Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kjøpe kvalitet med en gang?

Go down 
+2
Fanny
Victoria
6 posters
AvInnlegg
Victoria




Antall Innlegg : 35
Join date : 09.10.2011
Age : 29
Bosted : Bergen

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptySøn Okt 09 2011, 22:00

Jeg regner med at valpen jeg skal ha blir født i slutten av april en gang (kanskje bursdagen min hurra3 ), men lurer da på om jeg burde satse på å kjøpe kvalitet vinterdekken neste oktober (da er han vel rundt 6 mnd) eller er det best å vente til året etter da han er fullvokst? Regndekkenet regner jeg med at kommer til å bli et billig ett i starten, siden han nok trenger det her fra sommeren av, men kommer enten til å kjøpe fritidsoverallen eller regndekkenet fra hurrta etter hvert lalala2
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyMan Okt 10 2011, 03:45

Prøv dekkenet på når den tid kommer.
Sannsynligvis vil du nok trenge str. 30 i vinterdekkenet til Hurtta (med mindre valpen blir enorm wink3 )
Den minste tispa mi bruker 27 (eller 28, husker ikke, og lappene har jeg klippa vekk).
Dette blir litt for kort i ryggen på den andre, så hun har 30 selv om det er litt romslig.
Denne størrelsen passer perfekt til en hann jeg har pleid å låne happy6
Jeg synes ikke noe kan måle seg med utstyret fra Hurtta, så jeg personlig ville kjøpt utstyr derfra når valpen er såpass stor happy3
Det finnes masse annet fint å få tak i også, så det er en smakssak wink3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyMan Okt 10 2011, 07:44

Jeg ville satset på kvalitet når han er 6 md. Den skal jo da vare hele vinteren (kan fort bli langt ut i april før det er greit å ta den av) og da er han jo nesten et år. I tillegg er det veldig greit (syns jeg) å ha en genser (fleece eller ullgenser). Da har du til de dagene der det ikke er kaldt nok for dekken, men hunden fryser likevel og trenger en mellomting. Gensere kan kjøpes eller strikkes selv. happy6 Hvis dekkenet blir altfor lite når han er fullvoksen kan du selge det igjen happy3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyMan Okt 10 2011, 07:58

Enig med de andre! Kvalitet med en gang happy6

Dessuten er de mer eller mindre ferdigvokst rundt 6 mnd alder, vokser kanskje en cm eller to, så da får man jo en liten pekepinn på hvilken str den må ha happy3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyMan Okt 10 2011, 18:26

Hadde det vært en bitteliten valp du fikk midt på vinteren, så hadde jeg ikke giddet. Da hadde det blitt noe billigere + ullgenser. De er jo ikke så mye ute uansett når de er små. Ved 6 md trenger de noe ordentlig biggrin
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Victoria




Antall Innlegg : 35
Join date : 09.10.2011
Age : 29
Bosted : Bergen

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyMan Okt 10 2011, 20:00

happy6 Takk for svar!
Da blir det nok hurrta fritidsoverall og fleecedress pluss en genser på den heldige! Bruker/anbefaler dere forresten dekken eller heldress? dry
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyMan Okt 10 2011, 20:03

UtvandretØstlending skrev:
happy6 Takk for svar!
Da blir det nok hurrta fritidsoverall og fleecedress pluss en genser på den heldige! Bruker/anbefaler dere forresten dekken eller heldress? dry

Jeg har begge deler. Men om jeg skulle valgt et av de, hadde jeg valgt dekkenet. Det kan brukes mer enn dressen synes jeg happy3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyMan Okt 10 2011, 20:49

Jeg syns også dekken er best og har ikke overall til mine. Hadde overall til Kayla, men det var fordi knærne hennes ikke fungerte og hun trengte da ekstra varme for å kunne gå. Det blir en særsituasjon wink3 Heldress kan bli bomkjøp hvis hunden løfter bena opp i overallen og dermed snubler, så genser og dekken ville vært min førsteprioritet. Så kan du se om det viser seg at hunden din er en fryspinn eller liker å base veldig mye i snøen, slik at det er behov for mer happy3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Victoria




Antall Innlegg : 35
Join date : 09.10.2011
Age : 29
Bosted : Bergen

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Tusen takk for hjelpen   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyMan Okt 10 2011, 22:28

.. og må bare si hvor beroligende det er for en kommende valpekjøper å ha dette forumet sidehug
Skal ta med voffsen i butikken når den tid kommer og prøve begge deler før jeg bestemmer meg happy6 Muligens det blir både regndekken, varmedekken, fleecedress og overall.. lalala2 (alt for den smukke)..

Nå skal jeg bruke tiden min godt på å lese alt jeg kan om valp, rasen og generelt om hund. Har søkt på jobb og håper på å tjene nok de neste månedene slik at jeg har et "nødfond" i tilfelle uhellet skulle være ute (pluss mulighet for å kjøpe bil da jeg allerede har sikret betalingen av lappen) sånn at jeg slipper å ha sommerjobb, da denne sommeren kun skal brukes på hund plain3

Minner meg litt om meg (og slik jeg kommer til å være de neste 8-9 mnd) -------> jump1
Til Toppen Go down
Marian




Antall Innlegg : 504
Join date : 26.03.2011

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyMan Okt 10 2011, 22:42

UtvandretØstlending skrev:
.. og må bare si hvor beroligende det er for en kommende valpekjøper å ha dette forumet sidehug
Skal ta med voffsen i butikken når den tid kommer og prøve begge deler før jeg bestemmer meg happy6 Muligens det blir både regndekken, varmedekken, fleecedress og overall.. lalala2 (alt for den smukke)..

Nå skal jeg bruke tiden min godt på å lese alt jeg kan om valp, rasen og generelt om hund. Har søkt på jobb og håper på å tjene nok de neste månedene slik at jeg har et "nødfond" i tilfelle uhellet skulle være ute (pluss mulighet for å kjøpe bil da jeg allerede har sikret betalingen av lappen) sånn at jeg slipper å ha sommerjobb, da denne sommeren kun skal brukes på hund plain3

Minner meg litt om meg (og slik jeg kommer til å være de neste 8-9 mnd) -------> jump1

Anbefaler deg å kjøpe boken til Linn (som du ser på hennes signatur) happy6
Til Toppen Go down
http://www.norwinstars.com
Victoria




Antall Innlegg : 35
Join date : 09.10.2011
Age : 29
Bosted : Bergen

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyMan Okt 10 2011, 22:52

Marian Aas skrev:
UtvandretØstlending skrev:
.. og må bare si hvor beroligende det er for en kommende valpekjøper å ha dette forumet sidehug
Skal ta med voffsen i butikken når den tid kommer og prøve begge deler før jeg bestemmer meg happy6 Muligens det blir både regndekken, varmedekken, fleecedress og overall.. lalala2 (alt for den smukke)..

Nå skal jeg bruke tiden min godt på å lese alt jeg kan om valp, rasen og generelt om hund. Har søkt på jobb og håper på å tjene nok de neste månedene slik at jeg har et "nødfond" i tilfelle uhellet skulle være ute (pluss mulighet for å kjøpe bil da jeg allerede har sikret betalingen av lappen) sånn at jeg slipper å ha sommerjobb, da denne sommeren kun skal brukes på hund plain3

Minner meg litt om meg (og slik jeg kommer til å være de neste 8-9 mnd) -------> jump1

Anbefaler deg å kjøpe boken til Linn (som du ser på hennes signatur) happy6

Allerede lagt frem pengene til kjøp happy5
- og der var boken bestilt gitt! Gleder meg jump2
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyTir Okt 11 2011, 09:04

Marian Aas skrev:
Anbefaler deg å kjøpe boken til Linn (som du ser på hennes signatur) happy6

smellkyss3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Victoria




Antall Innlegg : 35
Join date : 09.10.2011
Age : 29
Bosted : Bergen

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyLør Okt 15 2011, 13:35

Linn skrev:
Marian Aas skrev:
Anbefaler deg å kjøpe boken til Linn (som du ser på hennes signatur) happy6

smellkyss3

Idag kom boken din i posten, Linn og jeg må si jeg er meget imponert happy5
Endelig en bok om valpen som er lettlest, går gjennom så og si alt, er godt illustrert med både bilder og tekst! Den nye favoritten i bokhylla biggrin

Så, tusen takk Linn for en fantastisk bok happy6
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyLør Okt 15 2011, 14:34

UtvandretØstlending skrev:
Linn skrev:
Marian Aas skrev:
Anbefaler deg å kjøpe boken til Linn (som du ser på hennes signatur) happy6

smellkyss3

Idag kom boken din i posten, Linn og jeg må si jeg er meget imponert happy5
Endelig en bok om valpen som er lettlest, går gjennom så og si alt, er godt illustrert med både bilder og tekst! Den nye favoritten i bokhylla biggrin

Så, tusen takk Linn for en fantastisk bok happy6

Signerer denne! happy6
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? EmptyLør Okt 15 2011, 15:36

Cesilie skrev:
UtvandretØstlending skrev:
Linn skrev:
Marian Aas skrev:
Anbefaler deg å kjøpe boken til Linn (som du ser på hennes signatur) happy6

smellkyss3

Idag kom boken din i posten, Linn og jeg må si jeg er meget imponert happy5
Endelig en bok om valpen som er lettlest, går gjennom så og si alt, er godt illustrert med både bilder og tekst! Den nye favoritten i bokhylla biggrin

Så, tusen takk Linn for en fantastisk bok happy6

Signerer denne! happy6

Så søte dere er wub3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Sponsored content





Kjøpe kvalitet med en gang? Empty
PosteTema: Re: Kjøpe kvalitet med en gang?   Kjøpe kvalitet med en gang? Empty

Til Toppen Go down
 
Kjøpe kvalitet med en gang?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvor mye trening/mosjon får deres Dvergpinscher?
» Hva bør jeg kjøpe???
» Hurtta Pro vinterdekken - SOLGT
» Hvor bør man kjøpe Hurtta Pro vinterdekken?
» Bestemt oss for å kjøpe pinschervalp til våren/sommeren, anbefalninger?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: