Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kloklipp

Go down 
+19
Fixa
kinelu
Fanny
Susanne
lindis
Eva
IdaCharlotte
Siri
Monica P
Nina (Kennel Dijontoma)
Gry Elena
Marita
Bettan
Lex
Benedicte
helle
Cesilie
Camilla
KristinC
23 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Jul 23 2009, 16:45

Cesilie skrev:
Nå har jeg studert Mia sine klør; fra under, over, siden, og i lyset. Jeg kan virkelig ikke se noen antydning til hvor nerven er engang, jeg huh3

Skal ta bilde av mine jeg.

Nå tror jeg ikke man kan se det på alle svarte klør. Jeg går utifra det har med å gjøre hvor langt ute i neglen nerven sitter. Altså hvor tykkt lag med negl det er rundt nerven/blodåren. Om det gav noen mening da.

BCen min har lysere sortfarge på klørene sine enn DPene mine, men likavel kan jeg ikke se nerven på hennes, men jeg kan se dem på dvergene.
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Jul 23 2009, 17:08

helle skrev:
Cesilie skrev:
Nå har jeg studert Mia sine klør; fra under, over, siden, og i lyset. Jeg kan virkelig ikke se noen antydning til hvor nerven er engang, jeg huh3

Skal ta bilde av mine jeg.

Nå tror jeg ikke man kan se det på alle svarte klør. Jeg går utifra det har med å gjøre hvor langt ute i neglen nerven sitter. Altså hvor tykkt lag med negl det er rundt nerven/blodåren. Om det gav noen mening da.

BCen min har lysere sortfarge på klørene sine enn DPene mine, men likavel kan jeg ikke se nerven på hennes, men jeg kan se dem på dvergene.

Ja, gjør gjerne det! Smile Skjønte hva du mente, og det kan jo være at Mia rett og slett har mer negl pakket rundt nerven enn dine har.
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Jul 23 2009, 18:32

Milli får være prøvekanin, siden jeg klippet klørene på de andre i går.

Kloklipp - Page 2 IMG_4909

Kloklipp - Page 2 IMG_4910

Kloklipp - Page 2 IMG_4911


Bare for å vise at hun har helt svarte klør.

Kloklipp - Page 2 IMG_4912
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Jul 23 2009, 19:37

Må først bare si; Wow! Det var litt av noen bilder happy5 Men tusen takk! Det viser jo godt hvor man skal klippe! Men jeg ser ikke nerven hennes på bildene? Fysisk liksom? Bare viser sånn ca hvor man bør klippe hver gang? Mulig jeg er helt trang i nøtta nå, men Embarassed
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Jul 23 2009, 19:48

Man ser nerven veldig tydelig på første bildet. Jeg har satt streken der nerven slutter.

Om du begynner øverst inne mot hårene på poten, og "jobber" deg nedover med øynene på kloen, så ser du plutselig et fargeskifte. Det er en litt rødbrun farge underst på hele kloen. Ca 1/4 del av tykkelsen..

Ser du det nå?

Og takk, hehe, må jo gjøre det skikkelig når jeg først skal legge ut bilder happy4
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Jul 23 2009, 19:49

Snakk om! Flink du Helle! happy6
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Jul 23 2009, 20:44

Man ser også nerven veldig tydelig på det lille bildet i ruten på bilde nr 3, der det er tatt bilde undenifra...

Fine bilder Helle! happy6
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
lindis

lindis


Antall Innlegg : 87
Join date : 09.07.2009
Bosted : Gamle Fredrikstad

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Jul 23 2009, 21:32

Mulig jeg er litt tett i pappen her,men er nerven det brune på undersiden av kloa?? I så fall så visste ikke jeg det....Trodde nerven var inni kloa jeg. men er den på undersiden må jeg titte etter her om jeg også kan se den. Jeg klipper nemlig bare på måfå.....og hver gang jeg lukker saksa er jeg spent på om jeg treffer nerven eller ikke. men det går stort sett bra. Tar bare litt og litt av gangen.
Til Toppen Go down
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Jul 23 2009, 22:08

Fine bilder happy6
Litt pirk: Det er ikke nerven dere ser, det er blodåren som synes. Men nerven ligger like inntil blodåren og etter det jeg har hørt går blodåren ørlite grann lenger ut enn nerven. Slik at om man klipper litt etter litt og er uheldig å komme for langt inn på neglen, og dermed treffer blodåren får ikke hunden like vondt som om når man treffer nerven..

Denne linken kan kanskje også være nyttig:
Klipping av klør
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Jul 23 2009, 22:54

Lånte bildet ditt litt jeg Helle, så slapp jeg sette igang med å ta bilder jeg også...

Jeg følger den lille V-formede skyggen som kan skimtes innenfor den rødstiplete kanten jeg har laget rundt:

Kloklipp - Page 2 Negl-1


Så da klipper jeg ca her:

Kloklipp - Page 2 Negl-2
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Jul 23 2009, 23:59

På milli treffer jeg faktisk nerven uten at det kommer blod. Veldig merkelig. På de andre hundene kan jeg av og til klippe litt for langt, slik at det kommer bloddråpe, og de merker det ikke. Ingen av hundene er redd kloklipp, så vet at Milli reagerer fordi hun får vondt, hun hyler til. Har aldri hørt om noen som har nerven lengre ute enn blodåren, men virker slik altså huh3


Er nok blodåren rundt nerven som får det til å skimte rødt gjennom neglen ja happy3
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTir Aug 31 2010, 16:40

KristinC skrev:
I forrige forum var det lagt ut en super link til veldig gode bilder av kloklipping.
Er det noen som husker hva slags side det var linket til? Har lett og lett på nettet men finner den ikke...

Tror forresten jeg skal ta med Tinkie til veterinæren en gang for å få hanne klippet i helt perfekt lengde. Jeg tør aldri ta i nok... Vet dere priser på det? Det er ikke behov for narkose, bare selve klippen.

Veterinæren jeg bruker tar 170 kr. for å klippe klør.

Lurer forresten på hva som kan ha gått galt under siste kloklipp her hjemme...
En av klørne sprakk sad3
Ikke noe blod eller reaksjon fra Kizz, men liker det ikke (spesielt siden kloklippinga ellers gikk helt strålende, uten hyl og stress happy3 )
Kan det være at vi har klippa skjevt???
OG... Kan man tørre å klippe klørne på forbeina like korte som bak???
De blir ALLTID så mye lengre foran...
(Mulig vi pyser her, men redd for å klippe feil og ødelegge den gode flyten vi tydeligvis har fått...)

Hjelp?????
Noen????
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
kinelu

kinelu


Antall Innlegg : 72
Join date : 30.06.2009
Age : 33
Bosted : Toten

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyOns Sep 01 2010, 11:29

Jeg mener og huske det var noe tips til hva man kunne gjøre om kloa har delt seg i to.. Altså at oversiden har "delt" seg fra undersiden.. Hva kunne man gjøre da?
Til Toppen Go down
IdaCharlotte

IdaCharlotte


Antall Innlegg : 228
Join date : 23.06.2009
Age : 29
Bosted : Tromsø

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyOns Sep 01 2010, 12:07

Kizz skrev:
KristinC skrev:
I forrige forum var det lagt ut en super link til veldig gode bilder av kloklipping.
Er det noen som husker hva slags side det var linket til? Har lett og lett på nettet men finner den ikke...

Tror forresten jeg skal ta med Tinkie til veterinæren en gang for å få hanne klippet i helt perfekt lengde. Jeg tør aldri ta i nok... Vet dere priser på det? Det er ikke behov for narkose, bare selve klippen.

Veterinæren jeg bruker tar 170 kr. for å klippe klør.

Lurer forresten på hva som kan ha gått galt under siste kloklipp her hjemme...
En av klørne sprakk sad3
Ikke noe blod eller reaksjon fra Kizz, men liker det ikke (spesielt siden kloklippinga ellers gikk helt strålende, uten hyl og stress happy3 )
Kan det være at vi har klippa skjevt???
OG... Kan man tørre å klippe klørne på forbeina like korte som bak???
De blir ALLTID så mye lengre foran...
(Mulig vi pyser her, men redd for å klippe feil og ødelegge den gode flyten vi tydeligvis har fått...)

Hjelp?????
Noen????

Noen hunder har sprøe klør, ISCWT vår har sprø klør. vi hadde tidligere klosaks som sakset, da delte klørn seg å sånt, nå har vi geliotin (?) saks den fungerer utmerket og den deler ikke kloa!
Til Toppen Go down
http://www.siennalotta.webs.com
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyOns Sep 01 2010, 16:52

Jeg bruker Resco - nail trimmer, synes den er super! Synes det er mye enklere å se hvor jeg klipper enn med den "vanlige". Flott jobba med Bildene Helle, virkelig vell vist wink3

Kloklipp - Page 2 Regularbox
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyOns Sep 01 2010, 20:46

Når neglene sprekker, deler seg eller smuldrer litt opp når man klipper er det fordi at hunden har tørre klør (eller at man har en helt bedriten klotang, hehe), og da lønner det seg å gi hunden omega-3 olje (til hund, ikke menneskeolje) i mate, så blir det fort bedre...! happy6 Klipper klør på en 10-20 hunder om dagen, og det er veldig mange hunder der ute med veldig tørre klør...ingen av de med skikkelig tørre klør som jeg har spurt om gir hunden olje har hittill gjort det, og alle som har begynt å gi olje etter dette har raskt vært mye bedre...! happy3

På butikken vår klipper vi klør gratis, så da er det unødvendig å gå til dyrlegen og betale fra 150 kr og oppover for å for det gjort om man ikke har veldig lyst, hehe...nå ser jeg dere begge bor andre steder enn i Oslo, men kan jo være et greit tips til dere som bor i Oslo hvert fall...! happy6

( www.hundogkatt.no )
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Sep 02 2010, 07:56

Nina skrev:
Når neglene sprekker, deler seg eller smuldrer litt opp når man klipper er det fordi at hunden har tørre klør (eller at man har en helt bedriten klotang, hehe), og da lønner det seg å gi hunden omega-3 olje (til hund, ikke menneskeolje) i mate, så blir det fort bedre...! happy6 Klipper klør på en 10-20 hunder om dagen, og det er veldig mange hunder der ute med veldig tørre klør...ingen av de med skikkelig tørre klør som jeg har spurt om gir hunden olje har hittill gjort det, og alle som har begynt å gi olje etter dette har raskt vært mye bedre...! happy3

På butikken vår klipper vi klør gratis, så da er det unødvendig å gå til dyrlegen og betale fra 150 kr og oppover for å for det gjort om man ikke har veldig lyst, hehe...nå ser jeg dere begge bor andre steder enn i Oslo, men kan jo være et greit tips til dere som bor i Oslo hvert fall...! happy6

( www.hundogkatt.no )


Kan anbefale Nina happy6 Hun klippet klørne på dramakongen vår igår, helt uten blod happy5
(Tusen takk Nina, du er bare best justcuz* )
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
kinelu

kinelu


Antall Innlegg : 72
Join date : 30.06.2009
Age : 33
Bosted : Toten

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Sep 02 2010, 09:06

Olje skal jeg gi, for han har skikkelig dårlige klør. Men var det ikke også noe tips om noe liming, når det allerede har skjedd?
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyTor Sep 02 2010, 11:21

helle skrev:
Milli får være prøvekanin, siden jeg klippet klørene på de andre i går.

Kloklipp - Page 2 IMG_4909

Kloklipp - Page 2 IMG_4910

Kloklipp - Page 2 IMG_4911


Bare for å vise at hun har helt svarte klør.

Kloklipp - Page 2 IMG_4912

Superfine bilder happy5
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Brith

Brith


Antall Innlegg : 13
Join date : 15.09.2010
Bosted : 1940 Bjørkelangen

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyOns Sep 15 2010, 16:02

Den klosaksen du har avbildet det Marita, er definitivt den beste klosaksen jeg har brukt, gjennom veldig mange år . Den hunden jeg også har vanskeligst med og finne ut hvor langt jeg skal klippe klørne på, er min dp. Må bruke litt tid, for han har ingen "nebb" på klørne sine og de er så svarte, så det blir tatt litt og litt. Vi klarer oss bra og klørne blir klippet, men det er jammen ingen "lette" klør på den gutten nei!.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/marothkes-kennel.com
Brith

Brith


Antall Innlegg : 13
Join date : 15.09.2010
Bosted : 1940 Bjørkelangen

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyOns Sep 15 2010, 16:06

Linn skrev:
helle skrev:
Milli får være prøvekanin, siden jeg klippet klørene på de andre i går.

Kloklipp - Page 2 IMG_4909

Kloklipp - Page 2 IMG_4910

Kloklipp - Page 2 IMG_4911


Bare for å vise at hun har helt svarte klør.

Kloklipp - Page 2 IMG_4912

Superfine bilder happy5

Veldig bra bilder av kloklipp happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/marothkes-kennel.com
Ingwild

Ingwild


Antall Innlegg : 1
Join date : 15.01.2014
Age : 30

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyOns Jan 15 2014, 19:51

Jeg har lest og lest på dette og ser den nerven alle snakker om - problemet er bare at den er helt ute ved tuppen av en litt for lang negl, og klipper jeg én mm blir det blodbad. Odin bryr seg for så vidt ikke stort, men jeg blir vettskremt.
Til Toppen Go down
http://ingwild.com
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 EmptyOns Jan 15 2014, 21:19

Ingwild skrev:
Jeg har lest og lest på dette og ser den nerven alle snakker om - problemet er bare at den er helt ute ved tuppen av en litt for lang negl, og klipper jeg én mm blir det blodbad. Odin bryr seg for så vidt ikke stort, men jeg blir vettskremt.

Tips når dette blodbadet er på gang, dupp kloa i litt potetmel.  happy6 happy6 
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Sponsored content





Kloklipp - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Kloklipp   Kloklipp - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Kloklipp
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Kloklipping

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: