Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Seperasjonsangst???

Go down 
+2
Ann-Helen
annm
6 posters
AvInnlegg
annm




Antall Innlegg : 19
Join date : 25.11.2010

Seperasjonsangst??? Empty
PosteTema: Seperasjonsangst???   Seperasjonsangst??? EmptyTor Feb 24 2011, 17:32

Har en DP-gutt på litt over 5 mnd, men nå lurer jeg på om han kan ha litt seperasjonsangst Seperasjonsangst??? 626389
Dette er noe jeg har hørt om, men aldrig opplevd selv Seperasjonsangst??? 350250
Trur vi har prøvd det meste, hatt han løs ( ikke mye smart Seperasjonsangst??? 802724 ) hatt han i stoooort bur, liker han ikke, for
mye å passe på ??? Hatt han i lite bur, trives litt bedre med det. Han raserer det han måtte klare i buret, tisser og
hyler Seperasjonsangst??? 626389 Men for øyeblikket så har vi hjemme en voksen dverg-puddel gutt, som egentlig er ute på fòr, puttet de to
sammen i et stoooort bur, på natt. Ikke en lyd eller "hærverk" lenger Seperasjonsangst??? 103536 Men himmel, hvordan skal jeg få
løst det problemet når han andre reiser igjen??? Eller kanskje han er kurert når han andre drar, hmmmm.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Seperasjonsangst??? Empty
PosteTema: Re: Seperasjonsangst???   Seperasjonsangst??? EmptyTor Feb 24 2011, 17:49

annm skrev:
Men himmel, hvordan skal jeg få
løst det problemet når han andre reiser igjen??? Eller kanskje han er kurert når han andre drar, hmmmm.

Skaff deg hund nummer to! Da er problemmet løst.
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Seperasjonsangst??? Empty
PosteTema: Re: Seperasjonsangst???   Seperasjonsangst??? EmptyTor Feb 24 2011, 17:51

Junior skrev:
annm skrev:
Men himmel, hvordan skal jeg få
løst det problemet når han andre reiser igjen??? Eller kanskje han er kurert når han andre drar, hmmmm.

Skaff deg hund nummer to! Da er problemmet løst.

happy6 Løste seg iallefall på den måten for oss.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Seperasjonsangst??? Empty
PosteTema: Re: Seperasjonsangst???   Seperasjonsangst??? EmptyTor Feb 24 2011, 17:58

Tren med lavere krav. Kan virke som det har gått litt fort frem for ham!? Han er jo veldig liten fortsatt, så det er ikke så rart om han syns det er litt komplisert å være helt alene. Noen tar det med det samme og har bare roen i seg, men de fleste jo det ikke og må få roen inn stegvis. happy3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Seperasjonsangst??? Empty
PosteTema: Re: Seperasjonsangst???   Seperasjonsangst??? EmptyTor Feb 24 2011, 18:48

hund nr 2 når nr 1 bare er 5mnd kan vel være litt overilt, bare for å løse en ting.. Smile kanskje d går ann å lære han å være
"alene" selvom den andre er der? hva med å ha dem i hvert sitt bur men nært ved siden av hverandre også flytte dem lenger og lenger bort, eventuelt over på hvert sitt rom..

jeg tror det finnes flere tråder rundt om på forumet om burtrening..
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Seperasjonsangst??? Empty
PosteTema: Re: Seperasjonsangst???   Seperasjonsangst??? EmptyTor Feb 24 2011, 19:15

Bare ring meg wink3 Han sto lenge i sammen med søstra vetu,
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Katharina

Katharina


Antall Innlegg : 199
Join date : 30.04.2010
Bosted : Asker

Seperasjonsangst??? Empty
PosteTema: Re: Seperasjonsangst???   Seperasjonsangst??? EmptyTor Feb 24 2011, 20:59

Litt raskt å skaffe nr. 2 allerede, spesielt da om han lærer nr. 2 at det er fælt når menneskene går... Man vet jo aldri unsure3 . Vi slet veldig med å lære alene hjemme med første hunden vår. Vi løste det med et relativt stort bur, og at hun fikk roe seg skikkelig i buret før vi gikk ut døra. Og vi tok litt og litt av gangen.

- Luftet henne, inn i buret, ventet til hun la seg og slappet noe av, for så å gå ut. I svært korte perioder av gangen. Øke sakte, men sikkert tiden vi var vekk, men varierte også (selv om hun fint klarte 30 min uten bråk ble vi plutselig bare vekk i 2 min, 5 min osv.). Så gjelder det da å prøve å unngå å la han være alene i tiden utenom dere trener, evt. få noen til å passe (eller låne en annen hund, siden det går fint).

Som sagt vi slet litt, i likhet med dere. Vår kunne vel ikke være noe særlig alene før hun var 6 mnd., men da løsnet det, og vi kunne la hun være alene i lengre og lengre tid uten problemer. Mulig hun måtte nå en alder hvor hun ble mer selvstendig, og ikke like avhengig av oss.

Jeg syns det er litt tidlig å begynne å snakke om seperasjonsangst på en 5 mnd. gammel valp, da seperasjonsangst er en nokså røff "diagnose". Det er fryktelig frustrerende når hunden ikke klarer seg alene hjemme uten ståhei, men det ordner seg som regel (man føler seg bare noe fæl når de ikke liker å være alene trøst* ). For oss er det ikke noe problem lenger. (Vi brukte bur fram til hun var omtrent året, så gikk vi gradvis over til å ha henne løs). I dag gidder hun ikke å gjøre noe ut av at hun går, selv etter nr. 2 er i hus (nr. 1 er 3 år i dag), bryr hun seg ikke om å være alene selv om jeg tar med meg nr.2 og går. Så hun er blitt kjempetrygg på å være alene, selv om vi slet første halve året.

Vi og var innom å prøve løs/ bur osv., men altså å roe seg i buret før vi gikk, samt at hun ble litt eldre ble løsningen for oss. Lykke til. happy6 Tolmodighet er tingen, skynde seg sakte! Så går det seg nok til skal du se! happy3
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
annm




Antall Innlegg : 19
Join date : 25.11.2010

Seperasjonsangst??? Empty
PosteTema: Re: Seperasjonsangst???   Seperasjonsangst??? EmptyFre Feb 25 2011, 06:27

Her har det kommet mange flotte innspill, tusen takk Seperasjonsangst??? 103536
Marion: Så klart, det har jeg ikke tenkt på at han har delt hybel med søsteren
i ganske lang tid Seperasjonsangst??? 230235 Begynte jo å ha han i bur sammen med Shelly til å begynne med,
men tenkte at det kunne være greit å venne han til eget bur med tanke på tispe og
løpetid Seperasjonsangst??? 723324 Pinchi er en tøff gutt å egentlig ikke redd for noen ting, han hilser blitt på
alt og alle, kort og greit egentlig en sjølsikker fyr på en positiv måte Seperasjonsangst??? 103536

Med tanke på hund nr 2, vel vi har i grunn en flokk allerede, så han er jo ikke helt alene Very Happy
Han har buret sitt sammen med de andre, så det burde være greit. Seperasjonsangst, vel kanskje det
ikke er det, selskapsyk kanskje Laughing
Uansett, så virker det som om han trives best når han kan dele hybel med noen, så da får vi kanskje
bare ta det derfra. Seperasjonsangst??? 802724 Vel, har fått tilbud av fòrverten å kunne ha Flame her til Pinchi er litt eldre

så da får vi håpe at det hjelper på sikt Seperasjonsangst??? 103536
Til Toppen Go down
Sponsored content





Seperasjonsangst??? Empty
PosteTema: Re: Seperasjonsangst???   Seperasjonsangst??? Empty

Til Toppen Go down
 
Seperasjonsangst???
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: