Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 renslig

Go down 
4 posters
AvInnlegg
diesel11




Antall Innlegg : 6
Join date : 30.07.2011

renslig Empty
PosteTema: renslig   renslig EmptyLør Jul 30 2011, 19:12

Lurer på hvilken erfaring dere har med å få valpen til å gå ut å gjøre fra seg ? Diesel er 4mnd og skjønner det ikke enda unsure3 han var flink for noen dager siden gjorde det i gangen ved ytterdøra !!!! men i går og i dag har han tisset i sengene våre og overalt .... kan kansje være for att han har vært litt hjemme alene...
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

renslig Empty
PosteTema: Re: renslig   renslig EmptyLør Jul 30 2011, 20:02

Renslig betyr jo at de skjønner hvor de skal gjøre det, men det tar likevel en del tid før de klarer å holde seg over tid. Ved levering klarer de ikke å holde seg i det hele tatt, så det man da ser etter er at valpen begynner å bevege seg i riktig retning. Er man da oppmerksom vil man klare å få den ut i hvert fall de fleste gangene, slik at det sitter mer og mer. Når han har klart å komme seg ut i gangen, kan det virke som om han har skjønt det, men at det tok litt for lang tid å få komme ut og så gikk det galt der. Godt tegn for hans del ift læringen happy6

Hvis han har vært alene og da tisset "overalt", kan det tyde på at han ikke er trygg nok/klar for å være alene. Da øker stresset og ut kommer vannet. Det er ikke noe bevisst og har ikke noe med renslighet å gjøre. Det er bare sånn det blir. Da blir det å se på hvordan dere har trent på å være hjemme alene og om dere må endre litt der for å få det til. Noen glemmer helt å trene valpen til å være alene og bare hopper ut i det, noe som ikke er helt gunstig. Da blir det fort problemer. I de verste tilfellene utvikler det seg til separasjonsangst og så har man mye mer å jobbe med. Jeg aner ikke hva dere har gjort eller hvordan, men det kan dere jo tenke over selv, så finner dere sikkert ut hva som ble feil for ham happy3 Noen er jo også veldig enkle å venne til å være alene, mens andre trenger mer tid og systematisk tilvenning.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
diesel11




Antall Innlegg : 6
Join date : 30.07.2011

renslig Empty
PosteTema: Re: renslig   renslig EmptySøn Jul 31 2011, 00:41

takk for svar happy3 han er i bur når vi ikke er hjemme . har tatt det gradvis ,trur det går greit når vi er borte. Det er når vi kommer hjem igjen han tisser hele tiden , men håper det går over unsure3 Det er kansje bare en tilvenning med att han veit att vi ikke forsvinner med en gang... han blir så gla når vi kommer atte han skvetter litt også...!
Til Toppen Go down
LL

LL


Antall Innlegg : 195
Join date : 13.12.2010
Age : 53
Bosted : Trondheim/Lillehammer

renslig Empty
PosteTema: Re: renslig   renslig EmptyTir Aug 02 2011, 09:21

Tror det er veldig individuelt. Valpen min på 4 mnd gjør helst fra seg ute, å har begynt å holde seg inne. Men hvis jeg ikke følger med, og ikke ser tegnene han prøver å gi, så gjør han fra seg inne. Det jeg legger merke til er at han bruker lang tid på å gjøre fra seg hvis det er en ny plass og han er usikker. Inne er han trygg, så da er det lettere å gjøre fra seg der noen ganger. Har faktisk opplevd at han har holdt seg, leeeeenge. Gikk ut i nesten 2 timer, ingen ting skjedde. Så det kan jo være at han føler seg litt utrygg ute?

Tror at min valp (Aro) helst vil gjøre det ute, fordi han begynner føle at inne er "hjem", og ingen vil jo gjøre fra seg der man bor og sover :p Tror ikke han gjør det fordi han skjønner at det ikke er lov, men rett og slett at han nå foretrekker å gjøre det ute. så det er bare å være tålmodig, så kommer det nok etterhvert Smile
Til Toppen Go down
diesel11




Antall Innlegg : 6
Join date : 30.07.2011

renslig Empty
PosteTema: Re: renslig   renslig EmptyTir Aug 02 2011, 20:22

Jeg skjønner det bare ikke unsure3 han tisser faktisk vær gang jeg sier *ut å tisse* happy3 men han tisser så ofte at det er umulig og holde følge ..... vært kvarter innimellom "i sengene våre tilogmed ". markering er vel litt tidlig har tenkt på blærekatar, skal skjekke det opp med dyrlegen om det er unormalt ! han er kansje litt utrygg/ nysgjerrig når vi er ute det har du rett i Smile han tisser på samme sted stort sett vær gang han også !!! skal bli godt når tissinga inne e over happy5
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

renslig Empty
PosteTema: Re: renslig   renslig EmptyOns Aug 03 2011, 11:38

diesel11 skrev:
Jeg skjønner det bare ikke unsure3 han tisser faktisk vær gang jeg sier *ut å tisse* happy3 men han tisser så ofte at det er umulig og holde følge ..... vært kvarter innimellom "i sengene våre tilogmed ". markering er vel litt tidlig har tenkt på blærekatar, skal skjekke det opp med dyrlegen om det er unormalt ! han er kansje litt utrygg/ nysgjerrig når vi er ute det har du rett i Smile han tisser på samme sted stort sett vær gang han også !!! skal bli godt når tissinga inne e over happy5

Hvis han tisser absolutt hele tiden, så er det greit å sjekke ut om det kan være en infeksjon av noe slag happy3

Husk også å ha klorin i vannet når du vasker, slik at det ikke henger igjen lukt happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
diesel11




Antall Innlegg : 6
Join date : 30.07.2011

renslig Empty
PosteTema: Re: renslig   renslig EmptyOns Aug 03 2011, 21:43

klorin skal bli happy4 i dag har han bare tissa 1 gang !!! åsså skvetta litt , blei så gla når jeg kom hjem etter han hadde hatt * barnevakt en time* i morra blir det full sosialisering på naboene på oppsia her wink3 for dem nedom går det helt fint med !!!!
Til Toppen Go down
SiriJ

SiriJ


Antall Innlegg : 117
Join date : 23.06.2011
Age : 36
Bosted : Karmøy

renslig Empty
PosteTema: Re: renslig   renslig EmptyOns Aug 03 2011, 22:39

Mi jente har bodd her 1 uke på fredag og hun har hatt 1 uhell å bæsja inne da jeg ikke følgte med, men ellers
har vi vert veeldig påpasselig og tatt henne mye ut og hun skjønner det veldig godt, setter seg ned og får mye ros for det etterpå Smile
Håper hun forsetter slik. I dag kom det 2,3 dråper inne da hun var så gira etter kansje litt mye intrykk ute, så da måtte vi bare roe
ned alt og la henne få slappe av, såve også ta henne ut etterpå Smile
Til Toppen Go down
http://www.dyrisk.net
diesel11




Antall Innlegg : 6
Join date : 30.07.2011

renslig Empty
PosteTema: Re: renslig   renslig EmptyTor Aug 04 2011, 07:13

så bra happy3 Det er bare så vanskelig når det e så ofte wink3 2 barn og liten hund , puuuh blink00 he he ,men det blir vel bra til slutt Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





renslig Empty
PosteTema: Re: renslig   renslig Empty

Til Toppen Go down
 
renslig
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: