IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share

Vintergarderobe til frysepinne

Go down 
AvInnlegg
Line & Super

Line & Super

Antall Innlegg : 118

Vintergarderobe til frysepinne Empty
PosteTema: Vintergarderobe til frysepinne   Vintergarderobe til frysepinne EmptySøn Sep 04 2011, 17:31

Nå er det jo på tide å tenke på dekken til vinteren til disse frysepinnene. Men jeg er ganske fersk på dette, har aldri kledd på hundene jeg har hatt før unsure3
Og garderoben fra i fjor er jo selvsagt for liten da han har mer enn doblet seg siden det.

Tenkte jeg skulle kjøpe et Hurtta vinterdekken til han for de skryter jo alle av og de er fine, men vi må jo ha flere cool
Tittet på Hööks sitt softshell dekken og lurte på om noen har erfaringer med dette?
Softshell er jo helt genialt til oss mennesker så da bør det være fint til de firbente også.

Blir kjempeglad for innspill fra dere erfarne frysepinneeiere laughs
Hvilke typer har dere?
Til Toppen Go down
Julie

Julie

Antall Innlegg : 2315

PosteTema: Re: Vintergarderobe til frysepinne   Vintergarderobe til frysepinne EmptySøn Sep 04 2011, 17:57

Vi har prøvd mye forskjellig, men vi havner alltid tilbake til Hurtta.
Vi har kutta ut alt annet, så nå har hundene regndekken og vinterdekken fra Hurtta. Det er det eneste vi har bruk for.
Eneste jeg kanskje kunne tenkt meg er strikka gensere. Smile
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
ElinK

ElinK

Antall Innlegg : 2777

PosteTema: Re: Vintergarderobe til frysepinne   Vintergarderobe til frysepinne EmptySøn Sep 04 2011, 17:59

Line & Super skrev:
Nå er det jo på tide å tenke på dekken til vinteren til disse frysepinnene. Men jeg er ganske fersk på dette, har aldri kledd på hundene jeg har hatt før unsure3
Og garderoben fra i fjor er jo selvsagt for liten da han har mer enn doblet seg siden det.

Tenkte jeg skulle kjøpe et Hurtta vinterdekken til han for de skryter jo alle av og de er fine, men vi må jo ha flere cool
Tittet på Hööks sitt softshell dekken og lurte på om noen har erfaringer med dette?
Softshell er jo helt genialt til oss mennesker så da bør det være fint til de firbente også.

Blir kjempeglad for innspill fra dere erfarne frysepinneeiere laughs
Hvilke typer har dere?

Vi har et Hurtta-dekken og en ullgenser, samt potesokker for de kaldeste dagene og det er alt.
De klarer seg med det egentlig. Ullgenseren er grei å ha fra -5 og til -10. De klarer seg godt uten dekken så lenge de er i bevegelse og holder seg varme.
Potesokker bruker vi fra omtrent -15 og hvis det er saltet mye.

http://www.scotogsara.com
IdaC

IdaC

Antall Innlegg : 171

PosteTema: Re: Vintergarderobe til frysepinne   Vintergarderobe til frysepinne EmptySøn Sep 04 2011, 20:49

Har både regn- og vinterdekken fra Hurtta, veldig fornøyd med de happy3 Og så har jeg strikka en ullgenser som er fin på de ikke alt for kalde dagene happy6

Eneste jeg kanskje kunne tenkt meg var en jakke/dress fra Hurtta, som hadde bein forran i allefall. Hvis han baser i snøen så sniker det seg inn med frambeina og legger seg inne i dekkenet som da blir vått og kaldt. Noen som har erfaringer med Hurttas vanntette fleecejakke/dress eller regndressen med evt. fleecedressen inni?
Til Toppen Go down
http://lisientasarques.weebly.com/
Arne

Arne

Antall Innlegg : 586

PosteTema: Re: Vintergarderobe til frysepinne   Vintergarderobe til frysepinne EmptyOns Sep 07 2011, 09:09

Vi har Hurtta vinterdekken og er veldig fornøyd. Da vi kjøpte vinterdekkenet prøvde vi også den vanntette fleecejakka (også Hurtta), men den passet ikke til Albin. Problemet var at jakken kom i konflikt med tissetassen til Albin. Jeg vil tro at fleecejakka har større sjanse til å passe på en tispe. (Men det skal sies at jeg har sett dvergpinscherhanner i fleecejakka, og det har gått bra.)
Til Toppen Go down
Maria

Maria

Antall Innlegg : 2693

PosteTema: Re: Vintergarderobe til frysepinne   Vintergarderobe til frysepinne EmptyOns Sep 07 2011, 10:46

plain3 Hurtta!! plain3 wink3

Melba bruker Hurtta sitt vinterdekken, regndekken og fleecedress (fleecedressen brukes kun under trening og hun ligger i bilen i pausene). Hun har også Hurtta Pro vinterdress, men den syns jeg er noe stiv, og Hurtta Pro Jakka hun hadde syns jeg også er i stiveste laget, så der benyttet jeg meg av angreretten.

Ellers har jeg ett genialt dekken i "dykkerdraktstoff". Kjøpte den på Canis i sin tid og den er suveren når det er mye snø, for den hindrer snøen å komme inn under magen/på brystet, siden den er tettsittende. Husker ikke hva det dekkenet heter, men det kan jeg forsåvidt finne ut av hvis ønskelig.

Har også ett dekken i softskjellignende stoff som jeg bruker når det er litt regn (er vannavstøtende) eller litt kaldt. Det heter Obtrack. Suveren form på det dekkenet!

Har også genser som brukes på kalde dager. Samt ett par dekken med ull inners og fleece utenpå som jeg har sydd selv. (Og en drøss med ubrukelige dekken som jeg ikke gidder nevne navn på, hehe)
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Ane

Ane

Antall Innlegg : 1877

PosteTema: Re: Vintergarderobe til frysepinne   Vintergarderobe til frysepinne EmptyOns Sep 07 2011, 20:45

Hurtta cheerleader her i gården også happy6 Prøvd litt forskjellige dekken, av de vi har prøvd er det dette som sitter best. Om vinteren har vi klart oss med vinterdekken så langt, men vet vi sniffet på one-piecen fra Hurtta i fjor. Så nå har jeg glemt om det var noe vi skulle kjøpe eller ikke rolleyes3

http://mostawesomeristretto.com/
Line & Super

Line & Super

Antall Innlegg : 118

PosteTema: Re: Vintergarderobe til frysepinne   Vintergarderobe til frysepinne EmptyTor Sep 08 2011, 19:23

Takk for svarene folkens, da blir det uten tvil Hurtta dekken her også happy4

Fant de ganske billig på nettet og fant størrelsene til noen pinschere jeg kjenner i en annen tråd her så da er det bestilt.
Det ble sort varmedekken og den fleecen uten ben til snøbasing happy6
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Vintergarderobe til frysepinne   Vintergarderobe til frysepinne Empty

Til Toppen Go down

Vintergarderobe til frysepinne
Til Toppen 
Side 1 av 1