Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Organisering hjemmesiden

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Organisering hjemmesiden Empty
PosteTema: Organisering hjemmesiden   Organisering hjemmesiden EmptyOns Okt 19 2011, 08:23

Jeg er ikke så ofte inne på klubbens hjemmesider, og dette tror jeg ene og alene er fordi jeg aldri finner frem på siden.
Jeg finner den ganske uoversiktlig.

veldig mange linketrykk for å komme til rett steder, og totalt veldig mange linker..

Mulig det er jeg som ikke har orket å sette meg inn i det.. Men jeg ønsker meg en enda mer oversiktlig side i fremtiden happy6 biggrin
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Organisering hjemmesiden Empty
PosteTema: Re: Organisering hjemmesiden   Organisering hjemmesiden EmptyOns Okt 19 2011, 13:55

Det ligger mye informasjon på siden, så noe klikking er det nødt til å bli rett og slett fordi det naturlig nok er behov for undermenyer happy3

Har du noen forslag til endringer eller spesifikke ting du ser, som kunne vært gjort på en annen måte? Og i så fall: har du noen forslag til hvordan? Evt om andre har.

Er det noen andre sider du syns er oversiktlige og greie OG som har mye informasjon? Det er nemlig ingen sak å få en side oversiktlig og med få tastetrykk, hvis informasjonsmengden er liten. Det er når det blir mye at det begynner å bli litt komplisert å få veldig få tastetrykk/klikk. Det må jo ligge informasjon der også, så det er ingen god løsning (syns jeg) å begrense hva som ligger ute. I tillegg er det begrenset hvor kunnskapsrik og kreativ jeg er happy4 , så forslag og eksempler er fint happy3

Jeg syns den er oversiktlig og grei og særlig mtp hvor mye som ligger der av informasjon, men jeg kjenner den jo også godt cool3 Det har også virket som om de fleste finner greit frem til det de trenger og nye medlemmer finner frem til det de trenger. Jeg har ikke sjekket ut andre systemer osv å lage hjemmesiden på, rett og slett fordi jeg ikke har kapasitet til å sette meg inn i enda et nytt system pr i dag. Av det jeg likevel har sett (bare fordi jeg er nysgjerrig...) så har jeg ikke sett noe som blir noen færre klikk når informasjonsmengden er såpass stor som det klubben vår har, men det er sikkert ting jeg ikke har oppdaget i nettvrimmelen. happy3 Som sagt har jeg ikke lett spesielt målbevisst... kan man sei...

Å tenke nytt er ikke min sterke side om dagen lalala2 , så det jeg legger til rundt omkring der er ift rammene i siden slik den er. Mer kreative løsninger krever flere hoder til å tenke og mekke happy6

Anyways...: Trenger som alltid hjelp til oppdateringer osv biggrin Så hvis noen har lyst er det bare å melde seg! Det som trengs er et program som kan redigere html-sider, men det finnes det mye gratis av på nettet (hvis man ikke har noe selv). Jeg er ikke god på koding, så jeg bruker et program der jeg kan se mesteparten foran meg og slipper å kode så mye.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Organisering hjemmesiden Empty
PosteTema: Re: Organisering hjemmesiden   Organisering hjemmesiden EmptyTor Okt 20 2011, 21:35

Jeg er litt enig med Kaja, synes hjemmesiden er litt "tungvindt"... Man først inn på en side, så en ny side, og så enda en side før man finner det man er ute etter...

Hadde det vært mulig å få til f.eks. rullegardin-menyer?

Mulig jeg kan hjelpe til med siden, men det spørs hvilket program som brukes. Jeg har ikke greie på koding... wink3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Organisering hjemmesiden Empty
PosteTema: Re: Organisering hjemmesiden   Organisering hjemmesiden EmptyOns Okt 26 2011, 12:54

Rullgardinmeny er greit i mange sammenhenger. Absolutt happy3 Pr i dag har jeg ikke kunnskap nok til å lage dem, så jeg får ikke prøvd ut noe.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Sponsored content





Organisering hjemmesiden Empty
PosteTema: Re: Organisering hjemmesiden   Organisering hjemmesiden Empty

Til Toppen Go down
 
Organisering hjemmesiden
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Får du ikke sett den nye hjemmesiden?????
» Bilder til hjemmesiden
» Den peneste hjemmesiden DU vet om..
» Hjemmesiden er nede!
» Hjemmesiden har fått en makeover.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Til og fra Admin/moderatorer :: Pinscherklubbens hjemmeside-
Gå Til: