Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Stresset Arco på nytt sted!

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

Stresset Arco på nytt sted! Empty
PosteTema: Stresset Arco på nytt sted!   Stresset Arco på nytt sted! EmptyTor Jul 28 2011, 16:08

Jeg har fått praksisplass på Trøndelag dyreklinikk og derfor har vi flyttet til Trøndelag. Vi flyttet forrige fredag og har nå vært her i 6 dager. Problemet er at Arco ikke finner roen i det heletatt, utenom på natten.
Vi har kommet helt i hus og alt er pakket opp og ferdig, det var vi forreste på mandag, så de siste dagene har vi bare slappet av i leiligheten, gjort oss kjent i området og vært noen turer i byen.

Vanligvis kan Arco være alene hjemme uten noen problem, men nå er det bare spetakkel hver gang jeg beveger meg utenfor døren. Han sover så vidt i en time om gangen og spretter opp de gangene jeg nærmer meg døren. Han sitter som regel hele dagen og ser ut vinduet og følger med på alt som skjer. Pipingen hans hadde gitt seg ganske mye før vi flyttet, men nå har den virkelig trappet opp. Han piper mye, går rundt, biter i lekene sine og ser ut vinduet. Han slapper altså IKKE av og virker veldig stresset. Dette bekymrer meg veldig ettersom at jeg begynner på jobb på mandag og blir vekke i nesten 8 timer. Når han først legger seg ned, ligger han ikke på siden slik som han alltid pleier å ligge når han sover og er trygg, og hvis det er noen høye lyder spretter han opp og ser hva det kan være.
Jeg måtte ut en tur i dag og da var det bare spetakkel mens jeg var vekke. Ellers så prøver jeg å være rolig og ikke la meg påvirke av stresset hans. Jeg prøver å overse han og snakke rolig til han.

Hvordan kan jeg gjøre Arco trygg på det nye stedet og få han til å slappe av slik at han kan være alene hjemme? unsure3
Takk for alle svar happy6
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Stresset Arco på nytt sted! Empty
PosteTema: Re: Stresset Arco på nytt sted!   Stresset Arco på nytt sted! EmptyFre Jul 29 2011, 11:51

Kanskje bite i det sure eplet og se om han finner ro i et bur, fram til han har flyttet følelsesmessig han også.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
 
Stresset Arco på nytt sted!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bilder av Arco på tur
» Resultat fra Arco sin MH Test
» Lea 4 mnd nytt 29 aug
» Chi O´din Hawaii - nytt s. 3
» Gammelt nytt!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: