IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share

pinscher- allergivennlige?

Go down 
AvInnlegg
Lill

Antall Innlegg : 4

pinscher- allergivennlige? Empty
PosteTema: pinscher- allergivennlige?   pinscher- allergivennlige? EmptySøn Okt 02 2011, 11:10

Jeg er på utkikk etter en turkamerat, og har lest mye om pinschere. Mener dette er den rette rasen for meg og min familie. Og mener jeg har lest et sted at Pinschere er allergivennlige, er det noen som vet om dette stemmer? Jeg er desverre avhengig av at min fremtidlige hund må være dette...
Håper noen kan hjelpe meg å besvare dette...
Mvh Lill
Til Toppen Go down
Simira

Antall Innlegg : 1072

PosteTema: Re: pinscher- allergivennlige?   pinscher- allergivennlige? EmptySøn Okt 02 2011, 11:26

Pinscheren er ikke allergivennlig, men det er ofte individuelt hva allergikere reagerer på. Om det gjelder noen som ikke skal bo i hus med hunden ville jeg brukt Petal Cleanse på pelsen til hunden, slik vi gjør. Eller rett og slett la allergikeren hilse på noen pinschere og se om han/hun reagerer på den.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Katharina

Katharina

Antall Innlegg : 199

PosteTema: Re: pinscher- allergivennlige?   pinscher- allergivennlige? EmptySøn Okt 02 2011, 13:51

Pinschere er ikke særlig allergivennlige, nei. Men det er som allerede nevnt individuelt hvor mye man reagerer, fra person til person, men også fra hund til hund. Min mor er allergisk, hun reagerer nesten ingenting på min eldste tispe, men reagerer noe mer på den yngste (dog har hun reagert mindre på pinscheren enn noen andre raser).

Vår løsning er også Petal cleanse når vi skal på besøk dit, da reagerer hun så og si ingenting. Men jeg vet det ikke er alle som har like god effekt med PetalCleanse, så jeg ville ikke belaget meg på denne løsningen på fast basis, da tror jeg heller jeg ville valgt en annen rase, som er allergivennlig.
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
Lill

PosteTema: Re: pinscher- allergivennlige?   pinscher- allergivennlige? EmptySøn Okt 02 2011, 14:15

Takk for gode tips! Det er ingen her hjemme som er allergiske, men mannen til søstra mi er det... Og vi bruker å være der endel på besøk og omvendt... Og i tillegg har jeg tenkt at de skal kunne passe min fremtidlige hund hvis jeg skal bort en helg... Og her jeg bor er det nok ikke mange Pinschere, så det vil nok bli vanskelig å la han få treffe en før anskaffelse... Må tenke litt på dette og kanskje vurdere neste hund på lista som er Schnauzer...
Til Toppen Go down
Simira

Antall Innlegg : 1072

PosteTema: Re: pinscher- allergivennlige?   pinscher- allergivennlige? EmptySøn Okt 02 2011, 14:22

Bare vær oppmerksom på at av samme grunn som nevnt over så kan det godt være at han reagerer på schnauzer også, selv om de er regnet som allergivennlige.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Fly

Fly

Antall Innlegg : 960

PosteTema: Re: pinscher- allergivennlige?   pinscher- allergivennlige? EmptySøn Okt 02 2011, 14:37

Jeg ville ha bedt søsteren til mann din om å fortelle deg hvordan allergisk hun er. Klarer hun å være hos dere på besøk om hun ikke peller på hund. Om hun klarer det, så ville jeg ha valgt rase ut i fra hva dere ønsker. Om du velger å trene i en hundeklubb, så kanskje du kan finne en treningskompis som kan passe din hund, og visa versa når dere skal bort en helg. For med fare for å sende svigerinna di på legevakta når du og gubben skal på ferie, så ville jeg nok ha valgt et feriested som kan holde heeele ferien happy6
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Greatsenji

Greatsenji

Antall Innlegg : 51

PosteTema: Re: pinscher- allergivennlige?   pinscher- allergivennlige? EmptySøn Okt 02 2011, 15:54

Jeg er allergisk og reagerer mer på granden enn dvergpinscheren, jeg reagerer på spyttet (granden slever mer og vasker seg mer, ergo reagerer mer på henne).

Det er veldig individuelt hva man reagerer på, noen på pels, noen på fettlaget, noen på spytt osv osv.
Jeg reagerer f.eks også på pudler. Hehe.

Så vedkommende som er allergisk må selv finne ut hva han reagerer på. Allergi kan også komme gradvis! Jeg er så heldig at jeg blir imun om jeg hver dag er i kontakt med hva jeg reagerer på. Jeg er kjempeallergisk mot katter, men det gikk fint å bo med katt om jeg koste med de hver eneste dag osv. Det er nesten umulig å si!

Men generelt sett så er ikke pinscheren en allergivennelig rase.
Til Toppen Go down
Lill

PosteTema: Re: pinscher- allergivennlige?   pinscher- allergivennlige? EmptySøn Okt 02 2011, 18:50

Så bra med enda fleres erfaringer!!! 1000 takk!!
Svogeren min er trolig mest allergisk mot støvet i pelsen?! Han er ikke hyper-allergisk, mine foreldre har to katter, Han reagerer på dem, men kan godt være der en helg. Forsto det slik at kanin og hest var hvis det verst for Han. I fht d å være imun, kjenner jeg godt til det som barn, da var jeg selv allergisk mot alt av pelsdyr, bortsett fra shæferen til besteforeldrene mine, den hadde jo alltid vært der:)

Det er mange ting som må taes i bet8raktning før anskaffelse av hund, så her blir jeg nok å gruble på meg noen grå hår:)
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva

Antall Innlegg : 1839

PosteTema: Re: pinscher- allergivennlige?   pinscher- allergivennlige? EmptySøn Okt 02 2011, 20:32

Jeg er allergisk, men jeg lever fint med korthårshunder. happy5
Så fort jeg kommer i hus med malle, terv, borzoi osv må jeg ha en allergipille eller to.

Sponsored content

PosteTema: Re: pinscher- allergivennlige?   pinscher- allergivennlige? Empty

Til Toppen Go down

pinscher- allergivennlige?
Til Toppen 
Side 1 av 1