Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Pinnegal!

Go down 
AvInnlegg
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

Pinnegal! Empty
PosteTema: Pinnegal!   Pinnegal! EmptyMan Mai 09 2011, 17:28

Hei.
jeg er helt ny her på pinscher forumet, men har lest en god del av innleggene. Det er utrolig mye nyttig her, men nå er det jeg som trenger litt hjep- Jeg har en vakker pinscher gutt på 1 år og 1 mnd. Vi ønsker å gå lp selvom Arco ikke alltid er helt enig. laughs
Mitt "problem" er at han er skikkelig opptatt av pinner, hvilken hund er ikke det? Men han hadde gjort hva som helst for en pinne. En fordel er at jeg har fått en ganske god innklalling ved å bruke pinne som belønning. Men problemet er at han jobber ikke for noe annet, jeg har prøvd draleker, kong, godbiter! Å blønne med pinne er tidkrevende og jeg får ikke mange repitisjoner. Bør jeg ta en pinnefri periode og bare lek med andre leker? Jeg har lyst å lære han FVF og andre lp øvelser, men når det bare er pinner som gjelder så blir det vaskelig.
Noen som har noen gode råd?
Hege & Arco
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Pinnegal! Empty
PosteTema: Re: Pinnegal!   Pinnegal! EmptyMan Mai 09 2011, 19:15

Hege&Arco skrev:
Bør jeg ta en pinnefri periode og bare lek med andre leker? Jeg har lyst å lære han FVF og andre lp øvelser, men når det bare er pinner som gjelder så blir det vaskelig.
Noen som har noen gode råd?
Hege & Arco

Svaret er JA!

Rottå er også gal når det gjelder pinner. Selv når vi går tur skal hun alltid ha noe med seg.

Og de øvelsene jeg skal går FPen og SP1 var også umulige. Men fikk et godt råd fra en super flink dame.

Ta en pause. Prøv noe nytt. Og ikke minst. Få kong, godbiter etc til å bli enda mer intressant enn en pinne. Kommer til og bli vanskelig.

Men ingenting er umulig. Det er kun slik at det tar noe lengre tid. Og på motgang blir man bedre.
Til Toppen Go down
Hege&Arco

Hege&Arco


Antall Innlegg : 69
Join date : 09.04.2011
Age : 35
Bosted : Bergen

Pinnegal! Empty
PosteTema: Re: Pinnegal!   Pinnegal! EmptyTir Mai 10 2011, 13:47

Tusen takk for svaret. Da skal vi ha en pinnefri periode. Merker at han blir veldig stresset når vi leker med pinner også. Han har det VELDIG gøy, men peser, løper i alle retninger og virker helt rodeoenergisk. happy3
Til Toppen Go down
Sponsored content





Pinnegal! Empty
PosteTema: Re: Pinnegal!   Pinnegal! Empty

Til Toppen Go down
 
Pinnegal!
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: