Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Klikkertrening

Go down 
+8
Tine
Simira
Maria
Maiken
Garp
Anne&Denniz
Linn
Mowgli
12 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Mowgli

Mowgli


Antall Innlegg : 31
Join date : 19.09.2010
Age : 35
Bosted : Fræna

Klikkertrening Empty
PosteTema: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyMan Mar 28 2011, 07:23

Jeg har da i helgen vært på trening med Mowgli, og da begynte vi med klikkertrening. Dette var kjempe bra, fungerte veldig godt på Mowgli, og jeg gleder meg kjempe masse til den videre jobbingen! Smile

Hva syns dere om denne treningsmåten? Smile
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyMan Mar 28 2011, 07:28

Veldig effektivt og morsomt om det gjøres riktig happy5

Overdrevet eller brukt feil fører det til høyt stressnivå blink00
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyMan Mar 28 2011, 08:08

Har ikke brukt det så mye (mest for at jeg glemmer å ha med klikkeren og det blir litt mye å holde styr på) men syns det virker som en morsom treningsform Klikkertrening 332565 Passer sikkert ikke til all slags trening men ved innlæring av triks/øvelser og assosiasjonstrening virker det som en smart ting Klikkertrening 557338 Vi brukte den litt når vi skulle begynne med kloklipp og det gikk helt fint.
Til Toppen Go down
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyMan Mar 28 2011, 08:47

Elsker klikkertrening! Både med og uten klikker!
Jeg baserer all trening på klikkertrening, men selvfølgelig ikke bare shaping, bruker mye fanging av adferder i dagliglivet og bruke "bra" som erstatter av klikkeren.

Garp elsker å trene og jeg er overbevist om at hadde vi trent tradisjonelt hadde ikke den gleden vært der. Dessuten sitter øvelser vi har trent inn frivilig på en helt annen måte enn de jeg har lokket med godbit.

Men som Linn sier krever det at man er på tå hev og lærer seg det ordentlig. Får litt vondt i magen når folk plukker en del ting og mikser sammen med klikkerboksen og tror de trener klikkersk pga av at de bruker boksen. Klikkertrening er så mye mer enn bare å lage klikkerlyd... happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyMan Mar 28 2011, 09:44

Bruker klikker ofte - men som en nøyaktig belønning og ikke noe annet happy3
Shaping er noe jeg bevisst holder meg unna, fordi jeg vet at det kan øke stressnivået på hunden, og de tilbyr ofte adferd som er feil i starten og treningen tar derfor lenger tid happy3 Men det er mange veier til Rom, og utallige fine treningsmetoder der ute! Resultater taler jo for seg!

Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyMan Mar 28 2011, 09:57

Her er det også klikkertreningsprinsippene som gjelder og jeg syns det er både effektivt, morsomt og fasinerende! Very Happy Og ikke minst er det fasinerende å se på de som VIRKELIG kan klikkertrene! Det er rett og slett vakkert!! happy7

Bruker det i agility, lydighet, sportrening, hverdagslydighet og alt annet vi måtte trene på.

Er endel som sier de klikkertrener, men som baserer det meste av treningen på å benytte seg av klikkeren, men som ikke trener etter de prinsippene som virkelig ER klikkertrening. Sånn sett skulle det hatt ett annet navn, for jeg tror mange misforstår veldig og tror klikkertrening er klikkertrening så lenge man benytter seg av en klikkerboks.

En klikkertrener kan være klikkertrener uten å bruke klikker og man er nødvendigvis ikke klikkertrener selv om man bruker klikker. wink3 Og det er stor forskjell på en god og en dårlig klikkertrener, det ser man både på fører og hund. Men metoden er genial så lenge fører mestrer den. happy3

Jeg har også ett ord som jeg benytter som betinget forsterker når jeg ikke har klikker med meg eller når jeg ikke kan bruke klikker pga mangel av hender. Det hender jo! happy3
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyMan Mar 28 2011, 12:24

Maria skrev:
Her er det også klikkertreningsprinsippene som gjelder og jeg syns det er både effektivt, morsomt og fasinerende! Very Happy Og ikke minst er det fasinerende å se på de som VIRKELIG kan klikkertrene! Det er rett og slett vakkert!! happy7

Bruker det i agility, lydighet, sportrening, hverdagslydighet og alt annet vi måtte trene på.

Er endel som sier de klikkertrener, men som baserer det meste av treningen på å benytte seg av klikkeren, men som ikke trener etter de prinsippene som virkelig ER klikkertrening. Sånn sett skulle det hatt ett annet navn, for jeg tror mange misforstår veldig og tror klikkertrening er klikkertrening så lenge man benytter seg av en klikkerboks.
En klikkertrener kan være klikkertrener uten å bruke klikker og man er nødvendigvis ikke klikkertrener selv om man bruker klikker. wink3 Og det er stor forskjell på en god og en dårlig klikkertrener, det ser man både på fører og hund. Men metoden er genial så lenge fører mestrer den. happy3

Jeg har også ett ord som jeg benytter som betinget forsterker når jeg ikke har klikker med meg eller når jeg ikke kan bruke klikker pga mangel av hender. Det hender jo! happy3

Er så enig så enig Maria!! Var dette jeg prøvde å knote ned i sted, men som du som vanlig formulerer klart og tydleig og lettforståelig.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyMan Mar 28 2011, 12:27

Maiken skrev:
Bruker klikker ofte - men som en nøyaktig belønning og ikke noe annet happy3
Shaping er noe jeg bevisst holder meg unna, fordi jeg vet at det kan øke stressnivået på hunden, og de tilbyr ofte adferd som er feil i starten og treningen tar derfor lenger tid happy3 Men det er mange veier til Rom, og utallige fine treningsmetoder der ute! Resultater taler jo for seg!


Dette stemmer ikke nødvendigvis. Nyinnlæringen til en hund som ikke kan shaping kan ta tid, men når en hund har funnet ut hva den skal gjøre (være kreativ og tilby adferd) kan det gå meget raskt å trene inn nye momenter. Og jeg synes ofte at klikkertrente øvelser ofte er mer nøyaktige og raske enn annen innlæriing. Og ikke minst sitter det godt og hundene skjønner hva de gjør. Men som du sier er det mange veier til rom. Smile
Jeg ville aldri vært foruten shaping og klikkertrening.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyTir Mar 29 2011, 09:32

Garp skrev:
Maiken skrev:
Bruker klikker ofte - men som en nøyaktig belønning og ikke noe annet happy3
Shaping er noe jeg bevisst holder meg unna, fordi jeg vet at det kan øke stressnivået på hunden, og de tilbyr ofte adferd som er feil i starten og treningen tar derfor lenger tid happy3 Men det er mange veier til Rom, og utallige fine treningsmetoder der ute! Resultater taler jo for seg!


Dette stemmer ikke nødvendigvis. Nyinnlæringen til en hund som ikke kan shaping kan ta tid, men når en hund har funnet ut hva den skal gjøre (være kreativ og tilby adferd) kan det gå meget raskt å trene inn nye momenter. Og jeg synes ofte at klikkertrente øvelser ofte er mer nøyaktige og raske enn annen innlæriing. Og ikke minst sitter det godt og hundene skjønner hva de gjør. Men som du sier er det mange veier til rom. Smile
Jeg ville aldri vært foruten shaping og klikkertrening.

For min del stemmer dette happy3 Har selv prøvd på Lux, og førte kunn til frustrasjon, stress og at hun tilbydde adferd i hytt og pine wink3 Er absolutt ingen treningmetode for meg, men er mange måter å trene hund på som funker, er bare å finne den metoden som funker for seg og sin hund happy6
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyTir Mar 29 2011, 10:01

Når hunden først er blitt "shapingklok" så fungerer det utrolig bra! Det er utrolig behagelig å jobbe med Odin på nye øvelser, og han tar ting ganske raskt. Kovu derimot, bare går sin vei når det går for lang tid mellom klikkene. :P

Men klikkertrening er gøy, og gir mange muligheter.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyTir Mar 29 2011, 10:47

Maiken skrev:
Garp skrev:
Maiken skrev:
Bruker klikker ofte - men som en nøyaktig belønning og ikke noe annet happy3
Shaping er noe jeg bevisst holder meg unna, fordi jeg vet at det kan øke stressnivået på hunden, og de tilbyr ofte adferd som er feil i starten og treningen tar derfor lenger tid happy3 Men det er mange veier til Rom, og utallige fine treningsmetoder der ute! Resultater taler jo for seg!


Dette stemmer ikke nødvendigvis. Nyinnlæringen til en hund som ikke kan shaping kan ta tid, men når en hund har funnet ut hva den skal gjøre (være kreativ og tilby adferd) kan det gå meget raskt å trene inn nye momenter. Og jeg synes ofte at klikkertrente øvelser ofte er mer nøyaktige og raske enn annen innlæriing. Og ikke minst sitter det godt og hundene skjønner hva de gjør. Men som du sier er det mange veier til rom. Smile
Jeg ville aldri vært foruten shaping og klikkertrening.

For min del stemmer dette happy3 Har selv prøvd på Lux, og førte kunn til frustrasjon, stress og at hun tilbydde adferd i hytt og pine wink3 Er absolutt ingen treningmetode for meg, men er mange måter å trene hund på som funker, er bare å finne den metoden som funker for seg og sin hund happy6

At deter en treningsmetode som ikke fungerer for deg er en ærlig ting.
happy6
Men vil bare presisere at det jeg mente var at en hund som KAN å trene på denne måten og som er blitt "klikkerklok" så tar det ikke lengre tid, min erfaring sier det motsatte. Men det må læres som alt annet, Garp skjønner ingeting av lokking igjen for eksempel. Da sitter han igjen som en blondine i etterkant og har ikke tenkt i det hele tatt, bare vært ivrig på godbit. Men får han tenke selv (frivillig adferd) så blir det en artig lek av det. Og det sitter som tusan! Blir det for mye frustrasjon og for vanskelig for hunden er det vår feil som førere. Da har vi lagt lista for høyt og må være flink til å tenke ut av boksen. Hva fungerer for min hund? Hvilke forstyrrende elementer kan jeg fjerne? Hva kan jeg legge til for å minske feilmarginen (feks vegg e.l.)
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyTir Mar 29 2011, 11:12

Nå er Luke den første hunden jeg har brukt klikkertrening på så jeg er virkelig ingen super klikkertrener, men jeg syns det funker som bare det. Problemet er bare at jeg kan bli litt frustrert selv noen ganger når det tar veldig lang tid før han skjønner tegninga, men når han først gjør det er det jo spikra! Merker også at jo mer vi trener jo kortere tid tar det før han forstår nye ting.
Til Toppen Go down
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyTir Mar 29 2011, 12:41

En annen ting som fasinerer meg med klikkertrening er mulighetene man har!! Det er virkelig bare din fantasi som stopper mulighetene for hva en hund kan gjøre. Og for en hund som synes ting kan være litt skumle gir det mye selvtillit å tørre å gjøre ting, nettopp fordi han selv bestemmer hva han skal gjøre. Så det er rett og slett han som pusher seg til å ta stegene han må hvis han synes noe er på grensa til hva han vil gjøre. Og så stolt han blir av å gjøre ting han egentlig ikke tørr.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyTir Mar 29 2011, 13:06

Garp skrev:
En annen ting som fasinerer meg med klikkertrening er mulighetene man har!! Det er virkelig bare din fantasi som stopper mulighetene for hva en hund kan gjøre. Og for en hund som synes ting kan være litt skumle gir det mye selvtillit å tørre å gjøre ting, nettopp fordi han selv bestemmer hva han skal gjøre. Så det er rett og slett han som pusher seg til å ta stegene han må hvis han synes noe er på grensa til hva han vil gjøre. Og så stolt han blir av å gjøre ting han egentlig ikke tørr.

Anita, kan jeg leie deg nedover en helg, hvor du kan oppfriske klikker ferdighetene mine, og gjøre hundene gode på det og klare for nye øvelser??
Har en liten en jeg gjerne skulle klikket inn "stå" med bla Laughing
Gratis kost og losji bravo3 welcome3 party2

happy5 happy6 happy3 cool3 sidehug jump2 wawe3 help3 dog4 loveshower* smellkyss3 Klikkertrening 362368 justcuz* chips cheerleader pizza flowersforyou
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyTir Mar 29 2011, 14:56

Jeg er dønn med på en klikkercamp i Oslo-området altså! Vi er to ekvipasjer som gjerne betaler for det. Sliter en del med Kovu, som nevnt.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyTir Mar 29 2011, 20:02

Simira skrev:
Jeg er dønn med på en klikkercamp i Oslo-området altså! Vi er to ekvipasjer som gjerne betaler for det. Sliter en del med Kovu, som nevnt.

Hvis man ikke trenger forkunnskaper så er vi med også. Vil gjerne lære meg hvordan man gjør dette!
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyTir Mar 29 2011, 20:07

Marte skrev:
Garp skrev:
En annen ting som fasinerer meg med klikkertrening er mulighetene man har!! Det er virkelig bare din fantasi som stopper mulighetene for hva en hund kan gjøre. Og for en hund som synes ting kan være litt skumle gir det mye selvtillit å tørre å gjøre ting, nettopp fordi han selv bestemmer hva han skal gjøre. Så det er rett og slett han som pusher seg til å ta stegene han må hvis han synes noe er på grensa til hva han vil gjøre. Og så stolt han blir av å gjøre ting han egentlig ikke tørr.

Anita, kan jeg leie deg nedover en helg, hvor du kan oppfriske klikker ferdighetene mine, og gjøre hundene gode på det og klare for nye øvelser??
Har en liten en jeg gjerne skulle klikket inn "stå" med bla Laughing
Gratis kost og losji bravo3 welcome3 party2

happy5 happy6 happy3 cool3 sidehug jump2 wawe3 help3 dog4 loveshower* smellkyss3 Klikkertrening 362368 justcuz* chips cheerleader pizza flowersforyou

Hvis du vil ha en pirkete instruktør på besøk så kommer jeg gjerne å besøker deg og jentene!! Skal prøve å ikke ligge så nære deg somsist da. lalala2
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyTir Mar 29 2011, 20:19

Garp skrev:
Marte skrev:
Garp skrev:
En annen ting som fasinerer meg med klikkertrening er mulighetene man har!! Det er virkelig bare din fantasi som stopper mulighetene for hva en hund kan gjøre. Og for en hund som synes ting kan være litt skumle gir det mye selvtillit å tørre å gjøre ting, nettopp fordi han selv bestemmer hva han skal gjøre. Så det er rett og slett han som pusher seg til å ta stegene han må hvis han synes noe er på grensa til hva han vil gjøre. Og så stolt han blir av å gjøre ting han egentlig ikke tørr.

Anita, kan jeg leie deg nedover en helg, hvor du kan oppfriske klikker ferdighetene mine, og gjøre hundene gode på det og klare for nye øvelser??
Har en liten en jeg gjerne skulle klikket inn "stå" med bla Laughing
Gratis kost og losji bravo3 welcome3 party2

happy5 happy6 happy3 cool3 sidehug jump2 wawe3 help3 dog4 loveshower* smellkyss3 Klikkertrening 362368 justcuz* chips cheerleader pizza flowersforyou

Hvis du vil ha en pirkete instruktør på besøk så kommer jeg gjerne å besøker deg og jentene!! Skal prøve å ikke ligge så nære deg somsist da. lalala2

leer3

Jeg trenger pirkete instruktør Twisted Evil Si fra da, om du har lyst på en Oslo tur happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyOns Mar 30 2011, 11:23

Simira og Chatrine:
Tror ikke det blir aktuelt for meg å arrangere ett kurs i Osloområdet. Regner med at det finnes mange andre gode hundeskoler på klikker i det området? Men koselig at dere har tilliten i orden da. happy6

Marte: Jeg kommer gjerne på Oslobesøk til sommeren og besøker deg og jentene!! Jeg har jo ferie i år, og da er det ikke utenkelig med en Oslotur. cool
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyOns Mar 30 2011, 11:29

Garp skrev:
Simira og Chatrine:
Tror ikke det blir aktuelt for meg å arrangere ett kurs i Osloområdet. Regner med at det finnes mange andre gode hundeskoler på klikker i det området? Men koselig at dere har tilliten i orden da. happy6

Marte: Jeg kommer gjerne på Oslobesøk til sommeren og besøker deg og jentene!! Jeg har jo ferie i år, og da er det ikke utenkelig med en Oslotur. cool

Hvorfor ikke? wink3
Tror det er bare Canis som driver her nå, og de har veldig lite kurs som passer oss for tiden. :(
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyOns Mar 30 2011, 15:10

Simira skrev:
Garp skrev:
Simira og Chatrine:
Tror ikke det blir aktuelt for meg å arrangere ett kurs i Osloområdet. Regner med at det finnes mange andre gode hundeskoler på klikker i det området? Men koselig at dere har tilliten i orden da. happy6

Marte: Jeg kommer gjerne på Oslobesøk til sommeren og besøker deg og jentene!! Jeg har jo ferie i år, og da er det ikke utenkelig med en Oslotur. cool

Hvorfor ikke? wink3
Tror det er bare Canis som driver her nå, og de har veldig lite kurs som passer oss for tiden. :(

Fordi jeg jobber alt for mye som det er og er så vanvittig glad i helgene. wink3 Å jobbe 100% samt to kvelder hver uke tar på.. happy3
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyMan Apr 04 2011, 10:47

Tenkte på dette med at klikkertrening fører til frustrasjon..
Jeg tror at hvis man går forsiktig frem, altså ikke stiller for høye krav til hunden i begynnelsen.
Den må jo få lov til å bli "klikkerklok" før man prøver på de vanskeligste triksene.
Da vil det tvert om ikke være stressende for hunden.

Fant denne på youtube..

Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyMan Apr 04 2011, 11:50

Cathrine&Jazzi skrev:
Tenkte på dette med at klikkertrening fører til frustrasjon..
Jeg tror at hvis man går forsiktig frem, altså ikke stiller for høye krav til hunden i begynnelsen.
Den må jo få lov til å bli "klikkerklok" før man prøver på de vanskeligste triksene.
Da vil det tvert om ikke være stressende for hunden.

Fant denne på youtube..


Synes du tenker helt rett! ett av poengene er å ta det på ett riktig nivå av krav. Ikke for høyt og ikke for lavt. Derfor har man 80% regelen. Den er en grei rettesnor. Garp blir ivrig av å trene men ikke stresset. Han kan legge seg rett ned og slappe av etter en treningsøkt. Vil tro at dette med frustrasjon og stress henger litt sammen med hvordan føreren legger opp treningsøkta.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyMan Apr 04 2011, 11:53

Både det å gå for fort frem, men også det at treneren ikke vet helt hva h*n driver med, gir en veldig stresset hund. Å klikke vilt hjelper jo ingenting blink00 Blir det ikke gjort riktig så er det bare bortkastet tid og gir i stedet problemer. For lange treningsøkter er også noe å tenke på, uansett treningsform.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening EmptyMan Apr 04 2011, 12:00

Linn skrev:
Både det å gå for fort frem, men også det at treneren ikke vet helt hva h*n driver med, gir en veldig stresset hund. Å klikke vilt hjelper jo ingenting blink00 Blir det ikke gjort riktig så er det bare bortkastet tid og gir i stedet problemer. For lange treningsøkter er også noe å tenke på, uansett treningsform.

Signerer denne! happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Sponsored content





Klikkertrening Empty
PosteTema: Re: Klikkertrening   Klikkertrening Empty

Til Toppen Go down
 
Klikkertrening
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: