IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share

Få kontakt

Go down 
AvInnlegg
SiriJ

SiriJ

Antall Innlegg : 117

Få kontakt Empty
PosteTema: Få kontakt   Få kontakt EmptyOns Aug 03 2011, 22:37

Lurer litt på tips til og få god kontakt med valpen.
Jeg vil gjerne komme i gang med og trene sitt, bli og disse små og ok øvelsene.
Mini bare hopper rundt og er sjeleglad når jeg sier navnet hennes, så i stedet for og feks holde litt avstand til meg
så jeg kan bruke godbiter til og løfte over nesen hennes så hopper hun ooveralt Smile

Noe gode roe-ned tips??

Hun er veldig mamma dalt, så føler hun er roligere og mer konsentrert med samboer.
For med meg er alt bare jippijpppijippi Smile
Til Toppen Go down
http://www.dyrisk.net
Anne&Denniz

Anne&Denniz

Antall Innlegg : 197

Få kontakt Empty
PosteTema: Re: Få kontakt   Få kontakt EmptyTor Aug 04 2011, 04:08

Hørtes nesten litt ut som et luksusproblem det der wink3 Er jo kjempefint at hun responderer med stor iver på navnet sitt men kanskje ikke så lurt å bruke det så mye sammen med kommandoer om du gjør det...f.eks. "Mini sitt!" eller Mini ligg!". Kanskje det hjelper å bare gjøre henne oppmerksom på godbiten for at hun skal skjønne at dere skal gjøre noe i stedenfor å kalle henne til deg ved å si navnet hennes. Liksom "hekte" henne på godbiten du har i hånden uten å gi den til henne, så kan du prøve å føre den dit du vil mens du holder den helt inntil henne helt til hun skjønner det. Etter hvert kan du da prøve å holde den litt lenger unna. Funket fint for oss i hvert fall happy3

EDIT: Virker forresten som du har god kontakt med henne, hun er jo tross alt fokusert på deg og ikke andre ting happy3
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

Få kontakt Empty
PosteTema: Re: Få kontakt   Få kontakt EmptyTor Aug 04 2011, 12:16

Nå har hun jo bare vært hos dere noen dager og er for liten til å egentlig ha noe som likner konsentrasjon wink3 Så dere må bare ta ting veldig med ro og ikke forvente noe særlig. Først er det trygghet og ro i nytt hjem, samt renslighet, som gjelder happy6 Trening av så unge valper går i ørsmå økter (bare et par repetisjoner/forsøk - uansett om hun får til noe eller ei).

Ordner seg etter hvert happy6

Få kontakt Bv01153 "Valpen flytter hjemmefra", Huldra forlag 2011!
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Sponsored content

Få kontakt Empty
PosteTema: Re: Få kontakt   Få kontakt Empty

Til Toppen Go down

Få kontakt
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 13 polet til 7 polet kontakt