Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Stakkars litj tuppa vår Hera

Go down 
+21
Kinkade
chester
Lene
Nina (Kennel Dijontoma)
Nero-Noir
Bente
Kaja
Fixa
Maiken
camillahoel
Vivian
pusevoffen
Caroline
Camilla
-Malin-
helle
Eva
Bettan
Linn
Maria
Hera
25 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 15:00

I morges våknet vi til vår store forskrekkelse at Hera hadde utslett over nesten hele kroppen what3 . Utslettene var spredt helt fra frampartiet av brystet og føttene og heeelt ned til rumpen og bak føttene Shocked . Stakkars lille tuppa vår skalv, var varm, bleik og halen mellom bena... vi såg at hun rett og slett hadde det svært lite behagelig sad3 .
Da var det bare å skyndte seg å ringe veterinæren og få en time så vi kunne få dem til å ta en titt. Da vi kom inn der fikk vi vite hun hadde svært høy feber og hadde visst reagert fra noe hun hadde vært borti og dermed fått en skikkelig hudbetennelse. Stakkars lille jenta vår, hun fikk febernedsettende vaksine og antibiotikakur som hun ska gå på, i tillegg til dette fikk vi med en spesiell shampoo som vi skal bruke på henne annenhver dag, den skal hjelpe henne mot kløen og lindre betennelsene litt. Vi håper virkelig hun kommer seg raskt og at hun blir kvitt betennelsen kjapt plain3 .
Veit fortsatt ikke hva hun har reagert på og hva hun har vært borti som har gitt henne denne type betennelse unsure3 , men legger ved noen bilder, så kanskje noen her inne har sett dette før og veit hva det kan ha kommet av.

Stakkars litj tuppa vår Hera CIMG3828

Stakkars litj tuppa vår Hera CIMG3827

Stakkars litj tuppa vår Hera CIMG3823
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 15:13

Huffda, stakkars Hera!! Ikke lite utslett hun har fått heller, da!! sad3

Ikke enkelt å være hundeeier når de små er syke... God bedring til jenta deres!! Smile
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 15:31

Huffameg :( God bedring til vesla!
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Bettan




Antall Innlegg : 108
Join date : 18.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 15:40

Stakkart lille tuppa... så ikke godt ut..
Masse god bedring therethere
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 15:41

Uffa... God bedring!
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 16:04

Lille My hadde nøyaktig likt utslett en gang.

Det skjedde da hun var liten valp. Hun sov i 12 timer i strekk, og jeg tenkte det var litt vel lengre og løftet henne ut av buret. Ble helt våt på hånden, trodde først hun hadde tisset, men det var de kvise/bylle greiene som hadde sprukket.

Hun hadde masse feber og hadde fått betennelse i kroppen. Fikk antibiotika og febernedsettende.


Hun har aldri fått slikt utslett igjen.

Jeg vet at hunder som har gått i myr område har fått sånne. Lille My hadde gått i myrområde noen dager før, så jeg tror det var derfor hun fikk det. Har dere vært på tur med hera i område med myr, eller gått tur på et område dere ikke pleier?



God bedring til hera.


Sist endret av helle den Fre Jul 17 2009, 16:27, endret 1 gang
Til Toppen Go down
-Malin-

-Malin-


Antall Innlegg : 204
Join date : 13.06.2009
Age : 35
Bosted : Trondheim

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 16:14

Uff så ekkelt sad3 God bedring til skjønne Hera! therethere
Til Toppen Go down
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 16:18

Huff, det så ikke bra ut sad3 God bedring til Hera therethere
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 16:21

Uff, det så ikke godt ut sad3
God bedring happy6
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
pusevoffen

pusevoffen


Antall Innlegg : 661
Join date : 12.06.2009

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 16:34

Stakars Hera. God bedring therethere
Til Toppen Go down
Vivian

Vivian


Antall Innlegg : 62
Join date : 05.07.2009

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 16:45

Uff, stakkars lille Hera sad3 Tenkte med en gang på Lille My da jeg så bildene! Håper det går fort vekk og at hun snart er seg selv igjen happy3
Til Toppen Go down
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 17:05

Oj! uff, stakar Hera. Ønsker god bedring fra oss therethere
Til Toppen Go down
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 17:40

Uff da, det så virkelig ikke noe godt ut!!
Mange godbedrings-ønsker fra oss therethere
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 18:19

Tusen takk for alle ønsker om bedring!! Smile Hera er fremdeles ikke i slaget, men det er vel litt tidlig å kunne vente det. Men hun har blitt litt bedre med tanke på de byllene hun har. De er ikke fult så store som de var i morges, så vi håper medisinen virker. Smile

Og til Helle: Jo hun var på skogstur i går, så det kan være der hun har fått det. Merkelig altså. Dyrlegen hadde jo heller ikke så mye formening om hva som gjorde det. Og at det skulle komme så fort og så MYE. Det er litt sprøtt! Får håpe det ordner seg FORT!!! For det her er ikke moro... :( At Hera er hundenes svar på Donald Duck kan vel ingen lengre si oss imot. Hun har vært mye uheldig den litja der. Håper bare hun har det unnagjort nå, så hun slipper mer i fremtiden! HAHA! Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 18:38

Fixa har fått akkurat det samme utslettet sad3 Bare ikke så ille som lille Hera sitt. Hera har jo vært hos oss i to uker nå, men var helt fin på magen i går da hun ble hentet. det var også Fixa forutenom et myggstikk. Vi også oppdaget dette da vi våknet i dag. Så de har nok fått reaksjonen i natt. Rett før Sanam og Jørn kom for og hente hera i går, hadde jeg vært på en to timers skog tur med alle 4 hundene, men langt unna myrer og sånt, så det er ikke der de kunne fått det. og etter skogs turen gikk jeg opp på et jordet ved huset vårt, var jo så fint vær, og hadde ingenting å gjøre inne. Så både jeg og Sanam tror det kan ha vært et eller annet på det jordet som tuppene har reagert på. Hera er den av dem som har blitt mest utsatt, Fixa har kanskje halvparten av det utslette Hera har, Meggie har 4-5 prikker under begge armhulene, og Garp har ingenting. Har aldri vært oppe på det gjordet før, så tror sterkt det kan være noe derfra, kanskje jordet har blitt sprøytet med et eller annet, aner ikke. I og med at Garp ikke har en eneste prikk, så høres det jo fornuftig at det kunne vært noe i gresset, for han er jo så stor at magen ikke når ned til det, mens hera og fixa hadde jo gress helt opp til magen, Meggie er jo større enn de igjen, og hun har bare noen få. Spekulasjoner og grubling i lange baner her, vi skal i allefall ikke på det jordet igjen!

Vi dro også til vetten i dag, bestemte oss for det i går, siden det er på tide med vaksiner, og for at hun skulle få rabies vaksinen i tide, så det var jo en utrolig timeing at hun fikk dette utslette i dag da. Vett mente hun hadde fått en reaksjon på et eller annet, men det så ikke så ille, så hun valgte å ikke gi antibiotika. Men hun skrev ut en resept til oss, i tilfelle det ble verre til i morgen, i og med at det var helg. Så vi får krysse fingrene for begge tuppene og håpe på at det går over så fort som mulig! Det ser virkelig ikke godt ut sad3


Sist endret av Fixa den Fre Jul 17 2009, 18:45, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 18:39

Har sett det før, hundene får det som regel av turer i skogen, mulig det kan være lyngen. De jerg har sett har ikke klødd.
Det går over av seg selv i de tilfellene jeg har sett uten antibiotika el.l wink3
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Bente

Bente


Antall Innlegg : 1067
Join date : 14.06.2009
Age : 48
Bosted : Hadeland

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 19:04

Üff,det så ikke godt ut sad3 masse God Bedring til Hera happy3
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 19:06

Sprøytet gress kan nok kanskje være den beste gjetningen ja. Men det finner vi nok aldri ut. Uheldigvis så er det sånt som kan skje hvor som helst. :/ Vanskelig å beskytte seg mot det man ikke ser. Skal måle feberen til Hera før jeg legger meg i kveld, så får vi se om den har gått ned noe. Den var rimelig høy da vi var til vetten i dag hvertfall. Men Fixa har ikke hatt feber eller? Får håpe hun ikke får bruk for antibiotikaen. Vi skal hvertfall kjøre på med den 10-dagers kuren nå, så skal hun bli frisk som en fisk igjen! wink3 Har sovet som en stein stort sett hele dagen nå, så hun får hvertfall hvilt seg godt. Smile
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 19:09

Veterinæren jeg var hos med Lille My, sa det var sjeldent at de fikk feber og betennelse når de fikk slikt utslett. Han hadde sett utslettet en del på korthårede hunder, og hunder med lite pels på bryst/mage. Som oftest trengtes det ikke å behandles.

Lille My var bare 12 uker eller noe sånt, da det skjedde med henne. Jo mindre (i størrelse) hunden var jo større sjans var det visst for at de ble syke av det. Sånn forsto jeg det på han..


Vegetasjonen lager små rifter i huden, og dersom det kommer inn noe skumle bakterier eller giftstoffer, så kan de få slikt utslett. Er sikkert mye rart som kan forårsake det.
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 19:36

Hera skrev:
Sprøytet gress kan nok kanskje være den beste gjetningen ja. Men det finner vi nok aldri ut. Uheldigvis så er det sånt som kan skje hvor som helst. :/ Vanskelig å beskytte seg mot det man ikke ser. Skal måle feberen til Hera før jeg legger meg i kveld, så får vi se om den har gått ned noe. Den var rimelig høy da vi var til vetten i dag hvertfall. Men Fixa har ikke hatt feber eller? Får håpe hun ikke får bruk for antibiotikaen. Vi skal hvertfall kjøre på med den 10-dagers kuren nå, så skal hun bli frisk som en fisk igjen! wink3 Har sovet som en stein stort sett hele dagen nå, så hun får hvertfall hvilt seg godt. Smile

Nei hun hadde ikke feber. Vetten tok tempen hennes, å hun lå rett over normal tempen, så det var ikke noe å bry seg om. Fixa er derimot litt slapp da, men hun er jo rene sove dyret ellers, så ikke noe uvanlig egentlig. Jeg ble litt glad da jeg kom dit da, for det første vetten spurte om, var om jeg var klar over at pinscher rasene kunne reagere på enkelte vaksinasjoner. Tror nok våre utrop til vettrinerer har nådd frem til de fleste happy6
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Nero-Noir

Nero-Noir


Antall Innlegg : 371
Join date : 11.06.2009
Bosted : Nesflaten

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 20:01

God bedring happy3
Til Toppen Go down
http://www.nero-noir.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 20:23

Huff, stakkars liten, ser ikke no godt ut sånt nei! sad3

Jonas og Otto er også fulle av utslett...Jonas mellom frambena og under armene, og det har begynt å stinke av det, og Otto nedover halsen og nakken og med sopp i øret på samme siden... De hadde rullet seg i bæsj i stallen da jeg var i utlandet og søstrene mine og foreldrene mine passet dem, og de måtte jo vaske dem før de kunne ta dem med seg hjem i bilen, og det eneste som sto i stallen var en sånn medisinsk flass-shampo som vi etterpå fant ut hadde gått ut på daton for sånn ca tusen år siden, og det var tydeligvis litt vel voldsomt for huden! 🇳🇴
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 20:23

Huff, stakkars liten, ser ikke no godt ut sånt nei! sad3 Masse god bedring, håper det forsvinner snart og at hun blir fort bedre! happy3

Jonas og Otto er også fulle av utslett...Jonas mellom frambena og under armene, og det har begynt å stinke av det, og Otto nedover halsen og nakken og med sopp i øret på samme siden... De hadde rullet seg i bæsj i stallen da jeg var i utlandet og søstrene mine og foreldrene mine passet dem, og de måtte jo vaske dem før de kunne ta dem med seg hjem i bilen, og det eneste som sto i stallen var en sånn medisinsk flass-shampo som vi etterpå fant ut hadde gått ut på daton for sånn ca tusen år siden, og det var tydeligvis litt vel voldsomt for huden! 🇳🇴


Sist endret av Nina den Fre Jul 17 2009, 21:14, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 21:12

Nina skrev:
Huff, stakkars liten, ser ikke no godt ut sånt nei! sad3

Jonas og Otto er også fulle av utslett...Jonas mellom frambena og under armene, og det har begynt å stinke av det, og Otto nedover halsen og nakken og med sopp i øret på samme siden... De hadde rullet seg i bæsj i stallen da jeg var i utlandet og søstrene mine og foreldrene mine passet dem, og de måtte jo vaske dem før de kunne ta dem med seg hjem i bilen, og det eneste som sto i stallen var en sånn medisinsk flass-shampo som vi etterpå fant ut hadde gått ut på daton for sånn ca tusen år siden, og det var tydeligvis litt vel voldsomt for huden! 🇳🇴


what3 Stakkars dine da sad3 Håper de raskt kommer seg de også! God Bedring til dine små therethere
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera EmptyFre Jul 17 2009, 21:15

Nei, men stakkar tuppene da! Det der så ikke noe godt ut! 🇳🇴
God bedring til både Hera og Fixa!

Og god bedring til Jonas og Otto også!
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Sponsored content





Stakkars litj tuppa vår Hera Empty
PosteTema: Re: Stakkars litj tuppa vår Hera   Stakkars litj tuppa vår Hera Empty

Til Toppen Go down
 
Stakkars litj tuppa vår Hera
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Stakkars liten..
» Nikidion's Hera
» Stakkars lille Småtto...
» Hera
» Jordveps på fjellet. Stakkars Loke.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: