Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)

Go down 
+2
Maria
Islendis
6 posters
AvInnlegg
Islendis

Islendis


Antall Innlegg : 62
Join date : 30.12.2009

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyMan Mai 23 2011, 21:17

Kjenner nokon til denne hunden?
B/T tispe på 7 år som har budd i Bergen til i februar i år.

Denne tispa treng no ein ny heim og eg vurderar å ta ho til meg, men hadde vore kjekt å visst litt meir om ho.

Ventar spent på svar! Smile


Sist endret av Islendis den Man Mai 23 2011, 21:25, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyMan Mai 23 2011, 21:24

Prøv heller å søke opp Lilla Enebys Åhitza. Smile
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Islendis

Islendis


Antall Innlegg : 62
Join date : 30.12.2009

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyMan Mai 23 2011, 21:26

Japp! Fant ho no etter litt surfing på Lilla Enebys og SKK.. wink3

Men kanskje nokon i Bergen kjenner ho?
Kvifor ho har bytta heim osv..
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyTir Mai 24 2011, 09:49

Jeg vet ikke noe om den hunden, men kanskje oppdretter vet hva som har skjedd tidligere i livet? Hvis det er mulig å få kontakt med tidligere eier, så er det også en god ting. Hvis ikke er det å stille masse spml, møte henne og se hva du kan få ut av det happy3 Forrige uke var jeg i Bergen og kunne evt møtt hunden sammen med deg, men nå er jeg hjemme igjen.

Er det noe som hunden trenger hjelp til så har jeg en venninne som bor der borte og er hundetrener (veldig flink), så da kan du evt snakke med henne og få hjelp der.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Islendis

Islendis


Antall Innlegg : 62
Join date : 30.12.2009

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyTir Mai 24 2011, 14:03

Takk for svar! Smile

Hunden bur ikkje i Bergen lengre, bur hos ein eldre mann i Underdal (nærheten av Gudvangen).
Spurde kven som hadde hatt ho før men har ikkje fått svar hos han enda. Blir å reise å helsa på ho tenke eg, viss eg ikkje er for sein.. :p

Kan kanskje ta kontakt med Lilla Enebys ja, muleg dei veit noko:)
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyTir Mai 24 2011, 14:59

De vet nok i hvert fall første eier, så det er gode muligheter Smile Du taper i hvert fall ikke noe på å spørre happy3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Islendis

Islendis


Antall Innlegg : 62
Join date : 30.12.2009

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyOns Mai 25 2011, 13:00

Her går det fort i svingane! Smile

Reiser å hilser på Kira i ettermiddag, har sjekke litt rundt og snakka med han som har ho og ho høyrest egentleg ut som den hunden eg allerede har. Så dette blir spennande! Smile
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyTor Mai 26 2011, 07:01

Lykke til, håper det gikk bra:)
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Islendis

Islendis


Antall Innlegg : 62
Join date : 30.12.2009

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyLør Mai 28 2011, 09:09

Ja, da har Kira budd her sia onsdag kveld og eg er veldig usikker på om eg tok det rette valget..

Føler Costa dempar seg pga av Kira som alltid er overalt og tek generelt stor plass.. Det blir feil for meg at Costa skal kjenne seg tilsidesatt.. :(
Me deler oppmerksomheten på begge, men det er alltid Kira som er rundt oss, Costa ligg i saccosekken i stova og er veldig lite interessert virkar det som..

Ellers masar ho veldig i buret sitt om natta (har prøvd å ha ho laus ilag med Costa men da grev ho på soveromsdøra i staden). Katten er ho etter heile tida, både inne og ute. Prøver å nå inn men..
Kjenner eg blir rett og slett sliten og stressa av heile greia.. Kira virkar og som ein stressa hund, "hyper" heile tida når ho ikkje søv.

Fant omplassering i Bergen har tilbydt seg å ta ho inn og eg vurderar å ta kontakt med dei om nokre dagar viss eg ikkje ser bedring..
Får kjempedårleg samvittighet for at ho skal bli nødd til å bytte heim enda ein gong, men det blir feil at ho skal vera her og når ho ikkje passar inn..

Håpar på råd og oppmuntring...!!
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyLør Mai 28 2011, 10:46

En hund vil i de fleste situasjoner bruke noen uker på å finne seg til rette i et nytt hjem, så gi henne i det minste litt tid til å finne ro. Jeg regner 4 uker, før jeg funderer på om det er en hund som vil fungere hjemme hos meg. Gi henne ro, mat, tur og bøttevis med kjærlighet. Det er jo en mulighet at hun ikke er vane med å ligge i bur om natten, men i senga til mor/far, så kanskje du skulle flytte burtreningen til dagtid i stedet:)
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyLør Mai 28 2011, 11:18

Anbefaler det å tenke som om du har fått en valp i hus. Det tar tid for henne å slå seg til ro og finne ut hva som gjelder her, og det tar tid for den Costa å bli vant til og akseptere endret livssituasjon. Odin brukte 2 måneder (men han var i utgangspunktet ukomfortabel med andre hunder) før han fullt ut aksepterte valpen vår, Kovu.

Bruk disse første dagene på å la hundene bli vant til hverandre, tren MYE rotrening!, og kos dere og slapp av. Ikke legg opp masse aktivitet, veldig lange turer eller mye folk som vil hilse på "den nye".

Og gi henne minst to uker til før dere tar noen avgjørelse! Du er nok ikke rolig og avslappet den første uka i ny bolig du heller. Og ihvertfall ikke om du hadde måttet bytta ut familien i tillegg. wink3
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Islendis

Islendis


Antall Innlegg : 62
Join date : 30.12.2009

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyLør Mai 28 2011, 12:41

Takk for svar! Smile

Veldig usikker på dette.. Me får prøve å gi det litt tid. Men dette med at ho er så knallhard på å ta katter, kva gjer eg?? Ho har budd ilag med ein katt i 6 år, men alle andre katter er tydelegvis morro å ta. Eg har katt og alle naboane har katt, så det betyr jo at eg ikkje tør sleppa ho laus.. :(

Har prøvd å sei NEI og ta ho vekk, men ho gyver på like godt. Har prøvd å senda ho i "skammekroken" (ned trappa). Men så går det 1 minutt etter at ho er komme opp igjen og ho er i gang igjen. Tips?
Til Toppen Go down
Hilde

Hilde


Antall Innlegg : 79
Join date : 30.06.2009
Bosted : Hærland, IØ

Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) EmptyLør Mai 28 2011, 16:46

Det med kattene vil også ta tid.........den har jo ikke bodd sammen med din katt før!!!!!!!! Min ene hund er rett og slett gal etter andre katter, selv om hun bor sammen med 2 stk........andre katter er moro... happy4 vil aldri stole på henne løs hvis hun ser en katt. Du må finne en måte sånn at de kan gå sammen, men ikke stress med det, ting ordner seg

Alt tar tid når du tar til deg en omplasseringshund, sett deg inn i den nye hundens situasjon. Alt er nytt, den er sikkert usikker, den kjenner ikke dere, og du kjenner ikke den..........er veldig enig med de andre som sier at du skal gi det tid.

Vi hadde bare Castro da vi fikk datteren hans Bella som valp.......det tok 2 uker før de var perlevenner, for 1,5 år siden tok vi til oss en DP, det gikk over all forventning og han ble godtatt umiddelbart happy5
Vi har vokst oss inn i livet med å ha tre hunder(det var ikke gjort over natta), noe er mere slitsomt, andre ting er enklere, nye rutiner har oppstått og andre har forsvunnet, men vi angrer ikke en dag på noen av de tre hundene lalala2 laughs

Hilsen, Castro, Bella og Falcon(og de to kattene)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty
PosteTema: Re: Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)   Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira) Empty

Til Toppen Go down
 
Lilla Enebys Åhitza(?) (Kira)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Xitamiz, Lilla Enebys og Hickson
» Lilla Enebys Krabban ....
» De nye svenske kullene (Lilla Enebys, Xitamiz og Rivendells)
» Lilla Enebys On Ocean Phoenix
» Lilla Enebys Que'Quite a Charmer :) Bloggen vår!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: