Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 atferd/temperament på "løpetisper"

Go down 
+2
Julie
Hilde-pin
6 posters
AvInnlegg
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

atferd/temperament på "løpetisper" Empty
PosteTema: atferd/temperament på "løpetisper"   atferd/temperament på "løpetisper" EmptyOns Des 21 2011, 18:14


Hva er det værste dere vet med deres tisper som har løpetid? slik som forandret atferd/temperament..?

De fleste jeg kjenner har hannhunder, eller tisper som har "umerkbare" løpetider...




Til Toppen Go down
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

atferd/temperament på "løpetisper" Empty
PosteTema: Re: atferd/temperament på "løpetisper"   atferd/temperament på "løpetisper" EmptyOns Des 21 2011, 18:32

Det værste jeg vet med løpetisper er at de er tisper, som løper! happy4

Ellers er det værste for meg at mine tispers samboere (hannhundene) ikke kan være sammen med dem når de virkelig vil.
Og at kjemien mellom tispene som bor sammen ikke er som den ellers er. happy3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

atferd/temperament på "løpetisper" Empty
PosteTema: Re: atferd/temperament på "løpetisper"   atferd/temperament på "løpetisper" EmptyOns Des 21 2011, 18:33

Hilde-pin skrev:

Hva er det værste dere vet med deres tisper som har løpetid? slik som forandret atferd/temperament..?

De fleste jeg kjenner har hannhunder, eller tisper som har "umerkbare" løpetider...





Jeg merker ingenting på mine, bortsett fra at de sover mer - men det er jo ikke negativt Wink
Mange sier tispene blir bitchy, men det kjenner jeg meg ikke igjen i.. biggrin
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

atferd/temperament på "løpetisper" Empty
PosteTema: Re: atferd/temperament på "løpetisper"   atferd/temperament på "løpetisper" EmptyLør Des 24 2011, 21:55

Min har sin første løpetid nå. Hun er 7 1/2 mnd. Det eneste jeg merker på henne er at hun må oftere ut for å tisse, og at hun blør ganske lenge. Hun er i 18 dagen av løpetiden nå og blør ennå. Riktignok er det helt på slutten nå, men jeg syntes det er lenge i forhold til andre raser jeg har hatt. Ellers er hun som vanlig.
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

atferd/temperament på "løpetisper" Empty
PosteTema: Re: atferd/temperament på "løpetisper"   atferd/temperament på "løpetisper" EmptySøn Des 25 2011, 20:24

Jeg kjenner flere pinschertisper som reagerer til løpetid. F.eks. Pilar kunne ikke fordra Vito en stund før løpetid, så stakkars hann fikk flere hugg når han prøvde å snuse henne. Nur ble ca. 1 mnd før skikkelig vaktsom (hun som allerede fra før har veldig høy forsvarslyst i følge korning) og patruljerte i hagen som en stolt hane. Hele kroppsspråket sa at "håper at noen prøver seg...". Men når hun fikk løpetid så likte hun hanner, det kommer hun vel aldri mer å gjøre da hun er sterilisert. Sissi er akkurat ferdig med løpetid. Hun er mer sølete enn pinschere har vært, så kanskje jeg må bruke løpetidstruse på henne, har aldri hatt behov for det med mine andre tisper.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Ulrika(Gangland)




Antall Innlegg : 41
Join date : 19.09.2009
Bosted : Hörby i Skåne (Sverige)

atferd/temperament på "løpetisper" Empty
PosteTema: Re: atferd/temperament på "løpetisper"   atferd/temperament på "løpetisper" EmptyOns Des 28 2011, 07:37

Irene skrev:
Jeg kjenner flere pinschertisper som reagerer til løpetid. F.eks. Pilar kunne ikke fordra Vito en stund før løpetid, så stakkars hann fikk flere hugg når han prøvde å snuse henne..

Oja Pilar ville absolut att man skulle lämna henne i fred, hon gick och gömde sig under täcket och där kunde hon sova dagarna långa. Hon brukade bli väldig bitch och riktig sur på någon hanhund om de vågade att närma henne.


När Pinky var på väg in i löp blev hon väldig slö och trött, ville också hålla för sig själv.
Til Toppen Go down
http://www.gangland.biz
Sponsored content





atferd/temperament på "løpetisper" Empty
PosteTema: Re: atferd/temperament på "løpetisper"   atferd/temperament på "løpetisper" Empty

Til Toppen Go down
 
atferd/temperament på "løpetisper"
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dvergpinscher: Mentalitet/gemytt/temperament i avl
» Skremmende atferd!
» Selvlært atferd/triks
» Endret atferd etter løpetid?
» Atferd og trening seminar i regi av NKK

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: