Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trenger noen råd

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Katrine




Antall Innlegg : 11
Join date : 14.05.2011
Age : 32
Bosted : Oslo

Trenger noen råd Empty
PosteTema: Trenger noen råd   Trenger noen råd EmptySøn Okt 30 2011, 21:33

Heei.
Jeg og samboeren min har nå gått mye fram og tilbake og bestemt oss for Dpen, Jeg her jo hatt lyst på denne rasen i mange år nå men måtte møtte noen før typen min var helt med siden han synnes de var så små.men når han møtte Emil så var han helt betat så han kommer tiloss om 2 uker men det er en del jeg lurer på siden han er 5 mnd selv om jeg har vokst opp med hund men aldri hatt min egen, jeg har hørt at de er veldig like JRT og en vennine av meg har det så er mye med den. Men det er jo ingen DP så det jeg lurer på er:

* Hvordan trene en 5 mnd gammel gutt?
* Han har vært mye alene hjemme der han bor nå med moren sin men hvordan skal vi trene han her?
* trenger jeg kjøpe noen klær til han, har hørt at de kan fryse om vinteren siden de ikke har så mye pels?
* jeg lurer også på om hvor mye jeg skal gå med han (tur)og aktvisere han i begynnelsen?
*Hvor lenge jeg skal vente med og la han hilse på hundene til mamma og til venninene mine siden vi kommer til og gå mye tur med disse og da deres eiere?
* Siden han ikke har fått 12 ukers vaksinen sin må han ta alle vaksinene sine på nytt er det sånn at DP reagerer på denne vasksinene eller er det bare Pinscheren?
* Hvordan skal jeg introdusere han til være 3 katter?

Har lest mye om diss tingene men har lyst til og høre fra dere med erfaring så jeg er 100 % klar, uten om dette er jo mat og leker og utstyr klart.
Til Toppen Go down
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

Trenger noen råd Empty
PosteTema: Re: Trenger noen råd   Trenger noen råd EmptyMan Okt 31 2011, 09:02


Heisann! Gratulerer med den kommende lille gutten.
Du burde la han få en uke eller to til å bli kjent med dere før du begynner med noe særlig trening.
Valpekurs er gull, da får han sosialisering og lærer litt basis ting samtidig.

Du burde begynne hjemme alene treningen på nytt hvis du har mulighet til det. Gå ut døra og inn igjen, gjerne mens han er opptatt med noe annet. Deretter bli lenger og lenger borte for hver gang.

Det kan være greit å ha et dekken til når det ligger på endel minus. Eller hvis dere skal være ute og ikke være i så mye bevegelse er det ok med et dekken.

Man sier gjerne rundt 5 min per dag per måned. Når han er 5 måneder blir det altså 25 min per dag. Husk rotrening, at det ikke blir lek og morro hele tida. Han må lære seg at det ikke alltid må skje noe..

Som sagt, la han få en uke på seg før det skjer så mye (hilsing på andre en de som han skal bo med)

Det med katter får noen andre ta seg av wink3
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Bellocean's

Bellocean's


Antall Innlegg : 31
Join date : 21.02.2010
Age : 37

Trenger noen råd Empty
PosteTema: Re: Trenger noen råd   Trenger noen råd EmptyMan Okt 31 2011, 15:42

Tycker du har fått bra respons här av Cathrine! happy6

När det gäller katt så ska du introducera valpen på kattens villkor. Du måste alltså ha i åtanke hela tiden om katten tycker det är ok eller ej och lära valpen efter det.
Dvärgpinschervalpar är mycket nyfikna och vill gärna leka med katter på lite för vilda sätt.
Tvinga ALDRIG katterna att hälsa på valpen, det skapar bara problem. Lär istället valpen att ta det lugnt när katterna är där exempelvis som att du sätter dig brevid valpen och låter katten se hur du och valpen leker lugnt. Så fort valpen vill springa mot katten så ska du locka på valpen så att katten hinner studera hans kroppspråk och att det där springade inte var för att jaga honom.

Du ska se att med tiden så kommer katterna att förstå valpen och vilja leka med honom. Det kan ta allt från några veckor till någon månad.
Bara ha tålamod :-)
Til Toppen Go down
http://www.bellocean.com
Bellocean's

Bellocean's


Antall Innlegg : 31
Join date : 21.02.2010
Age : 37

Trenger noen råd Empty
PosteTema: Re: Trenger noen råd   Trenger noen råd EmptyMan Okt 31 2011, 15:45

Katrine skrev:
Heei.
Jeg og samboeren min har nå gått mye fram og tilbake og bestemt oss for Dpen, Jeg her jo hatt lyst på denne rasen i mange år nå men måtte møtte noen før typen min var helt med siden han synnes de var så små.men når han møtte Emil så var han helt betat så han kommer tiloss om 2 uker men det er en del jeg lurer på siden han er 5 mnd selv om jeg har vokst opp med hund men aldri hatt min egen, jeg har hørt at de er veldig like JRT og en vennine av meg har det så er mye med den. Men det er jo ingen DP så det jeg lurer på er:

* Hvordan trene en 5 mnd gammel gutt?
* Han har vært mye alene hjemme der han bor nå med moren sin men hvordan skal vi trene han her?
* trenger jeg kjøpe noen klær til han, har hørt at de kan fryse om vinteren siden de ikke har så mye pels?
* jeg lurer også på om hvor mye jeg skal gå med han (tur)og aktvisere han i begynnelsen?
*Hvor lenge jeg skal vente med og la han hilse på hundene til mamma og til venninene mine siden vi kommer til og gå mye tur med disse og da deres eiere?
* Siden han ikke har fått 12 ukers vaksinen sin må han ta alle vaksinene sine på nytt er det sånn at DP reagerer på denne vasksinene eller er det bare Pinscheren?
* Hvordan skal jeg introdusere han til være 3 katter?

Har lest mye om diss tingene men har lyst til og høre fra dere med erfaring så jeg er 100 % klar, uten om dette er jo mat og leker og utstyr klart.

När det gäller vaccinationerna så behöver han inte reagera på de. Inte alla dp som får en allergisk reaktion. Under mina 8 år med rasen har jag haft 2 som reagerat och då har jag åkt in till veterinär och fått kortison. Symptomen är svullnad runt ansiktet eller öronen.
Til Toppen Go down
http://www.bellocean.com
Katrine




Antall Innlegg : 11
Join date : 14.05.2011
Age : 32
Bosted : Oslo

Trenger noen råd Empty
PosteTema: Re: Trenger noen råd   Trenger noen råd EmptyTor Nov 10 2011, 13:09

Tusen takk for hjelpen Smile gleder meg veldig til og hente han på lørdag:D
Til Toppen Go down
Sponsored content





Trenger noen råd Empty
PosteTema: Re: Trenger noen råd   Trenger noen råd Empty

Til Toppen Go down
 
Trenger noen råd
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Trenger du noen til å passe?
» Er det noen som trenger hundepass ?
» NOEN SOM TRENGER ØYELYSING?
» Noen Bø utstillingen fredikstad haugesund trenger hjelp
» Valp trenger litt sosialisering, noen som har lyst til å møte oss?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: