Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Muse jeger...

Go down 
+6
ElinK
Irene
Tine
Fanny
Ane
tulalula
10 posters
AvInnlegg
tulalula

tulalula


Antall Innlegg : 273
Join date : 16.08.2009
Age : 48
Bosted : Årnes

Muse jeger... Empty
PosteTema: Muse jeger...   Muse jeger... EmptySøn Okt 30 2011, 08:17

Da har Dida for alvor skjønt at hun er muse- og rotte jeger!

Hun er helt rå, det er et værste jeg har sett! Og ikke nok med det, men Tula ,kineseren min, har også plutselig blitt jeger på heltid hun også... happy4

I går fant Dida et musehull som hun gravde i , plutselig hoppet det en mus rett i været foran henne, og hun snappet den i lufta, drepte den med et tygg kastet den vekk og fortsatte å grave.....jeg var helt i sjokktilstand..... wink3

De er helt sprø, nå sonderer de hele stallen flere ganger om dagen og tar tydeligvis oppgaven sin meget alvorlig. De tok tre mus til i går kveld....Og Tula tok den ene alene...
Når ble en kineser musejeger da liksom... dry

Litt ekkelt er det jo, men heldigvis spiser de dem ikke, bare dreper dem så jeg kan plukke de opp med greipa og hive de vekk...får vel være glad for det vel....og det blir jo ikke mye mus i stallen min i vinter hvertfall!! happy5 happy5

Flere som har sånne ivrige musejegere?

Til Toppen Go down
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... EmptySøn Okt 30 2011, 08:32

Moro, herlig at også tula har blitt med på leken da happy5

Tja, på hytta hvor tassen kan løpe en del løs har jeg sett han stå i kornet og hoppe på alle fire og virkelig sikter seg inn på det han hopper på. Men i vinter når vi møtte en mus på tur som ikke hadde noen annen utvei enn den sikre død pga. brøytekant, snuste Stretto på musa, hadde tenkepause, tissa på den og gikk videre blink00 leer3 Stakkars musa Muse jeger... 429255 happy4 Og siden han ikke har kommet med mus i munn på hytta heller, så lurer jeg på om ikke Stretto er "in it for the thrill, and not for the kill" happy4
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... EmptySøn Okt 30 2011, 09:25

happy4 Fikk meg et sjokk da jeg dro på fjelltur med jentene, og de fikk "fri tilgang" på lemen...
Det røk med noen mus også på turen biggrin
Ikke noe i veien med instiktene hvertfall happy6
Mine tar dem ikke på et tygg bare (dessverre), de tygger hvertfall 4-5 ganger før det er slutt på livstegn...
De også graver dem fram fra hull, eller henter dem ut fra sånne gresstuster (sikkert hull under der også, ikke vet jeg).
Etter den turen har de funnet noen på vanlige turer også, men ikke så ofte.
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... EmptySøn Okt 30 2011, 09:49

Haha, syns jeg ser dem! Men det må jo være kjempebra for deg biggrin Selv har jeg aldri sett Luke ta noen mus hittil. Hadde mus i skapet i leiligheten i Oslo en stund, hverken Luke eller katten tok den.
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... EmptySøn Okt 30 2011, 14:15

Nur har tatt jordrotte på stallen, de hadde nok tatt mus også men de går ikke løs i selveste stallen og der hersker Pelle (katten).
Miisa (Rattenjäger Minne fur Megamagee) tar alt, ikke bare mus men store rotter og hare også.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... EmptyMan Okt 31 2011, 08:42

Scot tok sin første mus når han var 4 måneder gammel, så det er ingen tvil om at de har jaktinnstinktene i orden. Scot blir gjerne med på musejakt i stallen, i byen finner han stort sett bare kebabrotter, og de får han ikke lov til å ta av mamman'n sin, noe som er fryktelig kjipt happy4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Gjest
Gjest




Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... EmptyMan Okt 31 2011, 13:15

Her går det mest i mink. Som vi heldigvis kun har fått tatt en gang.................

20 minutter brukte jeg på å vaske hundene etterpå. sad3
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... EmptyMan Okt 31 2011, 15:56

Mia har ingen interesse for mus. Hun så en mus som pilte over veien rett foran henne en gang for et års tid siden, men hun bare snuste videre andre steder. Og jeg syns egentlig det er like greit, for jeg syns litt synd på de små musene, jeg unsure3 Så lenge alle andre instinkter er i god behold så er jeg fornøyd med det, hehe.
Til Toppen Go down
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... EmptyTir Nov 08 2011, 18:23

Hehe, artig å lese hvor forskjellig hundene er innen for rasen. Jeg trodde Arco var en skikkelig jeger. Men da han fanget en mus, begynte han bare å leke med den. Heiv den opp i lufte, dyttet den med labben pg hoppet rundt, men å drepe den ville han ikke wink3
Til Toppen Go down
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... EmptyTir Nov 08 2011, 19:42


Jazzi har spist både en mus og en FUGL!! Utrolig at ho løper så raskt, den fløy faktisk what3

Ellers har Disco vist at ho hvertfall har interesse for fugler og annet selv om ho ikke har fått mulighet til å komme så veldig nærme, rart når foreldrene hennes ikke bryr seg i det hele tatt. unsure3
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
veronica

veronica


Antall Innlegg : 8
Join date : 04.08.2009
Age : 45
Bosted : Bodø

Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... EmptyTir Nov 08 2011, 20:45

Aqila e helt besatt av jakten på mus og lemen. Hun jakter og graver så snart hun er i områder med gnagere. Rundt campingvognen myldrer det og hun jakter så lenge hun er ute. Hun spiser ikke lemen, men musene går ned på høykant puke3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... EmptyOns Nov 09 2011, 08:45

Det er ikke så ofte vi kommer over gnagere, men en gang for et par år siden fanget Albin en rotte. Vi var på tur og hadde 200 meter igjen før vi var hjemme. Vi gikk på fortauet og jeg hadde kommandert Albin til å gå fot fordi det kom en syklist bakfra. Jeg hadde han i flexi-bånd, men hadde ikke trykket inn stoppknappen fordi han gjorde som han hadde fått beskjed om. Plutselig så jeg en skygge som raste over veien og ned i grøfta på vår side. Og før jeg rakk å tenke "rotte" sto Albin langt ned i grøfta med rotta i kjeften. Jeg ble litt imponert over hvor raskt Albin reagerte og hvor raskt han klarte å fange rotta. Men Albin drepte den selvfølgelig ikke, så rotta fikk bøyd seg rundt og bet Albin i snuten. Albin skreik og rotta løp videre. Jeg måtte rense sår da vi kom hjem.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... EmptyOns Nov 09 2011, 22:02

Gjett hvem som har fått mus i veggen! Ganske morsomt å se på katt og hund som jakter på et eller annet de ikke helt vet hva er.
Har fått filmet det, men mobilen min vil ikke dele videoen med andre riktig enda. Men utrolig hvor lenge en pinscher kan stirre i veggen happy4

Edit:




Fryktelig dårlig lyd- og bildekvalitet, men her ser dere Scot og Stella som jakter på musa i veggen.
Veldig god underholdning for de 4-beinte i heimen happy4
Rundt 1.10 ut i videoen hører man musa i veggen, og sjekk reaksjonen til Scot biggrin
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Sponsored content





Muse jeger... Empty
PosteTema: Re: Muse jeger...   Muse jeger... Empty

Til Toppen Go down
 
Muse jeger...
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: