på en eventuell oppstart i mars/april (få vekk litt av den umotiverende snøen først happy4 )
Så antar jeg at det blir lagt opp som trening/kurs over ganske mange dager (spredt over flere uker).
Hvis det skulle bli suksess kan man fortsette på høsten.
Har andre (med andre raser) som også er interessert i dette, så jeg må finne ut hvordan det best lar seg gjennomføre, og om det KUN skal være for pinscherrasene...
Vet nok mer i morgen happy3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Marian




Antall Innlegg : 504
Join date : 26.03.2011

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 17:32

Nina skrev:
Jeg driver jo allerede med "hundekjøring" med mine...dvs først og fremst for moro og for å få mosjonert hundene på en god måte når jeg ikke klarer å gå stort selv, og da nordisk stil men først og fremst med sykkel, og vi har også vært påmeldt til noen løp som har blitt avlyst... Men det hadde jo vært veldig moro å prøve med vogn også! biggrin

Vet du (eller noen andre) hva som anbefales mht alder på hundene?

Ja, jeg tenker på Johnny. Han fyller snart 8 år og er ikke akkurat kjørt hardt på noe som helst.
Må man trene dem opp først? Har hunder god nok kondis når de er 8 år til å kaste seg inn i denne sporten?
Er belastningsskader jeg tenker først og fremst.
Johnny er en frisk gubbe som har planer om å bli MINST 15 år, -og fortsatt delta på utstillinger. happy4

Er ikke lett for en 40 år gammel person å brått skulle pumpe jern, om dere forstår hva jeg mener... help3

Er vel bare jeg som er pysete, men ser altfor mange som får belastningsskader innenfor andre hundesporter.
Til Toppen Go down
http://www.norwinstars.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 23:01

Jeg ville ikke kastet hverken en 8-åring eller en 2-åring inn i det uten å trene dem opp, så for å få litt ut av et eventuelt kurs ville jeg jo hvert fall sørget for at hunden var i ordentlig god form så man slipper å bruke kurset på å bygge opp hundens kondisjon fra bunnen av når man heller kan bruke den tiden på andre ting... Når man begynner med noe nytt må man jo uansett bygge opp hunden sakte til å tåle en annen type bruk av kroppen den er vant med, men da bør hunden hvert fall være i generelt god form før dette... happy3 Du kan f.eks sykle eller sparke, hvis du har spark, eller stå på ski med hunden løs i første omgang og starte smått og evnt styre tempo om man kjører litt lenger enn man burde, og så bygge opp med å øke lengden på turene... Intervalltrening er en super måte å trene på, og trav er den gangarten som vil belaste minst mulig... Med mine kjører jeg hovedsakelig i trav og så legger jeg inn noen korte spurter i galopp med gjevne mellomrom og da er det et kort strekke med bånn pinne...! biggrin Jeg pleier også å slippe dem løs f.eks midt på sykkelturen sånn innimellom eller hvis jeg sykler lenger enn jeg vil de skal trekke og for å trene opp det å hele tiden tenke fram og ha lyst til å vinne, ved at jeg liksom sykler om kapp med dem...da girer de seg skikkelig opp og og blir så sinnsykt stolte når de kommer først, haha! biggrin Det krever en del av en hund både fysisk og psykisk å jobbe så eksplosivt som de må gjøre i hundekjøring over lengere strekker og det er viktig å bygge dem opp gradvis og aldri presse dem for hardt til å begynne med for ikke å ødelegge dem ikke bare med tanke på belasting, men også med tanke på det mentale...ta heller noen korte økter og stopp mens det er moro sånn at de får mersmak og er sultne på mer neste gang, presser man dem for hardt i begynnelsen kommer de ikke til å ha lyst til å holde på med det og det er vanskelig å finne gnisten når man først har slukket den... sad3 Det er jo en fordel å trene inn komandoer på dem da, så man har kontroll når det går fort og så alle er enige om hva man skal og hvor man skal, men det regner jeg med man vil lære på et evnt. kurs... Jeg har gjort det på min måte og aner ikke hvordan andre gjør det, men jeg kan hvert fall sykle på Aker Brygge i full befolkning og med alle de hindringene som er der, med hunder i trekk, så jeg tror de er mer styrbare en de fleste hundene til hundekjørerne jeg kjenner hvert fall... happy3


Sist endret av Nina den Lør Jan 28 2012, 23:19, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 23:09

Marian Aas skrev:
Nina skrev:
Jeg driver jo allerede med "hundekjøring" med mine...dvs først og fremst for moro og for å få mosjonert hundene på en god måte når jeg ikke klarer å gå stort selv, og da nordisk stil men først og fremst med sykkel, og vi har også vært påmeldt til noen løp som har blitt avlyst... Men det hadde jo vært veldig moro å prøve med vogn også! biggrin

Vet du (eller noen andre) hva som anbefales mht alder på hundene?

Ja, jeg tenker på Johnny. Han fyller snart 8 år og er ikke akkurat kjørt hardt på noe som helst.
Må man trene dem opp først? Har hunder god nok kondis når de er 8 år til å kaste seg inn i denne sporten?
Er belastningsskader jeg tenker først og fremst.
Johnny er en frisk gubbe som har planer om å bli MINST 15 år, -og fortsatt delta på utstillinger. happy4

Er ikke lett for en 40 år gammel person å brått skulle pumpe jern, om dere forstår hva jeg mener... help3

Er vel bare jeg som er pysete, men ser altfor mange som får belastningsskader innenfor andre hundesporter.

Tror ikke dette blir noe som helst problem for Johnny wink3
Ingen av hundene skal utsettes for for harde belastninger!

Har snakka litt om opplegget, som er under planlegging nå.
Hundene blir ikke satt til å trekke vogn med en gang, det kommer etterhvert (trene litt grunnleggende først), men de bør være i god form happy3
Ingen hunder under 1 år (krav fra treneren), og jeg tenker at de bør være patellasjekket og ev. røntget.
Dette er i bunn og grunn for MORO excited , og meningen er at det skal være GØY for både hund og eier!
Lære en helt annen måte å trene på, og selv om de fleste sikkert ikke får satt hundene i spann så ofte i etterkant, så er det en del annet man kan ta med seg videre.

Det jeg VET at hundene trenger er nomeseler (for korrekt trekkpunkt), og eventuelt potesokker hvis hunden har lett for å bli sårbeint.
Treningen vil foregå en del på grusvei.
Og jeg antar at vi kommer til å trene i Hurdal (ikke helt avgjort enda, men mest sannsynlig pr.d.d.)
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 23:12

Nina skrev:
Jeg ville ikke kastet hverken en 8-åring eller en 2-åring inn i det uten å trene dem opp, så for å få litt ut av et eventuelt kurs ville jeg jo hvert fall sørget for at hunden var i ordentlig god form så man slipper å bruke kurset på å bygge opp hundens kondisjon fra bunnen av når man heller kan bruke den tiden på andre ting... Når man begynner med noe nytt må man jo uansett bygge opp hunden sakte til å tåle en annen type bruk av kroppen den er vant med, men da bør hunden hvert fall være i generelt god form før dette... happy3 Du kan f.eks sykle eller sparke, hvis du har spark, eller stå på ski med hunden løs i første omgang og starte smått og evnt styre tempo om man kjører litt lenger enn man burde, og så bygge opp med å øke lengden på turene... Intervalltrening er en super måte å trene på, og trav er den gangarten som vil belaste minst mulig... Med mine kjører jeg hovedsakelig i trav og så legger jeg inn noen korte spurter i galopp med gjevne mellomrom og da er det et kort strekke med bånn pinne...! biggrin Jeg pleier også å slippe dem løs f.eks midt på sykkelturen sånn innimellom eller hvis jeg sykler lenger enn jeg vil de skal trekke og for å trene opp det å hele tiden tenke fram og ha lyst til å vinne, ved at jeg liksom sykler om kapp med dem...da girer de seg skikkelig opp og og blir så sinnsykt stolte når de kommer først, haha! biggrin Det krever en del av en hund både fysisk og psykisk å jobbe så eksplosivt som de må gjøre i hundekjøring over lengere strekker og det er viktig å bygge dem opp gradvis og aldri presse dem for hardt til å begynne med for ikke å ødelegge dem ikke bare med tanke på belasting, men også med tanke på det mentale...ta heller noen korte økter og stopp mens det er moro sånn at de får mersmak og er sultne på mer neste gang, presser man dem for hardt i begynnelsen kommer de ikke til å ha lyst til å holde på med det og det er vanskelig å finne gnisten når man først har slukket den... sad3 Det er jo en fordel å trene inn komandoer på dem da, så man har kontroll når det går fort og så alle er enige om hva man skal og hvor man skal, men det regner jeg med man vil lære på et evnt. kurs... Jeg har gjort det på min måte og aner ikke hvordan andre gjør det, men jeg kan hvert fall sykle på Aker Brygge i full befolkning og med alle de hindringene som er der, med hunder i trekk, så jeg tror de er mer styrbare en de fleste hundene til hundekjørerne jeg kjenner hvert fall... happy3

Kjempebra innlegg! happy5
Kjøringen vil komme helt til slutt, og det blir ikke noe helgekurs...
Det blir treninger over tid, med oppgaver å trene på fra gang til gang.
Det blir altså ikke som stuntet jeg var med på i november wink3
Det blir trening fra "bunnen av".
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 23:21

Og husk å "varme opp og skritte ned", som vi sier i hesteverdenen! happy6 Hunden må varmes skikkelig opp før den setter igang, og så må man gå den ned sånn att ikke den stopper tvert når alle musklene er varme, så ikke de stivner helt til...! happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyLør Jan 28 2012, 23:56

Nina skrev:
Og husk å "varme opp og skritte ned", som vi sier i hesteverdenen! happy6 Hunden må varmes skikkelig opp før den setter igang, og så må man gå den ned sånn att ikke den stopper tvert når alle musklene er varme, så ikke de stivner helt til...! happy3

happy6
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptySøn Jan 29 2012, 09:16

Jeg synes dette høres moro ut happy3 Zeus trekker fint fram i selen når vi sykler, og han har jo tidligere drevet litt med weightpulling, så han er vant med å trekke, men han liker ikke at det blir for tungt, da gir han liksom litt opp. Men i et spann med andre ville han nok hatt det litt mer artig happy6 Dog sikkert lurt å ikke sette han rett ved siden av en annen hannhund med "attitude" cool
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyMan Jan 30 2012, 09:44

Dette høres fryktelig morsomt ut excited
Skal jo begynne å sykle med Scotten når snøen finner det for godt å forsvinne. Kjøpte jo sykler ifjor, men den ¤#%¤# lungebetennelsen satt jo i i flere måneder og når jeg endelig ble frisk så kom snøen.
Scot elsker jo å jobbe, og han trekker som en liten husky så dette hadde vært midt i blinken. Skulle bare ønske at vi hadde bil på fast basis sad3
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyMan Jan 30 2012, 14:00

ElinK skrev:
Dette høres fryktelig morsomt ut excited
Skal jo begynne å sykle med Scotten når snøen finner det for godt å forsvinne. Kjøpte jo sykler ifjor, men den ¤#%¤# lungebetennelsen satt jo i i flere måneder og når jeg endelig ble frisk så kom snøen.
Scot elsker jo å jobbe, og han trekker som en liten husky så dette hadde vært midt i blinken. Skulle bare ønske at vi hadde bil på fast basis sad3

Det er ganske enkelt å komme seg til Eidsvoll, og herfra kan dere jo sitte på videre? (klarer alltids å få plass, har da hatt en husky og en whippet i baksetet samtidig happy4 )
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyMan Jan 30 2012, 14:09

Dette hadde vært kjempeartig å ha prøvd. heldige dere som bor i området!!
Men hvor får man kjøpt bra trekkseler? Skulle gjerne ha fått en ordentlig god skisele til garpefisen.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyMan Jan 30 2012, 14:15

Fanny skrev:
ElinK skrev:
Dette høres fryktelig morsomt ut excited
Skal jo begynne å sykle med Scotten når snøen finner det for godt å forsvinne. Kjøpte jo sykler ifjor, men den ¤#%¤# lungebetennelsen satt jo i i flere måneder og når jeg endelig ble frisk så kom snøen.
Scot elsker jo å jobbe, og han trekker som en liten husky så dette hadde vært midt i blinken. Skulle bare ønske at vi hadde bil på fast basis sad3

Det er ganske enkelt å komme seg til Eidsvoll, og herfra kan dere jo sitte på videre? (klarer alltids å få plass, har da hatt en husky og en whippet i baksetet samtidig happy4 )

Det kommer jo litt an på tidspunketene, jeg melder jo snart flytting dit happy4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyMan Jan 30 2012, 14:21

Garp skrev:
Dette hadde vært kjempeartig å ha prøvd. heldige dere som bor i området!!
Men hvor får man kjøpt bra trekkseler? Skulle gjerne ha fått en ordentlig god skisele til garpefisen.

www.seleverkstedet.no
Syr etter mål happy6
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyMan Jan 30 2012, 14:22

ElinK skrev:
Fanny skrev:
ElinK skrev:
Dette høres fryktelig morsomt ut excited
Skal jo begynne å sykle med Scotten når snøen finner det for godt å forsvinne. Kjøpte jo sykler ifjor, men den ¤#%¤# lungebetennelsen satt jo i i flere måneder og når jeg endelig ble frisk så kom snøen.
Scot elsker jo å jobbe, og han trekker som en liten husky så dette hadde vært midt i blinken. Skulle bare ønske at vi hadde bil på fast basis sad3

Det er ganske enkelt å komme seg til Eidsvoll, og herfra kan dere jo sitte på videre? (klarer alltids å få plass, har da hatt en husky og en whippet i baksetet samtidig happy4 )

Det kommer jo litt an på tidspunketene, jeg melder jo snart flytting dit happy4

Det høres veldig bra ut happy4
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyMan Jan 30 2012, 16:24

Garp skrev:
Dette hadde vært kjempeartig å ha prøvd. heldige dere som bor i området!!
Men hvor får man kjøpt bra trekkseler? Skulle gjerne ha fått en ordentlig god skisele til garpefisen.

Tror du ikke Lex sin passer til Garp?
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyTir Jan 31 2012, 11:07

Lex skrev:
Garp skrev:
Dette hadde vært kjempeartig å ha prøvd. heldige dere som bor i området!!
Men hvor får man kjøpt bra trekkseler? Skulle gjerne ha fått en ordentlig god skisele til garpefisen.

Tror du ikke Lex sin passer til Garp?

Du har pm. happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyTir Jan 31 2012, 17:25

Fanny skrev:
ElinK skrev:
Fanny skrev:
ElinK skrev:
Dette høres fryktelig morsomt ut excited
Skal jo begynne å sykle med Scotten når snøen finner det for godt å forsvinne. Kjøpte jo sykler ifjor, men den ¤#%¤# lungebetennelsen satt jo i i flere måneder og når jeg endelig ble frisk så kom snøen.
Scot elsker jo å jobbe, og han trekker som en liten husky så dette hadde vært midt i blinken. Skulle bare ønske at vi hadde bil på fast basis sad3

Det er ganske enkelt å komme seg til Eidsvoll, og herfra kan dere jo sitte på videre? (klarer alltids å få plass, har da hatt en husky og en whippet i baksetet samtidig happy4 )

Det kommer jo litt an på tidspunketene, jeg melder jo snart flytting dit happy4

Det høres veldig bra ut happy4

Her kom ikke hele innlegget mitt med...? Pc'n hjemme holder på å gå til h#¤%#¤%, selvfølgelig fryktelig god timing på det som alt annet.
Det jeg prøvd å skrive var at det kommer litt an på tidspunktene, jeg melder jo snart flytting til jobben...
Skulle gjerne trent så mye mer og vært på flere utstillinger, men det er ikke alltid så lett å komme seg dit man vil sad3
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptyTir Jan 31 2012, 17:39

ElinK skrev:
Fanny skrev:
ElinK skrev:
Fanny skrev:
ElinK skrev:
Dette høres fryktelig morsomt ut excited
Skal jo begynne å sykle med Scotten når snøen finner det for godt å forsvinne. Kjøpte jo sykler ifjor, men den ¤#%¤# lungebetennelsen satt jo i i flere måneder og når jeg endelig ble frisk så kom snøen.
Scot elsker jo å jobbe, og han trekker som en liten husky så dette hadde vært midt i blinken. Skulle bare ønske at vi hadde bil på fast basis sad3

Det er ganske enkelt å komme seg til Eidsvoll, og herfra kan dere jo sitte på videre? (klarer alltids å få plass, har da hatt en husky og en whippet i baksetet samtidig happy4 )

Det kommer jo litt an på tidspunketene, jeg melder jo snart flytting dit happy4

Det høres veldig bra ut happy4

Her kom ikke hele innlegget mitt med...? Pc'n hjemme holder på å gå til h#¤%#¤%, selvfølgelig fryktelig god timing på det som alt annet.
Det jeg prøvd å skrive var at det kommer litt an på tidspunktene, jeg melder jo snart flytting til jobben...
Skulle gjerne trent så mye mer og vært på flere utstillinger, men det er ikke alltid så lett å komme seg dit man vil sad3

Kjenner veldig godt til problemstillingen wink3
Du får se om det passer når vi vet mer om oppstart happy3
Tar nok litt tid å planlegge alt (fritidssysler for travle folk pleier å ta tid happy4 )
Mye som skal være på plass før vi kommer med en dato.
Men er hvertfall igang, og håper det blir suksess jump2
Heldigvis blink00 er det fremdeles snø...
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? EmptySøn Mar 11 2012, 19:06

Nå er våren her, ganske så snart happy5
Og jeg må bare mase litt wink3
Er interessen tilstede for denne typen trening?
For da blir oppsettet ganske så snart presentert happy3
Tenk litt på det biggrin
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Sponsored content





Interesse for hundekjøring? Empty
PosteTema: Re: Interesse for hundekjøring?   Interesse for hundekjøring? Empty

Til Toppen Go down
 
Interesse for hundekjøring?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Interesse for LP, AG ol. ?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Hundesport, bruks og nesearbeid :: Agility, spor, lydighet og andre bruksaktiviteter-
Gå Til: