Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Diger kul etter flåttbitt?

Go down 
+3
Vinnie
Camilla J
camillahoel
7 posters
AvInnlegg
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Diger kul etter flåttbitt? Empty
PosteTema: Diger kul etter flåttbitt?   Diger kul etter flåttbitt? EmptyOns Jun 01 2011, 19:56

Er det normalt at det blir en diger kul der flåtten biter? Fant en flått på halsen til Kiwi ikveld (første noensinne). Fikk den bort men tror nok det sitter litt igjen.. Men, der den hang er det en DIGER kul huh3 Er det normalt, eller bør jeg haste avgårde til veterinær?
Til Toppen Go down
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

Diger kul etter flåttbitt? Empty
PosteTema: Re: Diger kul etter flåttbitt?   Diger kul etter flåttbitt? EmptyTor Jun 02 2011, 08:45

Når katta mi hadde en flått på seg i fjor så var det en kul ei stund etter den ble fjernet . Katta va i fin form den så bekymra meg ikke noe mer happy3
Til Toppen Go down
Vinnie

Vinnie


Antall Innlegg : 128
Join date : 12.06.2009

Diger kul etter flåttbitt? Empty
PosteTema: Re: Diger kul etter flåttbitt?   Diger kul etter flåttbitt? EmptyTor Jun 02 2011, 10:37

Vinnie får altid en stor kul når han får flåttbit forde om jeg får fjernet den raskt. Er nok en reaksjon, men den går bort etterhvert
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/belloceansdavinci
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Diger kul etter flåttbitt? Empty
PosteTema: Re: Diger kul etter flåttbitt?   Diger kul etter flåttbitt? EmptyTor Jun 02 2011, 11:27

Ok! Da skal jeg ikke stresse så mye med det.. Smile
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

Diger kul etter flåttbitt? Empty
PosteTema: Re: Diger kul etter flåttbitt?   Diger kul etter flåttbitt? EmptyTor Jun 02 2011, 21:15

Gordonsetter valpen til venninnen min fikk en skikkelig kul på toppen av hodet her for et par uker siden etter ett flåttbitt. Hun ble litt urolig for at det var noe galt og tok turen til vet. Det eneste vet. gjorde var å klype/klemme til det begynte å blø så de fikk renset det skikkelig ut, og så fikk hun en sårsalve til å smøre på til det var grodd litt. Nå er kulen helt borte og såret på vei vekk. Så min erfaring er at det oftest fikser seg selv med litt tid. men det er jo greit å følge litt med om det skulle bli rødt og hissig rundt bittet da. happy3
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Diger kul etter flåttbitt? Empty
PosteTema: Re: Diger kul etter flåttbitt?   Diger kul etter flåttbitt? EmptyLør Jun 04 2011, 20:44

Håper jeg kan spørre om noe her jeg også????

Så en liten rød hevelse på innsiden av ene låret til Smulen mens vi var på tur i dag.
Ingen flått eller andre ting der...
Da vi kom hjem har hevelsen gått ned, men det er en rød ring rundt noe som ser ut som et stikk/bitt.
Smulen er i fin form, men er det noe jeg skal være spesielt oppmerksom på???
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Diger kul etter flåttbitt? Empty
PosteTema: Re: Diger kul etter flåttbitt?   Diger kul etter flåttbitt? EmptySøn Jun 05 2011, 14:26

Kizz skrev:
Håper jeg kan spørre om noe her jeg også????

Så en liten rød hevelse på innsiden av ene låret til Smulen mens vi var på tur i dag.
Ingen flått eller andre ting der...
Da vi kom hjem har hevelsen gått ned, men det er en rød ring rundt noe som ser ut som et stikk/bitt.
Smulen er i fin form, men er det noe jeg skal være spesielt oppmerksom på???

Jeg har veldig lite erfaring med flåttbitt, Mia har heldigvis aldri hatt flått(som jeg har oppdaget i alle fall). Men er det ikke slik at Borrelia utarter seg som en rød ring rundt bittet på mennesker? Uten at jeg skal stresse deg, jeg aner ikke om det er sånn på hunder. Kanskje noen andre kan svare på det?
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Diger kul etter flåttbitt? Empty
PosteTema: Re: Diger kul etter flåttbitt?   Diger kul etter flåttbitt? EmptySøn Jun 05 2011, 15:19

Kizz skrev:
Håper jeg kan spørre om noe her jeg også????

Så en liten rød hevelse på innsiden av ene låret til Smulen mens vi var på tur i dag.
Ingen flått eller andre ting der...
Da vi kom hjem har hevelsen gått ned, men det er en rød ring rundt noe som ser ut som et stikk/bitt.
Smulen er i fin form, men er det noe jeg skal være spesielt oppmerksom på???

Sannsynligvis knott eller tuneflue. Særlig Zeus får ofte slike røde ringer (lyse inni) om han ligger i gresset etc. om sommeren.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Diger kul etter flåttbitt? Empty
PosteTema: Re: Diger kul etter flåttbitt?   Diger kul etter flåttbitt? EmptyMan Jun 06 2011, 05:19

Takk for svar happy3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Sponsored content





Diger kul etter flåttbitt? Empty
PosteTema: Re: Diger kul etter flåttbitt?   Diger kul etter flåttbitt? Empty

Til Toppen Go down
 
Diger kul etter flåttbitt?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hva ser dere etter? :)
» Etter spesialen 2009
» En hund etter diamanter
» Aktivisering etter trekking av tenner?!
» Tissing inne etter foring

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: