Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sterilisering

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Sterilisering  Empty
PosteTema: Sterilisering    Sterilisering  EmptyFre Mar 18 2011, 07:15

India ble sterilisert for en måned siden. Ikke overraskende, med tanke på at hun er veldig sensitiv og har allergi, så reagerte hun på de utvendige stingene. Såret ble veldig hovent og rødt, og væsket en del. Hun ble satt på antibiotika, og etter at stingene kom ut ble såret gradvis mindre rødt.

For en uke siden begynte det å danne seg store kuler under arret. Tre kuler så store som klinkekuler under huden blink00 Veterinæren hadde aldri sett en lignende reaksjon, men trodde kanskje det kunne være noe oppsamlet sårvæske. Fikk beskjed om å se det an, så fikk vi eventuelt prøve å tømme de hvis det ikke ble bedre.

Er det noen som har vært borti dette??

Ved en reaksjon på de innvendige stingene skulle såret ha åpnet seg, noe det ikke har gjort... Formen hennes er forøvrig veldig bra.

Det er så mye rart med denne hunden min altså wink3
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

Sterilisering  Empty
PosteTema: Re: Sterilisering    Sterilisering  EmptyFre Mar 18 2011, 08:20

Så uheldige dere har vært.
Vet ikke akkurat hva de kulene kan være, men da Tinkie reagerte allergisk på de innvendige stingene så åpnet ikke såret seg. Hun var bare veldig hoven og det kom væske fra såret etter hvert. Fikk beskjed om at hevelsen kunne bli værende i opptil 2 mnd, men heldigvis ble det borte tidligere enn det på Tinkie.

Masse god bedring! Ikke noe gøy å gå og bekymre seg. Håper dere finner ut av dette her!
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Sterilisering  Empty
PosteTema: Re: Sterilisering    Sterilisering  EmptyFre Mar 18 2011, 08:35

KristinC skrev:
Så uheldige dere har vært.
Vet ikke akkurat hva de kulene kan være, men da Tinkie reagerte allergisk på de innvendige stingene så åpnet ikke såret seg. Hun var bare veldig hoven og det kom væske fra såret etter hvert. Fikk beskjed om at hevelsen kunne bli værende i opptil 2 mnd, men heldigvis ble det borte tidligere enn det på Tinkie.

Masse god bedring! Ikke noe gøy å gå og bekymre seg. Håper dere finner ut av dette her!

Takk for det!
Kan jo godt være at dette og er en reaksjon på de invendige stingene. Det var iallefall det første jeg tenkte, men vetrinæren min trodde ikke det. Jeg får bare følge med og se.. Kan jo være at det begynner å væske etterhvert sånn som med din Tinkie. Håper iallefall det går over, ser veldig rart ut happy4 heldigvis ser det ikke ut som om hun plages av det.
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Sterilisering  Empty
PosteTema: Re: Sterilisering    Sterilisering  EmptyFre Mar 18 2011, 08:46

Ja de kulene der har jeg vært borti og det var nå da Kahlua hadde keisersnitt, hun reagerte også på stingene og det væsket endel. Etter en stund kom det en stooor kule som jeg virkelig skvatt av og dro selvsagt til vetten. Fikk da vite at det er væskeansamling etter irritasjon av stingene nå 2 uker etterpå er den helt borte happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

Sterilisering  Empty
PosteTema: Re: Sterilisering    Sterilisering  EmptyFre Mar 18 2011, 08:58

Næmen - er det mer der kan få å slite med, sier np jeg. Håper det er det samme som de andre har opplevd og at det er hurtig forbigående! Sterilisering  359459 Klem til deg og India!
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Sterilisering  Empty
PosteTema: Re: Sterilisering    Sterilisering  EmptyFre Mar 18 2011, 09:19

Gry Elena skrev:
Ja de kulene der har jeg vært borti og det var nå da Kahlua hadde keisersnitt, hun reagerte også på stingene og det væsket endel. Etter en stund kom det en stooor kule som jeg virkelig skvatt av og dro selvsagt til vetten. Fikk da vite at det er væskeansamling etter irritasjon av stingene nå 2 uker etterpå er den helt borte happy6

Det var jo en lettelse å høre at det er flere som har opplevd dette, og at det gikk over av seg selv! Nå ble jeg litt beroliget! Så bra at det gikk over så rask på Kahlua. Håper det samme gjelder for India!

Gerd-Marit skrev:
Næmen - er det mer der kan få å slite med, sier np jeg. Håper det er det samme som de andre har opplevd og at det er hurtig forbigående! Sterilisering  359459 Klem til deg og India!

Ja, det kan du si, Gerd-Marit happy4 jeg er som sagt ikke overrasket over at det ikke gikk knirkefritt.. Hehe.. Nå krysser jeg bare fingrene for at det går over happy3
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Sterilisering  Empty
PosteTema: Re: Sterilisering    Sterilisering  EmptyFre Mar 18 2011, 22:57

Uff, så mye dere må slite med da. no0
Håper det blir fort bra igjen, og det er ihvertfall en liten trøst at India ikke er plaget av det. Riktig god bedring til frøkna! sidehug
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Sterilisering  Empty
PosteTema: Re: Sterilisering    Sterilisering  EmptyLør Mar 26 2011, 19:17

Lene skrev:
Uff, så mye dere må slite med da. no0
Håper det blir fort bra igjen, og det er ihvertfall en liten trøst at India ikke er plaget av det. Riktig god bedring til frøkna! sidehug

Takk for det! Kulene er ennå ikke borte, så får vel kanskje ta en telefon til vet. på mandag dry men ja, det er veldig godt at hun ikke plages av det. Hun er like propell som vanlig happy4
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sterilisering  Empty
PosteTema: Re: Sterilisering    Sterilisering  Empty

Til Toppen Go down
 
Sterilisering
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: