Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hund og Baby sovende i på samme rom?

Go down 
+4
Kaja
Gry Elena
Anne&Denniz
Hera
8 posters
AvInnlegg
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTir Jul 26 2011, 19:19

Lurer bare på noe, hvordan har dere som har hund i bur på soverommet gjort det når det har ankommet ny familiemedlem? Vi lurer på om vi skal ta Hera ut av soverommet og inn på badet første tiden med baby i hus. Er jo sååå redd for allergi og at lille jenta vår skal bli allergisk og har hørt noe om at man helst skal unngå å ha baby og hund sovende inne på samme soverom. Er dette noe å tenke på eller bare tull? Ønsker å høre erfaringer fra dere som har hatt hund og baby i hus og hvordan dere har forholdt dere til nettopp dette og eventuelt hvor lenge man skal ta hensyn til dette om det i det hele tatt er noe å ta hensyn til? unsure3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTir Jul 26 2011, 22:25

Kan ikke si noe om sjansen for allergi men det finnes kanskje andre årsaker til at det er lurt å holde hund og baby adskilt første tiden(?) Men lurer på om badet er rette stedet å ha hunden om natten unsure3 I hvert fall om det er som de fleste bad som er ganske så varme og har for dårlig luft til å oppholde seg i mange timer...
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyOns Jul 27 2011, 09:35

Synes i hvertfall du skal gjøre d i god tid før babyen kommer, datteren min gjorde d når de kom hjem med Emilia, grunnen var at katten la seg i senga og da synes de at NIkolai (dvergpinscher) og katten kunne sove i stua sammen, rsultatet var at Nikolai begynte å tisse inne maaaaaange ganger hver dag, de dro til vet for å sjekke og gutten var jo frisk som en fisk. Så fant vi ut at de skulle ta senga til Nikolai inn på soverommet igjen mens katten var i stua og vips så var tissingen over. Gutten reagerte på å bli utestengt wink3 Allergi skal du ikke være redd for i hvertfall, la hunden være tilstede med babyen så mye som mulig så skal d nok gå bra, d dummeste man gjør er å stenge hunden ute fra alt som skjer med babyen, da kan man fort få et problem, lykke til happy5
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyOns Jul 27 2011, 12:56

Våre hunder var vandt med å sove flere steder når vi fikk baby. Jeg har vært opptatt av å lære de å ligge i bur, og bur akn de ligge i overalt, de sover hele natten uansett. Ellers er de vandt med å sove på kjøkkenet, i stua og i gangen. Men de sover oftest i senga hos oss. Ettersom isak sov i vår seng den første måneden foretrakk jeg å ikke ha jentene opp i senga, de ville nemgli ligge veldig tett på ham, noe jeg syntes var unødvendig og trangt. Da sov de i stua, noe som avr helt problemfritt..
Alt er en vane, men viktig å la de bli vandt med flere ting før babyen kommer tror jeg. happy3

Dere finner garantert en løsning som fungerer for dere alle biggrin
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyOns Jul 27 2011, 19:55

vi gjorde det også slik som Kaja gjorde, og vi syntes også at dette funket fint.

Jeg har hørt at babyer som blir "utsatt" for hund/katt i hjemmet som liten, har mindre sjanse for å utvikle allergi....
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 10:21

Anne&Denniz skrev:
Kan ikke si noe om sjansen for allergi men det finnes kanskje andre årsaker til at det er lurt å holde hund og baby adskilt første tiden(?) Men lurer på om badet er rette stedet å ha hunden om natten unsure3 I hvert fall om det er som de fleste bad som er ganske så varme og har for dårlig luft til å oppholde seg i mange timer...

Hun er vandt med å ligge på badet når vi er på jobb om dagene, og ettersom vi aldri har det så varmt på badet så har hun klart seg veldig fint der Smile. Vi har et ganske så stort bad også, så der har hun en iglo hun sover i og ellers kan hun vandre rundt og legge seg der hun vil på badet. Hun elsker jo varme, værre enn meg :P Så akkurat det tror jeg skal gå bra. Men det værste er jo at jeg synes så synd på henne om hun må ligge der og ikke på soverommet vårt i den tiden.
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 10:24

Gry Elena skrev:
Synes i hvertfall du skal gjøre d i god tid før babyen kommer, datteren min gjorde d når de kom hjem med Emilia, grunnen var at katten la seg i senga og da synes de at NIkolai (dvergpinscher) og katten kunne sove i stua sammen, rsultatet var at Nikolai begynte å tisse inne maaaaaange ganger hver dag, de dro til vet for å sjekke og gutten var jo frisk som en fisk. Så fant vi ut at de skulle ta senga til Nikolai inn på soverommet igjen mens katten var i stua og vips så var tissingen over. Gutten reagerte på å bli utestengt wink3 Allergi skal du ikke være redd for i hvertfall, la hunden være tilstede med babyen så mye som mulig så skal d nok gå bra, d dummeste man gjør er å stenge hunden ute fra alt som skjer med babyen, da kan man fort få et problem, lykke til happy5

Godt poeng, hun er jo vandt med å oppholde seg på badet, men ikke om natten, så da må vi isåfall starte nå om det blir slik, så hun venner seg til dette som du sier, takk for tips happy6 . Hun skal få være sammen med oss hele tiden, men tenkte på akkurat det med soverommet, om det skulle være fri området for hund m.h.t allergi o.l... huh3 Blir ikke klok på dette, jeg selv hadde jo ikke hatt noe imot å la hunden sove på soverommet vårt, men mannen som er mer skeptisk dry
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 10:26

Kaja skrev:
Våre hunder var vandt med å sove flere steder når vi fikk baby. Jeg har vært opptatt av å lære de å ligge i bur, og bur akn de ligge i overalt, de sover hele natten uansett. Ellers er de vandt med å sove på kjøkkenet, i stua og i gangen. Men de sover oftest i senga hos oss. Ettersom isak sov i vår seng den første måneden foretrakk jeg å ikke ha jentene opp i senga, de ville nemgli ligge veldig tett på ham, noe jeg syntes var unødvendig og trangt. Da sov de i stua, noe som avr helt problemfritt..
Alt er en vane, men viktig å la de bli vandt med flere ting før babyen kommer tror jeg. happy3

Dere finner garantert en løsning som fungerer for dere alle biggrin

Hera bruker få ligge både i sengen vår og i buret sitt som står på soverommet, hun har ikke noe imot noen av delene, men merker at hun sover best og mest rolig i sitt eget bur, så det blir nok der hun må oppholde seg hele den første perioden når babyen er kommet. Men tenkte bare på om det hadde noe å si om hunden ligger i buret på soverommet, hun er jo med oss ellers overalt, så skal det egentlig ha noe å si om hun ligger i et bur i samme rom liksom?!? unsure3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 10:29

Hilde-pin skrev:
vi gjorde det også slik som Kaja gjorde, og vi syntes også at dette funket fint.

Jeg har hørt at babyer som blir "utsatt" for hund/katt i hjemmet som liten, har mindre sjanse for å utvikle allergi....

Er jo også dette jeg tenker, jo mer de er rundt slike husdyr jo fortere/lettere venner kroppen seg til dem tenker jeg... men hva veit vell jeg rolleyes3 Derfor jeg tenkte det var like greit å vende meg mot de erfarne her inne og som kanskje har tips og erfaringer de har å komme med i forhold til dette. Ønsker jo ikke at babyen skal bli allergisk, det hadde vært det værste marerittet det Shocked
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 10:31

Altså skal det ha noe å si om babyen og hunden sover i samme rom selv om hunden ligger i eget bur og ikke oppholder seg i sengen vår? Noen som har latt hunden-e fått sove på soverommet i bur/seng i den tiden en ny baby kom i hus? innocent3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 10:51

Hera skrev:
Altså skal det ha noe å si om babyen og hunden sover i samme rom selv om hunden ligger i eget bur og ikke oppholder seg i sengen vår? Noen som har latt hunden-e fått sove på soverommet i bur/seng i den tiden en ny baby kom i hus? innocent3

Nå har jeg ikke erfaring på området ennå, men jeg har tenkt å la hundene sove i bur på soverommet sammen med oss alle sammen (om plassen tillater det). Allergener finnes i hele huset uansett, så om man holder seg til normal renslighet blir det neppe noe problem. Kan ikke huske å ha hørt om noen som har fått baby når de hadde hund og babyen/barnet har utviklet allergi. Barn som er født inn i hjem med dyr har som regel mindre problemer med slikt enn andre barn som bor i "sterile" hjem med ekstrem renslighet etc.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 11:13

Marita skrev:
Hera skrev:
Altså skal det ha noe å si om babyen og hunden sover i samme rom selv om hunden ligger i eget bur og ikke oppholder seg i sengen vår? Noen som har latt hunden-e fått sove på soverommet i bur/seng i den tiden en ny baby kom i hus? innocent3

Nå har jeg ikke erfaring på området ennå, men jeg har tenkt å la hundene sove i bur på soverommet sammen med oss alle sammen (om plassen tillater det). Allergener finnes i hele huset uansett, så om man holder seg til normal renslighet blir det neppe noe problem. Kan ikke huske å ha hørt om noen som har fått baby når de hadde hund og babyen/barnet har utviklet allergi. Barn som er født inn i hjem med dyr har som regel mindre problemer med slikt enn andre barn som bor i "sterile" hjem med ekstrem renslighet etc.

Tenker litt slikt selv, er vell mange som har gjort det slik tenker jeg Smile Men man har vell lett for å bli ekstra var når det er første gangen og man ikke har noen erfaringer med dette selv rolleyes3 Godt å høre flere tenker slik som meg wink3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 11:38

Whiskey har alltid sovet på mitt rom, så var helt natulig for meg å ha han der forde om det var kommet en liten en i tillegg.

Jeg tror det er viktig å la hunden være med på det som skjer med babyen, Whiskey har alltid vært med Emrik. Han har vasket føtter og stelt med Emrik. wub4
Bildet er noen år gammelt, med de er fortsatt helt fantastiske og se på!

Hund og Baby sovende i på samme rom? N8214452906239078165830

Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 12:00

Eva skrev:
Whiskey har alltid sovet på mitt rom, så var helt natulig for meg å ha han der forde om det var kommet en liten en i tillegg.

Jeg tror det er viktig å la hunden være med på det som skjer med babyen, Whiskey har alltid vært med Emrik. Han har vasket føtter og stelt med Emrik. wub4
Bildet er noen år gammelt, med de er fortsatt helt fantastiske og se på!

Hund og Baby sovende i på samme rom? N8214452906239078165830


SUKK! wub4
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 12:08

Eva skrev:
Whiskey har alltid sovet på mitt rom, så var helt natulig for meg å ha han der forde om det var kommet en liten en i tillegg.

Jeg tror det er viktig å la hunden være med på det som skjer med babyen, Whiskey har alltid vært med Emrik. Han har vasket føtter og stelt med Emrik. wub4
Bildet er noen år gammelt, med de er fortsatt helt fantastiske og se på!

Hund og Baby sovende i på samme rom? N8214452906239078165830


Herlig, godt å høre biggrin Tror det bare må bli at Hera får ligge på soverommet vårt som alltid, i buret sitt ja, skjønner ikke at det kan ta noen skade nei wub3 Kommer til å ha med Hera på alt vi gjør. Spennende og se hvordan dette går jeg Smile
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 15:34

Hera skrev:
Eva skrev:
Whiskey har alltid sovet på mitt rom, så var helt natulig for meg å ha han der forde om det var kommet en liten en i tillegg.

Jeg tror det er viktig å la hunden være med på det som skjer med babyen, Whiskey har alltid vært med Emrik. Han har vasket føtter og stelt med Emrik. wub4
Bildet er noen år gammelt, med de er fortsatt helt fantastiske og se på!

Hund og Baby sovende i på samme rom? N8214452906239078165830


Herlig, godt å høre biggrin Tror det bare må bli at Hera får ligge på soverommet vårt som alltid, i buret sitt ja, skjønner ikke at det kan ta noen skade nei wub3 Kommer til å ha med Hera på alt vi gjør. Spennende og se hvordan dette går jeg Smile

Lykke til, går sikkert veldig bra! happy6
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 17:27

Eva skrev:
Hera skrev:
Eva skrev:
Whiskey har alltid sovet på mitt rom, så var helt natulig for meg å ha han der forde om det var kommet en liten en i tillegg.

Jeg tror det er viktig å la hunden være med på det som skjer med babyen, Whiskey har alltid vært med Emrik. Han har vasket føtter og stelt med Emrik. wub4
Bildet er noen år gammelt, med de er fortsatt helt fantastiske og se på!

Hund og Baby sovende i på samme rom? N8214452906239078165830


Herlig, godt å høre biggrin Tror det bare må bli at Hera får ligge på soverommet vårt som alltid, i buret sitt ja, skjønner ikke at det kan ta noen skade nei wub3 Kommer til å ha med Hera på alt vi gjør. Spennende og se hvordan dette går jeg Smile

Lykke til, går sikkert veldig bra! happy6

Takk for det og det må vi nesten satse på happy6
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 18:33

Jentene våre sov flere ganger i bur på soverommet vårt når vi fikk Isak. wink3
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? EmptyTor Jul 28 2011, 19:15

Kaja skrev:
Jentene våre sov flere ganger i bur på soverommet vårt når vi fikk Isak. wink3

biggrin Høres bra ut og jeg regner med det er dette som blir utført med oss også happy6
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Sponsored content





Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty
PosteTema: Re: Hund og Baby sovende i på samme rom?   Hund og Baby sovende i på samme rom? Empty

Til Toppen Go down
 
Hund og Baby sovende i på samme rom?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hund reddet påkjørt hund!
» Baby på vei..
» Vi venter en baby:)
» Acrobatix Baby Doll "Dolly"
» Norwinstars Hasta La Vista Baby & Nikidion's Frans

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: