Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011

Go down 
+2
Caroline
OEH
6 posters
AvInnlegg
OEH

OEH


Antall Innlegg : 155
Join date : 22.06.2009
Bosted : Tofte i Hurum

Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 EmptyTir Mar 01 2011, 20:40

Hei..
Tenkte jeg skulle starte med å presantere meg selv, så kan jo de andre kandidatene henge seg på.

Jeg heter Odd Egil Hansen.

Jeg er 41 år, gift med Ylva, og kommer fra, og bor i Oslo

Vi har per i dag tre pinschere - Pinbas Quick på 5 år, Rattenjäger Nefertiti (Nefi) på 3 år og
sist, men ikke minst, Rattenjäger Odi et Amo (Odi) på 2 1/2 år.
Vi har også en hest på 15 år som heter Cash.

Tidligere har jeg sittet i klubbens styre som styremedlem, og i utstillingskomiteen,
først som medlem og etter hvert som leder.
Jeg brenner virkelig for klubben og ikke minst for alle de tre pincher rasene,
og setter pålitelighet, ærlighet og rettferdighet meget høyt.

Om det er noe dere lurer på, er det bare å spørre, så skal jeg prøve å svare etter beste evne.
Til Toppen Go down
http://www.pinbas.com
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 EmptyTir Mar 01 2011, 21:39

Hei.
Jeg heter Caroline Hals. Jeg er født, oppvokst og bor i Oslo. Jeg er utdannet historiker, men jobber nå som førstekonsulent på Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo.

Jeg har tre dvergpinschere; Schwima's Julia Hecate (6,5 år), Norwinstars A Bliss Corpse Bride (3,5 år) og Tangetoppen's Fire Walk With Me (5,5 mnd). Jeg har drevet med utstilling i snart 6 år, men har også forsøkt meg innen agility og lydighet.

Mitt første engasjement i klubben var da jeg var med på å arrangere utstilling i 2006. I 2008-2010 satt jeg i styret som sekretær. Jeg var i tillegg redaktør for pinscherposten, styrets representant for avlsrådet og redaktør for årboka. Jeg måtte dessverre trekke meg før årsmøtet i 2010, fordi jeg måtte prioritere min masteroppgave som hadde en faretruende nær frist. Nå er jeg nok en gang klar til å brette opp ermene og gjøre en innsats for klubben.
Pr dags dato er jeg redaktør i årboka og sitter i utstillingskomiteen, men jeg vil gjerne bidra enda mer.

Jeg er svært interessert i avl, helse og hund generelt. Jeg ønsker at klubben kan få et bedre samarbeid med de andre raseklubbene i Skandinavia. Vi har mye å lære av hverandre, både på godt og vondt.

Videre håper jeg at jeg kan drive klubben fremover, samt jobbe for en raseklubb der alle føler seg inkludert.

Det er bare å komme med spørsmål, dersom dere lurer på noe.
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Bella

Bella


Antall Innlegg : 127
Join date : 19.09.2009
Age : 40
Bosted : Lørenskog

Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 EmptyTor Mar 03 2011, 17:17

Hei.

Jeg heter Grete Høybakken og er født og oppvokst i Verdal i Nord-Trøndelag, i januar 2009 flyttet jeg nedover til Lørenskog for å jobbe på Ahus som sykepleier. Jeg har to dvergpinschere, Tiny Amigo's Ain't She A Dream (snart 3 år) og Estrellapinsch Black Efremiana (snart 14 mnd).

I 2007 var jeg med å starte en rideklubb helt fra starten av som leder, noe som var både krevende og interessant. Det å få innblikk i hvor mye jobb dette krever var en nyttig erfaring. Det jeg vektlegger i et styre er godt samhold, ærlighet, tålmodighet og at alle er villige til å stå på for klubben. Når jeg velger å gå inn i et styre er det for at jeg brenner for klubben og rasene, og at jeg har tro på at klubben har en framtid som kan bli enda bedre enn den allerede er.

Selv har jeg vært mest aktiv med Ixi (Estrellapinsch Black Efremiana) i utstillingsringen, og skal nå starte med agility og blodspor med henne. For jeg er opptatt av at hundene skal få brukt seg både fysisk og psykisk. Med Bella har jeg begynt å trene litt rally-lydighet nå som hun har blitt frisk.

Jeg kan komme som et frisk pust inn i klubben, siden jeg ikke har vært så aktiv i den tidligere. Hvis dere lurer på noe mer er det bare å spørre så skal jeg svare så godt jeg kan happy6
Til Toppen Go down
http://gretehoybakken.blogspot.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 EmptyTor Mar 03 2011, 17:44

Flott med presentasjoner!! Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 738600

Men er det mulig at hver enkelt kan si noe om eventuelle fanesaker som de kunne tenke seg å jobbe med i klubben? Enten det er innenfor helse, mentalitet, avl, kurs/utdanning, aktiviteter eller annet?
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Bella

Bella


Antall Innlegg : 127
Join date : 19.09.2009
Age : 40
Bosted : Lørenskog

Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 EmptyTor Mar 03 2011, 18:19

Når det kommer til fanesaker er det litt vanskelig å si bare en av de emnene du skriver. Slik jeg ser det så er vi ute etter å få en sunn og frisk rase på alle måter, og for å få til dette må vi fokusere på både alle de emnene du nevner. For eksteriør er viktig, for vi må jo følge rasestandaren og ønsker friske hunder. Mentalitet er viktig, for vi ønsker jo hyggelige, sosiale og glade hunder slik at folk ønsker å anskaffe seg nettopp en av våre tre raser. Aktiviteter er viktig for å få en positiv og glad hund som får brukt sine egenskaper, og når folk ser alt disse rasene kan få til, så kan det være at flere ønsker å anskaffe seg en hund. Når det kommer til kurs/utdanning er jo det veldig viktig da det danner grunnlaget for at eierne vet hva en skal gjøre for å få en best mulig hund happy6

I tillegg er det viktig å vite at alle vi som er med i NPK driver ikke med hund på samme måte, men vi vil alle hunden sitt beste. Vi må godta at alle er forskjellige og liker å holde på med forskjellige ting, noen har hunden som familiehund, andre er opptatt av agility og lydighet, mens andre igjen er opptatt av utstilling. Alle disse skal det tas hensyn til i et styre, for styret skal ikke ha et favorittemne.

Det er min mening da, mulig noen ser annerledes på det happy6
Til Toppen Go down
http://gretehoybakken.blogspot.com
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 EmptyTor Mar 03 2011, 19:13

Det var et bra innlegg, Grete happy5

For meg er helse, gemytt og eksteriør like viktig. Jeg vil anta at alle ønsker å ha og/eller avle frem trivelige, friske og pene hunder. Som jeg skrev i mitt første innlegg ønsker jeg at klubben vår skal samarbeide med raseklubbene i blant annet Sverige og Finland. Vi har mye å lære av hverandre, og siden vi bor såpass nærme og importer/eksporterer over grensene er det viktig med et samarbeide.

Jeg reiser land og strand på utstilling, men det betyr ikke at de andre aktivitetene ikke er viktige. Jeg håper våre medlemmer kan komme med forslag til fremtidige kurs og aktiviteter. Det finnes mange engasjerte mennesker rundt om i landet, som gjerne vil bidra for klubben. Disse må få komme med sin stemme og vi kan sammen lage et godt tilbud til våre medlemmer.
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
OEH

OEH


Antall Innlegg : 155
Join date : 22.06.2009
Bosted : Tofte i Hurum

Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 EmptyFre Mar 04 2011, 01:05

I og for seg er vel det meste sakt meget godt av Grete og Caroline.

Men, i tillegg mener jeg at det er viktig at klubben kan fremstå som enda mere
samlet i fremtiden. I det legger jeg at vi har en klubb hvor det er plass for alle,
selv de som trives best med hunden på fanget, eller kanskje har andre meninger
en oss selv.

Når det gjelder aktiviteter er det som Caroline sier, viktig å lytte til hva medlemmene
ønsker eller føler det er behov for, men samtidig utføre disse aktivitetene på en
bærekraftig måte. Jeg tenker da et det for å få dette til, vil være viktig for klubben
å bidra til at det utdannes eller kurses medlemmer i klubben, som for ettertiden vil
kunne bidra ved å avholde kurs og seminarer for klubbens medlemmer.
Det er også etter min mening meget viktig at det vil være lik mulighet for alle klubbens
medlemmer, til å kunne delta på kurs som støttes av klubben økonomisk, for
eksempel kan det settes opp et årlig fond som det kan søkes økonomisk støtte fra.
Det vil da gi alle medlemmene lik mulighet til økonomisk støtte, og ikke bare de
medlemmene som som har mulighet for å delta på kurs i direkte regi av klubben.

Jeg ønsker at det meget gode arbeidet med team Little Devils. Dette er forhåpentlig vis noe som
kan gi flere blod på tann, og som ikke minst viser hvor stor viljen er blant medlemmene i klubben.
Jeg håper også og kunne ta opp igjen jobben med å få stablet på bena, mulighet for MH ++++
testing, i klubbens regi i hvertfall en gang i året.

Økonomi er jo noe en ikke skal glemme, er jo tross alt en stor del av det som gjør sitt til at vi som klubb
kan fungere. Her er det rom for forbedringer. Jeg håper også at det for fremtiden skal la seg gjøre
og få rapportert regnskapsmessige og økonomiske tall mer en den en rapporteringen som gjøres på
årsmøtet. Forhåpentlig vis lar det seg gjøre med en halvårs rapport, men forhåpentlig vis kan det
la seg gjøre å si noe om dette i hver utgave av PinscherPosten.

Som jeg sa i min presentasjon setter jeg pålitelighet, ærlighet og rettferdighet meget høyt.
Dette vil være og har alltid vært fundamentale grunnprinsipper i det jeg gjør.

Er det noe jeg har glemt å si noe om, så er det bare å spørre.
Til Toppen Go down
http://www.pinbas.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 EmptyFre Mar 04 2011, 07:34

Caroline skrev:
Det var et bra innlegg, Grete happy5

For meg er helse, gemytt og eksteriør like viktig. Jeg vil anta at alle ønsker å ha og/eller avle frem trivelige, friske og pene hunder. Som jeg skrev i mitt første innlegg ønsker jeg at klubben vår skal samarbeide med raseklubbene i blant annet Sverige og Finland. Vi har mye å lære av hverandre, og siden vi bor såpass nærme og importer/eksporterer over grensene er det viktig med et samarbeide.
Jeg reiser land og strand på utstilling, men det betyr ikke at de andre aktivitetene ikke er viktige. Jeg håper våre medlemmer kan komme med forslag til fremtidige kurs og aktiviteter. Det finnes mange engasjerte mennesker rundt om i landet, som gjerne vil bidra for klubben. Disse må få komme med sin stemme og vi kan sammen lage et godt tilbud til våre medlemmer.

Du har min stemme der biggrin
Avlsmessig er dette en ting jeg brenner meget for, slik at jeg i fremtiden kan få relevandt info av mitt avlsråd om jeg skulle trenge det vedr prosjekter utført av raseklubber i våre naboland.

For meg, vil det være en def. avgjørende sak om vedkommende som ønsker plass i styret ser langt frem avlsmessig vedr dvergpinscheren være seg mentalitet, helse og eksteriør. Og for dette må man gjøre research og bruke de mulighetene man har være seg nye forskningsprosjekter i eget land, eller prosjekter i andre land.
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 EmptyFre Mar 04 2011, 10:17

OEH skrev:
I og for seg er vel det meste sakt meget godt av Grete og Caroline.

Men, i tillegg mener jeg at det er viktig at klubben kan fremstå som enda mere
samlet i fremtiden. I det legger jeg at vi har en klubb hvor det er plass for alle,
selv de som trives best med hunden på fanget, eller kanskje har andre meninger
en oss selv.

Når det gjelder aktiviteter er det som Caroline sier, viktig å lytte til hva medlemmene
ønsker eller føler det er behov for, men samtidig utføre disse aktivitetene på en
bærekraftig måte. Jeg tenker da et det for å få dette til, vil være viktig for klubben
å bidra til at det utdannes eller kurses medlemmer i klubben, som for ettertiden vil
kunne bidra ved å avholde kurs og seminarer for klubbens medlemmer.
Det er også etter min mening meget viktig at det vil være lik mulighet for alle klubbens
medlemmer, til å kunne delta på kurs som støttes av klubben økonomisk, for
eksempel kan det settes opp et årlig fond som det kan søkes økonomisk støtte fra.
Det vil da gi alle medlemmene lik mulighet til økonomisk støtte, og ikke bare de
medlemmene som som har mulighet for å delta på kurs i direkte regi av klubben.
Jeg ønsker at det meget gode arbeidet med team Little Devils. Dette er forhåpentlig vis noe som
kan gi flere blod på tann, og som ikke minst viser hvor stor viljen er blant medlemmene i klubben.
Jeg håper også og kunne ta opp igjen jobben med å få stablet på bena, mulighet for MH ++++
testing, i klubbens regi i hvertfall en gang i året.

Økonomi er jo noe en ikke skal glemme, er jo tross alt en stor del av det som gjør sitt til at vi som klubb
kan fungere. Her er det rom for forbedringer. Jeg håper også at det for fremtiden skal la seg gjøre
og få rapportert regnskapsmessige og økonomiske tall mer en den en rapporteringen som gjøres på
årsmøtet. Forhåpentlig vis lar det seg gjøre med en halvårs rapport, men forhåpentlig vis kan det
la seg gjøre å si noe om dette i hver utgave av PinscherPosten.

Som jeg sa i min presentasjon setter jeg pålitelighet, ærlighet og rettferdighet meget høyt.
Dette vil være og har alltid vært fundamentale grunnprinsipper i det jeg gjør.

Er det noe jeg har glemt å si noe om, så er det bare å spørre.

Kjempeviktig poeng syns jeg, slik at det ikke er boplass som blir avgjørende happy3 . Ser godt at dette er lettere sakt enn gjort, men virkelig flott å se at disse medlemmene blir "sett". happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 EmptyFre Mar 04 2011, 11:08

Takk for utfyllende informasjon! Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 332565

At "alt" anses som viktig er jo flott og "riktig", men man klarer ikke legge inn 100% ressurser innenfor alle felt, da må man i tilfelle jobbe for klubben på full tid (og selv da er det ikke sikkert man rekker å jobbe ihuga med hvert enkelt område), og det er jo faktisk ikke slik virkeligheten er. Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 723324

For meg er det derfor viktig å vite hvor den enkelte vil legge tyngden sin i arbeidet for klubben da det er mange områder å jobbe innenfor (og mange ulike måter å jobbe med de enkelte områdene på) og det vil naturlig nok variere hva den enkelte vektlegger mest.

Men nå har i alle fall jeg fått en bedre pekepinn på det, så da blir det enklere å krysse av på stemmeseddelen. Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 557338
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Bella

Bella


Antall Innlegg : 127
Join date : 19.09.2009
Age : 40
Bosted : Lørenskog

Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 EmptyFre Mar 04 2011, 12:35

Det blir skrevet mye bra fra Odd Egil og Caroline, og jeg er så enig med dere happy5

Når det kommer til dvergpinscheren spesielt og med de friske diskusjonene her inne frisk i minne, så sier det seg selv at mentalitet er viktig, og det er noe som klubben må fokusere veldig på. Og likefult er det viktig at de helsemessig og eksteriørmessig tilfredsstiller rasestandaren. Og jeg ser vel at en videre utvikling for klubben kan være et nærmere sammarbeid med våre naboland sine raseklubber, for en må jo som klubb og styre hele tiden tenke framover happy6

Når det kommer til kursing og utdanning av personer i klubben, er det styrets oppgave å sørge for at alt av kursing ikke skjer i Oslo/Akershus, men at også medlemmer ellers i Norge kan ha glede av å være medlem i klubben happy3

Slik jeg ser det skal et styre i en raseklubb kontinuerlig jobb for å bedre rasen, gi tilbake til medlemmene slik at det blir en populær klubb å være medlem i, dekke hele landet, lytte til medlemmenes ønsker og hele tiden lete etter områder som kan forbedres og videre utvikles happy6
Til Toppen Go down
http://gretehoybakken.blogspot.com
OEH

OEH


Antall Innlegg : 155
Join date : 22.06.2009
Bosted : Tofte i Hurum

Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 EmptyFre Mar 04 2011, 16:10

Nå er det blitt veldig stor fokus på det jeg oppfatter som avls relaterte spørmål her, og bør kanskje
si noen ord om hvor jeg står i forhold til dette.

Jeg tenker at dette er noe styremedlemmene skal ha meninger om, når det fra avls-rådet rettes slike
spørsmål til styret, eller det er saker der det normalt skal trekkes sluttinger som er relevante for driften
av klubben. Men, det at jeg som styremedlem skal fremme mine meninger og teser om rene avls-spørsmål,
vil etter min mening gjøre sitt til at jeg fort kan komme i en posisjon hvor jeg vil være inhabil. Det er etter
mitt syn, viktig at alle saker som skal behandles i klubbens styre, eller for den saks skyld klubbens komiteer,
sikres en så upartisk behandling som mulig. Så for min egen del, tenker jeg at jeg lar avls spørsmålene
behandles av avls-rådet, og så får jeg behandle deres innstilling til styret, når den eventuelt ender til behandling der.


Til Toppen Go down
http://www.pinbas.com
Sponsored content





Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty
PosteTema: Re: Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011   Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011 Empty

Til Toppen Go down
 
Presentasjon av kandidater som står på valg til styreverv 2011
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» VALG!
» Presentasjon av foreslåtte styremedlemmer
» presentasjon av Chester
» Solseter's Presentasjon
» Hund Nr 2, valg av kjønn osv.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Til og fra Admin/moderatorer :: Beskjeder og spørsmål-
Gå Til: