Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 SNART DP eier

Go down 
+16
Julie
Kaja
Anne&Denniz
Lex
Gerd-Marit
Nettan
Cathrine&Jazzi
Cesilie
Marte
Fanny
Maria
Caroline
Linn
Leon49
Simira
LL
20 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyMan Apr 11 2011, 11:45

LL skrev:
NÅ er kullet født, det kom 2 gutter, så det blir DP gutt på meg i sommer Very Happy Very Happy Very Happy ooo store glede!!

confetti2 Gratulerer - håper ikke ventetiden blir for lang happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyMan Apr 11 2011, 12:47

Gratulerer så mye happy5
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
LL

LL


Antall Innlegg : 195
Join date : 13.12.2010
Age : 53
Bosted : Trondheim/Lillehammer

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyMan Apr 11 2011, 13:27

takk takk takk Very Happy jeg gleder meg så inderlig! Fikk gladmeldingen i morrest, og har avtalt visning på leilighet med to venninner (HVOR HUND ER TILLAT happy5 ) midt i sentrum, så gladmeldingene bare strømmer på! Så langt er vi de eneste som skal på visning (er tidlig ute), så sjangsene er faktisk gode. Hvis alt går i boks så er det som bursdag og jul på samme tid. Ja jeg er GLAD nå Very Happy
Til Toppen Go down
LL

LL


Antall Innlegg : 195
Join date : 13.12.2010
Age : 53
Bosted : Trondheim/Lillehammer

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyMan Apr 11 2011, 13:32

Pene mor Arina og smågullene Very Happy

SNART DP eier - Page 2 205806_10150151743379270_701679269_6762141_4166162_n
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyMan Apr 11 2011, 22:35

Så nydelige! wub4 Gratulerer med valg av hund - og forhåpentligvis leilighet! happy6
Til Toppen Go down
LL

LL


Antall Innlegg : 195
Join date : 13.12.2010
Age : 53
Bosted : Trondheim/Lillehammer

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyTir Apr 12 2011, 11:16

Cesilie skrev:
Så nydelige! wub4 Gratulerer med valg av hund - og forhåpentligvis leilighet! happy6

Takk takk Smile De er jo så nusselige. Nå blir ventetiden laang! Leilighet ble det, blir å flytte inn der i juni eller juli, så nå er det bursdag og julaften på en gang her med så masse gode nyheter for min del Very Happy
Til Toppen Go down
LL

LL


Antall Innlegg : 195
Join date : 13.12.2010
Age : 53
Bosted : Trondheim/Lillehammer

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyOns Apr 27 2011, 17:00

æsj, ventetiden er alt for lang, tiden bare snegler seg fremover, nå tror jeg faktisk den har stoppet blink00

Har dere forresten noen gode valpeseler å anbefale ?

2 ukers bilde av valpene (vet ikke hvilke som er gutter enda, men alle er jo så gode så Very Happy )

wub4
SNART DP eier - Page 2 1303798802_resized

Til Toppen Go down
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyOns Apr 27 2011, 20:35


Hehe.. Ja ventetiden er laaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnng.... Men da hjelper det litt å shoppe ting til hunden.happy5

Jeg var veldig fornøyd med sele fra puppia. De sitter godt og kan tilpasses. Finnes i mange farger.

http://www.divinedog.se/soft-harness-black-p-99-c-121.aspx
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyOns Apr 27 2011, 20:55

Jeg brukte også den puppiaselen til Melba når hun var valp. Satt bra og var myk og god. SNART DP eier - Page 2 557338

Misunner deg å vente på valp! Selv om det på mange måter er en pine, så er det også utrolig moro å ha noe å se frem til! SNART DP eier - Page 2 332565
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyOns Apr 27 2011, 21:25

Disse her ser rimelig greie og små ut for en liten valp, men jeg har dessverre ikke prøvd dem selv. Burde vel egentlig bestilt en bare for å sjekke dem ut, men så langt har jeg ikke kommet.

Når de blir litt større er min klare favoritt Haqihanaselen (bilde av i boken min og på Haqihanas hjemmeside). Den er myk og sitter fint også til korthårete hunder. Bruker dem på mine hunder og har tilpasset dem til flere dp'er også.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Nettan




Antall Innlegg : 251
Join date : 24.09.2009
Age : 69
Bosted : Värnamo, Sverige

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyTor Apr 28 2011, 05:33

LL skrev:
Cesilie skrev:
Så nydelige! wub4 Gratulerer med valg av hund - og forhåpentligvis leilighet! happy6

Takk takk Smile De er jo så nusselige. Nå blir ventetiden laang! Leilighet ble det, blir å flytte inn der i juni eller juli, så nå er det bursdag og julaften på en gang her med så masse gode nyheter for min del Very Happy

Så bra att allt ordnat sig! Då kan jag meddela att jag anmält till Drammen så du får din valp levererad till Norge då de fyller 8 veckor den 4 juni! happy5
Til Toppen Go down
http://www.exigors.se
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 55
Bosted : Sandnes

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyTor Apr 28 2011, 09:46

Linn skrev:
Disse her ser rimelig greie og små ut for en liten valp, men jeg har dessverre ikke prøvd dem selv. Burde vel egentlig bestilt en bare for å sjekke dem ut, men så langt har jeg ikke kommet.

Når de blir litt større er min klare favoritt Haqihanaselen (bilde av i boken min og på Haqihanas hjemmeside). Den er myk og sitter fint også til korthårete hunder. Bruker dem på mine hunder og har tilpasset dem til flere dp'er også.

De så jo gode ut, Linn. S til ei Pinscher tispe da? Cora er 47/48 cm og 14,5-15 kg? Og hva koster de?
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyTor Apr 28 2011, 10:00

Gerd-Marit skrev:
Linn skrev:
Disse her ser rimelig greie og små ut for en liten valp, men jeg har dessverre ikke prøvd dem selv. Burde vel egentlig bestilt en bare for å sjekke dem ut, men så langt har jeg ikke kommet.

Når de blir litt større er min klare favoritt Haqihanaselen (bilde av i boken min og på Haqihanas hjemmeside). Den er myk og sitter fint også til korthårete hunder. Bruker dem på mine hunder og har tilpasset dem til flere dp'er også.

De så jo gode ut, Linn. S til ei Pinscher tispe da? Cora er 47/48 cm og 14,5-15 kg? Og hva koster de?

De er veldig fine og gutta liker dem kjempegodt happy3 Det blir samme størrelse som Knøttet bruker og det er S, ja. Jeg kjøpte en del i fjor sommer og tenkte å kjøpe flere nå. Den gangen importerte jeg dem direkte, men forhører meg litt nå om hvor jeg kan få tak i dem ellers. Kan si fra når jeg finner ut av det biggrin Det er virkelig de beste jeg har vært borti.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyTor Apr 28 2011, 10:31

Wow, de kan da umulig være av noe særlig kvalitet til den prisen? Tror jeg har betalt 300kr for en sele i samme type til mine. Fint om dere kommer med tilbakemelding om dere kjøper!
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyTor Apr 28 2011, 11:00

Simira skrev:
Wow, de kan da umulig være av noe særlig kvalitet til den prisen? Tror jeg har betalt 300kr for en sele i samme type til mine. Fint om dere kommer med tilbakemelding om dere kjøper!

Altså, regnet med at Gerd Marit snakket om Haqihanaselen til Cora!?! Den andre er bare en sele som er liten nok og billig nok til å være en begynnersele for en bitteliten valp. Jeg bruker ikke den til mine voksne wink3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyTor Apr 28 2011, 11:06

Linn skrev:
Simira skrev:
Wow, de kan da umulig være av noe særlig kvalitet til den prisen? Tror jeg har betalt 300kr for en sele i samme type til mine. Fint om dere kommer med tilbakemelding om dere kjøper!

Altså, regnet med at Gerd Marit snakket om Haqihanaselen til Cora!?! Den andre er bare en sele som er liten nok og billig nok til å være en begynnersele for en bitteliten valp. Jeg bruker ikke den til mine voksne wink3

Ah, da så. Haqihana ser jo ut som en "hvilken som helst" H-sele, samme som vi har det. Smile
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyTor Apr 28 2011, 11:15

Det som skiller den fra de andre jeg har prøvd er at den er mykere og selv de små selene blir ikke klumpete for hunden (en liten hund med klumpete sele vil ikke synes den er så genial).

Her er Zorro i sin sele:
SNART DP eier - Page 2 Zorrosele_aug2010

Men det viktigste er jo å finne en som sitter godt og riktig og som hunden trives med på tur happy6 De som har problemer når man tar dem på bedrer seg gjerne fort om man bare investerer litt tid til å trene, men de må jo ha det godt på tur happy3 Selen skal være funksjonell og korrekt, uansett hvilken man velger happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
LL

LL


Antall Innlegg : 195
Join date : 13.12.2010
Age : 53
Bosted : Trondheim/Lillehammer

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyTor Apr 28 2011, 12:40

Takk, ja de er jo bare kjempe gode! Very Happy Takk for tips til sele; Linn- de du linket til så jo veldig greie ut, iallefall til å begynne med, å hvis de viser seg å være dårlige er det jo ikke store summen en har "kastet bort". skal bestille en sånn med engang tror jeg! Viktig å være forberedt, pluss at det hjelper på å ta det gradvis med tanke på hva alt av ting koster Smile

Annette; kjempe flott at du skal til Drammen. Det er rett før min eksamen, så pappa har stilt seg tilgjengelig for den turen. Skal ringe deg en dag snart nå Smile planlegger en tur for å komme på besøk å hilse på etter 17. mai, men det får vi snakkes om senere Smile

Nå sitter jeg bare å blar i utstyr, sjekker ut kurs og bare koser meg. Klarer nesten ikke å vente!
Her på lillehammer sykler jeg stort sett over alt, og små dp bein, og spes det første året vil det ikke være så lett å henge med på sykkelen tenker jeg. Er det noen av dere som har/bruker sykkelkurv? Hvordan fungerer det?
Jeg har sett litt på disse; Deluxe og frontbox nr 2 siden de også kommer med skulderreim så de kan brukes til tog og bussturer også. http://www.mamut.net/forstadheimennetthandel/subdet310.htm
Til Toppen Go down
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 55
Bosted : Sandnes

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyTor Apr 28 2011, 12:55

Linn skrev:
Simira skrev:
Wow, de kan da umulig være av noe særlig kvalitet til den prisen? Tror jeg har betalt 300kr for en sele i samme type til mine. Fint om dere kommer med tilbakemelding om dere kjøper!

Altså, regnet med at Gerd Marit snakket om Haqihanaselen til Cora!?! Den andre er bare en sele som er liten nok og billig nok til å være en begynnersele for en bitteliten valp. Jeg bruker ikke den til mine voksne SNART DP eier - Page 2 723324

Ja jeg mente Haqihanaselen ja SNART DP eier - Page 2 723324 Så vidt jeg klarer å skrive det. Fint om du tipser hvis du tar inn flere i slengen. Håper for din del at de enten snakker engelsk eller at du er stødig i italiensk (eller hva det nå er?). SNART DP eier - Page 2 332565
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyTor Apr 28 2011, 13:33

Gerd-Marit skrev:
Linn skrev:
Simira skrev:
Wow, de kan da umulig være av noe særlig kvalitet til den prisen? Tror jeg har betalt 300kr for en sele i samme type til mine. Fint om dere kommer med tilbakemelding om dere kjøper!

Altså, regnet med at Gerd Marit snakket om Haqihanaselen til Cora!?! Den andre er bare en sele som er liten nok og billig nok til å være en begynnersele for en bitteliten valp. Jeg bruker ikke den til mine voksne SNART DP eier - Page 2 723324

Ja jeg mente Haqihanaselen ja SNART DP eier - Page 2 723324 Så vidt jeg klarer å skrive det. Fint om du tipser hvis du tar inn flere i slengen. Håper for din del at de enten snakker engelsk eller at du er stødig i italiensk (eller hva det nå er?). SNART DP eier - Page 2 332565

Hihi, vi kommuniserer veldig greit på engelsk happy6 Heldigvis happy4

Jeg tar alltid inn flere når jeg først kjøper, så det er veldig greit Smile Skal si fra til deg, så gir du meg bare størrelse og farge (og evt antall). Jeg har også matchende 3 metersbånd, som også er veldig fine å gå med. Veksler mellom 3, 4 og 5 meter som regel, selv om jeg også har 10 og 15 meters bånd.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
LL

LL


Antall Innlegg : 195
Join date : 13.12.2010
Age : 53
Bosted : Trondheim/Lillehammer

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyFre Apr 29 2011, 18:28

Da er navn på plass, synes det var vanskelig å komme på noe fint, men ble veldig fornøyd med sluttresultatet.
Exigor's Brilliant Aro, laughs

Så, nye spørsmål fra meg lalala2 (bær ut med meg, jeg lurer på mye :p )

Hvilket for bruker dere? Det er så mye forskjellig anbefalt, og skjønner at jeg sikkert må prøve meg litt frem, men hvilke merker bør jeg unngå?

de to-tre første mnd med valpen blir jeg boende hjemme hos familien, der er det 3 hunder fra før, to hannhunder og ei tispe. Hannhundene blir det nok ingen problemer med da hvem som helst kan gjøre hva man vil med den eldste, og nesten hva man vil med den andre. Tispa er også kjempe grei hund, men veldig skeptisk i møte med andre hunder., Hun har ikke vist den helt store gleden ved valper så vi har unngått å hilse på valper med mindre det har vært nødvendig (på besøk f.eks). Sist så var det en rottweiler valp på 9 uker (denne var jo like stor som hun:p). Da var det mye knurring og snapping/glefsing etter valpen når den nærmet seg, hun har også bitt den ene hannhunden da han var valp. Hvordan bør de få hilse ? Hvordan skal jeg gå fram? Det virker ikke som hun har gitt de valpene vi har truffet noen "valpelisens", tror ikke hun leste det kapittelet i hundeboka SNART DP eier - Page 2 222595
Håper dere har noen tips, vil jo unngå at hun biter den lille!
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyFre Apr 29 2011, 20:38

Neiii... Ikke bruk opp navnet mitt.. huh3 Pliis si at den ikke skal hete Aro til hverdags!! no0

Forresten grattis med valp happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
LL

LL


Antall Innlegg : 195
Join date : 13.12.2010
Age : 53
Bosted : Trondheim/Lillehammer

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyFre Apr 29 2011, 21:01

Lex skrev:
Neiii... Ikke bruk opp navnet mitt.. huh3 Pliis si at den ikke skal hete Aro til hverdags!! no0

Forresten grattis med valp happy6

har du en som heter Aro ? :p det blir nok aro til hverdags ja, hehe. Jeg har slitt sånn med navn, men nå er det fastsatt :p hehe.
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyLør Apr 30 2011, 18:59

LL skrev:
Lex skrev:
Neiii... Ikke bruk opp navnet mitt.. huh3 Pliis si at den ikke skal hete Aro til hverdags!! no0

Forresten grattis med valp happy6

har du en som heter Aro ? :p det blir nok aro til hverdags ja, hehe. Jeg har slitt sånn med navn, men nå er det fastsatt :p hehe.

Nei men neste skal hete Aro.

Jeg har alt to gutter som har matchende navner. Alle tre navnene er hentet fra film og fiction. Alle er på tre bokstaver, og alle er hentet fra ambivalente rollefigurer hvor tematikken ond/god er fremtredene. cool

Lex (Lex Luthor) - Superman

Ani (Anakin Skywalker) - Star Wars

Aro (Volturi) - Twilight Saga

Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 EmptyLør Apr 30 2011, 19:43

Lex skrev:
LL skrev:
Lex skrev:
Neiii... Ikke bruk opp navnet mitt.. huh3 Pliis si at den ikke skal hete Aro til hverdags!! no0

Forresten grattis med valp happy6

har du en som heter Aro ? :p det blir nok aro til hverdags ja, hehe. Jeg har slitt sånn med navn, men nå er det fastsatt :p hehe.

Nei men neste skal hete Aro.

Jeg har alt to gutter som har matchende navner. Alle tre navnene er hentet fra film og fiction. Alle er på tre bokstaver, og alle er hentet fra ambivalente rollefigurer hvor tematikken ond/god er fremtredene. cool

Lex (Lex Luthor) - Superman

Ani (Anakin Skywalker) - Star Wars

Aro (Volturi) - Twilight Saga


Det er heldigvis ingen regel om at kun èn dvergpinscher kan ha et navn SNART DP eier - Page 2 23807
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Sponsored content





SNART DP eier - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SNART DP eier   SNART DP eier - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
SNART DP eier
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Ny valp snart i hus :)
» Bellzelius Amore Il Capitano - *Totti* Ny bild - nästan ett år snart
» Lita snart 8.Mnd.:)
» Noen som har gode ideer ang omlasseringshund!
» Ny Dp eier, trenger gode tips og forslag

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: